Autor: FrantzVonLibrntaun
Čas: 2018-10-18 00:00:02
Stát proti chudým XX: Bezpečnost na pracovišti
Bezpečnost na pracovišti je tak samozřejmá a důležitá věc, že by málokoho napadlo zpochybňovat oprávněnost jejího vymáhání, nicméně rigidní forma v podobě zákonů a norem nedokáže efektivně řídit míru rizika – a to se logicky projevuje v podobě tržních neefektivit, které dopadají nejvíce na chudé lidi.
Zaměstnavatel často musí splňovat velké množství regulací, které stojí peníze a neodráží reálná rizika, což zdražuje firemní náklady, a to se projeví mimo jiné i na mzdách, protože zaměstnavateli zůstane tenčí finanční polštář k pokrytí ostatních nákladů jako jsou třeba mzdy nebo firemní bonusy. Jako další negativní aspekt se dá považovat znemožnění svobodné volby podstoupit rizika výměnou za lepší ohodnocení. Situace, kde zaměstnavatel zbytečně implementuje bezpečnostní normy, i když zaměstnanec by rád podstoupil zvýšené riziko výměnou za část nákladů potřebných k implementaci daných bezpečnostních norem, je nevýhodná pro obě strany a narušuje jejich možnost se svobodně rozhodovat. Právě chudí lidé nejvíce doplácí na to, že nemají možnost si vydělat víc peněz tím, že podstoupí vyšší pracovní riziko, pokud chtějí.
Řešení je nezasahovat do vztahů mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Nechat lidi rozhodovat o svých životech tak, jak chtějí. Pokud bude existovat tlak na normování bezpečnosti práce, tak bezpochyby vzniknou standardy, jako vznikly v jiných odvětvích. Nicméně nikdo by neměl být zákonem nucen je dodržovat.
Zaměstnavatel často musí splňovat velké množství regulací, které stojí peníze a neodráží reálná rizika, což zdražuje firemní náklady, a to se projeví mimo jiné i na mzdách, protože zaměstnavateli zůstane tenčí finanční polštář k pokrytí ostatních nákladů jako jsou třeba mzdy nebo firemní bonusy. Jako další negativní aspekt se dá považovat znemožnění svobodné volby podstoupit rizika výměnou za lepší ohodnocení. Situace, kde zaměstnavatel zbytečně implementuje bezpečnostní normy, i když zaměstnanec by rád podstoupil zvýšené riziko výměnou za část nákladů potřebných k implementaci daných bezpečnostních norem, je nevýhodná pro obě strany a narušuje jejich možnost se svobodně rozhodovat. Právě chudí lidé nejvíce doplácí na to, že nemají možnost si vydělat víc peněz tím, že podstoupí vyšší pracovní riziko, pokud chtějí.
Řešení je nezasahovat do vztahů mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Nechat lidi rozhodovat o svých životech tak, jak chtějí. Pokud bude existovat tlak na normování bezpečnosti práce, tak bezpochyby vzniknou standardy, jako vznikly v jiných odvětvích. Nicméně nikdo by neměl být zákonem nucen je dodržovat.
Přečtení: 100781
Komentáře
Komentář 28109
Komentář 28111
Komentář 28119
Komentář 28126
Přesně tak. A proto je efektivnější, když je těch variant více. Může si je určit každá pojišťovna s každým zaměstnancem individuálně, s každou firmou individuálně, s každým oborem podnikání individuálně a různě to kombinovat dle svých nejlepších možností, aby uspokojila potřeby klientů.
Více pojišťoven/zaměstnavatelů/zaměstnanců umí zvážit různá rizika lépe než jeden stát.
Komentář 28129
Komentář 28139
Komentář 28182
Komentář 28112
Komentář 28117
Komentář 28120
Komentář 28125
Komentář 28180
Komentář 28222
Komentář 28224
Komentář 28236
Komentář 28239
Komentář 28242
Stat je dumyslna organizace, jejiz jediny smysl je, aby se nekteri(urednici a monopolisti za pomoci netahel) meli dobre bez smysluplne prace. Lidi se maji lepe statu navzdory. A cerni pasazeri a ambiciozni hnupi maji dalsi prostredky k mnozeni, coz je ten pruser
Komentář 28118
A predstirat (zvlaste pak s Vasi umanutosti), ze je to nejaka specialita PRAVE u statu, je slusne chucpe.
Komentář 28122
Komentář 28124
Komentář 28128
Snažím se poukázat na fakt, že "normálních" obchodů s hadrama je daleko víc, než luxusních butiků pro bohaté. Že normálních obchodů s potravinama je víc, než luxusní restaurace pro bohaté atd. Trh se evidentně formuje podle běžných lidí, než mega boháčů :D
Komentář 28130
Komentář 28135
Velmi. A jindy take. Asi jako utery nebo trpaslici.
Komentář 28123
Komentář 28131
A pre Lojza a Fialu: som si vedomý že presne takto to FVL nenapísal ( iba to nepriamo naznačuje ), ale vôbec ma netrápi že sa dopúšťam zovšeobecnenia.
Komentář 28132
Komentář 28133
Komentář 28140
Vyvozovat z toho, ze se stat o chude nestara, pri nejlepsi vuli vazne nejde....
Komentář 28145
Komentář 28148
V diskuzich uz nekolikrat zaznelo, jak bylo skvele, kdyz stat nezasahoval - vetsinou toto obdobi konci pro diskutujici kolem 1 sv. valky. A jak jsem napsal, chudoba klesla, z 95 na 80. Pak stat/spolecnost zacala zasahovat a chudoba po sto letech existence toho zleho statu klesla na 10. Z cehoz je videt, ze ten stat nemuze byt tak zly, tlumit cinorodost ci branit lidem v podnikani a zlepsovani prostredi. Spise jim v tom pomaha. To, jak se dramticky zlepsila kvalita zivota v poslednich 100 letech, bychom stezi dosahli nejakymi soukromymi dohodami. Volat po totalni demontazi statu neni moudre, lepsi je hledat jeho spravnou a optimalni funkci.
Komentář 28151
Chudoba klesla nikoliv silným státem, ale vlastní snahou lidí se z té chudoby vymanit. Sovětský svaz byl silný stát, ale lidé v něm byli chudí, zatímco tam, kde stát nezasahoval (tolik) do konání lidí, byli lidé bohatí. A lze se jen dohadovat a extrapolovat, jak dobře bychom se bývali měli, kdyby zde stát nepomáhal ani neškodil, vlastně pokud možno nebyl, a kdoví jak by to dopadlo na Západě, kdyby tam měli ještě víc kapitalismu než tam měli. Státům 20. století nelze upřít některé přínosy, např. světové války, hladomory, koncentrační tábory, prohibice a války proti drogám, exporty demokracie, komunistický režim, prohlubování krizí apod., jde o cenné dějinné lekce, a kéž byste se z nich poučil i Vy.
Máme se skvěle díky různým technickým vymoženostem, a marně si vzpomínám, že by nějakou rozvinul či provozoval stát. I ten internet daleko více rozvinuli soukromníci.
Komentář 28153
Chapate ten stat vazne spatne, vcetne toho, ze si myslite, ze musi byt silny (jen dostatecne silny).
Internet vznikl s prispenim statu (US armada, Evropa CERN), soukromnik se zmohl na BBS. Nijak nepopiram, ze moznosti plne rozvinul soukromy sektor, to je ta symbioza veci verejnych a podnikani.
Komentář 28166
Komentář 28168
Zatím jste mi nedal jediný důvod myslet si, že chápu stát špatně. Já totiž narozdíl od Vás krizí identity netrpím, neříkám píčoviny jako "stát jsem já" nebo "stát jsme my", případně "všichni jsme Gogo". Stát JE organizace. To je jeho definice. I kdybych byl součástí té organizace (jako že nejsem, žádným způsobem, pouze jsem tou organizací jednostranně označen za občana a jednostranně jsou na mě uvaleny povinnosti), nebudu s ní identický. Takže ty kecy, jak jsem část státu, nebo že stát jsme my (kdo my?), si strčte bez jakýchkoliv laskavostí do prdele. Nevěřím v žádné všeobjímající vůhů, stojím na svých nohách a jsem velkej Ká.
Komentář 28172
Komentář 28210
Komentář 28219
Komentář 28226
Komentář 28232
Komentář 28192
Netvrdim, ze stat internet vybudoval - ale statni instituce byly na jeho pocatku. Ze to pak nechali na soukromem sektoru je snad chvalihodne, ne? I tu spravu DNS a korenu stat (USA) pustil.
Vy mate prilis technicky pohled na spolecnost - vidite HW, nevidite SW.
Komentář 28211
Komentář 28212
Protokol a sit - prostudujte si prosim OSI vrstvy, nez zacnete placat neco o melkem pohledu.
Komentář 28223
Komentář 28233
Komentář 28235
Komentář 28136
Kulovy. Cela pointa tkvi v uz potisici stale stejne prezvejkavanejch a opakovanejch cancech, jak cokoliv statniho kurvi starou znamou neviditelnou ruku. Ten vzdy shodny prilepek "... a tim bije hlavne cernochy" ma naprosto nulovou informacni hodnotu. A jeste ho nacpat direkt do nadpisu? Dabl chucpe.
(A to jeste ponechavam zcela stranou, ze presne opacna konstrukce je pisofkejk.)
Komentář 28237
Komentář 28247
Komentář 28251
A teď máme pár desítek let demokracii.
Ano, státy tu jsou tisíce lety, ale čím dál tím rychleji se jednotlivá státní zřízení mění. Proč by jedno z těch zřízení nemohl časem být ANCAP?
Komentář 28257
Komentář 28127
Zkuste to treba v letectvi - ze se pilot a cestujici jeste svobodne dohodnou, ze s tou herkou s polovinou sroubu, s vrtuli z bambusu a naredenym palivem poleti, tak to by jeste vetsina lidi zkousla a naletela vam na to, ze je to svobodna dohoda dvou stran. Bohuzel to letadlo pak klidne vrazi do dvaceti dalsich ci spadne na vasi zahradku a tak jste, aniz by jste o to stal, zatazeno do svobodne dohody dvou lidi a nesete dusledky. Pak se velmi rychle se sousedy domluvite, ze takova letadla proste letat nebudou, provozovatel letiste je nebude poustet do vzduchu, soused co ma pusku, je sestreli, pokud se u vas objevi a mate zpet stat s regulaci letectvi ;-).
Vas napad byl beznou realitou par desitek/stovek let zpatky, nikdo soudny vam na tohle nenaleti.
Komentář 28134
Ale co se čílím, Vy toho idiota za sebe děláte prostě rád. Letecké společnosti s padajícími letadly podle Vás budou mít fůru kšeftů, každý si bude chtít spadnout, a já jsem debil, když si myslím, že lidi by na trhu spolehlivější společnost (co do přepravy osob) ani nechtěli.
Komentář 28138
ad "Kazdy si bude chtit spadnout" - staci pobyt v Rusku, pak to pochopite - nikdo nechce padat, ale ono vam nic moc jineho nezbyva, nez nasednout a doufat.... a to Rusko se dost zlepsilo a v porovnani s dalsimi zememi je to docela pohoda. Ale na EU/US to zdaleka nema....
Dvacet letadel byla nadsazka.
Komentář 28144
Komentář 28146
Komentář 28150
Komentář 28155
Komentář 28157
Komentář 28158
Mne ty vase prispevky pripominaji vtip, kdy se lidske organy hadaji, kdo je nejdulezitejsi. Se statem, podnikavosti, kapitalismem je to podobne. A nechapejte mne spatne, ja nebranim urcujici ci dominantni roli statu, jen tvrdim, ze ma urcitou nenahraditelnou roli a ze to, ze jsme bohati, je i diky tomu.
Komentář 28159
Jen menší poznámka, v Německu k nehodám došlo (Silver Star - Europark v Rustu, Phantasialand v Brühlu, Bestwig). Nakonec nemusíme chodit daleko, v ČR jsou přísné podmínky (výrobce musí splňovat normy stanovené zákonem a probíhají každoroční prohlídky atrakcí) a stejně k vážným nehodám dochází. K nehodám bude doházet i se statní regulací, nebo když nebudou. Je tu příliš mnoho faktorů (lidské selhání, technická chyba ...). Jen je vždy potřeba s ptát, co každá taková regulace stojí.
Komentář 28197
Nehody v EU parcich - https://en.wikipedia.org/wiki/Incidents_at_European_amusement_parks, jak se muzete presvedcit, tak za infarkt asi tezko muze provozovatel, pozary obcas nastavaji, ostatne netvrdim, ze zabavni park je 100% bezpecny. V japonsku "podnikatel" vedome a cilene osidil udrzbu, vedome a cilene obelhal vladu a to vse jen diky tomu, ze stat tam ty povinnosti nevymahal. Coz je neco jineho, nez ze nekde neco chytne - to se stava i pri nejlepsi mozne vuli vsech zucastnenych. ANKAPaky jiste potezi, ze park v Japonsku po dvou letech zkrachoval, hlavne diky spatne povesti a ostatni si snad davaji pozor.
A ano, primerenost regulace je potreba neustale a pravidelne prezkoumavat. Ale naivne volat po zruseni vsech regulaci je hloupost, ne-li nebezpecna vec.
Komentář 28204
Opravdu by měl zajímalo, jak si sám pro sebe zjišťujete co je ještě přiměřená regulace a co ne.
Komentář 28160
Podnikatel sleduje zisk, velmi poptávaná od zákazníků je bezpečnost, podnikatel je tedy motivován uspokojit je. Navíc porušování bezpečnosti je ohrožovaní značné investice (což provozování letecké společnosti vyžaduje) a bylo by to dost krátkozraké. Z podnikatelského pohledu to nedává příliš smysl. Navíc pochybuji, že člověk který je ochoten obětovat zcela záměrně životy druhých lidí, si dělá starosti s hrozbou trestu.
Komentář 28162
A zároveň předpokládají, že se přirozeně chová podle NAPu?
Komentář 28164
Myslím, že sám jsem se dopustil chyby při minulé diskuzi a používal jsem výraz přirozené právo, což mohlo být interpretováno jako ve smyslu pozitivního práva.
Nevím jak vám odpovědět, jak vy sám definujete NAP?
Komentář 28165
Myslím, že sám jsem se dopustil chyby při minulé diskuzi a používal jsem výraz přirozené právo, což mohlo být interpretováno jako ve smyslu pozitivního práva.
Jak tedy definujete to přirozené právo?
Nevím jak vám odpovědět, jak vy sám definujete NAP?
Klidně tak, jak to definuje Urza nebo jak je to na wiki.
Komentář 28171
Komentář 28173
Komentář 28174
Myslím že to dobře popisuje Louis E. Carabini - https://www.mises.cz/literatura/nakloneni-svobode-9-klamne-vabeni-demokracie-133.kapitola - poznámka 6)
Věřím tedy ve vzájemný respekt lidí (proto je mě libertariánství tak blízké) tuším podobně jako vy, ale věřím ve vlastnictví těla.
Musíte si uvědomit, že jsem AK ani ne dva roky, neznám odpověď na každou otázku (vy ano?) a nebojím se přiznat, když se v něčem pletu. Bohužel nemám tolik času, abych si pročetl více literatury a udělal si ve všem naprosto jasný názor, ale věřím že to doženu.
A zároveň předpokládají, že se přirozeně chová podle NAPu?
Nevěřím, že se všichni lidé chovají přirozeně(v momentální situaci) podle NAPu. Určitě existují lidé, který by NAP záměrně porušovali. Lidé sledují především svůj zájem, tedy maximalizují svůj užitek. Také nevěřím, že NAP je pro každého.
Komentář 28175
A když se tak podíváte po lidech, co tu chodí, myslíte si, že většina zdejších návštěvníků má třeba respekt k tzv. etatistům?
Komentář 28177
Komentář 28178
Komentář 28179
Respektive zkuste uvést argumenty, proč by si respekt zasloužili?
Komentář 28181
Když se kouknete pořádně na tu poznámku 6, tak z ní tak nějak implicitně vlastně plyne, že autor-libertarián se domnívá, že ideální způsob, jak získat respekt, je jisté věci nedělat. Jenže to formuluje vlastně podle toho, co platí pro něj, tedy že ideálně si u něj lidé získají respekt tím, že nebudou dělat to, co mu vadí. No problém je, že etatistům zase vadí jiné věci.
Komentář 28183
Zeptám se jinak, měl bych například řešit co vadí na mě nacistům? Měl bych se pokoušet získat jejich respekt, když jsem bych byl sám například žid? To prosím neberte jako nějakou emocionální páku, jen tu chci diskutovat o principu.
Komentář 28185
V té poznámce se sice píše, že argumentace „právem“ přichází na řadu obvykle tehdy, když nejsme schopni přesvědčit druhé rozumnými argumenty, s čímž naprosto souhlasím. Jen upozorňuji, že větou ideálním způsobem, jak si získat tento respekt je respektovat život a majetek druhých, jako by spíše říkal, že ideální způsob, jak si získat (jeho) respekt, je respektování (jeho) "domnělých práv". Nebo ještě jinak, dotyčný už neargumentuje tím, že ostatní se musí nějak chovat, protože on má na něco právo, ale že by se tak měli chovat, aby měli jeho respekt. Tak by mne jen zajímalo, nakolik on je ochotný se chovat zase tak, aby jiní respektovali jeho. Aby to zase nedopadlo tak, že bude respektovat jen ty, co vyznávají podobnou sadu "domnělých práv" - i když tomu nebudou říkat práva.
Komentář 28187
Věříte, že vlastníte své tělo?
Komentář 28188
Vzhledem k nejednotné definici vlastnictví budete muset napřed definovat, co to znamená vlastnit. Bez ohledu na konkrétní definici ale obecně nemám potřebu, aby byla definice vlastnictví formulována tak, aby vlastnictví těla mělo stejnou váhu jako vlastnictví třeba ponožek. Protože ke svému tělu mám přecejen o dost jiný vztah, než ke svým ponožkám.
Komentář 28193
Ovládáte své tělo? Může si ho někdo půjčit? Jste plně odpovědný za jeho činnost? Pokud vědomě provádíte nějakou (směnu)prospěšnou činnost, náleží vám vaše odměna vzhledem k tomu že je to pouze vaše tělo, které tu službu - statek vytvořilo?
Komentář 28195
A já zase, proč je tu najednou vlastnictví těla, navíc bez jasné definice, co to je vůbec vlastnictví.
je to pouze vaše tělo, které tu službu - statek vytvořilo
Ne, nejde pouze o mé tělo, protože tu službu/statek vytvořilo v rámci nějakého prostředí, a to prostředí je spoluutvářeno nejen mým tělem.
Komentář 28189
Což mi připomíná dotaz, který mi tady byl nedávno položen: Pokud nesouhlasíte, tak pravděpodobně požadujete, aby vlastnictví pozemku [...] se řídilo jinými pravidly, než vlastnictví těla. A měl byste tedy vysvětlit, proč k různým statkům přistupujete z hlediska vlastnictví různě.
Nepřijde Vám ten dotaz zvláštní? Proč bych měl vysvětlovat, že k různým věcem přistupuji různě? To už tak bývá, že k různým věcem se přistupuje různě, když už jsou to různé věci. Neměl by spíše někdo, kdo se takto pokouší argumentovat, dokazovat, proč je třeba k různým věcem přistupovat stejně?
Komentář 28196
Komentář 28198
Pořád jste nebyl ale schopen napsat, co že to je to "vlastnictví".
Pokud vám není umožněno volně nakládat se svým tělem nebo s majetkem který vznikl na základě vlastnictví vašeho těla, tak nejste nemůže být svobodný. Jak byste mohl? Vlastně to je celá myšlenka ankapu.
Ale přece ani v ankapu mi není umožněno volně nakládat se svým tělem. Mohu ho přesunout na libovolné místo, kam mám schopnost se přesunout? Nemohu, protože je tu prý vlastnictví prostoru. Znamená to, že ani v ankapu nemohu být svobodný?
Takže může někdo vlastnit vaše tělo?
Podle Urzy prý může :-)
Komentář 28203
Komentář 28206
Takže když Vám tzv. zloděj ukradne kolo, přestáváte v té chvíli být jeho vlastníkem, protože tím kolem již nemůžete disponovat? Tvrdíte, že ta otázka je jednoduchá, no moc jednoduchá není, když nejste schopen konzistentně vysvětlit, co to znamená "vlastnit".
Komentář 28220
Komentář 28227
Komentář 28184
Komentář 28186
Takhle jsem to jistě neprohlásil. Pokud si pamatuji, šlo o to, že pokud požaduji respektování duševního vlastnictví, pak je pro mne demokracie lepší, protože ta mi dává teoretickou šanci si taková práva prosadit. Naproti tomu ankap rigidně tvrdí, že taková práva neexistují.
jste prohlásil že jste pro "umírněný střed" (možná si to přesně nepamatuji)
Jo, ta formulace by mi byla podobná. Jde prostě o hledání konsenzu. Ne že si jako Urza nadefinuji nějaký konzistentní systém práva a pak dokazuji, jak jsou ostatní nemorální.
Komentář 28190
- Podle mě jsme se o duševním vlastnictví nebavily (moc se tomhle tématu nebavím, protože v něm nemám sám dost jasno), pokud si pamatuji přímo jsem se vas ptal jaký systém je lepší. No nevadí, ptám se vás tedy znova, je demokracie lepší systém než ankap (ne ve smyslu pouze duševního vlastnictví).
Jo, ta formulace by mi byla podobná. Jde prostě o hledání konsenzu. Ne že si jako Urza nadefinuji nějaký konzistentní systém práva a pak dokazuji, jak jsou ostatní nemorální.
- Potom se vás tedy ptám, jak chcete ten umírněný střed určit. Jak chcete určit, co je radikální a co je naopak příliš konzervativní. Jak chcete efektivně řídit společnost? Nesmíte zapomenout, že podle vaší logiky je morálka relativní a máme tu miliardy subjektivních pohledů na věc. Pozor, Demokracie není opravdový konsenzus většinové společnosti, nebo uveďte argument proč ano.
Komentář 28191
Myslíte pro mne, nebo obecně?
Potom se vás tedy ptám, jak chcete ten umírněný střed určit.
Nechci ho určovat. Byla tím myšlena prostě jen snaha o hledání kompromisu mezi různými názorovými proudy.
Komentář 28199
- Samozřejmě, že pro vás. Já od vás nechci abyste se vyjadřoval za lidstvo, nebo jak to vidí vaše babička. :)
Nechci ho určovat. Byla tím myšlena prostě jen snaha o hledání kompromisu mezi různými názorovými proudy.
-Aha, takže se snažíte vyhlásit neutralitu. :) Schválně jsem napsal efektivně řídit společnost, takže se znova ptám jak určit co je správné podle vaší logiky na jejímž základě kritizujete ankap (tedy vše je subjektivní).
Jak lze najít kompromis mezi například nacismem a ankapem, kde začít?
Komentář 28200
Když řeknu, že demokracii, budete se mne snažit nachytat na tom, zda se podřídím všemu, co někdo odhlasuje?
Jak lze najít kompromis mezi například nacismem a ankapem, kde začít?
Vzhledem k tomu, že ani jeden z těch směrů zrovna moc prostoru ke kompromisům ve své doktríně nemá, tak dost těžce :-D
Jaká je tedy ta definice vlastnictví, kterou používáte, když se mne ptáte na vlastnictví těla?
Komentář 28202
- to jsem původně nechtěl, chtěl jsem váš názor "demokracie je lepší (čistě subjektivně samozřejmě) pro mě", konfrontovat s vaší kritikou Ankapu.
Ten váš podnět využiji, považujete za legitimní se podřídit názoru demokratické většiny? Můžete vysvětlit i proč.
Vzhledem k tomu, že ani jeden z těch směrů zrovna moc prostoru ke kompromisům ve své doktríně nemá, tak dost těžce :-D
- teď se omlouvám, nechci být příliš ofenzivní, ale není to trochu pokrytecké kritizovat nějaké uspořádání společnosti(ankap), když sám žádné lepší řešení nenabízíte?
Není to z vaše pohledu tak trochu jenom taková póza, kdy je příjemné útočit a nic sám neobhajovat?
Komentář 28205
Považuji to za o něco legitimnější, než podřídit se několika ankap teoretikům, kteří určili, co můžu a co nesmím :-D
teď se omlouvám, nechci být příliš ofenzivní, ale není to trochu pokrytecké kritizovat nějaké uspořádání společnosti(ankap), když sám žádné lepší řešení nenabízíte?
Pokud kritizuji, že něco nemůže být objektivně nejlepší (protože nic v tomto smyslu nemůže být objektivně nejlepší), pak mi opravdu nepřijde pokrytecké, že odmítám popřít sám sebe a napsat, co je dle mého objektivně nejlepší. Bohužel dost zdejších lidí uvažuje pomýleně ve smyslu: Pokud nám tvrdíte, že ankap není objektivně nejlepší, tak nám řekněte, co je objektivně nejlepší.
Komentář 28149
Komentář 28143
Komentář 28147
Komentář 28152
Komentář 28154
Komentář 28161
Můžete podepsat čestné prohlášení, že žádný takový přístroj nevlastníte, ale vystavujete se sankcím v případě odhalení, což jak uznáte není moc příjemné. To raději nemluvím o právnických osobách a kolik jsou nuceni platit.
Komentář 28167
Komentář 28176
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/
Pokud na vašem zařízení jste schopen otevřít tyto odkazy, tak jste ze zákona povinen platit.
Já mám zřejmě větší představivost a dokážu si to představit, když už dnes vám reálně může úředník vstoupit na pozemek, aby zjistil čím topíte.
Je zajímavé, že vám tyto poplatky připadají jako svinstvo ale povinné odvody už ne, v čem je rozdíl?
Komentář 28194
Urednik porad realne vstoupit nemuze - je to docela slozity proces a i kdyz vstoupi, pocet TV ci R zkoumat nemuze.
Ja nekde napsal, ze povinne odvody mi nepripadaji jako svinstvo?
Komentář 28201
-Ano máte pravdu, tady jsem se zmýlil.
Trochu jsem se řídil logikou, ten výklad je trochu směšný. Když se díváte přes webové rozhraní tak platit nemusíte, ok.
Ná druhou stranu odsuzuji každý zákon, který mě nutí investovat neproduktivně čas, jako v tomto případě, abych nebyl náhodou potrestán.
Urednik porad realne vstoupit nemuze - je to docela slozity proces a i kdyz vstoupi, pocet TV ci R zkoumat nemuze.
- to jsem uvedl jako příklad, protože jste si to nedokázal představit. Vím že dnes nejsou možné domovní prohlídky za účelem zkoumání jestli máte TV přijímač. Dřív si lidé také nedokázali představit, že jim budou úředníci zkoumat kotel.
Napsal jste, že povinné odvody by se měly přehodnotit, takže tedy je to podle vás svinsto?
Komentář 28213
Topeni a vstup urednika - osobne to nechapu, urednik by si mel minimalne podat zadost k soudu, jakkoli by to mohlo byt formalni. Na druhou stranu, jak by se takova situace resila v ANKAPu? Palic odpadu by dostal po hube? Nebo by se uzavirali smlouvyse vsemi sousedy, ze nebudou smrdet? A kdo ty smlouvy bude vymahat? na to ma ANKAP krasne teoreticke odpovedi, ale nejak vsichni tusi, ze by to asi vicemene muselo dopadnout stejne jako ted - proste by vam do barakau nekdo vlezl a vyridil to.
Komentář 28216
Komentář 28249
Astma - no napred budete muset dokazat, ze to z toho vubec mate.
No a nakonec, palic k vasemu soudu vubec nepujde, proc by to delal...
Komentář 28252
Např. když půjčíte kamarádovi auto a on je přistižen při přestupku a vy ho nenapráskáte, zaplatíte pokutu vy. Nebo dostanete body, už nevím. Každopádně pykáte za chybu někoho jiného trestem od státu, který vám nic nedokázal. Je to fér? Bylo by to v Ancapu horší?
No a nakonec, vy vlastně nemusíte nic řešit, obsílky házet do koše, proč byste k soudu chodil... A pak narážíme na násilí, na které má teď stát monopol a v Ancapu řešení není přesně známo, což ale neznamená, že by bylo horší.
Komentář 28253
nespekulujte prosim, co delam s obsilkami.
Komentář 28217
Komentář 28218
Komentář 28228
Odtržený od reality je stát, který si myslí, že všechno ví nejlépe a všechno za lidi zařídí nejlépe. A že ho nezajímá, že každý člověk má jiné potřeby a požadavky.
A je mi upřímně u prdele, jaký dojem ve Vás nechávám. Pokud nemáte žádné argumenty a chcete jen pohádkařit, tak běžte pohádkařit někam mezi ty svoje "obyčejné lidi". Holt znám asi nějaké jiné než Vy.
(Pohádkaření: Domýšlení si různých "faktů" o ostatních lidech na internetu, často jen na základě podobnosti jejich názorů s názory lidí, jež z nějakého mně neznámého důvodu nesnášejí.)
Komentář 28240
Komentář 28241
Komentář 28254
Bohužel se obávám, že naše diskuze by nikam nevedla, protože přes Váš zúžený pohled na člověka a nejprimitivnější formu utilitarismu, z které pak ANCAP kujóni vymýšlí jak by asi mohla společnost fungovat, bychom daleko nedošli. Vlastně se nijak nelišíte od komunistů a nacistů. Ti také zredukovali člověka a pak na základě toho vytvářeli společnost. Ale, abyste věděl, že jsem férový chlap, tak pojedu i podle Vašich pravidel a dám vám bezva ANCAP nabídku (odvádět daně nebudeme nebojte). Jsem ochoten Vás doučovat politickou filosofii, či filosofickou etiku, nebo prostě jen filosofii, abyste měl nějaký přesah myšlení (ne pouze primitivní - lidé se chovají tak, aby zvyšovali užitek) a dovedl účinnými argumenty a kritickým myšlením vzdorovat indoktrinaci (včetně indoktrinace ANCAPU) a cítil se svobodný i v tom zlém státě. Jelikož můj čas je drahý a s Vámi to bude řehole jsem ochoten hodinu semináře ve stylu Sókratovského dialogu s Vámi vést za 3 500,-. To je fér ne?
Honza: Vám nabízím to samé, abyste na každou kravinu nemusel reagovat ještě větší kravinou.
Komentář 28270
Komentář 28271
..................................................
https://www.youtube.com/watch?v=XICLfeH_FqY
Komentář 28272
Komentář 28285
Komentář 28281
Ale Váš přístup se mi líbí a ocenil bych ho i od ostatních lidí. Aby nabízeli své služby ostatním a nepožadovali od nich povinně peníze, i když služby nevyužijí.
Komentář 28245
Pokud ani tohle nepochopí, pak to dost vypovídá o tom, že teď pracují v sociální službě, zdravotnictví, školství... :-D
Komentář 28248
Komentář 28169
Komentář 28170
Komentář 28163
Komentář 28297
Pokud jsem pohádkář, tak to máme asi společného více, než si dokážete připustit. Např. Váš článek a brilantní pojednání o víře https://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=1091 je vskutku vrchol racionálna.
Komentář 28298