Autor: afrostylercz
Čas: 2021-03-05 00:00:02
Zajcev by vystřelil!
V momentu, kdy opozice a vláda po roce krize sotva nachází společnou řeč, v momentě, kdy básnící a skladatelé společně ztrácí poslední kus naděje, mění pódia, v momentě, kdy by Zajcev vytřelil a zasáhl… By sotva zůstal kdokoli z nás v klidu… Chybí nám rána snipera, chybí nám zásah, který by nás jako celek povzbudil. Ač se cítím jako jeden ze spolku „tady-přítomných“, tak mi ankap vs. momentální krize připadá jako plácání se po rameni, že v utopii by se tohle nestalo. Proč tu není nějaké chytré řešení? Vím, že sem přispívá spousta superchytrých a možná nejchtřejších z naší země. Moje výzva je: Vy chytřejší než já, vystřelte! Nebojte se! Společnost nevěří ani vládě, ani opozici. Vaše/naše šance je dnes. Nikdy nebyla společnost víc proti státu, než je teď. Pojďte navrhnout, jak by se dalo vše řešit bez nouzových stavů a lidí, kteří nikdy nehodlají odstoupit. Já chápu jak je to složité, ale…
Zajcev by vystřelil!
Zajcev by vystřelil!
Přečtení: 27787
Komentáře
Komentář 65837
Komunisté odsuzují lidi za výkon podnikání, označují to za "krádež", a neuvědomují si, že v komunismu potřeba této společenské funkce nezmizí, že i v komunismu ji – v jiné podobě, pod jiným jménem, jinak ospravedlňovanou – bude muset někdo vykonávat.
Anarchokapitalisté odsuzují lidi za výkon suverenity, označují to za "krádež", a neuvědomují si, že v anarchokapitalismu potřeba této společenské funkce nezmizí, že i v anarchokapitalismu ji – v jiné podobě, pod jiným jménem, jinak ospravedlňovanou – bude muset někdo vykonávat.
Komentář 65838
S výkonem suverenity lidmi je to dost diskutabilní. V dějinách našeho státu mnoho zářných případů nemáme. Za tatíčka Masaryka byl lid "československý" suverénem nad národnostními menšinami německou a maďarskou, za Hitlera jsme měli suverenitu "zaštítěnou" říšským protektorem, po válce suverenitu omezenou v rámci socialistického tábora a nyní máme suverenitu "sdílenou" v rámci Evropské Uhnije.
Komentář 65839
Komentář 65863
Komentář 65871
Ankapisti rozhodně nepožadují, aby se svobodní lidé stali členy EU!!!
Komentář 65874
Komentář 65883
Se slovenštinou problém opravdu nemám.
Komentář 65884
Komentář 65886
Komentář 65840
Anarchokapitalistické hnutí, se tak zaměřuje na vykreslování toho, jak úžasný by byl jejich utopický ankap, a nadávání na stát. Ale neřeší, jak se k ankapu dopracovat. Neřeší, za jakých podmínek by fungoval optimálně. Jaké by měl mít podmínky na svém startu. Nebo co ho ohrožuje. Nic z toho anarchokapitalisté nepotřebují, protože mají víru v tu svou svatou trojici (vlastnictví, trh, NAP).
My žijeme v demokracii, takže bychom se k ankapu mohli prohlasovat. Jenže, to by anarchokapitalismus musel mít program. Kde by postupnými kroky demontoval stát. A kde by si lidé po každém takovém kroku řekli „Ano, takto je to lepší, udělejme další krok“. To je dle mě ale nerealistické.
A nějaké revoluční skoková změna? V současné společnosti probíhá nový typ konfliktu, u kterého se teprve vytváří teorie, o co v něm jde. A pro takovouto skokovou změnu se vytváří prostor a je po ní i poptávka. Ale která síla by zde prosazovala ankap? Když si vezmete velké korporace, jako nejmocnější soukromé ekonomické subjekty, tak ty nevedou lidé s takovouto mentalitou. To, že jsou lidé naštvaní na současné vedení státu, neznamená, že někdo stojí zrovna o ankap.
Komentář 65841
Komentář 65866
Komentář 65842
Komentář 65849
To je panečku xicht. Chybí mu jen pejzy!
Komentář 65858
Komentář 65860
Komentář 65865
Komentář 65854
Komentář 65856
Komentář 65857
Komentář 65881
Komentář 65882
Komentář 65843
Komentář 65844
Není založen na takové víře. Podstata té víry je, že na bázi zřeknutí se útočného násilí lze vybudovat společnost, ve které si lidé všechny problémy vyřeší lépe než stát.
To je trošku rozdíl, ne?
Komentář 65845
Dovoluji si upozornit na článek "Cesty k anarchokapitalismu", který vyšel 15.2.2021. Jsou naznačeny čtyři cesty, z nichž jedna je katastrofická, ale ostatní tři stojí za diskusi.
Komentář 65846
V článku "Cesty k anarchokapitalismu", který vyšel 15.2.2021, je tato cesta jmenována. Bohužel v diskusi na to nebyla reakce.
Komentář 65848
Jak tam zmiňujte třeba to plovoucí město. To je technologicky realizovatelné řešení už teď. Vidíte ale nějakou snahu anarchokapitalistů tuhle možnost pořádně promyslet natož v tom směru něco podniknout? To stejné v demokracii. Vidíte zde něco jako politický program?
Komentář 65853
To je zajímavé, musím zamyslet.
Demokracie je forma vládnutí, prochází různými vývojovými stádii, z nichž to poslední - liberální - nevypadá IMHO moc perspektivně.
Myslím, že demokracie sama nemá politický program, je to systém, který zastřešuje různé politické směry.
Ankap se zatím nikde nevyvinul a o tom, jestli by v něm někdy v budoucnosti začalo vznikat něco jako politika, je těžké spekulovat, alespoň pro mne.
Komentář 65855
Komentář 65859
Komentář 65861
Komentář 65847
Nezdá sa mi, že by väčšina anarchokapitalistov akcentovala práve túto tézu. Mám dojem, že takto podané to znie bežnému človeku ešte viac nerealisticky, pretože na rozdiel od "slobodného trhu s mocou" je s násilím (a jeho výhodnosťou) dostatočná historická skúsenosť.
Komentář 65850
Ale vždyť to je naprostý základ. Většina anarchokapitalistů to považuje za samozřejmé, tak jako že voda se pije a vzduch se dýchá.
Komentář 65851
Komentář 65862
Komentář 65852
Komentář 65864
Komentář 65867
Komentář 65869
Ale fuj, to je ošklivé! ;-)
Komentář 65872
Ne, podstatou víry je jiný význam toho, co je útočné a co obranné násilí. Proti útočnému násilí je i demokratická společnost, jen jinak klasifikuje pojmy.
Komentář 65877
Jenže ta demokratická společnost má těch omezení a regulací tolik, že se z toho vyvinula ta praštěná společnost, ve které žijeme.
Pro ankap je zřeknutí se útočného násilí snad jedinou podmínkou, jedinou "regulací".
Komentář 65893
Komentář 65894
Komentář 65895
Komentář 65868
- To si vůbec nemyslím. Nechtěl jste říct: "Nikdy nebyla společnost víc proti vládě, než je teď"? Nepletete si stát a vládu?
2. Ono je vůbec otázkou, jak současné dění chápat v souvislosti se Szaszovým konceptem terapeutického státu. Terapeutický stát je stát, jehož činnost je legitimizována rétorikou léčení, ochrany proti nemocem, obecně "boje proti nemocem". Szasz už v roce 1963 předpověděl, že témata zdraví a nemoci budou hrát v politice stále větší a větší roli: Although we may not know it, we have, in our day, witnessed the birth of the Therapeutic State. Kdo mohl tehdy tušit, že se společnost bude vyvíjet zrovna takhle? Jak dnes víme, i tohle Szasz předpověděl správně, vedle mnoha dalších věcí.
Terapeutický stát je obecnější koncept než psychiatrie nebo psychiatrizace společnosti. Psychiatrie/psychiatrizace společnosti je důsledkem terapeutického státu, ne jeho příčinou. Respektive je prvním, časným projevem terapeutického státu, lékařsky řečeno.
Jak tedy rozumět současnému korona-dění? Je to utažení šroubů směrem k větší terapeutizaci státu? Anebo je to náhodný výkyv? Za významný jev považuju hlavně jak jsou epidemiologická opatření obecně pozitivně přijímána a dodržována. A obzvláště nápadné je, jak se za ně postavili popoví uměli, v Česku i ve světě (Dua Lipa). Jako byl v 60. letech postoj popových umělců k válce ve Vietnamu projevem liberalizace společnosti, je postoj dnešních pop-umělců ke "koronavirová válce" projevem terapeutizace společnosti.
Pokud to tak je, pak korona-situace rozhodně není vhodnou dobou pro útok na Zimní palác. Protože lidé boj proti nemoci přijímají jako legitimní činnost státu. Některá opatření třeba považují za přehnané, ale obecně je přijímají. Považují je naopak za legitimnější než jinou státní agendu. Což je právě projev posunu od demokratismu k terapeutismu, od liberální demokracie k terapeutickému státu.
Komentář 65870
Komentář 65876
Ten Thomas Szasz a jeho antipsychiatrie mě začíná zajímat. Budu se na to muset podívat podrobněji. Díky za zajímavý podnět!
Komentář 65879
Komentář 65887
https://echo24.cz/a/SKA9U/ctyrdenni-pracovni-tyden-se-kvapem-blizi?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sbrowser#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sbrowser.box&dop_req_id=JVfSy4Axx18-202103052155
Komentář 65889
Komentář 65892