Po technické stránce je to s přejezdy následovně. Uváděné jakobyblbé nastavení je aplikované pouze u přejezdů vícekolejných s automatickým zabezpečením. Protože jde o automatizaci, tak je potřeba brát v úvahu několik veličin a stavů včetně všech možných situací. Pokud bys někdy něco programoval, tak bys věděl, že je nutné předem rozvrhnout všechny možnosti, které přichází v úvahu. Například doba chodu závory pro bezpečné zavření a otevření přejezdu. Proto jsou světla nastavená s bezpečnostní prodlevou, aby závory bezpečně dokončily svoji dráhu. Představ si situaci, kdy dojíždíš k přejezdu, na kterém se právě začaly zvedat závory a ty přestaneš brzdit, protože víš, že se tam už vejdeš a jen přidáš plyn, protože předpokládáš, že závory dokončí cyklus a dojedou nahoru. Nojo, ale co když z protisměru po druhé koleji jede další vlak? Pak ty závory už nečekají na dokončení cyklu a jdou okamžitě dolů. Co se pak stane? Buď to ubrzdíš, nebo tě závory praští. V lepším případě zavřou na přejezdu, protože na vícekolejných přejezdech jsou obvykle i na výjezdu z přejezdu. Je to tudíž kvůli času a bezpečnosti. Světla jsou hlavní bezpečnostní signalizací, závory jsou podpůrným technickým zařízením. Zamysli se nad tím, jak bys to nastavil líp a zjistíš, že to má jasnou logiku a ne jen že to je debilně nastavený. Zajeď si k takovému přejezdu a sleduj na něm cvrkot. Doporučuji přejezd v Řevnicích, tam je to krásně názorně vidět a pochopíš celou problematiku. Proto pochopíš i ty dementy, kteří nečumí na návěsti o zavřených závorách a místo aby přejezd objeli podjezdem, radši čumí čtvrt hodiny u závor a pak na přejezd neuroticky vjedou když nemají. Tam celou problematiku pochopíš. Tam si tu pokutu vážně zaslouží, protože to nejsou řidiči, to jsou hovada. No a o chráničích pomahačů se nemá cenu bavit, protože normální slušný člověk se k nim rozhodně nedá.
Ještě jako příklad uvádíš rozmístění pedálů v autě. To je dané tím, že nejde o intuici, ale o zafixované reflexy. Levá noha je naučená na postupné odlehčování a prudké sešlápnutí, zatímco pravá noha je naučená na postupné stlačování a rychlé odlehčení. Kdo s tímto má problém v autoškole, toho naučí jezdit v autě s automatickou převodovkou a na manuální převodovku nesmí.
Ono ne vše, co se na první pohled jeví jako debilní, debilní skutečně je...
Rakusak k Největší zločiny pohledem státu:
Tim, ze se nechas okradat, snad konas neco spolecensky zadouci? Takze dnesni spolecnost je postavena na kradezi/loupezi? :-D :-D
Komentář 119648
hefo k Největší zločiny pohledem státu:
"spolecenska skodlivost je nulova" To možno tak v tvojej predstave tvojho fiktívneho súkromného lesa - v súčasnej spoločnosti, ktorá je na určitom prerozdeľovaní daní závislá, je to naopak naozaj spoločensky a nie len "individuálne" […]
Komentář 119646
Mlicko k Je anarchokapitalismus vůbec udržitelný?:
1) Jak jsem psal, i kdyby to bylo rovnocenné... Pokud dokážete, že v AnKapu nevznikne otroctví, fakticky jde tento důkaz přenést i na stát, ne? 2) A jeho bezpečnostní agentura ho nebude bránit, protože kdyby bránila zloděje, tak bude ztrácet zákazníky a […]
Komentář 119639
Mr MR k Typická anarchokapitalistická demagogie:
Zkuste si vést jakkoliv dlouhou konverzaci s kýmkoliv, ale dejte si, že vy mu můžete odpovědět vždy až třeba po 1-2 týdnech, pochopíte.
Komentář 119637
PavelX7 k Je anarchokapitalismus vůbec udržitelný?:
Budu si platit agenturu která bude chránit me . A samozřejmě, kdyz je někdo zločinec, bude si chtít platit někoho , kdo pomůže krýt jeho zločiny . To budou pravděpodobně tedy různé různé společnosti, mezi kterými vznikne pravděpodobně konflikt. Pokud tak […]
Komentář 119636
Radoslav Khun k Je anarchokapitalismus vůbec udržitelný?:
Znova, už potřetí, se ptám, jak na to budou reagovat klienti? Budete si platit agenturu, u které vidíte, že chrání zločince? Budete riskovat, že až budete potřebovat ochranu proti zlodějům, že vás v tom nechá??? Vy pořád opakujete to stanovisko, ale […]
Komentář 119632
PavelX7 k Je anarchokapitalismus vůbec udržitelný?:
Můžete popsat nějaké moje dvě tvrzení kde si protiřečím? Vy jen uvadíte nějaké dva omezené protipříklady, nicméně realita je zjevně poněkdu složitější. Že budou mít dva lidi stejnou agenturu můžeme vynechat, o tom se vůbec nebavím. To může prakticky […]
Komentář 119631
Radoslav Khun k Je anarchokapitalismus vůbec udržitelný?:
Ale vždyť si strašlivě protiřečíte, právě tím byste přece tu jistotu neměl!! Co když budete dva klienti stejné agentury? To si jako hodí kostkou, nebo bude aukce nebo co?? Fakt byste si takovou službu platil?? Službu, která nevymáhá právo podle přesně […]
Komentáře
Komentář 60037
Ještě jako příklad uvádíš rozmístění pedálů v autě. To je dané tím, že nejde o intuici, ale o zafixované reflexy. Levá noha je naučená na postupné odlehčování a prudké sešlápnutí, zatímco pravá noha je naučená na postupné stlačování a rychlé odlehčení. Kdo s tímto má problém v autoškole, toho naučí jezdit v autě s automatickou převodovkou a na manuální převodovku nesmí.
Ono ne vše, co se na první pohled jeví jako debilní, debilní skutečně je...