Autor: Thevar
Čas: 2022-01-18 00:00:02
Vize vzdělávání 2/3 – Jak na nedostatek učitelů?
V minulém textu jsem psal o jedné z vizí svobodného vzdělávání a rád bych se pokusil odpovědět na otázku, zdali by v tomto případě nedocházelo k nedostatku učitelů. Důležité na tomto modelu je skutečnost, že na zmíněných webech může vyučovat kdokoliv a každý rodič/žák si sám vybírá, zdali mu vyučující vyhovuje. Díky tomuto modelu by tedy mohlo učit daleko více lidí. Dalším prvkem tohoto modelu je i fakt, že každý, kdo někdy vyzkoušel soukromou hodinu u nějakého učitele ví, že za jednu soukromou hodinu se naučí daleko daleko více, než leckdy i za měsíc klasické výuky. Žáka by navíc učil někdo, koho si sám vybral a výuka s ním ho baví. Díky tomu by se mohl snížit i počet vyučovacích hodin a rodič by mohl odfiltrovat mnoho a mnoho procent vyučovacího balastu, který se učí v současném státním vzdělávacím systému. V posledku je nutné podotknout, že by takto nemuselo fungovat celé vzdělávání, ale jen jeho část.
Přečtení: 8064
Komentáře
Komentář 76981
A v te zbyle hodine jsem ho za par "sezeni" (rekneme za 7-10, nevim opet presne) vytahl ze ctyrek na dvojky. A to proste jen tim zpusobem, ze jsem mu to, co jim cpali ve skole do hlavy, proste normalne lidsky vysvetlil.
Rodice byli uplne nadseni :-D
Tak si clovek predstavuje, co kdyby ve skolach, po celou tu dobu, co tam ty lidi sedej, fakt ucili ucitele, co by to umeli vysvetlit, aby to kazdej pochopil.....
Komentář 76982
Komentář 76995
vliv ale může mít i to, že škola je povinná, to doučování je něco navíc. Doučovaný pak není v roli rolníka vykonávajícího robotu. Myslím, že to dělá opravdu hodně.
Komentář 76996
Komentář 76983
Třeba od jednoho učitele to pochopí jedna část žáků, od druhého to pochopí jiná část žáků, ale zase by to nepochopila ta první část.
Ale zase to není tak, že by na 30 dětí muselo být 30 fyzikářů. Prostě by se množiny učitel/žák/předmět vytvořily tak, aby to lidem co nejlépe fungovalo :-)
Komentář 76984
Komentář 76986
Komentář 76990
Komentář 76993
Autor příspěvku mi je sympatický - líbí se mi jeho nadšení i zápal pro věc! Ale osobně bych tuto vizi vzdělávání viděla stále jen v mezích doučování. Ve škole se toho děti za měsíc příliš mnoho nenaučí, ale i když se nic nového neučí, tak si procvičují své znalosti = prohlubují znalosti, to prostě vyžaduje čas. Soukromý učitel může pomoci, pokud dítě něco v hodině nepochopí, ale pak se to dítěti musí dostat "pod kůži" cvikem = časem... Dítě se učí i tím, když s učitelem interagují jiné děti apod.
Komentář 76997
Komentář 77003
JE TO O VÝBĚRU A SVOBODNÉ VOLBĚ.
Kde vám vyhovuje youtube, koukejte na videa, kde chcete přednášku, shánějte se po přednášce a když chcete individuální přístup, najděte si osobního lektora.
Proč si pořád všichni myslí, že jedno řešení je nutné napasovat všem???
Jezdíme snad všichni jedním autem? Nebo chodíme do stejné práce? Nebo spíme stejně hodin? :-)
Komentář 77022
Komentář 76988
Komentář 76992