Všichni dotují; my musíme taky! – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2019-03-08 00:00:02

Všichni dotují; my musíme taky!

Často slýchám, že „my“ (zřejmě ve smyslu Češi) musíme dotovat „své“ (asi jako české) zemědělce, protože ostatní země to také dělají, což jim dává konkurenční výhodu; a souvislosti s touto „logikou“ si kladu otázku, zda je cílem zemědělství, aby bylo co jíst, nebo prostě jen to, aby bylo zemědělství. Co se stane, když zemědělce budou dotovat všechny země krom ČR? Inu, lidé v ČR dostanou možnost si nakoupit zboží, jež jim budou dotovat daňoví poplatníci z cizích zemí; a zemědělci? Inu, někteří tomu konkurovat dokáží (pak není žádný problém), jiní ne; ale to znamená co? Že tito lidé evidentně ke svému podnikání spotřebovávají zdroje, kterých si lidé cení více než produktu, jenž jim tito podnikatelé dodávají, ergo je lepší, aby se šli věnovat něčemu jinému, případně své podnikání nějakým způsobem změnili; hlady neumřeme (kdyby to hrozilo, pak by se tito zemědělci bezpochyby uživili).
Přečtení: 59091

Reagujete na tento komentář:
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-10 15:48:20 Titulek: Re:
Hodně lidí sleduje nejrůznější agentury a testy, nejen D-test. Taky na netu, v časopisech, které kupují, ústním sdílením informací mezi sebou, co já vím kde. Každou chvíli někdo v hospě o tom mluví, co kde četl o čem a jak je to pro něj relevantní. Já jsem navíc napsal "třeba nějaká obdoba D-testu". Ne "právě tahle forma". Třeba to bude někde někým zmíněný QR kód na výrobku, na dveřích do provozovny, na reklamě v tisku, plakátovací ploše, ..., který vyfotíte chytrofounem a zobrazí se člověku, co potřebuje (Bůh a Lenin vědí, co a v jaké formě bude člověk poptávat a co a v jaké formě bude kdo nabízet). Třeba to bude jakýkoli jiný další způsob, který si někdo jako podnikatelský záměr na trhu vymyslí. Dodavatelé informací se budou snažit, aby byli se svými informacemi úspěšní, jako jsou Tesla, BMW nebo Dacia úspěšní se svou nabídkou. Moderní technologie dávají lidem možnosti, o kterých se nikomu zatím ani nezdá. Informace je zboží na trhu. Kdo dokáže podat (a nemusí to znamenat nutně prvoplánově prodat) dobrou informaci získá na volném trhu zákazníky. V tomhle korporátním marxisticko - fašistickém prasečinci zatím nefunguje pořádně téměř nic. Natož svobodné šíření informací. Na volném trhu bude povědomí o kvalitě testovacích agentur zhruba obdobné, jako je povědomí o kvalitě automobilových výrobců (Mercedes/Ford/Dacia/...) nebo výrobců bot (Martens/Baťa/NoNameČajna/...). Píšeš, že jsem směšný, když tvrdím, že lidi budou vyhledávat nějaké informace o výrobcích a službách v jim vyhovující formě, protože je směšná představa, že je v současnosti vyhledávají a zároveň se bude někdo snažit jim ti poptávané informace dodat v nějaké formě. D-test byl jen tak pro příklad, co už dneska na tom zpraseném trhu funguje. Kdyby bylo množství zájemců o D-test tak směšné, už by zřejmě neexistoval. Zároveň zesměšňuješ, že informace vyhledávají, ale taky zároveň ty informace chceš nutit nařízeným povinným románem prťavých písmenek na tyčince Kofily a sereš maggi kostky při představě, že by tam v této formě nemusely být povinně, ale dobrovolně. Tak sakra! Stojí lidi o informace o kvalitě produkce a služeb nebo ne?! Vyber si. Vysereš zrovna to, co se ti momentálně hodí do krámu i za cenu, že odporuješ sám sobě.
Autor: Mistr Joda (neregistrovaný) Čas: 2019-03-08 00:52:16
Nechť vás provází síla urzo. No to je docela jakoby důležitý bod mimochodem toto. Protože stát tím že dává peníze zemědělci který "v tom umí chodit" vpodstate okrádá lidi a zvýhodňuje toho zemědělce. Ještě ke všemu oproti jiným zemědělcům. Takže tady stát navíc takhle dělá nevyváženou konkurenci.
Autor: Marcusant (neregistrovaný) Čas: 2019-03-08 08:53:18
Bez dotací na zemědělství pro produkci potravin se zemědělci zaměří na produkci energetických surovin - olej, biomasa, apod., které mají ještě horší ekologicko-ekonomické dopady. Asi by se to muselo vzít komplexneji.
Autor: Honza Čas: 2019-03-08 10:03:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Doporučuji vygooglit "komparativní výhoda". ;-)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-08 10:14:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jak mohlo lidstvo začít se zemědělstvím a rozvinout ho bez dotací, když prosté provozování se bez dotací neobejde? Tomu nerozumím. Proto se domnívám, že na přelomu starší a mladší doby kamenné již nutně musel existovat nějaký dotační program pro začínající zemědělce. Jinak byl vznik zemědělství nemožný...
:-)))
Autor: Glande Čas: 2019-03-08 10:39:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Absolutně se mýlíte.Jak psal Marcussant, pokud nebyl dotační program vypsán, tak se logicky zemědělci zcela jistě zaměřili na biopaliva generace 0, tj. palivové dřevo. To dokazují rozsáhlé zalesněné plochy a četná ohniště té doby!!! :-)
Autor: Glande Čas: 2019-03-08 10:43:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Naopak, energetické suroviny bez dotací a povinného přimíchávání jsou těžko konkurenceschopné, pokud se bavíme o řepce apod. Navíc když už stát má chránit lidi a přírodu, tak by naopak měl silně regulovat používání těch největších svinstev, která dlouhodobě otravují krajinu. Jenže spodní vody jsou státní, takže je vládní firmofert a jiní mohou v klidu trávit, protože to nějaký úřad nezakázal (respektive zrušil limity na spotřebovávaná množství).
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já chci bejt taky dotovanej !!!
Kdyby mně vrátili daně co mně vzali, tak bych byl taky dotovanej,
a prokázala by se nezpochybnitelná potřebnost státu
a dotací....
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 09:16:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Ne. Vy toho ale zase půlku vynecháváte. Sice snížíte konkurenci, ale taky necháte lidem v kapse peníze, které jste utrácel do dotace. Takže ve finále budu sice kupovat o korunu dražší mrkev z ciziny, ale nebudu nucen utratit dve koruny do dotace.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 09:33:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Alebo naopak, ušetria korunu na dotáciách, ale budú kupovať o dve koruny drahšiu mrkvu. A tí nezamestnaní bývalí poľnohospodári si nekúpia nič, nebudú mať za čo.
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 09:37:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Pokud by zahraniční mrkev byla o tolik dražší, přežije domácí i bez dotace, není to zjevné?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 09:48:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nie je, pomer medzi spotrebou mrkvy a odvedenými daňami je u rôznych ľudí rôzny. Chudobní ľudia, ktorým by vyššia cena potravín spôsobila najväčšie problémy odvádzajú najmenej daní.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-08 10:17:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
pomer medzi spotrebou mrkvy a odvedenými daňami
Ty píííčooo! A to je zas co za hovno tohleto???!!!
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 10:19:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
A to je argument pro co, resp. proti čemu, prosím?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 10:28:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Proti Vášmu tvrdeniu na ktoré odkazujem.
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 11:27:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Čili argumentem proti "Pokud by zahraniční mrkev byla o tolik dražší, přežije domácí i bez dotace" je "pomer medzi spotrebou mrkvy a odvedenými daňami je u rôznych ľudí rôzny"? Je to určitě správný postřeh, někomu by asi zrušení dotace zhoršilo stav (něčí stav zase zhoršuje její existence), ale nevidím v tom argument proti mému tvrzení.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-03-08 11:49:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A to se norkovi stává často...
Autor: Roman Čas: 2019-03-09 11:01:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Jj, koukám. A když už neví, obrní se milosrdným mlčením.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-09 11:28:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zdá sa Vám že tu píšem málo? Môžem aj pridať, stačí povedať :-D.
Autor: Roman Čas: 2019-03-09 12:31:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Ne, ne, vpoho, pište tolik, jak Vám vyhovuje :-)
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 12:03:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ja ho tam vidím. Ale už som sa poučil že pre ankapistov sú chudobnejší spoluobčania iba leniví a hlúpi lotri ktorí si nezaslúžia súcit ani pomoc.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-03-08 12:07:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
"Spoluobčané" ... no, to je právě ten problém. Co když se necítíme být občany?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 12:27:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To je jedno čo tvrdíš, podstatnejšia je objektívna skutočnosť. Keď si farboslepý a tvrdíš že červená je modrá tak to ešte neznamená že je skutočne modrá.
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 12:46:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Já chápu, že máte obavy o chudobnější lidi (nic Vám nakonec nebrání jim tu mrkev sám doplácet, "dotovat"). Ale pořád nechápu, jak to souvisí s tím principem, že když je něco i bez dotací levnější než něco jiného, tak se to první uživí.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 13:11:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A kde ja tvrdím že čo je lacnejšie aj bez dotácií sa bez nich neuživí?
Autor: Roman Čas: 2019-03-08 15:06:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
To je právě to - nikde nic na to téma netvrdíte, jen proti tomu podle svých slov argumentujete. Já tomu taky nerozumím...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2019-03-08 10:20:14 Titulek: Re: [↑]
To sem uplne nepatri, ale kdyz existuji tak moc chudobni ludia, tak je neco v neporadku. V dnesni dobe muze byt kazdy(i remeslnik a uklizecka) v baliku.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 10:58:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A Vy už ste videl bohatú upratovačku? Ja nie, iba bohatého majiteľa upratovacej služby, na ktorého robia chudobné upratovačky. Ale na druhej strane šikovný remeselník si ozaj môže zarobiť výrazne viacej ako bežní zamestnanci.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-03-08 11:12:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ona i šikovná uklizečka si může vydělat. Jasně, ta co se řídí heslem "co je mokrý, to je čistý", to nebude.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2019-03-08 11:27:01 Titulek: Re: [↑]
ve Svycarech jsou to milionarky. V Cesku znam holku, co uklizi soukromnikum domy-jeden za hodinku. Denne jich zvladne kvalitne 10. Nevi co s prachama. Ted je ve Wengen na lyzich. Kazdy den lanovkou na Laubehorn, Spi 3 tydny v hotelu Edelweiss. Ted mi od te svicky prisel pozdrav:(
https://www.google.cz/search?q=hotel+wengen+edelweiss&sky=mrdr&prmd=misvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwih58jpqfLgAhUKLVAKHUeJBf4Q_AUoAnoECA4QAg&biw=375&bih=537#imgrc=bCP0woHRbVl1aM
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 11:56:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak to áno, so švajčiarskym platom môže byť v ČR relatívne bohatá, to aj ja so svojim platom by som bol niekde v Afrike nadpriemerne bohatý :-D. Ja síce osobne zahraničnú upratovačku nepoznám, iba jedna suseda z paneláku si zarába ako au-pair, ale tiež si na naše pomery zarobí slušné peniaze. Len neviem prečo pracujúcim ponúkate riešenie ktoré sa vám ankapistom nepáči.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-03-08 11:59:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co přesně se nám nelíbí a nabízíme pracujícím?

Přijde mi, že Váš problém je tento:

( ankapisté ) ... dlouho nic ... ( pracující )

Přitom my se na svět díváme takto:

( ankapisté ( ... obojí ... ) pracující )

Tedy pokud vám něco říkají Vennovy diagramy.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 12:21:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslíte si zle. Nikdy som netvrdil že nemôže byť ankapistom aj nejaký naivný idealista, ktorému nevadí že by mu ankap uškodil :-D. Alebo nejaký hlupák čo si neuvedomuje že by mu ankap uškodil.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2019-03-08 10:25:27 Titulek: Re: [↑]
to jsou vsechno nezasadni castky. Hlavni bordel dela ta obrovska, centralizovana moc v rukou par uplatnych nymandu.Ti delaji chude. Vsechno jine, nez tento zpusob usporadani moci, je lepsi pro -rekneme- slabe.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-08 10:16:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Dotuj si koho chceš. Ze svého. Jednou nastane situace, že ustřelím pazoury každému, kdo si přijde pro dotace do mé peněženky.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 10:49:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Že si agresívny magor viem už dávno, nemusíš to pripomínať. Hlavne že si tie dotované potraviny kupuješ, ale dotáciu platiť nechceš.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-08 12:18:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A co mám dělat, když ten váš stát dotacema dokonale zprasil trh s potravinama? To má chcípnout hlady? Kde se dají koupit potraviny z nedotovaného zemědělství? Kdybych to věděl... Pár zdrojů mám, ale nepokrývají celou mou poptávku. Navíc jsou vlastně trestné.

Člověk, který chrání a brání svou peněženku, ve které má peníze pocházející z jeho práce, je agresivní magor??? Dožiješ se toho, že takové "magory" poznáš na vlastní kůži.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 12:24:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nie, agresívny magor je človek ktorý sa diskusným oponentom vyhráža násilím. Ja nedobrovoľne okrem ľudí čo to naozaj potrebujú dotujem aj vychcánkov ako si ty a napriek tomu sa ti nevyhrážam.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-08 14:22:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já nevyhrožuju diskusním oponentům. Já bez obalu a vážně vyhrožuju sviním, které chodí krást do mé peněženky. To je podstatný rozdíl. Ty jsi jedna z nich.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 14:42:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Neklam, ja do tvojej peňaženky nechodím a aj tak sa mi vyhrážaš.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-08 15:17:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne, ty osobně ne. Posíláš ten tvůj stát, na kterého tuhle svou zlodějnu deleguješ. O to větší svině jsi.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-03-08 15:36:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zrovna v tomhle případě Norko posílá jiný stát než ten, který jde na Vás, ale on v tom stejně ve výsledku moc velký rozdíl nebude. Tahle morální proxy zatemnila úsudek i chytřejším lidem než je on.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-08 16:00:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No kdybychom to vzali opravdu do důsledků, tak na mě posílá ze svého Slovenska EU.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2019-03-08 16:44:07 Titulek: Re: [↑]
jestli je pravda na prave strane, tak bychom o ni meli tu levou snadno presvedcit
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-09 10:48:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Na teba by som poslal aj gestapo keby sa to dalo, za tvoje sprosté reči si iné ako perzekúciu ani nezaslúžiš!
Autor: Lojza Čas: 2019-03-09 14:00:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tvl ty jses fakt totalni zmdri kunda.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-03-09 14:44:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Na teba by som poslal aj gestapo keby sa to dalo, za tvoje sprosté reči si iné ako perzekúciu ani nezaslúžiš!
..........................................................................

Takže je to přesně tak, jak to napsal pan Fiala výše :

Ne, ty osobně ne. Posíláš ten tvůj stát, na kterého tuhle svou zlodějnu deleguješ. O to větší svině jsi.

Nelze se pak divit, že by vám pak pan Fiala nejradši narval vaši hlavu do prdele, protože přesně takhle to máte a přesně k tomuhle máte stát a to gestapo...
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-08 18:10:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nechápem ankapistický postoj k Brexitu, na jednej strane kritizujete clá a iné ochranárske opatrenia a na druhej strane chcete rozpad EÚ ktorý povedie k návratu ciel a iných ochranárskych opatrení.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2019-03-08 18:52:03 Titulek: Re: [↑]
mne se na tom libi, jak ta sjednocena particka st uredniku, novinaru, dotacnich kapitalistu a vyzirek vseho druhu, zacina panikarit, ze budou muset delat neco pro lidi potrebneho a odpovedneho! Dovede si predstavit, o kolik prachu zustane vic pro skutecne chudaky a slusne duchodce?
Je fakt, jak rikate, ze se upevni ti sami v mensich celcich. Lepsi by bylo vyrvat oprate z jednech rukou v bruselske centrale-tj. zrusit stat na vetsim uzemi jednim vrzem;)
Autor: velkej Ká Čas: 2019-03-08 20:41:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Je to cesta směrem k individualismu.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Soudruzi a soudružky,
nejsmutnějším faktem anarchokapitalismu je skutečnost,
že se doposud nenašel alespon jeden jedinej (velkej) kapitalista,
jenž by podporoval anarchokapitalismus,

jak tedy chcete budovat kapitalismus bez kapitalistů ?????

Vždyt voni ti blbci furt podporují zcela zaslepeně ten stát,
platěj největší daně, tak to by při trochu inteligence měli asi být nejvíce proti státu, ale voni nejsou... Sou to prostě blbci, nebo taky ne, že jo...
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-03-09 08:39:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jestli by nebylo od věci,¨vymyslet pro tu anarchii nákej jinej přívlastek,
když už jej tedy někdo potřebuje,
a žádnej kapitalista se prozatím k anarchokapitalismu nepřihlásil,
co takhle třeba anarchojudaismus (AJ) nebo anarchofašismus (AF)
mně by se mnohem více líbil ten AF, páč AH je vcelku pop guru jenž běží cca dvákráte týdně v televizi, takže je mnohem známější než ten Rothbard, je to stejná rakouská škola a pak zde taky vodpadá ta vobřízka, která by v případě AJ nejspíše asi byla povinná...
Samozřejmě obé by bylo postaveno na tom základním morálním principu "obranného násilí" to jinak nejde, akoráte by se otevřeně přiznalo, že se především brání naše víra, což AK jaksi nemíní přiznat že stejně dělá...

Nějakej zdejší ajták s bohatou představivostí a konzistečním myšlení by to určitě dokázal sflikovat na koleni za jedno dopoledne, vždyt je to stejný jako počítačová hra, stačí to jen vymyslet a pak hrát s plným nasazením...
Autor: velkej Ká Čas: 2019-03-09 10:22:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Teda, Vy máte dost. Divím se, že Vás nenapadá raději anarchohédonismus, případně, vzhledem k Vašim neustálým řečem okolo, anarchotaoismus.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-03-09 12:32:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Dost ještě nemám, ale tak akorát, i když tedy mít dost je vodost lepčí,
ale těžko říct jak jsou na tom taoisté, já jich moc neznám,
tak nevím jestli ouplně každej by řekl že taoismus = anarchie
ale vy máte málo, páč se žádnej kapitalista ještě nepřihlásil,
z toho bych vyvozoval, že kapitalismus = etatismus, takže ten Rotbard se asi nejspíše mýlil, nebo Mises, nebo kterej to byl...
Web: neuveden Mail: neuveden
Já to vidím takhle: Jestli je někdo blbej, že dotuje zemědělce, dobře mu tak! Budeme jej vyžírat, jak jen to půjde, dokud mu (to) nedojde.
Autor: Mastafos Čas: 2019-03-08 22:53:40
Web: neuveden Mail: notoric v doméně seznam.cz
No, asi jo, ale co soběstačnost? Kdyby došlo z nějakého důvodu k nedostatku potravin, tak se ostatní na nás vyprdnou.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-03-09 10:01:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přičemž ty ostatní můžete mít za jakoukoliv smyšlenou čarou. Vyprdnou se Perníkáři na Mechov?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-09 16:06:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kdyby došlo k nějakému nedostatku potravin kde? Třeba v Evropě? Tak nám šikmoočci přestanou prodávat rejži? Aby přišli o tržbu? Před pár lety spláchly povodně v UK téměř komplet úrodu brambor. Pro vládu to byl problém obrazně několika minut, aby zjistila, že obchodníci rozhodili sítě po světě a zajistili brambory z dovozu. Brambor byly plný markety. Balený, vážený, takový, makový, bramborový pyré, jaký kdo chtěl. Ceny bramborových příloh v pubu, kam jsem chodil, se nehnuli ani o penny. Ceny v marketech se téměř nezvedly. Jestli vůbec. Jak to, že se ostatní ve světě, odkud se jedině daly dovézt na ostrovy brambory, na ty Brity nevyprdli? A jak by mohlo dojít k tak neuvěřitelnému souběhu náhodných událostí, že by najednou byl nedostatek všech druhů potravin v Evropě??? Kolínek, chleba, brambor, sejrů, vajec, obilí, zeleniny, ...? Kdy jste byl naposledy v krámě? Umíte si představit, co by se muselo stát, aby z toho, co tam mají v regálech, nebylo možno vůbec nebo téměř nic kde sklidit, porazit a vyrobit? Víte Filmová sága "Nezvratný osud" je série na jednu stranu drsných, ale naprosto neskutečných komedií. Já se u toho bavím. Jak u těch filmů, tak u snahy tu neskutečnou změť jednotlivě sice možných, ale v takovém absurdním Chaplinovském množství nakupených neštěstí, převést do roviny věcných argumentů. :-)))
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-09 19:27:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ja si zase pamätám ceny vajec na konci roku 2017, kedy po zavretí pár hydinových fariem v Holandsku stúpli ceny vajec na dvojnásobok. Ale máš pravdu v tom že potravinová sebestačnosť nemá veľký význam, SR je v produkcii vajec sebestačná a ceny napriek tomu stúpli aj u nás, keďže niektorí producenti zrejme predali vajcia do cudziny kde bol v tom čase kvôli kontaminácii nedostatok vajec.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-09 20:21:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Krátkodobý nedostatek a tím přechodné zvýšení ceny vajec je ten nedostatek potravin? Ještě navíc způsobený nějakými eurouhnijními náhle uměle vzniknuvšími sračkami? Chceš snad tvrdit, že to byl důsledek volného trhu v oboru produkce vajec v EU? Děláš si prdel?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-09 22:27:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A kde som spomínal voľný trh? Na voľnom trhu by sme sa vôbec nedozvedeli že tie vajcia sú kontaminované nejakými chemickými svinstvami, zistil by to keď vôbec niekto tak až patológ pri pitve.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-09 23:09:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně ty debile. Na volném trhu by vůbec nikdo, třeba nějaká obdoba D-testu, neměl potřebu poskytovat zákazníkům informace a dodavatelé by se předháněli v tom, jak pozabíjet své zákazníky. Ty jsi fakt imbecil.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-03-10 15:08:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Si smiešny, koľko ľudí pravidelne sleduje d-test? Nehovoriac o tom že nejaká www-stránka na rozdiel od štátnych úradov nemá žiadne právomoci.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-03-10 15:48:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Hodně lidí sleduje nejrůznější agentury a testy, nejen D-test. Taky na netu, v časopisech, které kupují, ústním sdílením informací mezi sebou, co já vím kde. Každou chvíli někdo v hospě o tom mluví, co kde četl o čem a jak je to pro něj relevantní. Já jsem navíc napsal "třeba nějaká obdoba D-testu". Ne "právě tahle forma". Třeba to bude někde někým zmíněný QR kód na výrobku, na dveřích do provozovny, na reklamě v tisku, plakátovací ploše, ..., který vyfotíte chytrofounem a zobrazí se člověku, co potřebuje (Bůh a Lenin vědí, co a v jaké formě bude člověk poptávat a co a v jaké formě bude kdo nabízet). Třeba to bude jakýkoli jiný další způsob, který si někdo jako podnikatelský záměr na trhu vymyslí. Dodavatelé informací se budou snažit, aby byli se svými informacemi úspěšní, jako jsou Tesla, BMW nebo Dacia úspěšní se svou nabídkou. Moderní technologie dávají lidem možnosti, o kterých se nikomu zatím ani nezdá. Informace je zboží na trhu. Kdo dokáže podat (a nemusí to znamenat nutně prvoplánově prodat) dobrou informaci získá na volném trhu zákazníky. V tomhle korporátním marxisticko - fašistickém prasečinci zatím nefunguje pořádně téměř nic. Natož svobodné šíření informací. Na volném trhu bude povědomí o kvalitě testovacích agentur zhruba obdobné, jako je povědomí o kvalitě automobilových výrobců (Mercedes/Ford/Dacia/...) nebo výrobců bot (Martens/Baťa/NoNameČajna/...). Píšeš, že jsem směšný, když tvrdím, že lidi budou vyhledávat nějaké informace o výrobcích a službách v jim vyhovující formě, protože je směšná představa, že je v současnosti vyhledávají a zároveň se bude někdo snažit jim ti poptávané informace dodat v nějaké formě. D-test byl jen tak pro příklad, co už dneska na tom zpraseném trhu funguje. Kdyby bylo množství zájemců o D-test tak směšné, už by zřejmě neexistoval. Zároveň zesměšňuješ, že informace vyhledávají, ale taky zároveň ty informace chceš nutit nařízeným povinným románem prťavých písmenek na tyčince Kofily a sereš maggi kostky při představě, že by tam v této formě nemusely být povinně, ale dobrovolně. Tak sakra! Stojí lidi o informace o kvalitě produkce a služeb nebo ne?! Vyber si. Vysereš zrovna to, co se ti momentálně hodí do krámu i za cenu, že odporuješ sám sobě.
logo Urza.cz
kapky