Věž ze slonoviny – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2015-12-25 00:00:02

Věž ze slonoviny

Ačkoliv nejsem žádným velkým fanouškem hip hopu, musím se zeptat: Slyšeli jste někdy libertariánský rap? Jestli ne, vygooglujte si Fight of the Century: Keynes vs. Hayek Round Two; nejen, že to úžasně věrně vystihuje realitu, tvůrcům nechyběl cit pro detail (sledujte to video pozorně, stojí to za to) a konec skvěle vyobrazuje smutnou pointu, ale ještě navíc je to neskonale vtipné, no já řval smíchy – a se mnou všech ostatních pět a půl libertariána, kteří to pochopili. A co kolektivistický rap? Račte googlit Revolta: Povstaň s láskou; toto dílo neuvěřitelně emocionálně a celkem správně popisuje problémy naší společnosti, navrhuje naprosto dementní řešení (například potravinová soběstačnost, moc do rukou mladých lidí, znárodnění bank, zbourání obchoďáků a podobně) – a odkývá to většina lidí z těch vlastně úplně všech, kteří to pochopí, neboť ono pochopení nevyžaduje naprosto nic.

Tato dvě díla bohužel naprosto přesně ilustrují současný stav individualismu a kolektivismu ve společnosti; zatímco libertariánské myšlenky jsou sice logické, silně konzistentní, dotažené do konce a pravdivé – a celkem nikdo je nebere vážně, neboť jejich pochopení vyžaduje vyvinutí určitého úsilí, kolektivistické myšlenky jsou typicky populistické nekonzistentní žvásty, které sice vypadají dobře na první pohled, ale hlubší logická analýza ukazuje jejich nesmyslnost – a každý jim rozumí a mnozí dokonce považují za ideál (ti chytřejší někdy dodají, že jde o ideál nedosažitelný). Když k tomu ještě připočteme fakt, že libertariáni jsou často exoti (jako třeba já), kterým činí problém zkratkovitá a nepřesná komunikace tak důležitá pro populismus, máme sice to nejlepší zboží, leč bez jakékoliv reklamy, takže neprodáváme; co s tím?
Přečtení: 48204

Reagujete na tento komentář:
Autor: Pedro Čas: 2015-12-26 13:15:44 Titulek: Re: Pojmy
Tak dej pak link :)

Dneska všichni valí moderní design a tak, je to na jedno brdo. Tvůj web urza.cz vybočuje tím herním ztvárněním. Je originální!
Autor: Guy Peters (neregistrovaný) Čas: 2015-12-25 08:15:14 Titulek: Pojmy
Tak by bylo dobré pojem populismus používat přesně. Není to líbivost, ale kritika establishmentu.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-25 10:50:54 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Presne.Byt populistou.Vyvratit zakladni lez,kterou se podarilo soudruhum nakecat chudakum:ze hlavnim vinikem jejich bidy je podnikavy clovek.
Dokazat klipovite(napr Urzuv slovnik pojmu),ze puvodcem problemu je statni urednik-PROSTREDNIK,jehoz pomoci je nekdo okrada.Bez prostrednika by nezmohl vubec nic(nikdy by napr nemohl vzniknout ten sileny zeleny asocialni tunel,ktery okrada i ty uplne nejchudsi!)
Slibit populisticky,ze kdyz me zvoli,tak vsechny uredniky vyhazu a jejich platy rozdam duchodcum a mrzakum....proste vyhrat libivymi sliby.

A pokud to nepujde po dobrem,tak vypustit rybnik a zavrit vsechny pritoky.

Nebo pokud beranek hlasuje s vlky o veceri,tak ucinit sve maso nepozivatelnym
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-25 11:00:10 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Hrnout to pres penize a zavist(bezpracny zisk urednika a jeho pasaka)Ne pres myslenky.Ty tupani nemuzou sezrat nebo dat do mrazaku
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 12:10:14 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jsem rád, že se Vám můj slovník pojmů tak líbí, problém je, že pro většinu lidí bude naporsto nečtivý; přesně o tom píši v tom textu výše.... nevím, jak to dělat lépe, ale to, co dělám, nestačí.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-25 16:10:19 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
To je to, co mě trápí už dlouho. Také si uvědomuji, že ta edukační cesta je neefektivní.
A je nepochybné, že těch, kteří mají pro současný směr hluboké porozumění (a prospěch) bude vždy mnohokrát více.
Představme si to jako graf: na ose X je dirigismus a redistribuce, na ose Y míra souhlasu (nebo ne-odporu). Do záporných hodnot se ten graf v tomto společenském stadiu už nikdy nevrátí. Je to v podstatě vektor s lineárním vývojem.
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 16:12:29 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zatím to tak vypadá; otázkou je, zda to můžeme změnit.
Autor: Pedro Čas: 2015-12-26 11:59:34 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Trochu píšu blog, tak si dovolím pár postřehů - Jak to lépe prodat. Je potřeba si říci na úvod, že lidi moc nečtou, když už musí to mít pro ně nějaký užitek, nebo je to pobavit.
1 Nadpis popisující výsledek, který opravdu zaujme
2. Obsahový klíč: minipříběh - jak jsem se k tomu dostal, proč to dělám právě takhle, proč to celé dělat, co to přinese, popř. čemu se člověk vyhne
samotný postup ( můžeš i v krocích), výzva k akci - např. navázání dalším obsahem. (Zkrátka lidi zajímá, jak by to zlepšilo/ nebo by mohlo zlepšit život jim)
3. Ideální délka řádku je okolo 75 znaků na řádek na desktopu, 35–50 na mobilu.
4. Zvýraznit určité texty.
5. Odrážky, body
6. Zapojit sociální sítě. Lidi rádi sdílej :) SEO mi přijde hrozně drahý/časově náročný, ale dobrej je třeba chodelka.sk (hodně infa zdarma)
7. Občas to proložit nějakým obrázkem (graf, vtip...ne fotobanky)
8. Lidi jsou čím dál línější číst, takže kombinace článků s podcasty nebo videii bude za chvíli nutnost.

Je to samozřejmě nějaká práce navíc, ale tu práci děláme, aby pak čtenář měl co nejmenší práci s přečtením textu. Třeba některé implementuješ :)
P.S. Tvoje grafiky mi přijdou super, dobře se odlišují.
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 12:50:10 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky moc, ono na tom postupně začínám pracovat, plus spolupracuji ještě s jedním uskupením, kteří chtějí prodávat libertariánství populisticky, snad budou za chvíli vidět, už jsme na tom odvedli dost práce.
Jinak co je myšleno tím, že se ty grafiky dobře odlišují? xD
Autor: Pedro Čas: 2015-12-26 13:15:44 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Tak dej pak link :)

Dneska všichni valí moderní design a tak, je to na jedno brdo. Tvůj web urza.cz vybočuje tím herním ztvárněním. Je originální!
Autor: Pedro Čas: 2015-12-26 13:17:05 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Pardon ne všichni, ale valná část.
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 13:18:15 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
On to nebude primárně web, je to primárně organizace, děláme nějaký fundraising, pokusíme se protlačit do médií a podobně; ale web to bude mít taky.

Design urza.cz jsem si dělal tak nějak sám podle toho, co se mi líbí; vím, že to naprosto odporuje všem moderním trendům v tvorbě webu, ale mně se takové weby zoufale nelíbí. Třeba ta úvodní zeď mi připomíná různé arkády z osmdesátých a devadesátých let, tak jsem ji vzal a odstranil z ní některé kameny, abych v ní udělal ty díry, hezky kámen po kamínku xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 11:47:57 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Populismus je kritika establishmentu? Odkud čerpáte?
Nějak to slovo znám v jiném významu (nevylučuji, že špatném).
Autor: osiris Čas: 2015-12-25 10:05:14 Titulek: Revolta: Povstaň s láskou
Web: neuveden Mail: neuveden
A první co by tihle lidé ve vysněném socialistickém ráji zakázali by bylo natáčení protisystémových děl... xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 12:08:38 Titulek: Re: Revolta: Povstaň s láskou [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To by mnedle neudělali; tak málo soudnosti zase nemají xD
Autor: Pedro Čas: 2015-12-25 11:16:21
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Keynes vs Hayek I. je taky dobrej
https://www.youtube.com/watch?v=Rqc1eHS290M

Já myslim, že docela slušně se daří prodávat Vítkovi Jedličků. Jeho projekt Reformy získal obrovské množství lidí a Liberland je mega kampaň :) Tvůj server je podle mě zas hodně dobrej support pro libertariány. Obecně za poslední roky eviduji docela dost zajímavých svobodomyslných webů, které se dostávají do povědomí lidí. Když bych to přirovnal k dlouhodobému investování - Hodnoty zkrátka rostou pomalu, o to pevnější ale budou základy. Chce to vydržet, snažit se a využívat příležitosti. Ten pohár trpělivosti lidí může rychle přetéci, (viz imigranti vedou minimálně k většímu skepticismu k EU, takže euroskeptici mohou být na koni)
Autor: Pedro Čas: 2015-12-25 11:17:36 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
pardon tvůj web (ne server :)
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 12:12:37 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kaynes vs Hayek I je rozhodně fajn, ale druhý se mi líbí nesrovnatelně víc; třeba ti trenéři, co tam boxerům radí, jak mají ta ména na zádech xD

Co se týče toho, že libertariánské myšlenky rostou, o tom není sporu; rozrůstáme se, je nás pořád víc, přesvědčujeme lidi, to vše je pravda a je to dobře.
V poměru k tomu, kolik bylo libertariánů před deseti lety, je jich teď několikanásobně více, což je skvělé. Problém je, že je to posun od 0,05 % populace ke třeba 0,5 %....
Autor: Pedro Čas: 2015-12-25 16:57:31 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
No na globální úrovni čísla neznám. Myslím, že u nás by mohl být určitým měřítkem úspěchu svobodomyslných lidí, zda Svobodní dostanou těch 5 % ve volbách 2017. Tím pádem by ten růst byl kolem 100 % za 4 roky. (Dostali mám pocit cca 130 tis hlasů ve 2013). Ale nvm jak jsou na tom libertáriani a volby. Četl jsem na tohle téma, že někteří jsou proti volbám.
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 17:02:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Více méně.... na druhou stranu zdaleka ne všichni libertariáni volí Svobodné, mnozí libertariáni nevolí vůbec, další mají problém s tou stranou (já s ní mám mnoho problémů též, i když zatím mě to nezradilo od jejich volby).
Autor: Pedro Čas: 2015-12-25 17:12:04 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
JJ Myslím, že je to škoda. Stejně se všem těm regulacím nevyhnou. Takže je dle mne lepší zmírnit, alespoň nějaké škody Svobodnýma (i když teprve se ukáže, až budou v parlamentu)
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 17:13:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Více méně ano, ale já je docela chápu; nesdílím jejich názor, ale nemám k němu až tak daleko.
Autor: Pedro Čas: 2015-12-25 17:26:40 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Chápu, že nechtějí legitimizovat tenhle systém. Napadá mě už ale jen řešení silou. Postavit se jim jako zlodějům, pokud nechtějí zůstat u hledání alternativ, což do jisté míry jde, ale přeci jen je stát čím dál víc vtíravější.
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 17:32:50 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, já vím, ten argument o legitimizaci jsem slyšel mockrát, osobně s ním nesouhlasím, ale chápu.
Druhá věc je, že i Svobodní se pomalinku začínají stávat klasickou politickou stranou; ještě se nestali, ale ty trendy tam jsou.
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 17:15:19 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A další věc je, že do Svobodných docela vidím (znám spousty jejich vysoce postavených členů osobně, mám přístup k interním dokumentům strany, znám obsah různých jednání, sleduji dění ve straně), přičemž s postupem času začínám pochybovat, jestli když se dostanou do parlamentu, nestane se z nich další ODS či TOP09; neříkám, že to tak bude, sám stále věřím v mám naději, takže je volím, ale není to vyloučeno.
Autor: Pedro Čas: 2015-12-25 18:02:58 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Docela sem koukal, kolik lidí volilo Hampla. Asi na tom něco bude, taky doufám, že většina si uchová dál své hodnoty.
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 18:05:26 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Hampl je naštěstí pryč; leč jsou tam další podobní.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tato dvě díla bohužel naprosto přesně ilustrují současný stav individualismu a kolektivismu ve společnosti; zatímco libertariánské myšlenky jsou sice logické, silně konzistentní, dotažené do konce a pravdivé – a celkem nikdo je nebere vážně, neboť jejich pochopení vyžaduje vyvinutí určitého úsilí, kolektivistické myšlenky jsou typicky populistické nekonzistentní žvásty, které sice vypadají dobře na první pohled, ale hlubší logická analýza ukazuje jejich nesmyslnost – a každý jim rozumí a mnozí dokonce považují za ideál (ti chytřejší někdy dodají, že jde o ideál nedosažitelný). Když k tomu ještě připočteme fakt, že libertariáni jsou často exoti (jako třeba já), kterým činí problém zkratkovitá a nepřesná komunikace tak důležitá pro populismus, máme sice to nejlepší zboží, leč bez jakékoliv reklamy, takže neprodáváme; co s tím?
................................................................................

To pouze ukazuje na fakt,

který jsem už několikráte zde popisoval :

lidé jsou především ovládání svými pocity a myšlení pouze používají k zdůvodnění

svých pocitů...

Koho taky nakonec zajímá nějaká konzistence ???

Vždyt je to směšný...

Já to roky pozoruju v duchovní oblasti, jak se neustále ulítává na pocitech,

a četl jsem desítky článků o tom, jak to srdce je Pravda a Bůh

a jak ten rozum zatemnuje poznání...


Co s tím ???

No nic, s tím nelze nic dělat,

pocity jsou v podstatě vylepšený zvířecí pudy,

takže člověk se tím chca nechca musí řídit,

vždyt je to vlastně celý jeho život...

Bylo by možné sice popularizovat anarchii skrze pocity,

ale mně osobně to přijde vcelku odporný a "neduchovní"

takže jediné co lze dělat,

je, nejít proti pocitům lidí,

protože oni jinak půjdou proti vám...


Jediné co lze dělat je nechat věci jít svou cestou,

nebot není možno přesvědčit blázna jenž se považuje za Napoleona,

že není Napoleonem...

Což platí nejen o těch druhých ale i o mě samotném...




Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-25 12:00:50 Titulek: Re: [↑]
Kaslete na pocity:ti smradi bezohledne znehodnocuji lidem celozivotne vydrene uspory na stari! a zadluzuji mlade.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-25 19:56:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Kaslete na pocity:ti smradi bezohledne znehodnocuji lidem celozivotne vydrene uspory na stari! a zadluzuji mlade
..............................................................................

To přece ví naprosto každej,

ale ne u každého to vyvolá odmítavé pocity,

lidé berou stát jako "životní pojistku"

a to je pro ně to hlavní,

stát je prostě jejich ochránce, a to je určující...


Na stát nikdo nenadává,

nadává se na zákonodárce a na zákony a na korupce,

ale na stát nikdo nenadává,

stát je ochránce - jistota - pojistka
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-25 12:01:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Presne.Byt populistou.Vyvratit zakladni lez,kterou se podarilo soudruhum nakecat chudakum:ze hlavnim vinikem jejich bidy je podnikavy clovek.
..............................................................................

Jakým soudruhům ???

Proboha tohle je mnohem starší záležitost,

přečtěte si třeba bibli,

jak tam jsou ti bohatí kritizováni,

že spíše velbloud projde uchem jehly nežli boháč do božího království...

Copak v pohádkách bejvaj ti dobří ti bohatí a ti zlí ti chudí ???


To je archetypální záležitost,

zapomente na nějaký komunisty...


To je duchovní záležitost,

že se musíte odvrátit od honby za bohatstvím světa,

aby jste došel poznání (štěstí)




Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-25 12:03:54 Titulek: Re: [↑]
Soudruhy nemyslim komunisty,ale obecne kolektivisty,levici,statomilce
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 12:14:39 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, musíme prodávat anarchii skrze pocity a skrze úplně vše, prostě oslovit lidi; neříkám, že vím jak xD
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-25 12:44:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ano, musíme prodávat anarchii skrze pocity a skrze úplně vše, prostě oslovit lidi; neříkám, že vím jak xD
...................................................................................

Vždyt je to jednoduché,

lidský pokrok přece nepřináší zazobaný kapitalista (ten jen dodává finance)

ani mozolnatá ruka dělníka (jak tvrdil Marx)

ale

SVOBODNÝ LIDSKÝ DUCH (který není omezován nábožesko - politickými hovadinami)


SVOBODA JE PŘECE ARCHETYP,

KTEREJ OBSAHUJE NEJEN SVOBODNOU INDIVIDUALITU,

ALE I LIDSKOU SOUNÁLEŽITOST

což už dávno bylo vyjádřeno v ROVNOST, VOLNOST, BRATRSTVÍ
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 12:46:13 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak jedoduché to bohužel není xD
Kdyby bylo, už se dávno stalo xD
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-25 12:52:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nestalo se z jediného důvodu,

že lidé mají strach ze svobody

jak vlastní (což si lze vyzkoušet v duchovní praxi)

ale především ze svobody těch druhých,

proto neustále vymýšlejí omezování svobody...

Ale tím zároven omezují svobodného ducha nejen v oblasti "ekonomický"

ale i "morální" či "etický"

jinak řečeno duchovní...
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 12:54:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ergo to není tak jednoduché....
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-25 13:30:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Hahahaha...

No není to tak jednoduché...

Ale to co je třeba je zdůraznovat svobodu,

a protože svoboda je "aspektem boha"

tak je vlastně to samé co láska, vědomí a existence

a to je to, oč těm pocitářům a sluníčkářům jde,

ale protože furt ulítavaj jen na lásce, tak potlačují svobodu...


Takže láska a svoboda jsou jedno a to samý...

(já tyhle nasládlý kecy moc rád nemám,
ale prostě takto vypadá popis "duchovní svobody")
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 13:31:04 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Chápete, o čem mluvím? Jak ty myšlenky rozšířit mezi lidi.... a tohle fakt není moc populární.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-25 17:04:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Chápu o čem mluvíte,

podle mne je třeba spíše mluvit o tý svobodě a lásce,

jinými slovy psát o "ideologii" anarchie,

nežli zabředat do konkrétních věcí,

jak to bude s armádou a zdravotnictvím,


prostě to chce mít nějaký pozitivum co se nabízí,

nejen nějaký ekonomický zisk svobodného trhu...


Tak jako Ježíš lákal na boží království,

komunisti na komunistické království,

je třeba lákat na anarchistické království svobody a lásky...

Ve všech třech případech jde o "utopii" kterou každý řešil poněkud jiným způsobem,

TAK HLAVNĚ NEUDĚLAT IDEOLOGICKOU CHYBU,

nezdůraznovat třeba jen svobodu na úkor lásky či naopak (což pak činil Ježíš)


Mě na propagaci anarchie zas tak moc neužije,

já jen píšu duchovní bláboly,

at si každej vezme co chce...

A těch duchovních blábolů není zas až tak moc,

pouze svoboda, láska, vědomí a bytí, světlo a přítomný okamžik (spontánní konání)







Autor: Urza Čas: 2015-12-25 17:05:35 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Domnívám se, že to nikoho neosloví; ale zkuste to, třeba ano, já za to budu jen rád.
Autor: osiris Čas: 2015-12-25 13:22:59 Titulek: takže neprodáváme; co s tím?
Web: neuveden Mail: neuveden
imho je jediná možnost je stále a neustále vysvětlovat... tzn. psaní článků, pořádání besed, vydávání knih nebo časopisů atd. Ano, je to nepochybně běh na dlouhou trať s nejistým výsledkem, ale nic jiného mě nenapadá:-( Problém taky je, že spousta lidí mi řekne " Jo já jsem liberální (v klasickém slova smyslu) člověk, ALE zrovna v této oblasti se musí to či ono zakázat... http://www.strike-the-root.com/ten-reasons-why-statism-is-nearly-universally-accepted-and-brief-note-on-why-it-matters-to-know-them
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 13:26:15 Titulek: Re: takže neprodáváme; co s tím? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, to je typické, ale pořád lepší ten, kdo se alespoň za liberála považuje, než ten, co to ostře odmítá xD
Autor: tatarjantar (neregistrovaný) Čas: 2015-12-25 15:09:10
Docela dobře o tom psali Mises nebo Hayek. Kolektivistické a levicové názory jsou hodně často propagovány nejrůznějšími umělci, spisovateli atd (prdel, že často ti lidi mají obří baráky se dvěma bazénama atd., ale pak kážou o nerovnosti příjmů) Je to dlouhodobější fenomén, stačí si vzít jenom kolik českých básníků bylo komunisty za první republiky třeba. Nebo kolik je levičáckých kapel typu RATM nebo Ska-p. Podle mě je to i tím, že rozumnej člověk politiku do kumštu netahá, protože emoce a iracionalita, která je pro umění nezbytná, v politice dělá jen a jen škodu.
Mimochodem, nedávno jsem viděl krátký rozhovor se zpěvákem The Melvins (Cobain jim ve scýh začátcích dělal bedňáka), ve kterým mluvil o tom, jak ho ovlivnila četba Thomase Sowella (ano ano, není to "rakušák" atd, ale pro mě je to jeden z nejinspirativnějších žijících intelektuálů/ekonomů). Jinak jsou podle mě dobrou cestou memy a lá "anarchyball", "Václav Klaus memes" atd. Kvalitní humor vyžaduje trochu zamyšlení, takže je to určitě možnost.
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 16:13:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2015-12-25 16:28:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ono nemusí jít nutně hned o to, hustit lidem do hlavy anarchokapitalismus. Já jsem si přivez z UK The Wall od Rogera Waterse a Seana Evanse. Je to film z roku cca 2012. Jako libertarián tam vidím spoustu nesmyslů. Ale tohle, když jsem si pustil, tak jsem měl husinu a uvědomil jsem si, že možná lidi až tak beznadějný nejsou. Že je na světě spousta lidí, který chtěj "Zbořit tu zkurvenou zeď". Jen nevědí jak, protože ten "Hejtýčr" nám to sakra nabušil do hlav a prohnal nás masomlejnkem.

Mě docela pomáhá zaměřit se především na debat o svobodě: Ty takhle, já takhle a pokud budeme oba chtít, můžeme v okamžicích, kdy nám to bude vyhovovat spolupracovat. A k tomu nepotřebujem žádného sráče, kterej..., co vlastně, vždyť ho nepotřebujem. Někdy se mi i daří udržet diskusi v nějakých mezích tím, že dokážu odvrátit pozornost od "okrajových" záležitostí typu zbraně nebo drogy a držet se tématu. Někdy se fakt zadaří, když je dobrá nálada, tak přesvědčit lidi, že nemá cenu rozebírat úplně všechno. Prostě nějaká témata ignorovat, abychom se prokousali tím jedním, o kterém se bavíme.
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 16:38:51 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A to téma, o kterém se bavíme, je jako "svoboda"?
Protože do ní přesně patří i ty drogy a zbraně a všechno....
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2015-12-26 10:03:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Samozřejmě, že patří. Mě šlo o případ, kdy s kamarády mluvíme o nějaké konkrétní problematice ve svobodném světě. Dost často se najdou cvoci, kteří veškerou takovouhle debatu chtějí rozsekat hulákáním na téma - zcela svobodné zbraně a drogy. Přitom my se v tu chvíli bavili např. o hygienických podmínkách výroby potravin. Záleží, kdo sedí u stolu. Často jsou to kamarádi, kteří chápou, že a) teď mluvíme o něčem jiném, b) rozkošatěním problému se nikam nedostanem.

Žádný strach. Zbraně a drogy taky občas "schytám". :-)
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 10:41:37 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, to přeskakování z tématu na téma je také oblíbený evergreen; bohužel někdy je to z logiky věci třeba (ale přeskakuje se asi tak 1000x častěji).
Každopádně svobodné zbraně a drogy by rozhodně přinesly zlepšení stavu, obojí dvojí, jen samy o sobě, to se dá vysvětlit celkem v klidu.
Ty drogy mi připadají naprosto easy téma, zbraně jsou o něco složitější, ale též žádný zvláštní problém.
Daleko horší téma mi připadá třeba obrana proti vnějšímu nepříteli (jinému státu).
Autor: tatarjantar (neregistrovaný) Čas: 2015-12-25 17:47:40 Titulek: Re: [↑]
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling." opět Thomas Sowell...
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-25 19:44:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
důvod dle mého názoru spočívá v pouhé neochotě brát je vážně, neboť o jejich zesměšňování se již v očích těch nejmladších ochotně postará vzdělávací systém v rukou vlády, čímž pádem následně i významné osobnosti, média a konec konců také většina rodičů, kteří tím systémem též prošli.
.....................................................................................

No ale hodnotu toho či onoho určují naše pocity,

pokud nejste na něčem pocitově zaangažován,

tak na to kašlete,

takže když nejste zaangažován na mimozemštanech nebo na Hitlerovi,

tak vás to nezajímá...


Autor: Urza Čas: 2015-12-25 19:56:36 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, o tom mluvím.
Jenže o věcech, které se všeobecně berou jako "pravdivé", není třeba, aby to někoho zajímalo, tomu věří beztak.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-25 17:11:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Kolektivistické a levicové názory jsou hodně často propagovány nejrůznějšími umělci, spisovateli atd (prdel, že často ti lidi mají obří baráky se dvěma bazénama atd., ale pak kážou o nerovnosti příjmů) Je to dlouhodobější fenomén, stačí si vzít jenom kolik českých básníků bylo komunisty za první republiky třeba. Nebo kolik je levičáckých kapel typu RATM nebo Ska-p. Podle mě je to i tím, že rozumnej člověk politiku do kumštu netahá, protože emoce a iracionalita, která je pro umění nezbytná, v politice dělá jen a jen škodu.
.................................................................................

Vždyt vám říkám,

že ten nablblej socialismus, kolektivismus a státismus je ARCHETYPÁLNÍ ZÁLEŽITOST,

kterej je ovšem totálně pokroucenej pocitamna toho kterého jednotlivce...

PROTO TO NELZE ODSTŘELIT JAKO ŽE JE TO BLBOST !!!!

TO MÁ REÁLNEJ ZÁKLAD !!!

Proč si myslíte, že v křestanství se mele o lásce, nebo v budhismu o soucítění ???
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-25 18:33:02
Pruser je,ze to tady cely uz jednou komunisti rozkradli a ted znovu.Takze obycejny clovek vidi neustale "kapitalistu,podnikatele"jen nevychovaneho,bezohledneho,pitomeho,smrdiciho komunistickeho potomka.A ta jejich taktika-cim hur,tim lip-my vam ten kapitalismus a svobodu tak znechutime,ze zase radi zvolite nase kamarady-kteri uz cekaji v zaloze,napr v Ano nebo Cssd.
Videl jsem logo CSAD(ceskoslovenska autobusova doprava),takovy to kridlo,a tam bylo jen misto A ...S a u toho napis:Pojedte s nami do prdele!)

Ja to ale precejen ,Urzo ,vidim na pean-zaskrtit privod penez.Lidi na Vysocine(pracovity,verici prislusnici sedlackych rodu)jsou tak nasrani,ze voli socany a babu....vysvetlovani je dobry,ale hodne nadlouho
Autor: Urza Čas: 2015-12-25 18:51:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zaškrtit přívod peněz je naprosto úžasný způsob, který by byl bezesporu nejefektivnější; jak toho ale chcete dosáhnout bez toho, abyste vysvětlil lidem, proč to mají udělat?
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-26 05:03:55 Titulek: Re: [↑]
Treba to uz vezme rychly spad samo:

http://richardsulik.blog.sme.sk/c/394398/posilnenie-ochrany-hranic-dalsia-habadura-komisie.html

A k debate o Svobodnych(a vubec) dalsi Sulik.Tohle by mela delat pravicova strana...jen posilovat protiklad k socialismu(ohen,aby vysusil vodu;kocky,aby likvidovaly mysi,podnikani,aby "likvidovalo"statne zavisle volice):

http://richardsulik.blog.sme.sk/c/381823/aby-sa-oplatilo-pracovat-a-podnikat.html
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 10:42:04 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nemyslím, že se toho dožijeme; za pár dnů tady o tom vyjde můj text xD
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-26 10:53:39 Titulek: Re:Novoroční bilance [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
http://richardsulik.blog.sme.sk/c/381823/aby-sa-oplatilo-pracovat-a-podnikat.html

Žijeme v dobe, kedy ľudia, ktorí nikdy žiadne hodnoty netvorili, uplácajú svojich voličov sociálnymi almužnami. Morálny hazard ako vyšitý, no veľká časť ľudí neprotestuje, lebo sa nachádza v konflikte záujmov.

O to viac sa musia ozvať a o to hlasnejšie musia nesúhlasiť tí, ktorí budú tieto sociálna almužny, použité na úplatky voličov, hradiť. Sú to tí, ktorí tvoria hodnoty, ktorí makajú na vlastnej kariére a ktorým záleží na tom, aby ich deti mali lepší život a neboli nútené odchádzať do zahraničia. Namiesto toho, aby si vláda týchto ľudí vážila a ich ocenila (napríklad tak, že im nebude strpčovať život nezmyselnými zákazmi a príkazmi s absurdnými pokutami), ich nechá platiť predvolebné darčeky a sociálne almužny tým, o ktorých predpokladá, že ju budú voliť.
................................................................................


Zrovna včera cečer jsem dělal bilanci uplynulého roku,
jak jsem to zase pěkně proflákal,
a že to nebylo zlý,
když tu se ozvala má pravá ruka a začla si ztěžovat :

že tak jako každý rok všechno leželo jen na ní, že všechno musela vodřít jen vona,
zatímco ta levá ruka se jako obvykle flákala,
jen se vezla a přiživovala,
že je prostě úplně k ničemu,
že není ani na hovno,
nebot i zadek musí utírat opět pravá ruka,
a že by chtěla v příštím roce,
aby se jí ulevilo v práci a měla lepší pracovní podmínky,
a taky aby se ta líná levičácká ruka zapojila a taky něco dělala a jen se neflákala..

Nojo, nojo,
říkám tý pravý ruce,
máš naprostou pravdu,
jenže tak to prostě už je nějak od přírody daný, že jedna ruka je šikovnější,
a ta druhé jen přidržuje a jen tak se veze.
Zkusíme s tím něco tedy udělat,
ale fakt jsem někde četl, že když se někdo kdo je od přírody levák předělává na praváka, takže z toho pak dotyčný začne blbnout, koktat, slintat a šilhat
a mohlo by to tak i platit v případě opačném,
že by se začlo blbnout kdyby se z praváka začalo předělávat na leváka...

Levá ruka co dosud jen tak mlčela a smutně koukala pak řekla,
víš já bych taky ráda uměla to co umí ta pravá,
ale já to prostě neumím,
nejsem prostě od přírody tak chytrá, pracovitá, trénovaná a silná a asi nejspíš nikdy prostě taková nebudu,
a kdybys to asi chtěl zkoušet, tak bys asi opravdu mohl zblbnout...

Tak zatím ještě nevím, co s tím udělám,
mám do konce roku ještě pár dní volna na přemýšlení,
co s těma svejma rukama udělat aby si jedna neztěžovala na tu druhou,
z nějakého neznámého důvodu mám prostě ty svý ruce obě rád,
a nerad bych prostě o nějakou z nich přišel,
i když je fakt, že jedna je pracovitá a druhé se spíše jen tak poflakuje

Vono je to totiž i se mnou těžký,
já sice rád pracuji, ale na stranu druhou se i rád poflakuji,
za což nejspíše mohou ty mý dvě mozkový hemisféry,
nejspíš jedna bude flákoška a druhé pracantka
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-26 13:57:06 Titulek: Re:Novoroční bilance [↑]
Pane Vostale,
Sovetsky tenista Volkov byl svejo casu svetova sestka.Pri autonehode prisel o pravou ruku.Za par let byl opet sesty,ale levou rukou.Maladec
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 15:49:49 Titulek: Re:Novoroční bilance [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ten vypadá jako borec borců xD
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak jsem o tom přemejšlel,

proč je ta kritika státu tak impotentní,

((přemejšlím v noci když spím a ráno mě vždycky něco napadne))

a je to proto,

protože KRITIZOVAT STÁT JE STEJNÉ JAKO KRITIZOVAT "RODINU"

to je prostě stejnej mechanismus, víceméně stejnej kolektiv...


Každej ví, že rodina je prostě "ztrátová investice" ekonomicky řečeno,

ale každej na to kašle,

podobně jako na to kašlou lidi vůči státu

Rodina a stát totiž člověku dává pocit JISTOTY A SOUNÁLEŽITOSTI (A LÁSKY)

Každej ví, že v rodině jsou různý typy lidí,

přesto ti lidi se maj rádi i když si moc nerozumí,

prostě je to rodina,

i kdyby třeba syn byl zloděj a dcera fetačka mamá prostitutka a táta vrah,

i kdyby celek doplácel na průssery toho či onoho,

jsou prostě spolu...


Tyhle věci jsou prostě "naprogramovaný" nebo chcete-li geneticky daný,

stejně jako láska partnerská

či sex...


Můžete si klidně blábolit o nekonzistenci sexu,

ale nic vám to nepomůže,

lidi budou furt dělat tyto nehygienické a směšné a namahavé úkony,

protože jsou tak naprogramování...


Jediná oblast lidského "poznání"

jenž se staví vůči rodině a sexu "negativně"

tedy spíše neutrálně,

je oblast náboženství a především duchovna,

tam jsou to víceméně "brzdící programy mysli a pocitů" k poznání "boha"


Samozřejmě, takovouto filozofii málokdo přijme za svou,

proto taky málokdo přijme za svou i kritiku státu, rodiny, lásky, sexu


Proto je stát v podstatě nekritizovatelná instituce,

a náká logická konzistence je totálně mimo,

nebot vše funguje na pudech a pocitech...


Ještě jednodušeji řečeno, stát je pudová záležitost "stáda"

Autor: Urza Čas: 2015-12-26 10:39:40 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, to už se ta státní propaganda dostala docela daleko; je tedy třeba lidem vysvětlit, že je to něco jiného.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-26 13:01:57 Titulek: Re: [↑]
Clovek je neco uplne jineho nez zvire.Ma pry moc preprogramovat zivot.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-26 13:03:14 Titulek: Re: [↑]
Myslenkou a bezdratove.
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 13:04:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zejména je-li zapojen v Matrixu xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 13:03:46 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
.... a duši xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-26 13:07:25 Titulek: Re: [↑]
Tak
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-26 13:05:40 Titulek: Re: [↑]
Rodinu vytvorite na zacatku zcela dobrovolne.Stat ne.
Autor: gofry (neregistrovaný) Čas: 2016-03-03 02:19:30 Titulek: Nemôžeš zmeniť človeka
Ako sa hovorí: "Keď chceš zmeniť svet, zmeň sám seba". To znamená, že myšlienkový pochod "Ako zobudím ľudí v Matrixe, aby si všimli, že sú v Matrixe a aby z neho chceli vystúpiť?" je slepá cesta. Podľa mňa sa treba pýtať: "Ako si môžem zariadiť život mimo Matrixu tak, aby ma čo najmenej zasahoval?

Čokoľvek iné podľa mňa nedáva zmysel. Človeka nemôžeš dostať zo sračiek logickými argumentami, ak sa do nich logickými argumentami nedostal.
Autor: Urza Čas: 2016-03-03 09:21:57 Titulek: Re: Nemôžeš zmeniť človeka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nesouhlasím; není to nemožné, jen složité.
Samozřejmě otázka, jak si zařídit život v Matrixu tak, aby mě to co nejméně omezovalo, je naprosto správná, já osobně volím metodu brute force: Zaprvé trávit s dětmi dost času na to, abych jim vysvětlil, jak se věci mají, i navzdory té indoktrinaci ve škole; a zadruhé vydělat tolik peněz, abych i poté, co mě stát oloupí, měl dost na vše, co chci.
Mnozí na to jdou jinak, že se okrádat nenechají (respektive daleko méně), případně ty děti z oné indoktrinační procedury nějak vyloučí; osobně se mi to líbí z toho důvodu, že je to takové více "fuck the state", ale mnedle to stojí příliš mnoho času, energie a rizika, takže méně zbývá na to ostatní. Každopádně respekt všem, kdo se touto cestou vydali.
Vůbec ale nesouhlasím s tím, že snaha vzbudit lidi z toho Matrixu je marná; myslím, že je to něco, co je téměř morální povinností těch, kdo to vidí. Respektive ne úplně povinností, ale rozhodně je to důležité.
logo Urza.cz
kapky