Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 11)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2023-03-03 00:24:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vlastně vůbec nevím, o čem mluvíte.
Prosím, zkuste méně uštěpačných poznámek a více popisu.
Autor: Urza Čas: 2023-02-22 19:54:10 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nutná? Určitě ne.
Budu je dál dělat? Určitě ano.
Autor: Urza Čas: 2023-02-17 20:59:06 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale tohle není to, o čem jsem mluvil u těch libertariánů, takže myslím, že si neodporuji v tom, v čem popisujete.
Autor: Urza Čas: 2023-02-17 14:19:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže v tom není nic nového, co by lidi neznali; ani jeden z nich nenabízí nic, co by tu už mockrát nezaznělo.
Autor: Urza Čas: 2023-02-17 13:35:23 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, tak to tam teď je na žádost; posléze ho zařadím.
Autor: Urza Čas: 2023-02-17 13:31:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přiznávám vliv v tom smyslu, že pokud má nějaké myšlenky (například libertariánské), které může společnosti předat, tak se to může stát.
Jenže Pavel ani Babiš nemají žádné extra rozdílné myšlenky, které by společnosti předávali. Karolína navíc mnedle mluvila o něčem trochu jiném než předávání myšlenek, spíš mluvila o jakémsi vzoru, o čemž mám pochybnosti i v případě libertariánského kandidáta.
Autor: Urza Čas: 2023-02-17 11:39:34 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rozdíl je v tom, že Pavel není ani náhodou libertariánský kandidát.
Já říkám (dřív i teď), že pokud by byl někdo z kandidátů přímo libertarián (nebo k tomu měl alespoň blízko), rozhodně bych ho podpořil. Ale nic takového se neděje.
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:58:43 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, není to těžké pochopit, já to celkem chápu.
Neustále se potkávám s lidmi, kteří mají z něčeho strach, odmítají si o tom cokoliv zjistit, ale jsou o to hlasitější, pořád to opakují.
Takže chápu.
Jen rozporuji.
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:57:40 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Feťáka asi dost.
Nicméně uživatel drog nerovná se feťák.
A více zákazů neznamená méně feťáků.
Zato více zákazů znamená méně čisté látky.
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:24:36 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je irelevantní, s čím souhlasí lékaři; data říkají opak.
Obecně sice nejspíš existuje souvislost mezi užíváním drog a zdravotními riziky (byť záleží na typu užívání); už ale neexistuje souvislost mezi mírou regulací a počtem problematických uživatelů.
Navíc tam hraje obrovský vliv čistota látek: Hlavním zdravotním problémem drog jsou příměsi, ne ty čisté látky samotné. A ty přímesi jsou právě důsledkem války proti drogám (nemluvě o vzniku nových nebezpečných substancí).
V Portugalsku lze například vidět, že dekriminalizace drog přinesla RAPIDNÍ úbytek počtů předávkování a hospitalizací v souvislosti s drogami.
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:09:36 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale ono se to celkem ví; jen by to chtělo si něco zjistit a nejen něco strachy opakovat. Deregulace drog s sebou naopak nese SNÍŽENÍ nákladů na péči; krásným příkladem z poslední doby je třeba Portugalsko, ale zdaleka nejen.

Válka proti drogám je ta regulace. Pokud souhlasíte, že je to nefunkční divadlo, pak nedávají Vaše posty vůbec smysl.
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:07:34 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mezi čím?
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:06:59 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nebude; jako vždy se pokusíme o záznam, který vydáme postupně.
Autor: Urza Čas: 2023-02-15 11:20:55 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale to všichni; není žádný důvod stavět před závorku uživatele drog. Ostatně ta zdravotní péče se skládá z velké části právě z podávání drog.

Píšete:
„S deregulaci drog tedy musi jit deregulace zdravotnictvi, abych nemusel nest ze svych dani (i te zdravotni) naklady na peci o uzivatele ruznych latek.“
Na což říkám:
„Celý Váš post stojí na nepodloženém pocitu, že válka proti drogám nějak způsobuje, že lidé potřebují méně lékařské péče (nebo levnější péči).“
Ten předpoklad je v tom obsažen. Předpokládáte, že deregulace drog zvýší Vaše náklady na zdravotnictví, což je ničím nepodložený pocit.
Autor: Urza Čas: 2023-02-15 08:30:55 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mysím, že tohle bude platit v každé společnosti.
Ta úpadková na tom bude samozřejmě hůř, ale i v té budou zákazy nakonec horší, než kdyby nebyly.
Autor: Urza Čas: 2023-02-15 00:08:46 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Celý Váš post stojí na nepodloženém pocitu, že válka proti drogám nějak způsobuje, že lidé potřebují méně lékařské péče (nebo levnější péči).
Už jsem Vás na to v minulosti upozorňoval, nic jste nedoložil, ale pořád opakujete ten stejný ničím nepodložený státní blud.

(A to nemluvím o tom, že prokázat to je k podložení Vaší teze podmínka nutná, nikoliv postačující. Pak by bylo ještě třeba ještě obhájit omezování svobod lidí na základě toho, že stát omezuje jiné lidi.
Ale ono je to irelevantní, protože nedoložíte ani to první.)
Autor: Urza Čas: 2023-02-15 00:00:42 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, nemusí.
Zrušení státního zdravotního pojištění by bylo jistě fajn, ale ne jako podmínka k dekriminalizaci drog.
Už jsme to tady řešili, argumentačně jste to neobhájil.
Je trochu smutné číst neustále znovu a znovu ty stejné bludy.
Autor: Urza Čas: 2023-02-10 08:05:26 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nemyslím, že k tomu potřebujeme cizinu, však koukněte na naše voliče, dělají si to sami, oni ten socialismus chtějí.
Jinak souhlasím, že naše společnost je dost zaměřená na vnější svět, takže pak ignoruje ten vnitřní. Ale to nejde lidem nijak vnutit, nemá smysl to tahat do společenského zřízení, protože pak by to bylo nějaké vynucené, což k duchovnímu vývoji moc nesedí. Spíš si k tomu lidé musejí dojít; a společenské zřízení by jim k tomu mělo dát prostor a nebránit.
Autor: Urza Čas: 2023-02-01 22:58:10 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Z přednášek nebývá; ale o den později je vždy livestream.
Autor: Urza Čas: 2023-01-27 20:46:29 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že to nesouvisí ani tak s vírou, spíš mi to připadá logické. Víc o tom třeba tady:
https://www.youtube.com/@ZrzkaaMatfyzak
Autor: Urza Čas: 2023-01-27 16:56:56 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já se snažím i těm, kdo mi (nebo někomu v mém okolí) uškodili, odpouštět a nepřát jim nic zlého; ale to je o nějakém osobním nastavení.
Autor: Urza Čas: 2023-01-27 12:45:26 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Chápu, i když to tam nemám; je mi ukradený, ať má klidně radost.
Autor: Urza Čas: 2023-01-13 12:13:22 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
S ohledem na to, že jsme se rozešli už před mými cestami do Brna (byť rozvod probíhá až teď), jen těžko mohl následek předběhnout příčinu.
Autor: Urza Čas: 2023-01-12 22:49:34 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nechápu tu souvislost "s láskou", cest do Brna a rozvodu; ale v Brně toho je xD
Autor: Urza Čas: 2022-11-27 15:17:45 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že to není monopol; ale připadá mi to jako v praxi hodně těžko dosažitelná situace (navíc tam nejsou moc incentivy). Spíš je to takové cvičení strachu etatistů než reálný scénář.
Autor: Urza Čas: 2022-11-24 17:41:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To by podle mě už nejspíš znaky monopolu splňovalo, protože by bylo násilím bráněno vstupu do odvětví.
Autor: Urza Čas: 2022-11-24 11:06:26 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Teoreticky ano, ale já si nemyslím, že by to tak nastalo v praxi.
Ostatně rozdíl mezi anarchokapitalisty a anachosocialisty je v tom, co si myslí, že v té anarchii nastane.
Autor: Urza Čas: 2022-11-21 11:26:45 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky; s těmi dětmi se pokusíme něco dělat.
Autor: Urza Čas: 2022-11-13 21:07:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Principiálně ano, ale záleželo by asi také na nějakém rozsahu a míře. Jinými slovy pokud vím, že někdo má nějakou zanedbatelnou část svých příjmů nakradenou, asi bych se zdráhal prohlásit jeho majetek obecně za nelegitimní; ale pokud by někdo nakradl v podstatě vše, co má, je to situace o dost jiná.
Autor: Urza Čas: 2022-11-12 08:58:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Fakt, že více agentur dojde ke stejnému závěru v rozporu s NAPem, z nich ale ani náhodou nedělá monopol. Což samozřejmě nevylučuje definici ankapu skrze NAP (a pak by si dotyčný mohl brblat); ale agentury porušující NAP neznamená agentury s monopolem.
Autor: Urza Čas: 2022-11-11 20:36:32 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To ani ne, protože nelze mít společnost, ve které bude 100% dodržován NAP (někdo ho vždy porušovat bude). Přičemž pozor, porušení NAPu ještě neznamená existenci monopolu: Pro Vámi uvedeného týratele zvířat může být porušován NAP, ale zároveň to ještě nemusí znamenat, že tam existuje monopol na násilí (více bezpečnostních agentur operujících v polycentrickém právu to může vymáhat i bez monopolu).
Autor: Urza Čas: 2022-11-10 12:06:06 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nemyslím; ono se totiž ukazuje (a máme pro to teorii i praktické ukázky z historie), že polycentrické právo konverguje k NAPu.
Neudělal jsem žádný názorový posun, ty dvě věci si totiž neodporují; tady o tom mluvím třeba asi pět let zpátky:
https://www.youtube.com/watch?v=ZUfWlr-Hqek&list=PLmwDL0lIJTxCc0yL4i9M2aNQ4a5wRzjb7
logo Urza.cz
kapky