Po technické stránce je to s přejezdy následovně. Uváděné jakobyblbé nastavení je aplikované pouze u přejezdů vícekolejných s automatickým zabezpečením. Protože jde o automatizaci, tak je potřeba brát v úvahu několik veličin a stavů včetně všech možných situací. Pokud bys někdy něco programoval, tak bys věděl, že je nutné předem rozvrhnout všechny možnosti, které přichází v úvahu. Například doba chodu závory pro bezpečné zavření a otevření přejezdu. Proto jsou světla nastavená s bezpečnostní prodlevou, aby závory bezpečně dokončily svoji dráhu. Představ si situaci, kdy dojíždíš k přejezdu, na kterém se právě začaly zvedat závory a ty přestaneš brzdit, protože víš, že se tam už vejdeš a jen přidáš plyn, protože předpokládáš, že závory dokončí cyklus a dojedou nahoru. Nojo, ale co když z protisměru po druhé koleji jede další vlak? Pak ty závory už nečekají na dokončení cyklu a jdou okamžitě dolů. Co se pak stane? Buď to ubrzdíš, nebo tě závory praští. V lepším případě zavřou na přejezdu, protože na vícekolejných přejezdech jsou obvykle i na výjezdu z přejezdu. Je to tudíž kvůli času a bezpečnosti. Světla jsou hlavní bezpečnostní signalizací, závory jsou podpůrným technickým zařízením. Zamysli se nad tím, jak bys to nastavil líp a zjistíš, že to má jasnou logiku a ne jen že to je debilně nastavený. Zajeď si k takovému přejezdu a sleduj na něm cvrkot. Doporučuji přejezd v Řevnicích, tam je to krásně názorně vidět a pochopíš celou problematiku. Proto pochopíš i ty dementy, kteří nečumí na návěsti o zavřených závorách a místo aby přejezd objeli podjezdem, radši čumí čtvrt hodiny u závor a pak na přejezd neuroticky vjedou když nemají. Tam celou problematiku pochopíš. Tam si tu pokutu vážně zaslouží, protože to nejsou řidiči, to jsou hovada. No a o chráničích pomahačů se nemá cenu bavit, protože normální slušný člověk se k nim rozhodně nedá.
Ještě jako příklad uvádíš rozmístění pedálů v autě. To je dané tím, že nejde o intuici, ale o zafixované reflexy. Levá noha je naučená na postupné odlehčování a prudké sešlápnutí, zatímco pravá noha je naučená na postupné stlačování a rychlé odlehčení. Kdo s tímto má problém v autoškole, toho naučí jezdit v autě s automatickou převodovkou a na manuální převodovku nesmí.
Ono ne vše, co se na první pohled jeví jako debilní, debilní skutečně je...
Lojza k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Jen takový dotaz...a jak s tím souvisí dotace? Přece pokud by to tak bylo, tak by zli prodejci už dnes nasadili ty samé ceny, jako kdyby žádné dotace neměli. Zlín prodejci si přece můžou nastavit ceny jaké chtějí, lidé musí jíst, prof už dneska nestojí […]
Komentář 112150
PavelX7 k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Abyste diskutoval korektně a bez faulů. Hádat se nepotřebuju. Myslím že případ NZ ukazuje že vaše obava ze dražení není dostatečně opodstatněná. Došlo k liberalizaci trhu a zdražení které vy předpokládáte to nezpůsobilo. Tečka.
Komentář 112148
Ondrášeček k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
I když jste masožrout, pořád bych považoval za výrazné zlepšení, kdybyste odebíral z chovů, kde zvířata nejsou zavřená v horších podmínkách než vězení.
Komentář 112147
Ondrášeček k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Souhlasím, že by to zdražilo maso: To mi naneštěstí nevadí, protože pořád podporuju hledání levnějších alternativ, a navíc by se mohly zmenšit státní výdaje, což zase dlouhodobě má šanci snižovat daňové břemeno na tyto lidi. :)
Komentář 112145
PavelX7 k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Nedává to smysl VÁM, přestaňte s arugmentačními fauly a útoky a mluvte za sebe a věcně. Zjednodušil jste si situaci která je reálně mnohem komplexnější a vede reálně k výsledku že se ceny nezvedly. Tedy ne jak vy tu vykládáte že "kvôli zrušeniu […]
Komentář 112144
hefo k Paradox společenské smlouvy:
To prirovnanie k vstupu do metra je dosť trefné. Keď sa niekto narodí v trolejbuse, neznamená to, že by preňho neplatili prepravné podmienky (i keď neprejavil súhlas konkludentne nástupom), a nemal by teda povinnosť trebárs opustiť trolejbus na konečnej!
Komentář 112142
PavelX7 k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Já chápu že s vaším viděním světa to nedává smysl. Ale jaksi to není argument. Příčinu jsem vám vysvětlil - snížila se byrokracie, zvyšila se orientace zemědělců na trh, místo plnění podmínek regulací, zvýšila se efetkivita zemědělství. Podobně jako vám […]
Komentář 112139
PavelX7 k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Že to nejste schopen pochopit neznamená že to není kauzalita. Akorát protože to tam vše zrušili velice rychle, vedlo to ke krátkodobé nestability. Zvýšila se pak konkurence a efektivita zemědělství, a k žádnému zdražování to dlouhodbě nevedlo, to je ta […]
Komentáře
Komentář 60037
Ještě jako příklad uvádíš rozmístění pedálů v autě. To je dané tím, že nejde o intuici, ale o zafixované reflexy. Levá noha je naučená na postupné odlehčování a prudké sešlápnutí, zatímco pravá noha je naučená na postupné stlačování a rychlé odlehčení. Kdo s tímto má problém v autoškole, toho naučí jezdit v autě s automatickou převodovkou a na manuální převodovku nesmí.
Ono ne vše, co se na první pohled jeví jako debilní, debilní skutečně je...