Autor: Urza
Čas: 2016-07-20 00:00:02
Za bezpečné silnice
Viktor Tolar s třicetiletou řidičskou praxí přišel o řidičák na více než rok, po kterém si musel znovu udělat autoškolu, aby jej vůbec získal zpět; proč? Během tří let třikrát překročil povolenou rychlost ve Strahovském tunelu o méně než dvacet kilometrů v hodině a čtyřikrát jel na padesátce méně než šedesát; k tomu stačí přičíst, že „mu přišlo nedůstojné se s policií handrkovat“ a také slučování přestupků k projednávání, což efektivně zpomaluje mizení bodů, a máme vymalováno, tedy… v tomto případě vybodováno. Umím si velice živě představit všechny ty komentáře na téma, jak hloupě si dotyčný počínal; a uznávám, že jeho přístup nebyl zrovna vrcholem prozíravosti, na druhou stranu… je toto vážně pointou? Podobné zákony se vždy obhajují řečmi o bezpečnosti, ale když jsou pak využívány k buzeraci, je to tak často omlouváno tím, že buzerovaný se nebránil, když mohl; ale vážně chceme, aby to bylo nutné?
Nejdůležitější otázkou totiž dle mého názoru vůbec není to, co v souvislosti s danou problematickou začne řešit většina lidí, tedy zda je odebrání řidičského oprávnění v daném případě v souladu se zákonem, zda někdo z úředníků či policajtů pochybil, případně jak nemoudře oběť státní šikany postupovala, nýbrž to, jestli je v pořádku, aby dotyčný přišel o řidičák za to, čeho se dopustil; a tohle není jen nějaký anarchistický pohled, tady mluvím o duchu zákona a údajných důvodech, proč tento platí, což by mělo být argumentem i pro etatisty. Otázka zní: Lze na základě toho, že někdo po třiceti letech řízení v průběhu tří let překročil třikrát povolenou rychlost o méně než dvacet kilometrů v hodině a čtyřikrát o méně než deset, usoudit, že dotyčný je jako řidič společensky nebezpečný a tento problém vyřeší rok bez řidičáku a autoškola? Pokud ne, pak by se to prostě nemělo dít; bez ohledu na „zákon je zákon“ a podobně.
Nejdůležitější otázkou totiž dle mého názoru vůbec není to, co v souvislosti s danou problematickou začne řešit většina lidí, tedy zda je odebrání řidičského oprávnění v daném případě v souladu se zákonem, zda někdo z úředníků či policajtů pochybil, případně jak nemoudře oběť státní šikany postupovala, nýbrž to, jestli je v pořádku, aby dotyčný přišel o řidičák za to, čeho se dopustil; a tohle není jen nějaký anarchistický pohled, tady mluvím o duchu zákona a údajných důvodech, proč tento platí, což by mělo být argumentem i pro etatisty. Otázka zní: Lze na základě toho, že někdo po třiceti letech řízení v průběhu tří let překročil třikrát povolenou rychlost o méně než dvacet kilometrů v hodině a čtyřikrát o méně než deset, usoudit, že dotyčný je jako řidič společensky nebezpečný a tento problém vyřeší rok bez řidičáku a autoškola? Pokud ne, pak by se to prostě nemělo dít; bez ohledu na „zákon je zákon“ a podobně.
Přečtení: 14794
Komentáře
Komentář 7321
- Jeď vpravo, respektuj značky (moc jich na mé silnici není), chovej se předvídatelně (blinkry) a bezpečně.
- V případě nehody veškerou škodu hradí viník.
- Za tím účelem sledujeme provoz kamerami, abychom měli důkazní materiál pro pojišťovny atd.
Přičemž třetí bod by tam být nemusel, onboard kamery jsou stále častější. (Už taky zachránily pár případů, třeba toho maníka, co vjel do cyklistického závodu, který jel v protisměru.) Ale jako majitel silnice bych neposkytoval dobrou službu, kdyby se na mé silnici děly problematické nevyšetřitelné nehody.
Jo a samozřejmě čtvrtý bod:
- Policistům ve službě vstup zakázán, soukromý pozemek.
Komentář 7323
já tam taky občas tedy vlastně vždycky jezdím rychle,
tak jen doufám, že ty kamery sejmou jen autisty a ne motorkáře..
Mně totiž nefunguje tachometr,
tak to vždycky mastím za tím nejrychlejším autem co tam jede...
Názory mohou být dozajista všelijaké,
já mám názor že k odpovědnému jednání může vést jen svobodné jednání,
tudíž bych zrušil dopravní značky a předpisy
a zavedl bych asijský způsob jízdy,
tedy koukej se nezabít, navíc bys mohl zabít i někoho jiného...
Komentář 7326
Komentář 7327
..................................................................
Mně se ale líbí ta situace, když se třeba dva nákladáky setkaj na úzký silnici,
nebot jeden z nich musí ustoupit,
musejí se při tomto střetu zájmů nějak domluvit...
Tedy musejí reagovat spontánně na právě vzniklou situaci...
Komentář 7324
Komentář 7325
Komentář 7328
.............................................................................
Hahahaha...
Taknějak jsem si to živě představil, jak to u mě asi funguje v hlavě...
Komentář 7329
Neprehanis to trochu na tom Mises hownowebu? Co je jako todle?
http://www.mises.cz/clanky/rozbite-okno-2047.aspx
Z toho clanku je ty vole citit jak nad ni honis! Obtezoval si ji? Prcal si ji? Kolik ji bylo? Je mi z tebe na bliti!
Komentář 7330
já vás tady dlouho neviděl, jak se máte a co děláte,
já myslel že už jste rezignoval na tu pedální anarchii,
ale je fajn, že se držíte...
Komentář 7331
Komentář 7332
Komentář 7334