Válka proti drogám (odjakživa) selhává – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2015-11-26 00:00:02

Válka proti drogám (odjakživa) selhává

Válka proti drogám (odjakživa) selhává; Murray Newton Rothbard a další geniální vizionáři to předpověděli ještě daleko dřív, než tato válka pořádně začala, lidem odolným proti státní propagandě zakazovačského smýšlení to došlo během několika let, ostatní to pochopili po pár desetiletích a dnes už to vědí vlastně všichni včetně malých dětí, dokonce i bývalí mocní to už přiznávají. Jsem přesvědčen, že i těm současným je to jasné, jenže se tím živí, takže je pro ně snazší předstírat, že to smysl má; ostatně co by pak dělali všichni ti chudáci policajti z protidrogových jednotek?

Stav věci zhodnotila Globální komise pro drogovou politiku ve zprávě, v níž s překvapením zjistila, že protidrogová politika za miliony dolarů z kapes daňových poplatníků selhala, neboť účinkem se sice míjí, ale zato vytváří organizovaný zločin a způsobuje smrt tisíců lidí; členy této komise jsou například bývalý šéf OSN Kofi Annan, bývalý tajemník NATO a bývalý vysoký představitel EU pro společnou zahraniční a bezpečnostní politiku Javier Solana, bývalý americký zahraničí George Schultz či bývalí prezidenti Mexika, Brazílie, Kolumbie. Bývalí mocní, jejichž moc na protidrogové válce nezávisí, už nemají proč lhát…

Hned v úvodu jejich zprávy stojí: „Globální válka proti drogám selhala s devastujícími důsledky pro jednotlivce a společnosti po celém světě.“ Tamtéž se také píše: „Političtí lídři a veřejné postavy by měli sebrat odvahu a vyslovit nahlas, co spousta z nich připouští v soukromí: Důkazy jasně demonstrují, že represivní strategie problém s drogami nevyřeší, válka proti drogám nezvítězila a vyhrát ani nemůže.“ Důležité je, že ti minulí lídři, již dnes kritizují, tu odvahu sebrali; též by mě zajímalo, podle čeho odhadli, co si ti současní říkají v soukromí – že by bohaté vlastní zkušenosti? xD

Celá věc patří do rozsáhlé skupiny těch, jež by byly k smíchu, kdyby ovšem nebyly k pláči; jedna věc je, že již před desítkami let existovala striktně logická vysvětlení, proč protidrogová válka prostě nebude fungovat, jenže se to nehodilo, takže tato byla celkem pochopitelně ignorována, leč úplně jinou situaci máme dnes, kdy krom těch vysvětlení existují ještě navíc empirické důkazy, že tato válka nadělá víc škody než užitku – přesto v té činnosti politici pokračují, neboť skutečným cílem nejsou deklarované výsledky, nýbrž více moci, rozšiřování státu a v neposlední řadě úžasný zdroj příjmů z kapes daňových poplatníků.
Přečtení: 42096

Reagujete na tento komentář:
Autor: osiris (neregistrovaný) Čas: 2015-11-26 15:02:35 Titulek: drogy
A je to právě drogový dealer, který má zásadní význam pro snižování cen drog, a jsou to síly „práva a pořádku“, které jsou svými zásahy do činnosti dealera zodpovědné za jejich zvyšování. Proto je to právě často hanobený drogový dealer, kdo by měl být považován za hrdinu, nikoliv široce milovaný člen protidrogového oddělení... http://www.mises.cz/literatura/obhajoba-neobhajitelneho-22-kapitola-4-drogovy-dealer-111.aspx
Autor: nannuck Čas: 2015-11-26 11:56:30
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
to vis, nektere lidi musis prastit realnymi dukazy - bohuzel :-D, kazdopadne dobry s tou osobni zkusenosti, uplne si dokazu predstavit jak se o tom bavej... :-D
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 12:09:17 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No jo, jenže horší je, že na některé lidi nestačí ani ty reálné důkazy; teď už máme mraky empirických důkazů, že to nefunguje, naopak to působí škody, ale stejně se v tom pokračuje, protože o nějaké dobro nikomu z nich nikdy nešlo.
Autor: nannuck Čas: 2015-11-26 12:11:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
ano, o to je to horsi...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-26 12:02:02
Navic ,napr vyrobky z marihuany leci.Coz se nelibi ani farmacii ani doktorum.Ale ta snaha mit lidi nemocne a vydelavat na tom je normalni-nenormalni a kriminelni je to,ze jim v tom boji proti "konkurenci"pomaha uplaceny urednik.Vsechno,co dela stat je nakonec protilidske.To by se lidi meli dovedet.
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 12:10:03 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Může být, ale nejsem o tom zdaleka tak přesvědčen; respektive rozhodně mnoho z těch informací jsou urban legends.
Nepopírám léčivé účinky marihuany, ale myslím, že jsou daleko menší, než se soudí v některých kruzích a že pro establishment toto není až tak důležité.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-26 12:32:38 Titulek: Re: [↑]
Uvolnena a klidna hlava leci lip nez ustrasena.Stejne,jako kdyz verite,ze vam pomuze panBu .
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 13:18:51 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím, jako podpůrný lék může být tráva OK. Já mluvil o léku primárním.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-26 12:40:23 Titulek: Re: [↑]
...navic,budme jako oni:demagogicky-Za vsechno spatne muze stat!
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 13:19:33 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, ono to není tak daleko od pravdy; pochopitelně ne že by stát mohl za VŠECHNO špatné, ale mám pocit, že v dnešní společnosti žádná jiná organizace, která by mohla za tolik špatného.
Autor: nannuck Čas: 2015-11-26 12:10:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
ale kdo by stavel silnice? :-D
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-26 12:30:19 Titulek: Re: [↑]
Lidi.
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 13:33:26 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Autor: nannuck Čas: 2015-11-26 13:56:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
jojo meme se silnicema jsou libovy :-D
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 14:00:43 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Hlavně je v nich ukryto tolik pravdy xDD
Autor: nannuck Čas: 2015-11-26 14:05:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
to vskutku ano :-D, me se jeste libi neco s tim: "silnice, tak komplikovana vec, ze ji zvladne pouze stat" nebo neco v tom smyslu :-D
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 14:06:40 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mě zas u té otázky víc než ty protiargumenty baví samotné parodie těch diskusí o tom xD
Autor: nannuck Čas: 2015-11-26 14:08:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
parodie na diskuze? WAT? :-D
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 14:12:39 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, ty věčné diskuse na téma "Kdo by stavěl silnice?" a jak si z toho různá meme dělají prdel.
Už ne ani tak z těch silnic, ale spíše z těch diskusí kolem toho.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-26 14:15:06 Titulek: Re: [↑]
Existuje vyukovy hodinovy dokument(bezelo kdysi jeste za kapitalismu v nasi tv),o stavbe noveho letiste v HongKongu-bez jedineho zasahu urednika to zvladly soukrome firmy.Vcetne umeleho ostrova,dalnice i s mosty...a rano si ani lide nevsimli,ze pristavaji na novem.
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 14:20:15 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je sice všechno hezké, ale KDO BY STAVĚL SILNICE!?!? xDD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-26 14:46:58 Titulek: Re: [↑]
😝
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 14:49:34 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já sem snad zavedu podporu pro iPhone smajly xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-26 15:35:37 Titulek: Re: [↑]
To mozna ani nebude stat za to-oni nas ty srandicky brzy prejdou.

(az Hitler zacne stavet dalnice...)
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 21:21:43 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Takzvané konvičkálnice.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-26 22:36:15 Titulek: Re: [↑]
Na Konvicku jsem pri tom fakt nemyslel.To byl jen pokus o zert k silnicim.Nejvetsi socialista vsech dob byl taky uchyl pres silnice.To je jejich opora.
Autor: Urza Čas: 2015-11-27 01:15:26 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já vím xD
Autor: osiris (neregistrovaný) Čas: 2015-11-26 15:02:35 Titulek: drogy
A je to právě drogový dealer, který má zásadní význam pro snižování cen drog, a jsou to síly „práva a pořádku“, které jsou svými zásahy do činnosti dealera zodpovědné za jejich zvyšování. Proto je to právě často hanobený drogový dealer, kdo by měl být považován za hrdinu, nikoliv široce milovaný člen protidrogového oddělení... http://www.mises.cz/literatura/obhajoba-neobhajitelneho-22-kapitola-4-drogovy-dealer-111.aspx
Autor: Urza Čas: 2015-11-26 21:18:43 Titulek: Re: drogy [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Velká pravda; a tahle Blockova knížka je naprosto fenomenální.
Ony vůbec Blockovy názory jsou mi ze všech velkých libertariánských autorů asi nejblíže.
Autor: Pedro Čas: 2015-11-26 23:04:23
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Zkuste vysvetlit nekomu,oi ze nejdrive bude hure(po legalizaci) a pak lepe. Pripomina mi to rozhovor s kolegou z prace. Dokazal jsem ho presvedcit behem 20minut o legalizaci travy, ale stejny princip napriklad u kokainu, nechtel ani slyset. Videl pred ocima jen ty prvotni nasledky. Jak kdyz reknete komunistovi o kuponove privatizaci, ze tech 500mil byla jen cena za prechod od komunismu ke ,,kapitalismu,, Zacne silet
Autor: Pedro Čas: 2015-11-26 23:16:11 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Teda 500 mld. :)
Autor: Urza Čas: 2015-11-27 01:16:28 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si ani nejsem jist tím, že by po legalizaci bylo nějak výrazně hůře. Tedy pro pár magorů ano, ale jinak si myslím, že pro normální lidi se prakticky nic nezmění.
Autor: Pedro Čas: 2015-11-27 09:48:04 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Poptávka po kokainu je už teď relativně vysoká. Po legalizaci by šla asi cena rychle dolů a zlepšila by se kvalita, marketing nabízejících subjektů, což by mělo přinést větší spotřebu. Otázka je, jak by to bylo v souladu se zákoníkem práce. Pokud by byl povolen i v práci, tak by se kokain v malých dávkách mohl zařadit vedle kafe. Někdo by jej bral střídmě a jiní holt ne.
Autor: Urza Čas: 2015-11-27 09:51:34 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, v práci by si ho prostě asi někdo povolil, jiný ne, to by mělo být vždy na zaměstnavateli.
Každopádně kokain není jako náhražka kafe moc dobrý; on sice dočasně nabudí, ale pak člověka ještě víc vyčerpá (až ten efekt doběhne). Ve výsledku tedy lidé čas ztrácejí (déle spí); toho se ostatně záměrně využívá na tankerech, kde musí být hlídka, která celý den jen kouká, kam ta loď pluje a jestli před ní není nějaký ledovec/whatever, takže on část dne kouká, zbytek dne má volno, jenže na tankeru je dost nuda, čili to dotyční řeší kokainem – nedávají si ho ale proto, aby toho stihli více, nýbrž proto, aby zabili čas spánkem.
Autor: Pedro Čas: 2015-11-27 12:53:10 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Já dělal ve finančnictví s makléři, a tam byla spotřeba kokainu někdy vyšší než kávy :) Pro spánek to určitě nedělali. Ale jasně, každý má svůj důvod. Mimochodem kafe má stejné účinky jen v menším. Jste unavený jen než si dáte další kafe, čímž oddalujete spánek, a ve finále jste více unaven.
Autor: Urza Čas: 2015-11-27 13:08:28 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, o těch finančních makléřích jsem to slyšel; máte pravdu, každý bude mt jiné důvody.
Autor: Urza Čas: 2015-11-27 01:17:09 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jinak přijmout ty argumenty u trávy a nepřijmou u kokainu je naprosto typické, přičemž mám pocit, že je to dáno prostě emocemi a podvědomím, racionálně jsou to stejné argumenty.
logo Urza.cz
kapky