Ten zlý pán nám ničí konkurenci! – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Disaster
Čas: 2018-10-17 00:00:02

Ten zlý pán nám ničí konkurenci!

Před pár měsíci se v Česku řešila kauza s Flixbusem, kdy společnost nabízela služby pod cenou nákladů. Slyšel jsem k tomu komentáře, že je to neetické, protože tím společnost ničí místní konkurenci. Chvilku mi to dalo emoční nakládačku, než hlava došla k tomu, že je to vlastně pro zákazníka jedině dobře a dále pak cena není jediný aspekt, kterým se dá konkurovat. Jde ale o to, že řadě lidem vadilo, když nám (kolektivisticky řekněme čechům) někdo jiný přispíval na jízdné a nic po nás za to nechtěl - vždyť bychom mu mohli poděkovat! no a potom jsou tu lidi, kteří souhlasí, když někteří nejmenovaní dopravci jsou dotováni z (našeho) státního rozpočtu (například modro-bílý vagón s nápisem "Tento spoj je spolufinancován ze státního rozpočtu" a nebo autobus s nálepkou "Sponzorováno krajem Vysočina"), protože bez těchto dotací bychom na dopravu neměli peníze.

Není to absurdní, když nám někdo cizí dá slevu a my si stěžujeme, že ničí konkurenci, a potom podporujeme, když z VLASTNÍCH peněz musíme dělat totéž?
Přečtení: 19841

Reagujete na tento komentář:
Autor: pathy Čas: 2018-10-17 16:35:20 Titulek: Re: Dumping
"vy ankapisti tvrdíte že podnikatelia sa na rozdiel od štátnych úradníkov správajú zodpovedne..."
Ale no tak, takéto silné nepochopenie problematiky po všetkých tých článkoch, čo tu sú?!
Autor: VlK (neregistrovaný) Čas: 2018-10-17 07:09:03 Titulek: situace je složitější
Situace je složitější, ale s myšlenkou souhlasím.
Ten flixbus dotuje za své naše jízdné a předpokládám, že současně bere peníze od státu za studenty, důchodce (a možná na některých trasách obecně).
Autor: Tomask (neregistrovaný) Čas: 2018-10-17 07:50:44 Titulek: Dumping
K dumpingovým cenám:
Keď má niekto dumpingové ceny 30% 6 mesiacov, tak neskôr musí ponúkať tovar / službu za optimálnu cenu +30% pol roka.

To je čas pre konkurenciu, aby znova prišla na trh a zničila "dumpera". Navyše ak sa pri dumpingovom správaní podarí firme A zničiť konkurenta B, je to ešte horšie pre A. Lebo teraz môže prísť firma C, odkúpiť lacno kapitál od firmy B a vstúpiť na trh ešte s nižšími nákladmi!!!

Ibaže by štát štát zaviedol "licencie", ktoré fungujú napríklad v doprave. To sa potom firma A nemusí obávať flexibility a rýchlej reakcie konkurencie. Dumping je preto produktom štátu.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-17 07:56:56 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Díky, to je zajímavá a celkem logicky znějící úvaha.
Autor: norbertsnv Čas: 2018-10-17 11:42:43 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Takže chcete tvrdiť že ten Flixbus sú filantropovia ktorí nás dotujú z lásky k blížnemu? A nie preto že vedia že žiadna "firma C" v zálohe nečaká a že sa im do dumpingu investované prostriedky časom vrátia aj s úrokami?
Autor: Lojza Čas: 2018-10-17 13:23:32 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Oooo nikoliv.
Btw je zajimave, ze vzdycky, kdyz se mi zacne otevirat kudla v kapse proto, ze nekdo nekomu neco vklada do ust, typicky je u toho tvuj nick...
Proc to flixbus dela?
Protoze to riskne. Nekdo podnika tak,ze pozvolna cosi buduje, stabilni spolecnost, vi se vseobecne, co se od nich da ocekavat.
A nekdo do toho vlitne, riskuje na vsechny strany, a obcas na tom super vydela, a jindy zase zkrachuje.
Oni proste riskuji, ze preberou trh a nikdo je pak uz nevytlaci.
Je to spravna uvaha? Nevime...bohuzel se na tu do toho sere stat, takze pripadna konkurence ma horsi podminky, nez kdyby tu nebyl, ale I pres to - mozne je, ze na tom nejaky Flixbus uzasne vydela a pozdeji muze napalit ceny a rejzovat jak vztekli, a nebo se muze stat, ze prodelaj kalhoty, dotovane ceny zadotovali ze sve kapsy a uz nikdy se jim to nevrati.
A tak to ma byt...nekdo riskuje, jiny neriskuje...kazdeho jeho vec.
Autor: Tomask (neregistrovaný) Čas: 2018-10-17 13:53:06 Titulek: Re: Dumping [↑]
"Regulácie" nikdy neslúžia v prospech zákazníka, vždy sú určené na ochranu existujúcich podnikateľov na trhu pred novou konkurenciou.

Niekedy je "regulácia" priamo na objednávku, ale samozrejme v tomto prípade chráni aj Regiojet, aj keď ten zo vzťahu s politikmi nepodozrievam. Tie licencie v doprave tu boli skôr ako Regiojet.
Autor: norbertsnv Čas: 2018-10-17 14:45:55 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Lojzo, ak by ste dával pozor tak by ste si všimol že mám na konci vety otáznik, čiže sa pýtam a nikomu nič nevsúvam do úst. Podnikanie je vždy spojené s určitou mierou rizika, ale predsa vy ankapisti tvrdíte že podnikatelia sa na rozdiel od štátnych úradníkov správajú zodpovedne a bezhlavé riskovanie nie je práve príklad zodpovedného správania. Nakoniec, konkurenčný boj medzi Flixbusom a Regiojetom nebude trvať desiatky alebo stovky rokov, takže budeme mať možnosť vidieť výsledok a či víťaz potom dvihne ceny.
Autor: pathy Čas: 2018-10-17 16:35:20 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
"vy ankapisti tvrdíte že podnikatelia sa na rozdiel od štátnych úradníkov správajú zodpovedne..."
Ale no tak, takéto silné nepochopenie problematiky po všetkých tých článkoch, čo tu sú?!
Autor: norbertsnv Čas: 2018-10-17 17:42:23 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A čo konkrétne som nepochopil?
Autor: Tomask (neregistrovaný) Čas: 2018-10-17 19:04:20 Titulek: Re: Dumping [↑]
Etatista nikdy nikdy nikdy nepochopí, že trhový mechanizmus účastníkov neprerába, ale vyhadzuje tých nekonkurencieschopných.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2018-10-18 05:51:47 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Konkrétně? No já se obávám, že celou RŠ. Viz jakýkoli žvejk, který si lze přečíst pod nickem norbertsnv.
Autor: pz100000 Čas: 2018-10-18 07:57:18 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Konkrétně? No já se obávám, že celou RŠ.

Ano, obcas nekdo neco nepochopi. Vas to zase zjevne postihlo u cele ZŠ.
Autor: czertwo Čas: 2018-10-19 12:27:00 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: czertwo v doméně fastmail.fm
Ten paušál se stále zvyšuje, a aby to nebylo moc vidět, přesouvá se do státního zadlužení. Stát má přece privilegium zdlužit se, u státu to není nezodpovědné, ale moudré ekonomické plánování, hahaha.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-17 21:53:21 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
My ankapisti tvrdíme že se podnikatel bude chovat zodpovědně s vyšší pravděpodobností (případně častěji) než úředník. Podnikatel má totiž větší motivaci uspět (vydělá peníze; a když selže, tak může skončit klidně na ulici) než úředník (no, možná ho povýší; ale když selže, prd se stane, stát někde nakrade další peníze). Dumpující podnikatel riskuje, že ho dumping semele, že po skončení dumpingu se objeví jiná konkurence, ale doufá, že dumpingem získá větší podíl na trhu, a tím pádem se mu peníze ztracené dumpingem vrátí na vyšším zisku. Dumpující podnikatel tedy investuje možné budoucí peníze, podobně jako to dělá podnikatel, který si půjčil. Nejlépe dumping funguje tam, kde jsou vstupní náklady (a překážky) pro možnou novou konkurenci vysoké; to je myšlenka, kterou vyjádřil Tomask.
Autor: norbertsnv Čas: 2018-10-17 22:24:39 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Lenže vytlačiť z trhu Regiojet alebo Flixbus dokáže jedine porovnateľne veľká ( alebo väčšia ) firma a nie nejaký vodič s autobusom na leasing. A pre tú veľkú firmu nebudú regulácie o nič väčší problém než pre Regiojet alebo Flixbus.
Autor: Lojza Čas: 2018-10-18 05:58:02 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, hlavne, ze to tak presne vis.
Btw ja si docela pamatuju, jak zacinal Student Agency, jezdil jsem s nima v dobach jejich zacatku.
NE, opravdu to NEBYLA velka firma, ktera by kohokoliv mohla vytlacet z trhu.
Autor: Honza Čas: 2018-10-18 09:05:00 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Lenže vytlačiť z trhu Regiojet alebo Flixbus dokáže jedine porovnateľne veľká ( alebo väčšia ) firma a nie nejaký vodič s autobusom na leasing. A pre tú veľkú firmu nebudú regulácie o nič väčší problém než pre Regiojet alebo Flixbus.

A přesně proto je špatně, že i ten jeden řidič s jedním autobusem musí plnit tolik různých nařízení...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2018-10-18 05:56:56 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Snaha přesvědčit okolí, že to, co nepozornému čtenáři může na první pohled připadat jakoby otázka, uvozené souslovím "Takže chcete tvrdit...", není vkládáním vlastního výroku do cizí klávesnice je mírňounce řečeno chucpe. Pokud ne rovnou obvyklé norbertsnovo vědomé záměrné svinstvo.
Autor: pz100000 Čas: 2018-10-18 08:55:37 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> to, co nepozornému čtenáři může na první pohled připadat jakoby otázka, uvozené souslovím "Takže chcete tvrdit..."

A jak presne, Vy osle, se to lisi od skutecneho ujisteni se o vyznamu a dopadu receneho, coz typicky napr. zrovna u Vasich blabolu je nutno temer vzdy?
Autor: Lojza Čas: 2018-10-18 06:07:15 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A uz je to tady zase.
Uz zase vkladas "nam ancapistum" do ust neco, co netvrdime (a nebo urcite ne jako vetsinovy nazor)
Tak to zkusim zase trpelive…
Rozhodne netvrdime, ze se podnikatele narozdil od politiku chovaji spravne. On totiz NIKDO, NIKDO, opakuji NIKDO na pocatku NEVI (takze to nevi ani ten podnikatel, ani ten urednik), co to presne znamena "spravne". Dokonce to nevis NIKDY - I kdyby podnikatel neco udelal a a vydelal milion, tak bylo ci nebylo to spravne? Mozna mohl vydelat dva, mozna mohl ziskat neco jineho, nez penize…
NIKDO nevi, jak je to "spravne".
Rozdil je, ze podnikatel se pokousi vyznam toho slova "spravne" hledat na vlastni riziko a urednik se snazi ho hledat na cizi rizika.
Podnikatel tedy riskuje sam sebe (a sve okoli, sve blizke, typicky) a urednik riskuje vsechny obcany daneho statu.

Samozrejme, kdyz neuspeje podnikatel, je to jaksi vice videt, protoze zkrachuje, jedna se o viditelno vec. Pokud neuspeje urednik, efekt se jaksi rozpusti mezi miliony poskozenych, kteri kazdy prijdou jen o "zanedbatelnou cast" svych statku a tak to neni tak videt, vetsinou to neni videt vubec.
A stat to vymyslel vlastne uplne idealne. Na tyto neuspechy uredniku mysli dopredu a vytvoril pausal, rika tomu dane, a ty playtime pro jistotu uz dopredu pro vsechny ty uredniky, co kdy neuspejou. Ale jelikoz to platime pausalne, tak nas to tak neboli, protoze az urednik uspeje nebo ne, pausal je porad stejny...
Autor: Gravarg (neregistrovaný) Čas: 2018-10-17 09:05:50
A nedelal to samé náhodou i Regiojet, který si na Flixbus s tímto stěžoval? Nepletu-li se, jezdil jeden čas z Liberce za korunu, když ho nechtěli pustit na nádraží někde v centru.
Autor: Honza Čas: 2018-10-17 09:20:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Mám za to, že přesně takhle převálcoval autobusy Letušky.
logo Urza.cz
kapky