Po technické stránce je to s přejezdy následovně. Uváděné jakobyblbé nastavení je aplikované pouze u přejezdů vícekolejných s automatickým zabezpečením. Protože jde o automatizaci, tak je potřeba brát v úvahu několik veličin a stavů včetně všech možných situací. Pokud bys někdy něco programoval, tak bys věděl, že je nutné předem rozvrhnout všechny možnosti, které přichází v úvahu. Například doba chodu závory pro bezpečné zavření a otevření přejezdu. Proto jsou světla nastavená s bezpečnostní prodlevou, aby závory bezpečně dokončily svoji dráhu. Představ si situaci, kdy dojíždíš k přejezdu, na kterém se právě začaly zvedat závory a ty přestaneš brzdit, protože víš, že se tam už vejdeš a jen přidáš plyn, protože předpokládáš, že závory dokončí cyklus a dojedou nahoru. Nojo, ale co když z protisměru po druhé koleji jede další vlak? Pak ty závory už nečekají na dokončení cyklu a jdou okamžitě dolů. Co se pak stane? Buď to ubrzdíš, nebo tě závory praští. V lepším případě zavřou na přejezdu, protože na vícekolejných přejezdech jsou obvykle i na výjezdu z přejezdu. Je to tudíž kvůli času a bezpečnosti. Světla jsou hlavní bezpečnostní signalizací, závory jsou podpůrným technickým zařízením. Zamysli se nad tím, jak bys to nastavil líp a zjistíš, že to má jasnou logiku a ne jen že to je debilně nastavený. Zajeď si k takovému přejezdu a sleduj na něm cvrkot. Doporučuji přejezd v Řevnicích, tam je to krásně názorně vidět a pochopíš celou problematiku. Proto pochopíš i ty dementy, kteří nečumí na návěsti o zavřených závorách a místo aby přejezd objeli podjezdem, radši čumí čtvrt hodiny u závor a pak na přejezd neuroticky vjedou když nemají. Tam celou problematiku pochopíš. Tam si tu pokutu vážně zaslouží, protože to nejsou řidiči, to jsou hovada. No a o chráničích pomahačů se nemá cenu bavit, protože normální slušný člověk se k nim rozhodně nedá.
Ještě jako příklad uvádíš rozmístění pedálů v autě. To je dané tím, že nejde o intuici, ale o zafixované reflexy. Levá noha je naučená na postupné odlehčování a prudké sešlápnutí, zatímco pravá noha je naučená na postupné stlačování a rychlé odlehčení. Kdo s tímto má problém v autoškole, toho naučí jezdit v autě s automatickou převodovkou a na manuální převodovku nesmí.
Ono ne vše, co se na první pohled jeví jako debilní, debilní skutečně je...
marcusant k Klima versus volnotržní dogma:
Myslím, že se přeme o slovíčka. Myslím, že když se můžeme vzájemně dohodnout o regulaci toku řeky, když nám patří okolní pozemky (stát by do toho dozajista kecal, ale technicky k tomu potřeba není), můžeme se vzájemně dohodnout o regulaci chování na […]
Komentář 121582
neregistrovaný k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Čekal jsem, že budou policajti hrozně naštvaní, že jim Urza z (jejich pohledu) zbytečně přidělává spoustu práce navíc, ale jeden policajt se celkem otevřeně bavil. A i když s Urzou plně souhlasím, že dělá tuhle akci, tak mi bylo policistů trochu líto, že […]
Komentář 121579
Vajo k Klima versus volnotržní dogma:
Ano. Smysl to dává pouze tehdy, pokud by to bez státu bylo lepší. To mi připomíná diskusi kousek vedle, kde zaznělo, že historie lidstva vlastně startovala jako ankap, který se ovšem nějak neuchytil. Což by bylo na další výměnu názorů, ale asi jindy, tady […]
Komentář 121576
EK666 k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Urzo, já to vysvětlit nepotřebuju :) Video jsem viděl a chápu. Ona je to stejně spíš otázka na Tima. Chtěl jsem jen upozornit na zbytečně velký riziko backfire, které tam dost vidím. Pokud ho nevidíš nebo vidíš a jsi s tím v souladu, tak ok. Já jen […]
Urza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Minule jsem se s Vámi snažil dohodnout na tom, že bychom předpokládali, že naše komunikace je prostě různá a snažili se pochopit jeden druhého; to jste odmítl a vysmál se tomu. Pokud na tom stále trváte, můj dojem z Vašeho příspěvku je, že jste idiot, co […]
Komentář 121569
Urza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Tim tam přišel jako divák; a měl úplně stejnou možnost se rozhodnout jako kdokoliv jiný – a já mu jasně říkal, ať se rozhodne sám podle sebe (což je na videu zachyceno) a pak to ještě doplnil. Každopápdně z hlediska celé akce je to podle mě celkem […]
Komentáře
Komentář 60037
Ještě jako příklad uvádíš rozmístění pedálů v autě. To je dané tím, že nejde o intuici, ale o zafixované reflexy. Levá noha je naučená na postupné odlehčování a prudké sešlápnutí, zatímco pravá noha je naučená na postupné stlačování a rychlé odlehčení. Kdo s tímto má problém v autoškole, toho naučí jezdit v autě s automatickou převodovkou a na manuální převodovku nesmí.
Ono ne vše, co se na první pohled jeví jako debilní, debilní skutečně je...