Autor: Urza
Čas: 2019-01-21 00:00:02
Žijeme v totalitě?
Drtivá většina lidí na tuto otázku odpoví, že nikoliv, protože máme demokracii; a s ohledem na propagandu, kterou do nás stát hustí již během povinné školní docházky, se nelze tak naivní odpovědi divit. V prvé řadě si pojďme ujasnit rozdíl mezi totalitou a diktaturou: Jeden z těch pojmů totiž popisuje rozsah státní moci, zatímco ten druhý její koncentraci. Diktatura znamená soustředění moci do rukou jednotlivce či malé politické skupiny bez toho, aby existovala opozice či jiná entita danou moc omezující; nezáleží na tom, jakým způsobem vládci vládnou (většinou krutě a totalitářsky, ale není to podmínkou). Totalita pak popisuje stav, kdy stát výrazně zasahuje do prakticky všech aspektů životů svých poddaných; moc v totalitě však nemusí být nezbytně nutně držena jedinou osobou či malou skupinkou. Totalita jde sice často s diktaturou ruku v ruce, leč oba režimy mohou existovat i samostatně.
Demokracie je tedy vskutku neslučitelná s diktaturou, neboť neomezenou moc může mít buď lid, nebo panovník (či skupinka vyvolených), nemůže nastat obojí zároveň; totalitu však existence demokratického systému nijak nevylučuje, protože i demokratický stát může bezohledně zasahovat do všech odvětví životů svých občanů. Osobně jsem navíc přesvědčen o tom, že směřování k socialismu (a v důsledku toho i k totalitě) jest nevyhnutelnou inherentní vlastností každé demokracie, v níž není nějakým způsobem výrazně omezené volební právo; a ČR je toho zářným příkladem – stačí nahlédnout do občanského zákoníku či zákoníku práce (a zdaleka nejen). Ať už dojdete k závěru, že v totalitě žijeme, nebo ne, nezapomeňte, že ačkoliv diktatura se s demokracií vylučuje, pro totalitu to neplatí.
Demokracie je tedy vskutku neslučitelná s diktaturou, neboť neomezenou moc může mít buď lid, nebo panovník (či skupinka vyvolených), nemůže nastat obojí zároveň; totalitu však existence demokratického systému nijak nevylučuje, protože i demokratický stát může bezohledně zasahovat do všech odvětví životů svých občanů. Osobně jsem navíc přesvědčen o tom, že směřování k socialismu (a v důsledku toho i k totalitě) jest nevyhnutelnou inherentní vlastností každé demokracie, v níž není nějakým způsobem výrazně omezené volební právo; a ČR je toho zářným příkladem – stačí nahlédnout do občanského zákoníku či zákoníku práce (a zdaleka nejen). Ať už dojdete k závěru, že v totalitě žijeme, nebo ne, nezapomeňte, že ačkoliv diktatura se s demokracií vylučuje, pro totalitu to neplatí.
Přečtení: 83216
Komentáře
Komentář 32165
že kapitalisté se poučili v minulém století u fašistů,
takže si pohlídají aby jim socialismus pouze sloužil (coby úspěšný voblbovák pracujích lidiček) a nepřerostl jim přes hlavu,
a nedotáhnul to až k znárodnování velkých firem ke kterému se Mussolini a Hiler jen chystali ale již nestihli uskutečnit...
Již v současné době se rýsuje model nových fašistických (socialistických) diktatur jejichž čele ovšem nebudou stát "životní ztroskotanci" jako Mussolini či Hitler, nýbrž naopak úspěšní kapitalisté jako Babiš nebo Trump
Komentář 32166
A opět to celé vzešlo stejně jako předtím z itálie,
jen si vzpomente na Berlusconiho
(italský politik a podnikatel, bývalý předseda vlády Itálie a zároveň nejdéle sloužící poválečný politik v této funkci.)
Komentář 32185
Komentář 32167
Komentář 32168
jako komunista říkám, že komunismus nebyl žádná totalita,
vždyt zde byly svobodné volby, každý mohl přijít i nepřijít a volit koho měl napsanýho na volebním lístku, a parlament byl také demokratický, vždyt si vzpomente na posledního komunistickýho prezidenta Václava Havla, jenž byl svobodně (a jako obvykle jednohlasně)zvolen, ač to byl anitikomunista a třídní nepřítel...
Komentář 32171
Nemyslím si, že je příliš neurčitá a nepřesná. Ano, šlo by upřesnit výraznou míru zasahování a kolik aspektů jsou prakticky všechny, ale z použitých slov se mi nezdá, že se pohybujeme u padesátiprocentních hranic, jako je to u poloplného/poloprázdného poháru s vodou.
Komentář 32174
Komentář 32179
Komentář 32182
Komentář 32187
Komentář 32191
Komentář 32193
Komentář 32196
Komentář 32205
Komentář 32206
Komentář 32208
Komentář 32210
Komentář 32212
Komentář 32189
Komentář 32183
Komentář 32186
Komentář 32188
Komentář 32195
A nebo co hur, si myslis, ze to tak skutecne je.
Asi to bude kombinace obojiho...
Komentář 32198
Komentář 32201
Pokud jde o mne, v mém anarchokapitalistickém modelu demokracie vždy obsahuje totalitní prvky, mimo jiné v pojetí anarchokapitalismu jsou jimi i svobodné volby.
Komentář 32204
A ja se ptam: Ukaz mi neco, kde stat do toho nijak nezasahuje. Nejake veci...co si muzu delat, pokud tim nikoho neposkodim a stat mi do toho vubec nijak nezasahuje.
Jsem docela zvedavej na ty stohy temat, kdyz jich je vice, jak 50%
Me osobne nic nenapada, ale mozna jsem jen tak neinformovanej
Komentář 32207
Komentář 32209
Komentář 32211
Komentář 32213
Psal jsi:
Podľa takej logiky je aj ankap totalitou na 99,9999%, lebo všade mimo svojho pozemku musím znášať pravidlá vlastníkov pozemkov.
Dneska na tom území EU nemusíš dodržovat pravilda, která určí vlastník pozemků (stát nebo soukromý majitel)? Ty si v parku v Amstru nebo na poli v Bavorsku můžeš dělat co chceš? Jo? To mi vyprávěj ty somár. :-))). Ty na cizí pozemek nemusíš platit za vstup to, co si řekne vlastník? Ne? Fakt se nikde na cizí (státní nebo soukromý) pozemek neplatí za vstup? Nikde neplatí nějaká pravidla, kterým se musíš podřídit? Jsi debil. To už ani nejsou lži, co sereš. To je diagnoza.
Komentář 32214
Komentář 32216
O jakém počtu nebo výpočtu píšeš? Já nerozumím, co tím myslíš. Proti čemu to má být námitka?
Komentář 32223
Čo sa týka tých percent, ak nechápeš písaný text tak sa radšej k nemu nevyjadruj, lebo robíš zo seba blbca.
Komentář 32220
Proto obhajuj TOTO tvrzeni.
To bys na moji otazku take mohl odpovedet : Ale v lete obcas i prsi!!! A melo by to stejnou argumentacni hodnotu.
No, mezi tim, nasel jsi neco, co bys mi mohl dat jako priklad, a nebo proste tvoje tvrzeni neplati?
Komentář 32225
Komentář 32226
Mas uzasnou schopnost uplne ignorovat vse, co se ti nelibi / nehodi do kramu, vymyslet si neco, co jsi puvodne nerekl… atd atd. Svym zpusobem te musim obdivovat protoze se zcela konzistentne chovas jako absolutne dokonaly zmrd a nutno rict, ze to ne kazdy umi, fakt to je velke umeni…
A ke tvemu prirovnani, o kterem puvodne vubec nebyla rec:
Ve state nemas NIKDY v NICEM (nedolozil jsi zatim jediny priklad, takze stale trvam na "nicem") ZADNOU volnost. VSE je nejak regulovane, at se nachazis KDEKOLIV.
V ancapu mas absolutni volnost "na svem" - pokud se s KYMKOLIV domluvis na CEMKOLIV , ci budes delat COKOLIV, co nikoho neposkodi, muzes to delat a je to v poradku.
Pokud nevidis rozdil, jsi , slovy klasika, jeste vetsi blbec, nez jsme doufali.
Zkusim priklad: Dneska si v hospode nedas den stary gulas, protoze se to proste nesmi. Me vsak den stary gulas chutna MNOHEM vice, nez cerstvy. Proto bych rad chodil do hospod, kde prodavaji den stary gulas. A oni by ho MOHLI prodavat. Mohli by mi prodavat cokoliv bych si chtel koupit, nikdo by to nikomu nezakazoval. Kdybych si chtel koupit prave vysrane hovno, tak by mi ho klidne mohli prodat.
Komentář 32234
Ale dám ti teda odpoveď v štýle ako to chceš počuť: podľa tvojho výpočtu totality je štát totalitný na 100% a ankap iba na 99.999%, lebo na svojich 370m2 pozemkov by som cudzie pravidlá viac-menej nemusel rešpektovať.
Komentář 32237
Samozrejme mohou byt lide, ktery zadne "svoje" nemaji - potom je na nich, aby si nalezli napriklad takovy podnajem, kde se shodnou s majitelem na "pohledu na svet" a jejich pravidla budou odpovidat tem, kdo jim pronajima - ostatne I dneska se to tak docela deje (ve velmi omezene mire statem ,ale napriklad bezne se clovek domlouva, jestli majiteli vadi/nevadi, ze tam bude mit pocetne navstevy, ze ma/nema kocku/psa, ze kouri/nekouri atd atd atd.)
No a takovy podnikatel je "na svem" docela casto - muzeme si vzit onen priklad s restauraci trebas.
Takze ne, to srovnani vubec nesedi.
Komentář 32245
Komentář 32281
Komentář 32341
Bohužel.
Však se zeptejte majitelů nájemních bytů, jak se jim tahle pravidla zamlouvají...
Komentář 32346
A ještě třeba výpovědní lhůta při neplacení nájmu, kdy musíte čekat, až když nájemník nezaplatí čtvrtý měsíc a teprve potom můžete dát výpověď.
A to musíte ještě písemně oznámit čtrnáct dní dopředu, že budete dávat výpověď pro hrubé porušení nájemní smlouvy.
A kdo vám dneska dá kauci na tři čtyři měsíce, aby to pokrylo tohle riziko.
Komentář 32244
A proto je ancap na píču, protože na tvých 370m2 pozemku by platla tvoje pravidla a žádná jiná.
:-)))
Komentář 32246
Komentář 32252
Komentář 32270
Komentář 32184
Komentář 32200
Komentář 32215
Komentář 32221
I podle modelových metrik levicových ekonomických analytických orgánů se demokracii v ČR krátí její život, viz https://www.economist.com/graphic-detail/2019/01/08/the-retreat-of-global-democracy-stopped-in-2018
Předpoklad s kterým operujete je založen na přijetí neregulerních postupů při jinak demokratickém procesu, jinak řečeno hybridní demokracie s prvky totality nelze zaměňovat s demokracií.
Komentář 32219
To myslíte vážne?! Skúste tu:
http://dfens-cz.com/demokracie-nemuze-byt-spatna/
Komentář 32222
Ale jinak na dfens bezchybná argumentace, nedá se tomu nic vytknout, pokud upravíme vychozí předpoklady, je možné popřít nebo dokázat cokoli.
Komentář 32224
- 1. Drtivá většina lidí na tuto otázku odpoví, že nikoliv, protože nemají pocit, že žijí v totalité – v čemž se můžou mýlit. Neexistující školní propaganda s tím nemá co dělat.
2. Správným výkladem odpovědi "Nikoliv, protože máme demokracii" jistě je, že řečník porovnává komunistický režim se současným, a ne, jak autor sugeruje, že si řečník myslí, že demokracie a totalita se vylučují.
2) Totalita popisuje stav, kdy stát výrazně zasahuje do prakticky všech aspektů životů svých poddaných
- 1. Takže když stát výrazně zasahuje do VŠECH aspektů života občanů, zjevně to podle autora totalita je. Teď, co se musí změnit, s jakou kontrolou musí stát přestat, aby to totalita přestala být? Z opačné strany: Co stát musí začít dělat, aby se stal totalitním? Co to je za definici "stav, kdy stát výrazně zasahuje do prakticky všech aspektů životů svých občanů"? K čemu je pojem "stav, kdy stát výrazně zasahuje do prakticky všech aspektů životů svých občanů" dobrý? Co takový pojem odlišuje od čeho? Co důležitého specifikuje? Proč je takový pojem důležitý? Jaký důležitý rozdíl postihuje? Proč bychom ho vůbec měli znát? Je zjevné, že takový pojem je dobrý k jediné věci: aby autor mohl označovat současný režim za totalitní. Prostě se řekne "totalita je stav, kdy stát výrazně zasahuje do prakticky všech aspektů životů svých občanů"; což asi stát dělá, zasahuje do lecčeho, takže žijeme v totalitě…
2. K jakému pojmu tedy odkazuje slovo "totalita"? Minarchistický stát se omezuje jen na kontrolu dodržování pravidel; ne-minarchistický a ne-totalitní stát přibírá vytváření sociálního prostředí – ošklivě řečeno dělá sociální inženýrství; totalitní stát k tomu ještě nutí občany v tom prostředí žít určitým způsobem; zasahuje do toho, čemu se říká osobní život: jaké vykonávat povolání, kdy se oženit, kolik mít dětí…
V ČSSR byly totalitní praktiky nemožnost vycestovat, nemožnost podnikat a dále omezení ve věcech volby studia a zaměstnání, projevu a víry.
3) Osobně jsem navíc přesvědčen o tom, že směřování k socialismu (a v důsledku toho i k totalitě) jest nevyhnutelnou inherentní vlastností každé demokracie, v níž není nějakým způsobem výrazně omezené volební právo
- Ne, není to inherentní vlastností ŽÁDNÉ demokracie. Inherentní vlastností současné české demokracie je MOŽNOST směřování k socialismu: česká ústava to prostě umožňuje; není v ní řečeno jako moc socialistický či kapitalistický má stát být. Když budete mít demokratický minarchistický stát, který v ústavě zakáže jakoukoliv sociální politiku, tak takový stát samozřejmě k socialismu směřovat nebude.
Komentář 32256
Komentář 32268
Jak Ústava chrání mé základní právo - právo na majetek, když dává vládci právo mi jej kdykoli na základě jakéhokoli svého rozmaru (který eufemisticky pojmenován třeba "veřejný zájem") ukrást? Co je to za právní stát, který může pokaždé, když si kupuje chleba, vstoupit mezi mě a pokladní a část z té směny (ještě na několik možných způsobů!) ukrást? Listinu práv a svobod si každý stát vytírá mezipůlčí. Právě tím, že sepíše tzv. Ústavu, kterou tím nejpodstatnějším dodatkem (pokud není stanoveno zákonem jinak) okamžitě zneplatní.
Komentář 32271
Všechna čest panu Altmanovi za neuvěřitelnou trpělivost s Vámi.
Komentář 32275
PS
Pan Altman mi nikdy nic nevyvrátil. Jen má (stejně jako Vy) odlišný (často opačný) názor na danou věc, než já. A v některých věcech jsme se i shodli. :-)
A s Vámi taky v jedné věci souhlasím. :-) Máte plnou pravdu ohledně neuvěřitelné trpělivosti pana Altmana. :-)
Komentář 32278
Samozřejmě, že takové uspořádání nebude vyhovovat všem. Každý má jinou povahu, jiné preference, jiné představy o spravedlnosti a uspořádání společnosti ... Proto vždy budou existovat nespokojenci na obou pólech. Radikální kovaní komunisti by chtěli, aby vše podléhalo zájmům společnosti a aby jednotlivci neměli žádná práva ani svobody a jen povinnosti. Radikální anarchokapitalisté budou mít za ideál absolutní přednost práv a svobod jednotlivce a optimálně nulové ohledy na organizovanou společnost, v jejímž prostředí žijí.Nejraději by byli, kdyby stát jako forma organizace společnosti úplně zanikl.
Naštěstí se současný svět většinově nachází někde uprostřed. Když se to zvrhne příliš na jednu nebo na druhou stranu, končí to vážnými katastrofami.
Chápu, že jakožto člen jedné ze skupin, jež se nachází na jednom z oněch nejzazších pólů, to, co píšu nepochopíte, resp. chápu, že to ani pochopit nemůžete, protože tím byste se vyčlenil z oné skupiny. Zpronevěřil byste se tím sám sobě. :-) A já Vám to nemám za zlé. :-)
Komentář 32282
Komentář 32326
Já například rozumím Vašemu pojetí morálky, svobody a spravedlnosti a přijde mi toto pojetí dokonce i pochopitelné a do značné míry přirozené. Co se mi ale na Vás příčí je to, že nejste ochotni připustit, že ten Váš pohled nemusí být tím jediným "správným". V tomto kategorickém ideologickém přístupu se velmi blížíte právě kovaným komunistům, kteří byli taky stejně skálopevně přesvědčeni o tom, že ta jejich ideologie je jediná správná a spravedlivá. Netvrdím, že Vaše ideologie je stejná jako ta komunistická. Tvrdím, že způsob zastávání té Vaší ideologie je stejný, jakým zastávali tu svoji komunisti.
Komentář 32330
No, svoboda je sice fajn, ale musime pripustit, ze i ten otrokar ma parvo stev videt tak, jak ho vidi a kdo jsme, abychom urcovali, jestli otroctvi je spravne i nespravne, nebo abychom proti nemu nedej boze BOJOVALI. To ne, to nemuzeme, protoze kdo bojuje proti otroctvi, tak vlastne rika, ze ma patent na to, co je spravne, a je tedy stejny, jako komunisti.
Gratuluji.
Komentář 32334
Komentář 32338
co mají neustále z strach z budoucnosti a vidí svět jako místo plný násilí,
ještě k tý anarchii nedošlo a vy už vidíte návrat otroctví,
přitom dneska žijeme v "moderním otroctví"
a to právě proto, protože lidé mají strach z budoucnosti a svobody...
K žádnému zániku otroctví nedošlo,
jen se otroctví modernizovalo dle požadavku trhu čili dle požadavků ekonomie a rozvoje nových technologií, proto taky na severu USA volali po zrušení otroctví, zatímco zemědělskej jih byl proti otroctví...
Komentář 32344
Jak sám přiznáváte, anarchie je atraktivní jen pro někoho. Proč tedy lidmi, pro něž anarchie atraktivní není, opovrhujete a házíte je všechny do jednoho etatistického pytle? Cítíte se být něčím lepším, než lidé, pro něž není atraktivní představa, že by začali žít v anarchii?
Komentář 32357
strach je vcelku rozšířená věc stejně jako kolektivismus
pokud ta anarchie pro někoho není atraktivní, at si tedy žije ve státě,
ale proč do toho musí nutit i ostatní ???
To je stejný, jako kdybych někomu zakazoval v tom státě žít,
což je věc, kterou se nám snažíte přišít,
jenže pro mě za mě si klidně žijte ve státě,
jen budu rád, když do toho nebudete nutit násilím i ostatní co o to nestojí..
Jenže vy jste ze státu udělali monopol a nikdo nesmí stát vedle,
takže jakej uděláte kompromis mezi státem a nestátem ?
Zas jen stát a tomu říkáte kompromis...
Komentář 32359
.......................................................................
Ale já to chápu,
lidi prostě potřebují nákou tu jistotu a náký to plánování a vzájemné domlouvání a spolupráci (což by se dalo zvládnout i bez asistence státu)
ale v podstatě tento způsob jednání nepotřebujete,
mnohem efektivnější způsob jednání je laissez faire,
což je evropskej duplikát čínskýho taoistickýho pojmu wu wei...
Komentář 32343
Mam ti to vypisovat, proc a jak by lide bojovali proti zlocinu (nejen proti otroctvi, ale I dalsim a dalsim zlocinum)?
Komentář 32284
Pochopim, ze ma nekdo jine nazory.
A ten posledni odstavec… To je takove to "podle sebe soudim tebe", vid?
Musim rict, ze jses naprosto ukazkovej kripl. Tohle neni argumentace, ale jen a jen ponizovani a zesmesnovani oponenta.
Btw k tematu - Nevim, jak by se mohlo zvrhnout v katastrofu to, ze by clovek byl svobodny. Ale vlastne chapu, ze pro vas, lidi co vam dela dobre nicit jine lidi, sikanovat je a okradat, jen ta predstava musi privadet nocni mury.
Jinak osobne si myslim, ze kazdy, kdo je schopen vypustit z ust slova jako "verejny zajem", je proste … svine.
Komentář 32285
Jinak osobne si myslim, ze kazdy, kdo je schopen vypustit z ust slova jako "verejny zajem", je proste … svine.
- Co takhle "dobro" nebo "lepší svět" nebo "lepší stav věcí"? Taky svině?
Komentář 32290
Komentář 32292
- Takže ankap není lepší svět než stát?
Komentář 32294
To je reakce na co konkrétně?
Komentář 32295
Komentář 32300
Komentář 32288
Komentář 32327
Komentář 32331
Dekuji, ze tak hlidas celosvetove blaho na muj ucet.
Komentář 32335
Komentář 32342
Zopakuji - ty proste jses ochotny obetovat moji svobodu, aby nahodou nedoslo k necemu neblahemu pro celou spolecnost.
No, historie je plna lidi, jako jses ty, pravda, ty jses jeste cuckar - takovej Hitler (Stalin, atd atd) byl ochotnej ty lidi obetovat doslova (jejich zivoty), ty zatim jen obetovavas jejich penize, svobodu a mysl. Dobry, jeste zijem, super.
Komentář 32345
Komentář 32354
Ale tak dobre...dokud chces rusit zakony a vracet lidem svobodu, potud s tebou budu tahnout za jeden provaz. Ale tak nejak se mi nelibi, ze se chces zastavit nekde uprostred. Muzu s tebou ciste pragmaticky souhlasit v tom, ze je treba zlepsovat situaci a zcela pragmaticky s tebou v tom muzu spolupracovat, ale rozhodne situace bohuzel je takova, jak jsem presne napsal. Jses ochotny obetovat svobody vsech lidi okolo sebe jen proto, ze se bojis, ze kdyby vsichni byli svobodni, tak by se mohlo neco strasneho stat.
Chapu to, je to takova ta kombinace zakorene viry a neodpodstatneneho strachu.
Ale ono by se mohlo ukazat, ze kdybychom napriklad zmensili na polovinu funkci statu, ze by se nic nestalo, naopak ze by se lide meli lepe. No a kdyz uz by to fungovalo, mohlo by se to zkouset dale a dale a dale...a najednou by se mohlo ukazat, ze to proste funguje a doom nenastal.
Tak dobre, pojdme tedy nejprve bojovat za zmensovani soucasneho statu. Nejake napady? Me napada jen presvedcovat lidi, ze to tak je spravne. Napada te neco dalsiho?
Komentář 32361
Ale ono by se mohlo ukazat, ze kdybychom napriklad zmensili na polovinu funkci statu, ze by se nic nestalo, naopak ze by se lide meli lepe. No a kdyz uz by to fungovalo, mohlo by se to zkouset dale a dale a dale...a najednou by se mohlo ukazat, ze to proste funguje a doom nenastal.
.............................................................................
To je vcelku zdařilej popis duchovní cesty,
pomalinku se pouští jedna jistota za druhou a vždy se ukáže, že to bez tý jistoty funguje lépe a že strach nebyl na místě, že byl naopak něčím kontraproduktivním a svazujícím a omezujícím...
Komentář 32333
...........................................................................
Pravda.
ale to uprostřed je kompromis,
ale uprostřed může být i jako paradox,
a anarchisté nejsou proti tomu, aby si lidé vytvořili stát a řídili se jeho pravidly, jen prostě nechtějí být do toho státu zahrnuti, chtějí svobodu,
aby si každý mohl vybrat to, co bude chtít...
Komentář 32336
Komentář 32337
Komentář 32340
to bylo i před dvěma sty i letadlo,
přesto dneska princip létání chápou i děti na ZDŠ,
stačilo jen na to přijít, jak to může (nebo nemůže) fungovat...
Paradox je nepochybně zvláštní,
ale zas taková novinka to není, jen to moc nepoužíváme...
Komentář 32257
Komentář 32265
Komentář 32274
Komentář 32276
Můžete mi prozradit to sladké tajemství, proč jste sem tedy otapetoval z Finmagu svůj naprosto pitomý příspěvek o tom, že Ústava se zakomponovanou výjimkou (pokud zákon nestanoví jinak) je něčeho zárukou? Vždyť si přeci musíte být bezpečně vědom, že na ancapáckém fóru Vám na ten blitek s Ústavou a Listinou základních práv a svobod nikdo neskočí. Tak proč to sem proboha cpete? Abyste ze sebe udělal dalšího blbce? To je Váš cíl? Nebo sem přijít někoho provokovat a pak mu nadávat? Oba dva jsme totiž ve Vašem pojetí fanatici. Jen je rozdíl v tom, že já Vám svůj koncept nemám vůbec v úmyslu vnucovat. Vy to víte, pan Altman Vám to taky napsal nastakrát, tak buďto rozumně argumentujte nebo se pakujte zpátky na Finmag. Pitomců je tady dost k zábavě.
Komentář 32279
Pane Fialo, ve veřejných diskuzích probíhají soutěže názorů a všiml jsem si, že právě v této diskuzi je ta soutěž argumentačně docela vyrovnaná. Chcete mi snad upírat právo se této soutěže účastnit? Není to v příkrém rozporu s ideologií, kterou tak vehementně zastáváte? Nebo by se Vám líbila diskuze, kde byste se jako správní soukmenovci pouze vzájemně plácali po ramenech za to, jak máte skvěle názory? K čemu by Vám taková diskuze byla?
Budu upřímný. Těchto diskuzí se účastním protože nemám nejmenší zájem o to, aby se řady lidí jako jste Vy (nebo jako jsou kovaní komunisti) rozrůstaly. Pokud moje zde uvedené informace a názory přimějí k nějaké úvaze alespoň několik návštěvníků zdejších diskuzí, budu to považovat za úspěch.
Komentář 32283
Jak bych Vám já mohl upírat právo uveřejňovat zde své bláboly? Jak bych tomu mohl zabránit? Jsem já snad vlastníkem tohoto webu? Chcete ty bláboly z Finmagu tady tapetovat? Tak jo, poslužte si. Já jsem Vám především napsal, abyste kloudně argumentoval. Pokud budete blábolit etatistické kraviny, tak Vám rovnou napíšu: Žádný skutečný libertarián vám etatistům nikdy nebude bránit, abyste si své etatistické představy etatisti realizovali. Na svém a za své. Nenutili k tomu někoho, kdo o to nestojí.
Ale já vím, že jste jen další v řadě na tomto webu (i jiných webech), kteří odmítáte tuto pluralitu životů. Bojíte se jí.
Komentář 32286
- Zrovna Vy se všem dobrým argumentům vyhýbáte jako Urza. Viz můj poslední argument.
Pokud budete blábolit etatistické kraviny, tak Vám rovnou napíšu: Žádný skutečný libertarián vám etatistům nikdy nebude bránit, abyste si své etatistické představy etatisti realizovali. Na svém a za své. Nenutili k tomu někoho, kdo o to nestojí.
- Což znamená: Žádný skutečný libertarián vám etatistům nikdy nebude bránit, abyste žili podle jeho pravidel. Tohle jsme přece už řešili. Proč ty bláboly pořád opakujete!
Komentář 32287
Komentář 32289
- Nikdy jsem tam nediskutoval.
Odpovězte na tyto otázky:
1) v mém městě je cca 30k výdělečných lidí (od běžných zaměstnanců přes živnostníky po nejrůznější podnikatele). Všichni nějaké agentuře budou platit pojistné od pár stovek měsíčně do několika až mnoha tisíc měsíčně (10k pojistka za maličkou živnostenskou provozovnu je běžné).
- Čímž vznikne stát. Tohle je třeba si uvědomit: že ankap, přes všechnu protistátní rétoriku, znamená dejme tomu společnost bez daní, ale rozhodně ne bez státu. Čili stát je nevyhnutelný, je to nutná, přirozeně vznikající instituce, ano?
2) Pokud budete blábolit etatistické kraviny, tak Vám rovnou napíšu: Žádný skutečný libertarián vám etatistům nikdy nebude bránit, abyste si své etatistické představy etatisti realizovali. Na svém a za své. Nenutili k tomu někoho, kdo o to nestojí.
- Což znamená: Žádný skutečný libertarián etatistům nikdy nebude bránit, abyste žili podle jeho pravidel. Ano?
Komentář 32293
Zopakuji si pro pochopení otázku:
Žádný skutečný libertarián etatistům nikdy nebude bránit, abyste žili podle jeho pravidel. Ano?
Takže:
-libertarián nechce nikomu bránit, aby žil podle svého
- nějaký etatista bude chtít sám od sebe dobrovolně nikým násilím nenucen žít podle pravidel nějakého libertariána
- měl-li by být ten libertarián skutečně libertariánem, neměl by v tom tomu etatistovi bránit
Moje odpověď tedy z logiky věci je:
Ano
Ve Vaší větě Odpovězte na tyto otázky: chybí jedno kouzelné slovíčko. Budete-li i nadále se mnou jednat jako se svým psem, který má plnit Vaše povely, budu já s Vámi jednat jako s nevychovaným zmrdem. Víte, že mi to problém nedělá.
Komentář 32296
- A víte, že Urza v diskuzi s Jochem a Semínem definoval stát jako "organizac mající monopol na násilí na určitém území"? Čili podle toho je Vámi popsaná bezpečnostní agentura stát.
2) Neodpověděl jste na otázku, tak ji ještě jednou zopakuju. Napsal jste: Pokud budete blábolit etatistické kraviny, tak Vám rovnou napíšu: Žádný skutečný libertarián vám etatistům nikdy nebude bránit, abyste si své etatistické představy etatisti realizovali. Na svém a za své. Nenutili k tomu někoho, kdo o to nestojí.
- Říkám, že to znamená: Žádný skutečný libertarián etatistům nikdy nebude bránit, aby žili podle jeho pravidel. Čili je to stejné jako dnes, kdy žádný skutečný etatista anarchokapitalistům nebrání, aby žili podle jeho pravidel. A tohle už jsme řešili.
Komentář 32297
Komentář 32299
Komentář 32302
Takže platí, co jsem napsal: že ankap je společnost bez daní, a ne bez státu. Čili by anarchokapitalisté měli změnit rétoriku a začít napadat DANĚ, a ne STÁT.
Komentář 32303
Jinými slovy: Ankap se od ostatních států liší výší zdanění a ústavou – čili v tom, v čem se státy od sebe liší.
Komentář 32304
Ale samozrejme pokud to vezmu tvoji logikou, tak muzes za stat povazovat napriklad kazdou rodinu. Co rodinu, jakekoliv souziti 2 lidi je podle tebe stat.
Gratuluji, vyhral jsi.
Komentář 32309
pokud to vezmu tvoji logikou, tak muzes za stat povazovat napriklad kazdou rodinu. Co rodinu, jakekoliv souziti 2 lidi je podle tebe stat.
- Státem je to území ovládané bezpečnostní agenturou, resp. je to celek tvořený bezpečnostní agenturou, územím, které kontroluje, a obyvatelstvem, které ji platí. O rodině, dvou lidech nebo malé skupině lidí jsem nic neříkal.
Jak byste tomu říkal jinak než stát?
A mimochodem, útvarem velmi podobným tomuto má být Liberland, a o tom se nemluví jinak než jako o státu.
Komentář 32310
Komentář 32314
Komentář 32371
b) území kontrolované takovou organizací (Česko, Německo = zeměpisný pojem)
Takže je zřejmé, že ankap je stát. Podstatou státu je kontrola území, resp. ta skutečnost, která je pojmem "stát" rozpoznávána, je kontrola území. Jak kontrola obyvatel toho území – a mnohým se jistě nebude líbit, že tam mají ankap – tak kontrola cizáků. Prostě vnitřní a vnější bezpečnost.
Takže tohle je pojem, určitý soubor kategorií, který má v češtině kód "stát". Označuje skutečnost, která bude existovat i v anarchokapitalistickém světě. Slovo "stát" samozřejmě můžete přestat používat; tím ale jen pojem "stát" přesunete na jiné slova. Takže místo "Anarchokapitalistický stát se brání invazi muslimů" řeknete třeba "anarchokapitalistická společnost se brání invazi muslimů", nebo "ankap se brání invazi muslimů". Ale ten pojem "organizace uskutečňující kontrolu chování na určitém území" tam vždy bude přítomen.
Ještě klasická definice státu z Wikipedie: Max Weber definuje „stát“ jako lidské společenství, které si na určitém území nárokuje pro sebe monopol legitimního násilí.
- Lidské společenství jsou v ankapu ti obyvatelé území, kteří chtějí žít anarchokapitalisticky; legitimní násilí je NAP. Ti, kdo by chtěli nějaký stát, jsou odpůrci režimu.
Komentář 32339
Komentář 32332