Po technické stránce je to s přejezdy následovně. Uváděné jakobyblbé nastavení je aplikované pouze u přejezdů vícekolejných s automatickým zabezpečením. Protože jde o automatizaci, tak je potřeba brát v úvahu několik veličin a stavů včetně všech možných situací. Pokud bys někdy něco programoval, tak bys věděl, že je nutné předem rozvrhnout všechny možnosti, které přichází v úvahu. Například doba chodu závory pro bezpečné zavření a otevření přejezdu. Proto jsou světla nastavená s bezpečnostní prodlevou, aby závory bezpečně dokončily svoji dráhu. Představ si situaci, kdy dojíždíš k přejezdu, na kterém se právě začaly zvedat závory a ty přestaneš brzdit, protože víš, že se tam už vejdeš a jen přidáš plyn, protože předpokládáš, že závory dokončí cyklus a dojedou nahoru. Nojo, ale co když z protisměru po druhé koleji jede další vlak? Pak ty závory už nečekají na dokončení cyklu a jdou okamžitě dolů. Co se pak stane? Buď to ubrzdíš, nebo tě závory praští. V lepším případě zavřou na přejezdu, protože na vícekolejných přejezdech jsou obvykle i na výjezdu z přejezdu. Je to tudíž kvůli času a bezpečnosti. Světla jsou hlavní bezpečnostní signalizací, závory jsou podpůrným technickým zařízením. Zamysli se nad tím, jak bys to nastavil líp a zjistíš, že to má jasnou logiku a ne jen že to je debilně nastavený. Zajeď si k takovému přejezdu a sleduj na něm cvrkot. Doporučuji přejezd v Řevnicích, tam je to krásně názorně vidět a pochopíš celou problematiku. Proto pochopíš i ty dementy, kteří nečumí na návěsti o zavřených závorách a místo aby přejezd objeli podjezdem, radši čumí čtvrt hodiny u závor a pak na přejezd neuroticky vjedou když nemají. Tam celou problematiku pochopíš. Tam si tu pokutu vážně zaslouží, protože to nejsou řidiči, to jsou hovada. No a o chráničích pomahačů se nemá cenu bavit, protože normální slušný člověk se k nim rozhodně nedá.
Ještě jako příklad uvádíš rozmístění pedálů v autě. To je dané tím, že nejde o intuici, ale o zafixované reflexy. Levá noha je naučená na postupné odlehčování a prudké sešlápnutí, zatímco pravá noha je naučená na postupné stlačování a rychlé odlehčení. Kdo s tímto má problém v autoškole, toho naučí jezdit v autě s automatickou převodovkou a na manuální převodovku nesmí.
Ono ne vše, co se na první pohled jeví jako debilní, debilní skutečně je...
Mlicko k Jedinečnost:
1.a) Právo nemůže být jenom součástí mysli, jinak není právem. V takovém případě můžete klidně tvrdit, že už žijete v AnKapu, protože práva AnKapu již jsou ve vaší mysli (a je úplně jedno, že se ve skutečnosti vymáhá něco jiného). 1.b) Odpověď není […]
Komentář 115679
Ondrášeček k Jedinečnost:
1.a) Ano, to právo je součástí naší mysli a domnívám se, že k němu konverguje bezstátní uspořádání společnosti, aniž by ho vymáhal nadřazený systém. 1.b) Ne a důvod viz 1.a) 1.c) Asi nerozumím tomu, co berete jako vyšší systém. Pokud se spojí 2 lidi a […]
Komentář 115675
Hrosik1 k Čamtalej:
čr je dost bohata, aby si mohla dovolit plytvat a bylo to tim padem tak, jak to je ;)
Rakusak k Čamtalej:
Kdo urci trzni cenu? Trzni cena je ta, za kterou je majitel v danem miste a case ochoten tomu tvemu statu ten pozemek prodat. Kdyz stat nabidne malo, majitel jej posle do riti, pak jej stat vyvlastni za malou nahradu, kterou urci jeho urad ci soud. To […]
Komentář 115670
Rakusak k Preventivní útok jako obrana:
Urcite je to k zamysleni. Na druhou stranu lze dojit k rovnovaze, ze vedomi vysoke pravdepodobnosti toho, ze protistrana disponuje prostredkem obrany, minimalizuje pravdepodobnost utoku - ve velkych celcich velke armady, jaderne zbrane, hodne ozbrojencu. […]
Komentář 115666
Rakusak k Čamtalej:
Ok, takze opet klasicka tahanice o definici. :-D To je jedno, rikej si tomu, jak chces. Rikejme tomu klidne skupinove zlo :-D
Komentář 115665
Rakusak k Čamtalej:
Pokud by tam MHD mela smysl, doslo by k zavedeni pravidelne linky s nejakym autobusem. Jelikoz vsak mistni maji dobry substitut, nema smysl to zavadet.
Komentáře
Komentář 60037
Ještě jako příklad uvádíš rozmístění pedálů v autě. To je dané tím, že nejde o intuici, ale o zafixované reflexy. Levá noha je naučená na postupné odlehčování a prudké sešlápnutí, zatímco pravá noha je naučená na postupné stlačování a rychlé odlehčení. Kdo s tímto má problém v autoškole, toho naučí jezdit v autě s automatickou převodovkou a na manuální převodovku nesmí.
Ono ne vše, co se na první pohled jeví jako debilní, debilní skutečně je...