Autor: Urza
Čas: 2015-09-25 00:08:34
Trojnásobné pokuty!
Fašistický ministr dopravy Dan Ťok, nestraník za ANO, v podstatě veřejně přiznal, že bodový systém nefunguje; samozřejmě to neřekl přesně těmito slovy, ale že po deseti letech fungování již nemá tak silný preventivní účinek jako po svém zavedení. Na základě tohoto prohlášení by možná někteří mohli dojít k závěru, že onen preventivní efekt bodového systému byl před deseti lety pozorovatelný; inu, skutečně svým způsobem byl, neboť od roku 2003, kdy se začal bodový systém připravovat a začalo se o něm mluvit, počty mrtvých na silnici klesaly o čtyři až sedmnáct procent ročně, aby hned po zavedení bodového systému vzrostly o patnáct procent (se zraněnými byly trendy stejné, jen jiná čísla).
Obecně počet mrtvých i zranění na českých silnicích od poloviny devadesátých let dlouhodobě klesá (až na nějaké výjimky; například tu po zavedení bodového systému – k takovému nárůstu mrtvých jako po jeho zavedení mimochodem došlo naposledy před pětadvaceti lety), což je patrně dáno modernizací vozového parku a zvyšování pasivní i aktivní bezpečnosti automobilů. Jen v loňském roce došlo ke zhoršení (mimochodem prvnímu od zavedení bodového systému), ergo je třeba to využít k odůvodnění dalšího státního teroru.
Dan Ťok tedy navrhuje ztrojnásobení výše pokut; prý by osobně byl pro ještě vyšší pokuty, ale i trojnásobek se mu zdá přijatelný. Zejména bylo zmiňováno překročení rychlosti, telefonování při řízení a jízda pod vlivem; ten poslední přestupek je zejména absurdní při nulové toleranci alkoholu za volantem, kterou v současnosti v ČR máme – v praxi to znamená, že si dáte jedno pivo (o nějaké opilosti nemůže být řeč), za hodinu pojedete (reálně žádné snížené schopnosti řízení vozidla) a ejhle, pokuta až šedesát tisíc korun. Skvělé, což?
Na státní buzeraci ohledně dopravy shledávám obzvláště nechutné, kolik lidí tomu přitakává, neboť mají pocit, že čím tvrdší postihy, tím lépe, přičemž oči otevřou až poté, co si s nimi uniformované opice vytřou zadek a seberou jim řidičák, případně jim napaří obrovské pokuty za nic, avšak ani tehdy jim často nedojde, že to je vlastnost systému, nikoliv jeho selhání; zná někdo způsob, jak těmto jedincům otevřít oči?
Obecně počet mrtvých i zranění na českých silnicích od poloviny devadesátých let dlouhodobě klesá (až na nějaké výjimky; například tu po zavedení bodového systému – k takovému nárůstu mrtvých jako po jeho zavedení mimochodem došlo naposledy před pětadvaceti lety), což je patrně dáno modernizací vozového parku a zvyšování pasivní i aktivní bezpečnosti automobilů. Jen v loňském roce došlo ke zhoršení (mimochodem prvnímu od zavedení bodového systému), ergo je třeba to využít k odůvodnění dalšího státního teroru.
Dan Ťok tedy navrhuje ztrojnásobení výše pokut; prý by osobně byl pro ještě vyšší pokuty, ale i trojnásobek se mu zdá přijatelný. Zejména bylo zmiňováno překročení rychlosti, telefonování při řízení a jízda pod vlivem; ten poslední přestupek je zejména absurdní při nulové toleranci alkoholu za volantem, kterou v současnosti v ČR máme – v praxi to znamená, že si dáte jedno pivo (o nějaké opilosti nemůže být řeč), za hodinu pojedete (reálně žádné snížené schopnosti řízení vozidla) a ejhle, pokuta až šedesát tisíc korun. Skvělé, což?
Na státní buzeraci ohledně dopravy shledávám obzvláště nechutné, kolik lidí tomu přitakává, neboť mají pocit, že čím tvrdší postihy, tím lépe, přičemž oči otevřou až poté, co si s nimi uniformované opice vytřou zadek a seberou jim řidičák, případně jim napaří obrovské pokuty za nic, avšak ani tehdy jim často nedojde, že to je vlastnost systému, nikoliv jeho selhání; zná někdo způsob, jak těmto jedincům otevřít oči?
Přečtení: 27817
Komentáře
Komentář 135
Je to fašoun, ale jiné řešení to nemá. Pověsit na kandelábr ničemu nepomůže, opice ze svého středu ihned zvolí někoho dalšího (s ještě dementnějšími nápady) a za chvilku už nebudeme mít ani jeden volný strom či sloup široko daleko..
PS: Osobně nemám problém poslat mailovou adresu lidem které alespoň trochu poznám z diskuze. (Ale ulehčovat práci „opicím“ s identifikací jejich úhlavních „nepřátel“ teda nehodlám. :))
Komentář 136
Komentář 137
Jinak k otázce Urzy: Bohužel nejvíc pomůže opravdu skutečnost, že se lidi setkají (nebo nějaký jejich známý) s uplatněním zákona v praxi. To už ale bejvá bohužel pozdě, takže spíš lidem na reálném příkladu co nejbarvitěji nastínit možný vývoj situace po schválení nového zákona se všemi dopady. Něco ve stylu: "Představ si, že pojedeš za babičkou do Berouna a ...")
Komentář 139
Komentář 443
Komentář 444
Komentář 141
Je to můj koníček a vážně mně baví. Uznávám, že někteří lidé mohou mít problém s ovládáním svého vozu a potřebují na to 100 % svých sil a soustředění (sám mám řidičák od 18-ti a je to už nějaký ten pátek, co se člověk vyjezdí..). Ale v životě by mě nenapadlo za někoho rozhodovat či dokonce násilím nutit ostatním můj jedinečný „způsob“ řízení.
Pokud někdo za jízdy např. kouří, je to dle mého soudu daleko horší, než když telefonuje (upuštěný telefon zcela jistě nezpůsobí řidiči takové „překvapení“ a reakce jako vypadnutý rozžhavený oharek). A to mám s tím druhým případem bohaté zkušenosti. Nikdo to přesto nepostihuje. A nakonec jsou i lidé, kteří mají např. po nehodě jen jednu ruku, nebo používají automatickou převodovku a držení telefonu jim nemůže dělat za jízdy nejmenší problém.. Takovým tedy také řízení raději zakážeme? Trestat lze porušení něčích práv, tj. pouze přímou agresi (zavinění nehody), nikoliv to, že se někdo chová jinak, či zvládá některé činnosti mnohem lépe než ten, který podobné „hovadiny“ prosazuje v „zákoně“ a nebo dokonce silou vymáhá? Kdy se dočkáme toho, že ten „správný společenský průměr“ bude kontrolován nějakým „super úředníkem“ ihned po narození a nevyhovující jedinci budou bez milosti utraceni, pochopitelně dokud jsou bezbranní?
Je to buzerace pro buzeraci, nikoliv pro zvýšení nějaké „bezpečnosti“ provozu. Pokud si tohle většina není schopna uvědomit již nyní, musí každý z nich osobně pocítit na vlastní kůži ještě tvrdší „záchranná“ opatření a mnohem brutálnější omezení vlastní svobody, aby se začal probouzet..
Politici musejí vykazovat přesně takovou činnost, nic jiného od nich ani čekat nelze. Je to jejich práce.. Jednou zákon zavedou, podruhé stejný zruší, jen aby mohli vymýšlet nějaký nový třetí („správný“) a po chvíli ho opět nahrazují, vylepšují apod. a takto pořád dokola.. Je to nekonečný koloběh buzerace nic víc. (Obdoba koloběhu vody v přírodě..)
PS: Ta stonásobná pokuta byla samozřejmě myšlena pouze na případy, kdy byla nehoda zaviněna řidičem, a částka by měla být použita výhradně na kompenzaci oběti. Ale jako odstrašující příklad stupňující buzerace je to také dobré.. :-)
PPS: Pokud někdo někoho přejde, protože ho přehlédl, je to sice tragédie a určitě jsou případy, kdy tomu více či méně nešlo zabránit, ale odpovědnost za svoje jednání nést musí každý sám. Samozřejmě když z ostrůvku skočí rovnou pod kola tatrovky (sebevrah) asi to nenazveme řidičem zaviněná nehoda..
Opice i ovce si samozřejmě volí, nebo snad nesledujete průběh voleb do sněmovny?
Komentář 138
Komentář 140
Komentář 144
Nevím jak tohle souvisí s článkem? Copak někdo bude měřit a vyhodnocovat „strach ze smrti“ při silniční kontrole a řidič „nebojsa“ bude pokutován podle nějaké zvláštní „stupnice“?
Nebo snad to, že někdo jede rychle a při tom nezvládá ovládat svoje auto, má nějakou příčinnou souvislost s jeho strachem o vlastní život?
Co tak třeba, že se dotyčný o život bojí takovým způsobem, že jede ve třítunovém SUV po cyklostezce?
Pokud narážíte na moje 100 násobné pokuty, tak si uvědomte jednu věc. Auta lidi nezabíjejí sami od sebe, pokud je řidič za jeho řízení odpovědný, tak nese zároveň i odpovědnost za veškerou škodu kterou svým přímým jednáním způsobí jakékoliv třetí straně. Pokud jak říkáte „nemá strach“ o život a jezdí jako „prase“ má možnost sjednat si a platit odpovídající pojistku, která jeho „prasečiny“ pokryje, pokud nějakou škodu někomu dalšímu způsobí, tak za ni také (do její plné výše) zaplatí on nebo pojišťovna. Tomu se říká kompenzace způsobené škody a je to legitimní způsob nápravy.
Kdo pojištěný není, musí být dost bohatý na to, aby škodu mohl zaplatit sám nebo jezdit tak, jako by se bál o majetek a životy ostatních. To co udělá s tím vlastním mě moc nezajímá a odhaduji, že jeho oběti asi také ne.
Vlastník komunikace má plné právo určovat pravidla na komunikaci. Pokud s ním konkrétní uživatel (řidič) žádnou smlouvu nepodepsal (legitimní je pouze smlouva uzavřená dobrovolně), což v případě státu opravdu nehrozí, tak oprávněné použití síly při vymáhání je od všech opic v systému omezeno POUZE na bezprostřední ohrožení něčího života nebo poškození majetku. Míru zavinění u sporných případů mezi obětí a agresorem tj. řidičem (nikoliv jeho vozidlem, ani pistole nikoho nezabije sama od sebe), ať rozhodne nezávislý soud (včetně „veverky“, která mu pod kola hopsnula úmyslně). Veškeré trestání tzv. zločinů bez obětí jako např. rychlá jízda, alkohol v krvi, projetí stopky nebo telefonování či dokonce sex za jízdy je nelegitimní agresí.
Doufáme, že teď už si trochu lépe rozumíme. Jinak s posledním komentářem Urzi a PeTaXe souhlas. Taky nemám sebemenší problém jet po silnici „hodně rychle“, ale pouze když dokáži správně vyhodnotit počasí, technický stav vozovky, okolnosti provozu atd. To všechno mě ale vůbec nezbavuje odpovědnosti v případě, že se stane něco nečekaného. Na „vyblbnutí“ je okruh mnohem lepší a i tam platí daleko přísnější pravidla (dané majitelem) a nikdo si zdá se moc nestěžuje. Proč asi?
Komentář 142
Ta psychologie zřejmě spočívá v tom, že člověk se snaží nadhodnocovat, tedy své vlastnosti a kostry chování pokládá za správné a normální a ty ostatní požaduje silově potlačovat, aby mu neohrožovaly jeho koncept správnosti.
Jinými slovy neuvažuje v kritériích objektivity, správnosti, nebo racionality, ale je v zajetí předsudku. A vlastně měřítko svobody a odpovědnosti jedince vůbec neberou v úvahu.
Komentář 143
Jinak s tím, co píšete, přesně souhlas; já naštěstí tyto problémy s rodinou nemám, neboť při výběru partnerky mi velmi záleží na jejím názoru na svobodu a stát, děti jsou tedy pak vychované podle toho, takže ani s nimi problém není.
Komentář 145
Kdysi velmi dávno jsem zapomněl, že musím odpoledne někam jet a popil jsem v práci. (Za hlubokého komunismu.) Ačkoliv jsem si myslel, že jsem už střízlivý, nevešel jsem se na úzkou okresku s protijedoucím tahačem. Odnesly to jen plechy, ani nezastavil. Od té doby jsem nepil před užitím auta už nikdy.
O mnoho let později jsem měl havárii na dálnici, absolutně střízlivý. Ve špatný čas na špatném místě. Z auty zbyly hadry, ale až na drobnosti se nikomu nic vážného nestalo. Nejezdil jsem dobrovolně deset let. Nechtěl jsem jezdit.
Jen kvůli podnikání jsem si nakonec pořídil další auto, ne pro ježdění sem-tam a zábavu, ale pro potřeby firmy.
Až jsem podnikání ukončil (není to přesná formulace, ale pro tento okamžik nedůležité) jsem auto zahodil. Spatřuji nadále v automobilismu samozřejmě projev osobní svobody, ale zároveň i aspekt otroctví nějakému stroji a technice.
(A když domýšlím důvody ropných států a automobilek, vnímám silně, že jde o gigantickou manipulaci.)
Jezdí se mnohokrát více, než je nutné (a nejsem zuřivý ekologista). Vlastně (anarchokapitalisticky) řeknu, že automobilismus je nástrojem k vynucování spotřeby nad tvorbou vlastního kapitálu. Každý dnes řekne, že jezdit je nutné. Doba si žádá.
Nejezdím, řadu let. Ne proto, že nesmím, ale proto, že jsem svobodnější. Kamkoliv je mohu dopravit efektivněji, laciněji, než autem. A pokud to není možné, pak je dost důvodů pro to, že tam vůbec nemusím být.
Je to dlouhé, zase na soukromý rozhovor, ale myslím že automobilismus není až tak obrovská výhra, pokud člověk uvažuje koncepčně.
Komentář 146
Já dříve jezdil zcela pragmaticky, pak jsem boural, bál jsem se řídit, vrátil jsem se k tomu po letech, přičemž se na to teď dívám úplně jinak, je to má záliba, pořídil jsem si auto, které mám rád a hýčkám si ho (http://elise.urza.cz/), rozhodně však netvrdím, že je to "nutné"; nicméně mě to prostě baví a jako zálibu to nehodnotím pouze finančně, neboť mi to přináší i velký nemateriální užitek.
Komentář 147
Pokud bych pracoval někde v dosahu (např. centrum apod.) kde MHD dojedu max. za 35 min, tak nemám sebemenší problém. Když jdu jen do města, použiji MHD, jedu na kole nebo chodím pěšky :-).
Komentář 148
I já jezdil MHD, když jsem neřídil, ten čas je jak kdy (i dnes po Praze často jezdím metrem a auto nechám někde na kraji města), ale hlavně výhodou MHD je, že si tam člověk může číst, což při řízení nelze; na druhou stranu to řízení mě zas baví xD
Komentář 149
Hmm, jen tiše závidím, copak tento ohrožený druh ještě "existuje"? Tak to Vám přeji :D
Já to mám stejně, jen anarchokapitalistka mi v rodině zatím chybí. Subaru mi ji rozhodně nenahradí. :-)
Komentář 150
Komentář 151
A možná i naprosto šílenou přepravu zboží. Jasně, že nemám námitky proti volnému obchodu a pohybu zboží. Ale na druhé straně vidím vánočky, které se vezou z Vídně do Prahy a proti nim jede jiný truck, který veze vánočky z Prahy do Vídně.
Osobní vize světa mi říká, že to je jejich věc. A někde v pozadí duše cítím ten varovný prst, že to je hloupost. A nechci jim nařizovat nedělat to. Jen vidím, že výsledkem je stejně jen vánočka na pultu ve Vídni i v Praze, jako před tím. Jen dražší o tu dopravu a její dopady.
Asi to píšu neobratně. Snad to pochopíte.
Komentář 152
Totéž se týká lidí, kteří na auto nemají; domnívám se, že bez státu by mnohem méně riskovali (samozřejmě nejen ohledně pořizování si auta, na které nemají, ale ohledně pořizování si všeho, na co nemají; dnes vědí, že přinejhorším budou sociálně slabí a stát jim začne pomáhat).
Komentář 153
A pak jsem chtěl vlastně říci, že jezdění osobními auty je možná koníček, ale v důsledku ekonomický nesmysl, který si může dovolit jen někdo.
Komentář 154
Jinak souhlasím, že ježdění auty je často z čistě finančního hlediska nevýhodné, ale to většina věcí, které lidi dělají pro zábavu. A rozhodně si nemyslím, že automobilismus je státem nějak podporovaný, ba naopak, je neuvěřitelným způsobem daněný, takže bych řekl, že lidé jej používají I NAVZDORY státu (deformaci trhu), nikoliv KVŮLI státu (deformaci trhu).
Komentář 208
Komentář 210
Komentář 212
Komentář 214
Komentář 215
Komentář 216
Komentář 3376
kde si odborníci ztěžovali,
že řidiči neznaj nové značky,
že se neřídí značkami, což odůvodnovali tím, že na silnicích je mnoho značek takže na to řidiči kašlou, nejspíš za to kvantum značek na silnicích mohou řidiči,
kteří pomalu nestíhají ani sledovat silnici a aby jen měli voči pro dopravní značky
a že na magistrále na Pankráci se furt jezdí padesátkou, i když dle značení se má jet osumdesátkou, jenže když tam daj nějaký připitomnělý značení kterýmu nikdo nerozumí, tak pak raději každej jede tou padesátkou než aby solil pokutu
Prohlubující se stav idiocie společnosti lze velmi dobře pozorovat právě na silnicích, neustále přibývají nové a nové značky, jak je někde v pangejtu volné místo, hnedka tam šoupnou nějakou značku
aby se řidiči nenudili
a měli se čím řídit
a nezbloudili z cesty štastné právní společnosti...