Vizionářský dialog o BTC – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-10-06 00:00:02

Vizionářský dialog o BTC

Urza: Ty myslíš, že Bitcoin stoupne na milion dolarů? Jestli jo, tak jeden prodám, až bude na sto tisících; Tereze koupím pilotní výcvik ATPL(A) a sobě Alfu 4C!
Martin Šíp: Ne, Urzo. Až bude Bitcoin na sto tisících dolarů, nebudeš ho muset prodávat.

V první chvíli mi ani nedošlo, co tím myslel; jedná se o parafrázi (a Google říká, že nikoliv první) na tento slavný dialog:
Neo: What are you trying to tell me? That I can dodge bullets?
Morpheus: No, Neo. I’m trying to tell you that when you’re ready, you won’t have to.

Mnozní z nás Bitcoin používají; a někteří dokonce věří, že se stane regulérní široce přijímanou měnou (na těch 100k dolarech by BTC tvořily asi jedno procento světové peněžení zásoby, takže by asi skutečně byly přijímány leckde). Já mám ten optimismus rád, ačkoliv se obávám, že v momentě, kdy se začne Bitcoin stávat mainstreamovou záležitostí, státy rozjedou kampaň na téma „BTC = dětské porno“ (nebo něco podobného); velkým finále by pak mohl být celoplošný (možná i mezinárodní) zákaz… něco jako „válka proti drogám“, čímž by se skutečně dostal do podsvětí (a obchody by též musely upustit od jeho přijímání). Co si o tom myslíte vy?

A když už je řeč o kryptoměnách, nemohu nezmínit, že právě dnes začíná jeden z největších světových kongresů na toto téma; koná se v Paralelní Polis, kam se sjedou zajímaví řečníci ze všech koutů naší planety. Lístky jsou už dávno vyprodané (ač nebyly nejlevnější, celá akce má rozpočet v řádu milionů a státní peníze to fakt nejsou), nicméně koná se každý rok, takže můžete zavítat příště; navíc budu mít tu obrovskou čest na této akci též přednášet, takže dodám alespoň záznam.
Přečtení: 12930

Reagujete na tento komentář:
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2017-10-09 00:23:13 Titulek: Re:
Kdyby měli lidi čekat až na nápad, který bude opravdu dobrý, ze všech nápadů nejnápaditější a povede s jistotou ke svobodě, učekali by se až do zániku Sluneční soustavy a nedočkali by se ničeho. Podle mého nezbývá nic jiného, než to v různých stádiích vývoje podle možností a úrovně společnosti zkoušet znova a znova jako v roce 1918, 1968, 1989 i s tím rizikem, že to nebude to "ONO" pravé a ořechové.

Já nevím, jak to bude a jsem ochoten uznat, že toto zde jsou mé fantasmagorie. Dokonce se domnívám, že pokud ke svobodě dojde, bude to zcela překvapivým a nečekaným způsobem.
Autor: marek28 Čas: 2017-10-06 00:29:48
Web: neuveden Mail: neuveden
Nechci působit zbytečně jako pesimista, ale i já si myslím, že ho na 99 % zakážou, nebo vymyslí něco, jak ho mít pod kontrolou. Teď ještě většina lidí považuje btc za nějakou srandu nebo pozérský výmysl a už tak se začínají ozývat hlasy, že je nebezpečný, vycházejí články o tom, jak jím platí muslimští teroristi a podobně. Imho čím víc se bude btc dařit, tím hůř pro něj. Pak to přijde - dětské porno, teroristi, obchod s bílým masem, u nás ještě třeba množírny a zlí živnostníci. A bude to.
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale jo. Jistě se o to státy budou pokoušet nebo to dokonce dělat. O to se vsadím. Ale za kryptoměnama budou v té době s pravděpodobností hraničící s jistotou stát "uživatelé" typu JP Morgan apod., kteří budou potřebovat ochránit své klienty nejrůznějších fondů (od investičních po penzijní) před stále bezcennější hromadou QE státopapírků. Nedojde k souboji člověk-"BTC jedinec" vs. státy. Toho státy rozšlápnou jako slon mravence. Dojde k souboji velké finanční a byznys "BTC korporace" vs. státy. Nemá cenu, aby tady nějaký Fiala věštil z lógru od kafe, jaký dopad bude mít takový souboj na světový fiat systém, na neodvratně slábnoucí státy, na jejich žoldáky postupně stále raději přijímající úplatek v krypto, než výplatu v trakaři státopapíru a na tyto korporáty, přicházející tím ale zároveň buď o podporu států a tím o podstatu své existence. A nebo státy naženou finančním korporátům klienty povinně do "papírových" QE dluhových kafemlejnků (o což se jistě taky budou snažit) a tím ty korporáty (i sebe) zahubí? To bude daleko větší a zajímavější prdel. Nejsem odborník na predikce jako Kalousek. To právě uvidíme. A já se nechám překvapit. Fakt se na to těším, jak všichni budem dělat WOW ... WOW ... WOW ...!
Autor: Tomas (neregistrovaný) Čas: 2017-10-06 10:03:36
Navíc existují stovky dalších měn a vůči spoustě z nich má Bitcoin jedinou výhodu - že byl první.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2017-10-06 11:01:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No ještě tohle k tomu. :-) V podstatě je možno si představit zhruba toto:
1) Dolar + euro + yen + rubl + yian a pak hromady lokálních státních měn
a nebo alternativu
2) Bitcoin + litecoin + monero + ethereum + Au/Ag a pak hromady lokálních kryptoměn

S tím, že spousta kryptoměn nemusí být nutně na bázi BTC. Zároveň spousta ze stovek těch kryptosystémů na bázi BTC nemusí být zamýšlena jako kryptoměny, ale technologie k úplně jinému využití. Dnes známé a užívané alternativní systémy mohou zastarat a být nahrazeny v průběhu pár let novými dokonalejšími technologiemi (proto v té alternativě je možno bitcoin "a spol." nahradit jinými systémy). A v internetové síti budou "pobíhat" sem a tam miriády nul a jedniček ve stovkách nejrůznějších "blokčejnů" a žádný vnější pozorovatel nedokáže pořádně efektivně dohonit, který každý jednotlivý z těch stovek "blokčejnů" je přenos informací, který představuje platformu ke spolupráci, a který je platbou. "Rotšildové", kterým se jejich stoletý papírový megakomplot se státy bude hroutit pod rukama jako hrad z písku se do těch "blokčejnů" budou zapojovat čím dál víc, aby spolu s miliony svých zaměstnanců nezhynuli. Všechny "folksvágny", co jich na planetě je, budou mít zájem o směnu své produkce za něco hodnotnějšího, než je papír s obrázkama xichtů/baráků. Vládcata těm všem (a jejich klientům a zákazníkům) nebudou schopni nabídnout nic víc, než tuny těch papírových obrázků a když neposlechnou, tak rány obuškem, v krajním případě střelbu gumovými/ostrými. Ovšem jen do té doby, dokud jim někdo z těch "folksvágnů" bude ochoten obušky a gumové/ostré za ten papír dodat...

Ne. Rozhodopádně to nebude procházka růžovým sadem. Nebudu věštit, jakým způsobem a jak dlouho to bude probíhat. Vládcata vyhrají zcela určitě nejednu a ještě ke všemu možná i doslova krvavou bitvu. Ale vsadím všechno co mám, že se s velkou pravděpodobností já 50+ dožiju toho, že ti "napolijóni" budou obrazně řečeno v tuhém mrazu a pěšky prchat z "moskvy" tou nejkratší možnou zkratkou směrem k "watrloo".

Vzhledem k tomu, že mám osobní zkušenost s bezdomovectvím, tak nemám vůbec žádné obavy z dopadů toho vývoje na můj život. Já přežiju, když bude úplně nejhůř, i v jeskyni... :-)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2017-10-06 11:35:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
"...v internetové síti budou "pobíhat" sem a tam miriády nul a jedniček ve stovkách nejrůznějších "blokčejnů"..."

Což jsem asi (určitě) podcenil. Těch "blokčejnů", tím spíš, že způsobů jejich použití bude povícero, navíc globálních i lokálních, bude spíš minimálně o řád, ne-li dva víc. Tím hůř se v tom nějaký vládce i s celým svým "dvorem" v nějaké centrální kanceláři vyzná. Nanejvýš dohoní a sejme nějaké blázny, kteří nebudou znát míru a budou bláznit nějak nápadně nad své ofiko daněmi přiznané poměry.
Autor: Roman Čas: 2017-10-06 21:45:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Vládcata těm všem nebudou schopni nabídnout nic víc, než tuny těch papírových obrázků
Já věštím, že přijde doba, kdy vládcata nabídnou regulovaný státní blockchain a demonstrují na něm, že ty kryptoměny nejsou vlastně žádné terno (stejně jako zregulováním čehokoli funkčního ukážou, že to vlastně není nic extra a teď si představte, že by to dokonce - jaká hrůza - regulované nebylo...).
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2017-10-07 00:15:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Současné státy jsou řízeny makroekonomií. Podstatou makroekonomie je zvyšování peněžní zásoby vládcetem (= inflace) a právě jejím prostřednictvím prováděná "stimulace" (neustálé startování) hospodářství + korupce poddaných. Bez možnosti té hospodářské stimulace a zmíněné korupce voličů prováděné inflací přestává být současný vládce vládcetem. Stáhne-li si vládce z netu BTC "algoritmus" v jeho pravé podobě, nebude moci provádět neomezenou inflaci (BTC "algoritmus" je právě jako neinflační sestrojen) a nebude ho moci centrálně ovládat (právě jako decentalizovaný je BTC "algoritmus" sestrojen) a tedy nebude mít v ruce nástroj své moci. Aby mohl pokračovat ve své vládě skutečně dál, bude muset vládce převést současný papírově-elektronický fiat systém zcela do elektronické neomezeně libovolně inflační podoby nějaké vlastní konstrukce s nějakým centrálním "dispečinkem" nebo spíš jen provede kosmetické změny na svém stávajícím centrálněbankovním softu. Bude-li takovouto neomezeně libovolně inflační centralizovanou elektronickou podobu vydávat za "státní blockchain", bude to prachobyčejná lež, což je samo o sobě nepodstatné. Podstatnější je to, že ten lžiblockchain bude muset být právě zkonstruován tak, aby mohla plynule dál probíhat ona výše zmíněná neomezená a libovolná inflace a vládce tím pouze změní nabídku z formy papírového bezcenného nic do formy elektronického bezcenného nic. Tím možná trochu zamotá neznalým hlavu, možná dokonce i o kousíček (ne však zásadně o moc) oddálí kolaps, ale nezmění podstatu - postupné znehodnocování měny směrem k nule. Plus navíc z ABCT vyplývá, kam spěje hospodářství řízené makrem (nebo vlastně vůbec jakkoli řízené) a to hospodářství je v současné době úplně ... no jednoduše už totálně rozesrané. Tou blockchainovou lži na tom nic nezmění. Současný "nedostatek" lidí a čistě "náhodná" podobnost tohoto jevu s dobou ne tak dávno minulou kouzlí na mé tváři škodolibý úsměv.

Nějaká brutální omezení nebo dokonce zákazy privátních kryptoměn pro poddané + privilegia přístupu k nim pro vyvolené + vytváření státních lžiblockchainů sice asi (určitě) nastanou, ale bude to mít pro státy zhruba stejný význam, jaký měla pro hitlerovské Německo vítězná "bitva" u vysílačky v Glivicích. Před sebou budou mít státy naprosto úspěšný a nepopiratelný postup "ukrajinou"... a pak už jen na dohled "stalingrad". Přičemž "týlové zabezpečení" (stav státní měny bez ohledu na to, že/jestli poběží na nějakém lžiblockchainu) už bude tou dobou zcela v prdeli a zcela souladu s ABCT bude postupně čím dál nefunkčnější celý "blickrýk" (hospodářství). Až se to celé úplně zhroutí. Protože ty skutečné privátní blockchainy neustále poběží na netu v různých "kryptorájích" typu Kajmanské ostrovy nebo nějakých obdobných destinacích, nebude žádný problém, aby obrazně řečeno půl hodiny po krachu byla k BTC/LTC/Monero/... blockchainům připojena celá Evropa. Stačí, když si do kompů píchnem svoje flashky s peněženkama a jedem dál. Ti, kteří to umějí, ani nebudou muset k "oživení" své peněženky použít flashku. Skutečným z mého pohledu fachmanům stačí hrací kostka, tužka a papír.

Sranda je, že ty kryptoměny (jedno jestli současné nebo nějaké budoucí modernější dokonaleší) budou dostatečně hodnotné na to, aby zcela v souladu i s "obyčejnou" nerakouskou ekonomií jakákoli kartelová dohoda mezi vládci byla jimi samými porušována, protože se k těm skutečným pravým kryptoměnám budou přeci jen chtít nějak dostat (právě proto se vsadím, že vymyslí nějaká přiblblá privilegia k jejich vlastnění nebo nakládání s nimi) podobně, jako se komouši a jimi privilegovaní kámoši chtěli dostat k jimi zakázaným a zároveň privilegovaným doláčům. Těžko předpokládat, že "putin", "trumpeta", šejk nebo privátní ropné společnosti s účetním sídlem na Kajmanských ostrovech prodají ropu státům za jejich měsíc od měsíce bezcennější státní elektronická lžiblockchainová hovna. A bez ropy jsou represivní složky v pr... Úspěšnost demokratoušských vládcat získávat ty "kryptodoláče" bude zhruba stejná, jaká byla úspěšnost těch komoušských. A ABCT je bude neúprosně tlačit směrem ke "stalingradu". Nezvratně hrůzostrašně neúprosně den za dnem, týden za týdnem, měsíc za měsícem. Demokratoušmani budou vzteky kopat kolem sebe a stejně jako od Moskvy ustupující hitlerovská vojska provozovat politiku spálené země. Mezi lidma bude ohromné množství těch "kryptotuzexových bonů". Občas se nějaký pitomec neudrží a pořídí si za ně něco nápadně nad rámec ofiko daněmi přiznané životní úrovně a chcípající a v křečích se zmítající demokratoušmani ho sejmou do nějakého "koncentráku". Je otázka, kam až ty hnusné odporné svině budou chtít zajít. Asi se budou držet zuby nehty, protože záběry neslavných konců Duceho, Hitlera, Goebelsovic rodiny, Cauceska and melody makers si budou moct prohlížet do omrzení.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-10-08 23:11:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Je otázka, kam až ty hnusné odporné svině budou chtít zajít. Asi se budou držet zuby nehty, protože záběry neslavných konců Duceho, Hitlera, Goebelsovic rodiny, Cauceska and melody makers si budou moct prohlížet do omrzení.
...................................................................................................................

Taky bych to tak viděl,
proto taky každý nápad i když se jeví jako dobrý nápad nemusí bejt ale vůbec dobrej nápad,
a místo ke svobodě může vést klidně i do pr....

Autor: Tomáš Fiala Čas: 2017-10-09 00:23:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kdyby měli lidi čekat až na nápad, který bude opravdu dobrý, ze všech nápadů nejnápaditější a povede s jistotou ke svobodě, učekali by se až do zániku Sluneční soustavy a nedočkali by se ničeho. Podle mého nezbývá nic jiného, než to v různých stádiích vývoje podle možností a úrovně společnosti zkoušet znova a znova jako v roce 1918, 1968, 1989 i s tím rizikem, že to nebude to "ONO" pravé a ořechové.

Já nevím, jak to bude a jsem ochoten uznat, že toto zde jsou mé fantasmagorie. Dokonce se domnívám, že pokud ke svobodě dojde, bude to zcela překvapivým a nečekaným způsobem.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-10-09 07:21:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Podle mého nezbývá nic jiného, než to v různých stádiích vývoje podle možností a úrovně společnosti zkoušet znova a znova jako v roce 1918, 1968, 1989 i s tím rizikem, že to nebude to "ONO" pravé a ořechové.
....................................................................................................................

Tak to souhlasím,
vono i v duchovnu vám v podstatě nezbejvá nic jiného, nežli kráčet vpřed pomocí omylů,

a to navzdory tomu,
že jsou k dispozici informace o všech úrovních duchovní cesty,
ale prostě vás to nezaujme, podobně jako prvnáčka nezaujme např. teorie relativity,
je to něco mimo jeho obzory a nevidí v tom žádného smyslu,
ale zaujme jej to, co odpovídá jeho úrovni...


Já nevím, jak to bude a jsem ochoten uznat, že toto zde jsou mé fantasmagorie. Dokonce se domnívám, že pokud ke svobodě dojde, bude to zcela překvapivým a nečekaným způsobem.
...............................................................................................................
To taky souhlasím,
v duchovnu či chcete-li lidštěji pak tedy psychologii mysli je to často nečekané
a navzdory všem těm složitostem je to velmi primitivní - jedná se pouhé uvolnění - relaxaci,
ale záleží docela na tom, jakým způsobem k tomu dojdete,
různé způsoby mají podobně jako léky nežádoucí vedlejší účinky,
takže se vám pak mohou ty sračky opět vrátit a jste opět v nesvobodě...

Teoreticky je nejlepší dojít k tomu skrze sjednocení a spokojenost,
což je vlastně ta komoušská představa spokojené totality jenž se pak stane sama od sebe anarchií,
ale k té spokojenosti potřebujete mít to, co komouši neměli,
a co prozatím stále ještě nikde není, ale k čemu se blížíme díky novým technologiím,
totiž ekonomickou prosperitu - či spíše nadbytek - tedy mít existencionální jistotu

Tolik z mé křištálové koule...

Web: neuveden Mail: neuveden
Jo a když už jsme u toho vizionářství, tak pokud BTC uhájí své postavení, což se klidně může stát s nemalou pravděpodobností, lze vzhledem k jeho množství předpokládat, že jeden satoshi bude mít hodnotu zhruba dnešního jednoho centu. Jedno jestli amerického či australského dolaru nebo eura. Na tom už celkem nesejde. Ale nelze říct, že BTC stoupne na 1 mega dolarů. Ve skutečnosti dolar bude postupně tak bezcenný, že v době, kdy by se 1 BTC rovnal 1 mega dnešních doláčů, bude ve skutečnosti ta ten 1 BTC nutno vyklopit 1 + zimbabwskovenezuelský počet nul doláčů (nějaký ten kvantiliónek :-) ).

V tu dobu budou vládcata států zhruba v pozici maršála Pauluse stojícího na náměstí Stalingradu a marně hledajícího nějaké rozumné východisko z naprosto beznadějné situace. Pak (až pak!!!) to konečně definitivně vzdají. Tak lehce od válu nepůjdou. Doufám, že aspoň třetina "baráků" toho "stalingradu" zůstane k použití. Pro produktivní část lidí, zabezpečenou z minula nějakými krypto/Au/Ag, to bude stačit. Ostatní se holt budou muset spokojit s těma ruinama. Ale i v nich a mezi nima budou mít dostatek prostoru, aby ti schopní a pracovití mohli celkem rozumně restartovat svůj život podobně jako lidi v Berlíně po skončení WWII. A nabídnout svou práci a produkty (třeba čerstvou zeleninu, králíky, vejce... proč proboha ne?) k prodeji těm, kteří budou mít kapitál. Struktura měst je stejně poplatná současné etatistické sračce a předpokládám, že pro potřeby zcela svobodné společnosti by ji bylo beztak nutno s největší pravděpodobností dost "překopat".

Budou mít v takové situaci nějací samozvaní "napolijóni" reálnou možnost nastartovat nějaký svůj vládcovský měnový systém, prostřednictvím kterého by začali řídit komunity na bázi produktové (nějaká modifikace marxismu-leninismu) nebo monetárně-fiskální (nějaká modifikace keynesiánství)? No vsadím se, že se určitě najdou! Na to dám krk! Problémem pro ně bude, že na trhu práce bude velká nabídka pracovní síly, kterou část populace s krypto/Au/Ag kapitálem bude moci proti těm "napoliónům" přeplatit a najmout krom všech možných ostatních podnikatelských aktivit i různým způsobem (přímo, přes pojišťovny apod.) jako ochranné ozbrojené sbory. Proti tomu ti "napolijóni" nebudou mít se svými srandapenízy moc šancí.

Najdou se v takové situaci nějací "šorošo-babiší" megabohatí pitomci, kteří svůj kapitál v krypto/Au/Ag budou utrácet v šarvátkách s ostatními? V situaci, kdy se nebudou moct vymáhat zákony o přiměřené obraně a ochraně práv agresora? No vsadím se, že se určitě najdou! Na to dám krk! Jenže daleko víc "šorošo-babišů" oplývajících tím kapitálem rychle pochopí, že krom všemožných jiných podnikatelských záměrů je vhodnější rychle založit a vybudovat pojišťovny a ozbrojené agentury a s tímto přijít jako s regulérní nabídkou na volný trh, což jim přinese daleko větší efekt a ukáže se, že ti první pitomci svůj kapitál pouze promrhají.

Je možné, že se v takové situaci potvrdí minarchistické domněnky, že se volný trh agentur neudrží a nějakým soubojováním, skupováním nebo různým pospojováním pojišťoven či agentur na trhu vzniknou a pak ovládnou nějaká území "monopolní" (záměrně v uvozovkách) pojišťovny a agentury? A že se nepotvrdí ancapácké domněnky, že se v takové situaci volný trh agentur udrží? I kdyby se potvrdily minarchistické doměnky, tak by postupně nenastalo nic horšího, než je dnes a nevím, v čem by tedy byl oproti dnešku nějaký vážný problém. I tak by to za ten pokus stálo. Osobně vůbec nemám potřebu s kýmkoli vést akademickou debatu coby kdyby. Tyhle dvě možnosti budou k dispozici a jedna z nich prostě nakonec nastane. Jsem-li minarchista, tak i kdyby nastala ta první varianta, neopravňuje mě to NÁSILÍM vnucovat ex ante komukoli tu monopolní (záměrně bez uvozovek) agenturu coby minarchistického nočního vrátného. Nikoli proto, že by to bylo vlastně zbytečné, ale že to je navýsost nemorální. Právě proto nejsem ochoten tu debatu vést ani jako ancapák ani jako minarchista, protože RŠ mi odhalila především etiku jednání, násilí na druhých provozovat nechci a právě proto je taková debata pro mě rakušáka (ať už jsem minarch nabo ancapák) úplně špatně a i jako minarch bych to měl ponechat viz major.
logo Urza.cz
kapky