Štěch šlápl do hovna… – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-06-23 00:00:02

Štěch šlápl do hovna…

Šlápneme-li do hovna, otřeme jej a jdeme dál; ne tak socan Štěch, jenž šlápl pořádně, ale místo otření se rozhodl, že se v něm ještě trošku porochňá. Místo aby po svém výroku o využití živnostníků a jejich přínosu pro tvorbu HDP držel hubu, rozhodl se to „vylepšit“ výzvou, abychom práskali na sousedy: „Třeba v Dánsku, když je někdo nezaměstnaný, a přitom si dělá na svém, soused to prostě řekne, protože ho okrádá i o jeho peníze, které do systému dává.“ Ty vole, vážně? Jednak… co je to za cizopasící zrůdu, proč je předsedou senátu, proč toho parazita musím živit… ale především, co je to zase za logiku s tím „okrádáním“? Stát někomu násilím sebere peníze a tvrdí, že to udělal soused, pročež ho má okradený bonznout, jelikož se státu souseda nepovedlo obrat o tolik. Že je to logika pijavice živené z násilím vybraných peněz, to dá rozum; smutné však je, kolik propagandou zmanipulovaných občanů mu to žere.
Přečtení: 17891

Reagujete na tento komentář:
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-23 23:02:12 Titulek: Re:
Souhlas. Stačí si vybavit, jaká byla panika, když se po Sametu uvažovalo o privatizaci distribuce potravin (tedy o tom, že potraviny budou normálně lidem prodávat kapitalisti). Že prý to bude všechno drahé, že budeme umírat hlady a že to nebude soběstačný.

Jinak nevím, já jsem asi na hlavu padlý, ale když mám dvě varianty:

a) Odevzdám státu A + X, kde A jde na služby a X se rozkrade
b) Odevzdám poskytovatelům různých služeb celkem A

Pak bych byl opravdu blbej, kdybych preferoval a).
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-06-23 02:25:33
Tady bourka jak svina, tak ctu Stoky.Pokud uz zacinaji paraziti byt takhle sebevedomi, je to dukaz, ze socialisticke virtualni hospodarstvi vitezi. Uz se tesim na dobu, kdy se jim to sesype, a kdy kazdy podnikavy clovek bude opecovavany jako mesias, ktery da bezradnemu, vypustenemu, zoologickemu stadu aspon nazrat. Kdy si uzitecni hlavari a rukari budou sebe navzajem vazit a taky se podle toho bez zavisti platit. A kdy se urednicky parazit bude teprve ucit pracovat a mit dobre vztahy v rodine a okoli, coz v sebejistote a nadrazenosti(ze bude zrat z ciziho vecne) dlouhodobe zanedbal. Neumi nic jen lezt nadrizenemu a volici do prdele, predbihat ve frontach a hlavne zavidet! Chtelo by to neco jako nejake selektivni aids, ktere ty parazity vyobcuje. Ale pokud se neumime domluvit, abychom je prestali zivit, ani rychle presvedcit volice, tak asi uz zbyva jen to zruseni moznosti zit z kolektivniho...pad prachu.
Autor: Urza Čas: 2017-06-23 05:46:49 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Sesypání bych ještě zdaleka neočekával; žijeme si tu jak prasata v žitě, i socanům navzdory.
Sice nám berou většinu z toho, co vyděláme, ale dnešní společnost je tak bohatá, že vyjdeme i z té menšiny s přehledem.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-06-23 06:18:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak ona je zde ještě stále ta komunistická vize anarchie :
....................................................................................................................
Komunistická společnost

Marx a Engels teorii budoucí společnosti nevěnují ve svých spisech mnoho místa, více se zabývají současností a bezprostřední budoucností. V Německé ideologii píší dokonce: „Komunismus není pro nás stav, který by měl být nastolen, ani ideál, podle něhož se má řídit skutečnost. Komunismem nazýváme skutečné hnutí, které překoná nynější stav. Podmínky tohoto hnutí vyplývají z předpokladů, které existují v nynější době.“[10]

Komunismus jako cílový stav společnosti definuje jejich Komunistický manifest takto: „Namísto staré buržoazní společnosti s jejími třídními protiklady nastoupí sdružení, ve kterém je svobodný vývoj každého jednotlivce podmínkou svobodného vývoje všech.“[11] Z hlediska ekonomického jde o společnost, kde každý člen přispívá podle svých možností a využívá společné zdroje podle svých potřeb[12] (známé heslo „každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb“). Po dosažení a dovršení komunismu postupně odumře stát a lidstvo dosáhne svobody a rovnosti jako dialektického návratu výchozí beztřídní společnosti na kvalitativně vyšší úrovni.
....................................................................................................................
PS.
Já osobně zastávám názor,
že lepší je duchovní vývoj postavený na pozitivnu,
nežli na nějaké té životní krizi,
takže bych ten komunistickej plán až tak nezavrhoval a neviděl nějako negativně,

i když samozřejmě ten bolševickej komunismus byl totální sračka a max. násilí a potlačování,
způsobený tím náhledem, že protiklady jsou nežádoucí (buržuazie je nežádoucí)
což je opravdu prvotřídní filozofická sračka hodná neandrtálece neznající dialektiku protikladů...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-06-23 16:43:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
proste nemel(Marx) stesti.Clanek se hodi i na Steka:
....................................................

příběh, jak jej podal mistr Tung-Wang,
opat kláštera Han-hsin,
třináctého roku období draka (r. 898)



Můj drahý příteli, nejváženější mistře Tung-Wangu!

Jsem již starý a unavený, ležím tu na smrtelné posteli a vím, že napsat tento dopis bude můj poslední čin na této zemi. V době, kdy jej budeš číst, již budu odešlý z tohoto života.

Třebaže jsme se neviděli po mnoho let od doby, kdy jsme byli oba žáky našeho ctihodného mistra, často jsem o Tobě přemýšlel, zejména poté, co ses stal jeho nástupcem. Po celé Číně teď hlásají mniši, že jsi pravý lev Buddhovy dharmy, jehož oko je jiskřící hvězdou, jehož ruka chytí blesk a jehož has burácí jako hrom. Říká se, že každý Tvůj čin otřese nebem i zemí, až se sloni a draci nevědomosti bezmocně rozprchnou… Také jsem se dozvěděl, že Tvůj klášter je nepřekonatelný v odříkání, a že tam pod Tvým pevným vedením cvičí stovky mnichů pilně a s největším odhodláním.

Přesto jsem se doslechl, že ve věci Tvého nástupce jsi již takové štěstí neměl, což mě přivádí k tématu tohoto dopisu.

Prosím Tě tedy nyní, abys laskavě obrátil svou pozornost na mladého muže, který bude mít na sobě připevněn tento dopis. Jak teď stojí před tebou, zřejmě se přihlouple usmívá a cpe se nakládanými okurkami. Můžeš se tázat, co je to za omezence, a co mě vedlo poslat ho za Tebou. Pokud Ti na to mohu odpovědět, tak za prvé Tě ujišťuji, že Wu-Mingova hloupost sahá mnohem dál, než Ti připadá na první pohled, za druhé si však dovoluji tvrdit, že právě proto slouží Wu-Ming bezděčně a zcela přirozeně jako velký bódhisattva. Snad poslouží i Tobě. Povol mu prosím šestnáct hodin spánku denně a zásobuj ho nakládanými okurkami, a on bude šťastný. Nečekej od něho nic a budeš šťastný i Ty.



V úctě,



Čin-Mang
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-06-23 06:55:19 Titulek: Re: [↑]
oni se diky tomu blahobytu mnozili trubci tak nejak pozvolna. Ale ted, kdy je napadlo si sem natahat volice z jihu, je to premnozeni zahubi rychleji
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-06-23 02:54:24
Dedous citi, ze by taky mohli byt nahnani do vyroby zbytecni statni urednici, tak vypustil klamny cil:)
Autor: Developer (neregistrovaný) Čas: 2017-06-23 09:07:46
Je spíše na místě se ptát proč si Česká republika hýčká bývalé komunisty a celá vláda a dokonce i ministerstva a univerzity jsou jimi prolezlé skrz naskrz?

K čemu byl rozpad Sovětského svazu, když jsme dnes členy Evropské Unie propagující neomarxismus a socialismus a celá západní Evropa je s tímto režimem ideologicky spjata a bývalý blok východních zemí nepovažuje za rovnocenné partnery? Kam taková spolupráce povede?

Pokud proběhla revoluce, proč jsou ještě pořád vysoká místa ve státní správě i vládě obsazena oportunisty, jejichž rodiny se před převratem krčily za srp a kladivo?

Považuji za ztrátu času debatovat o komunistických a socialistických ideologiích, trpělivost není na místě.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-23 09:20:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ono to bude tím, že i v Sametové revoluci se lidé chtěli především zbavit komunistů a vlivu SSSR a připojit se k Západu; ale to nejpodstatnější - většina lidí i tehdy chtěla (a stále chce) socialismus "s lidskou tváří".
Autor: Adraynnith Čas: 2017-06-23 11:06:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: adraynnith v doméně gmail.com
Dnes jsem slyšela v autobuse rozhovor nějakých dvou mladších důchodkyň na téma, jak se staví hospice pro seniory a jak je to všechno drahý. Jedna říkala o své mamince, jak byla v soukromé LDN a stálo to celý její důchod plus příspěvek od státu a ještě museli doplácet. Pak jí našli nějakou státní LDN, všechno zadarmo, milej personál...

Kdo má podobnou osobní zkušenost založenou hlavně na emocích, asi se těžko nechá přesvědčit o výhodách trhu a soukromých firem. Myslím, že je jich pořád dost. A půjdou k volbám...
Autor: Developer (neregistrovaný) Čas: 2017-06-23 12:23:57 Titulek: Re: [↑]
To je pro nás docela průser, když většina lidí v demokratické společnosti oslavuje státní moc a očekává, že se o ně "sociální" stát vždy postará. V české společnosti přežívá strach ze změny, strach z vlastního rozhodnutí, strach z odpovědnosti, lidé preferují regulaci před svobodou a ctí princip kolektivní viny a nechtějí přebírat plnou zodpovědnost za svůj vlastní život... Takové prostředí dlouhodobě přiživuje půdu pro socialistické oportunisty a znemožňuje jejich odstranění a vznik svobodnější společnosti bez rostoucího státního molochu.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-23 23:02:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Souhlas. Stačí si vybavit, jaká byla panika, když se po Sametu uvažovalo o privatizaci distribuce potravin (tedy o tom, že potraviny budou normálně lidem prodávat kapitalisti). Že prý to bude všechno drahé, že budeme umírat hlady a že to nebude soběstačný.

Jinak nevím, já jsem asi na hlavu padlý, ale když mám dvě varianty:

a) Odevzdám státu A + X, kde A jde na služby a X se rozkrade
b) Odevzdám poskytovatelům různých služeb celkem A

Pak bych byl opravdu blbej, kdybych preferoval a).
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-06-24 04:25:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
a) Odevzdám státu A + X, kde A jde na služby a X se rozkrade
b) Odevzdám poskytovatelům různých služeb celkem A

Pak bych byl opravdu blbej, kdybych preferoval a).
.................................................................................................................

To není zas až tak jistý,
vy tady povětšinou zapomínáte v těch ekonomických kalkulacích na jednu poměrně podstatnou položku, kterou je reklama,
která má onu moc, že vás obalamutí a vy si koupíte předraženou blbost, kterou vlastně ani nepotřebujete...

Do reklamy si pak započítejte i dobré jméno firmy,
pak také to, že jste svým způsobem i její akcionář,
a v neposlední řadě tato firma nabízí komplexní služby od šroubku po lokomotivu,
tedy od narození až po smrt...

Kdyby reklama nefungovala, tak by ji samozřejmě nikdo nepoužíval,
a lidé by si pak velmi pečlivě výbírali tu či onu firmu jen podle ceny,
ale lidé prostě nenakupují jen dle ceny...
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-24 08:50:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Lhal bych, kdybych tvrdil, že na mne reklama nepůsobí. Nicméně, reklamy jsou buď na píčoviny, nebo na věci, které si možná koupím (a je to moje rozhodnutí), a pak na spoustu věcí, které si z různých důvodů nekoupím, tím nejčastějším je, že znám podobné, ale levnější/kvalitnější/atd.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-06-24 22:31:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jasně,
jenže většina lidí si kupuje stát,
nebot podléhá státní reklamě (ideologii)

a součástí státu je mimo jiné i to, že nutí poslouchat i ty co nechtějí poslouchat,
což je fakt
docela dobrá služba, která je docela žádaná....

PS.
Mimochodem, já sám jsem si koupil značkový tenisky za jejichž cenu bych mohl mít cca 5 párů neznačkových a 15 párů čínskejch tenisek,,
a značkovej skůtr za kterej bych mohl mít 3 čínský skůtry,
tak fakt nevím, jestli jsem úplně blbej a podléhám reklamě,

nebo nejsem tak bohatej abych si mohl kupovat levný věci...

No a ten stát je prostě stále dobrá značka i když je asi docela drahej,
a jeho kvalita je v tom, že nutí všechny mocí a silou poslouchat zákony,
čímž dává jakous takous jistotu...

A hlavně, neustále lidi straší,
v dětství mě strašili čertem a Mikulášem,
když jsem povyrostl strašili mě imperialistou,
dneska mě strašej terorismem a přistěhovalci,
a neustále mě prostě strašej krádežema, bouračkama, vraždama, podvodama, nemocema, zemětřeseníma, epidemijema atd.
Autor: Urza Čas: 2017-06-23 09:31:01 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Dost možná to byla i jedna z podmínek umožnění toho převratu (i když nevím přesně do jaké míry).
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-06-23 10:23:24 Titulek: Re: [↑]
To je fakt.Takova prilezitost -udelat cistku v jedne zemi -uz se nebude opakovat. Nejhorsi povl se sam kolaboraci oznacil rudymi knizkami, a my jsme to nevyuzili. Byli na lopate. Stacil zakaz prace u statu.
Tihle nedomrdi jsou v zapadnich zemich schovani mezi lidmi a instinktivne spolupracuji(na zniceni chytrosti, talentu, poctivosti, pracovitosti, statecnosti-na niceni tech nejkvalitnejsich lidi. To jim dodava obrovskou energii-pomstit se za svou lenost. Tim jsou nacismus a komunismus jasne usvedceny, ze pochazi ze stejneho brlohu)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-06-23 10:31:13 Titulek: Re: [↑]
levicove semeno je presvedceno, ze stat, slozeny z masy blbu, bude uspesnejsi nez spoluprace genialnich(ale "bohuzel" lepe zaplacenych) s prumernymi. Znici i nejvykonnejsiho clena spolecnosti, jen aby nemelo min. Ale da se tomu rozumet: denne poslouchat posmesky sve stare...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
ale především, co je to zase za logiku s tím „okrádáním“? Stát někomu násilím sebere peníze a tvrdí, že to udělal soused, pročež ho má okradený bonznout, jelikož se státu souseda nepovedlo obrat o tolik. Že je to logika pijavice živené z násilím vybraných peněz, to dá rozum; smutné však je, kolik propagandou zmanipulovaných občanů mu to žere.
..................................................................................................................

Vy jste asi nečetl Staré pověsti český od Jiráska,
tam ta logika myslím byla vysvětlena docela primitivním způsobem,
když si starý umírající vladyka přizval své tři syny a lámal jim tam ty vrbový proutky,
aby viděli,
že jeden proutek zlomí jak nic, zatímco když lámal tři proutky, tak se mu je nepodařilo zlomit...

Že z toho asi nejspíše ti tři bratři neměli zrovna moc velkou radost je docela pravděpodobné,
ale tento experiment si lze dozajista i dnes vyzkoušet a vědecky tak potvrdit...

Na počest Jiráska bych pak tuto logiku nazval - Jiráskova logika tří proutků


Autor: Vostál Petr Čas: 2017-06-24 05:40:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.
Za povšimnutí určitě stojí poněkud skrytý fakt,
že hnacím motorem sjednocení je pak strach a obava z budoucnosti a potřeba životní jistoty,

což je věc kterou nejen státy dodnes vcelku spolehlivě používají k sjednocování oveček do stáda,
to je stará a osvědčená manipulační technika...
logo Urza.cz
kapky