Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 12)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2022-11-08 13:35:22 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Problém je, že ale pro každou deregulaci najdeme někoho, komu to zvýší nějaké náklady (v důsledku jiné regulace).
Pak má smysl rušit tu další regulaci, ne brojit proti deregulaci.
Najdete to fakt všude: Minimální mzda, zákoník práce, vlastně i spousta dotací, státní monopol ve školství, zdravotnictví, všude…
Vlastně jen těžko najdete regulaci, jejíž zrušení by nevedlo k tomu, co popisujete. Akorát tady máte zrovna nějaké vlastní emoce v tom, tak to vnímáte jinak. Ale pokud byste si na tom trval obecně u všeho, nikdy nic nemůžete deregulovat.
Autor: Urza Čas: 2022-11-07 16:14:27 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Plyne to třeba z této přednášky:
https://www.youtube.com/watch?v=HM73OQxgX9g&list=PLmwDL0lIJTxCc0yL4i9M2aNQ4a5wRzjb7

Ale hlavní pointa příspěvku je v tom, že budeme-li podmiňovat jednu deregulaci druhou, nikdy se nikam nedostaneme.
Autor: Urza Čas: 2022-11-05 11:54:49 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Konec Vašeho příspěvku je klíčový:
Ano, zrušit obě zla.
Ale nepodmiňovat zrušení jednoho zrušením druhého, jinak se nikdy nikam nedostaneme. Někdo by totiž mohl snadno argumentovat tím, že nelze zrušit nějaké příspěvky, dokud lidi nebudou mít svobodu si vydělat a podobně.
Souhlasím, že je potřeba zvyšovat svobodu i snižovat přerozdělování. Že každý vidíme prioritu jinde, je OK (ono jde obojí ruku v ruce). Problém je, když začnete jednomu stát v cestě, dokud nebude to druhé (a to by byl problém z obou stran, ale udělal jste to Vy, ne já).

(Btw, zcela pomíjíte, že zrušení drogové prohibice pravděpodobně povede ke SNÍŽENÍ zdravotních rizik spojených s drogami, ne k opaku; a je pro to spousta dat, mockrát jsem o tom přednášel, budeme o tom mít teď i konferenci.)
Autor: Urza Čas: 2022-11-03 17:22:06 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Když pomineme, že je pravděpodobné, že legalizace drogy by SNÍŽILA rizika spojená s jejich užíváním (nikoliv naopak), tak argumentovat tím, jak je to teď, nedává smysl – tím byste pak mohl obhájit každý totalitní režim, že "už to tak je nastavené".

Je to jako kdybyste v SSSR nebo třetí říši argumentoval tím, že je špatně propouštět vězně z gulagů a koncentráků, protože Vás, ctihodného občana, tam okrádá stát o daně, ale když propustíte ty vězně, kteří produkují alespoň nějakou hodnotu, budete muset státu platit víc, aby mohl najmout pracovní sílu.
Autor: Urza Čas: 2022-11-03 01:12:21 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tím můžete snadno obhájit spoustu prasáren; třeba donutit lidi povinně cvičit, jíst zdravě a podobně. Není důvod, proč by zrovna braní drog mělo být něco speciálního.

Na všechno je argument: Hele, ať mají svobodu, když si to budou platit; ale dokud je tu státní pojištění, není správné, abych jim platil jejich nezdravý životní styl.

Na přednášce jsem třeba ukazoval, že jízda na koni je asi 30x nebezpečnější než brát MDMA. Takže zakážeme koně? A co ještě všechno? Auta? Všechen nebezpečný sport…

Tohle opravdu chceme? Protože pokud ne, Vaše argumentace o drogách je založená prostě jen na subjektivní preferenci, že drogy nemáte rád.
Autor: Urza Čas: 2022-10-12 20:46:23 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne; první se splácí úroky, až pak jistina.
Autor: Urza Čas: 2022-09-26 19:56:02 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Autor: Urza Čas: 2022-09-26 18:51:06 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já v takové škole učím; zrovna teď tu sedím.
Autor: Urza Čas: 2022-09-10 19:24:59 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rád bych to věděl, ale nevím, jak to zjistit; jsou rozptýlení xD
Autor: Urza Čas: 2022-09-09 09:53:01 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Stačí se podívat do mainstreamových médií, která o ankapu vůbec nepsala, poslední roky občas ano. Navíc to slovo třeba používají i poslanci.
Plus mi pak neustále píše spousta lidí, že objevila ankap; a libertariánská komunita pořád roste, to vidím, že se v ní pohybuju.
Autor: Urza Čas: 2022-09-03 13:37:29 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Má dominantní je levá; ale zas velice cením a ctím lidi emotivní a citlivé, protože se od nich mám nejvíc co učit.
Autor: Urza Čas: 2022-09-01 21:14:21 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky!
Autor: Urza Čas: 2022-08-03 19:53:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky moc!
Autor: Urza Čas: 2022-06-11 09:29:26 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Každý si samozřejmě může dělat, cokoliv je mu libo; a to nejen v rámci státu.
Každopádně to, co píšete, by mohlo vést k tomu, že se někdo bude nazývat libertariánem, ale zároveň bude chtít státní zdravotnictví, školství, znárodnění průmyslu, protože "jeho etický kodex"; což je samozřejmě jeho věc, nicméně to pak vede k mnedle nepraktickému užívání jazyka (a podobným způsobem současní liberálové převzali to slovo těm klasickým).
Autor: Urza Čas: 2022-06-11 09:08:23 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě.
Autor: Urza Čas: 2022-06-11 09:07:01 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Znovu říkám, takto byste mohl obhájit libovolný státní zásah s tím, že Vy osobně s tím souzníte. Existuje spousta špatný věcí, které stejně není dobré, aby řešil stát.
A s tím interpersonální neporovnatelnost užitku vůbec nesouvisí; rozdílné preference jsou jedna věc, brát negativní práva lidem věc druhá.

Ostatně to byste pak už rovnou mohl být pro vydávání co nejméně zbrojáků, protože co na tom, že tolika lidem to omezí jejich negativní právo na zbraně, když pár lidí nebude moci tou zbraní vraždit (a vraždění je bezesporu zásah do negativních práv).
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 16:44:17 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže o to přece nejde; jde o to, že je tady možnost, jak si mohou lidé zvýšit svá negativní práva, většina párů to udělat smí, některé ne.
Argument, aby nemohli dále, protože jim to může dát i nějaká pozitivní práva, mi přijde absurdní (když stejně tato pozitivní práva většina lidí má).
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 16:40:00 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak jako já primárně chci, aby stát vůbec neřešil manželství.
Ale když už ho řeší, aby tu možnost dal co nejvíce lidem.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 16:22:39 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jasně, ale pak už bychom mohli říct, že je v pohodě, aby libertarián podporoval třeba vyšší daně, protože to sejme konkurenci, která mu vadí.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 16:01:44 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě, záleží kus od kusu, ale u obojího.
Takže nedává smysl, aby libertarián podporoval jedno, ale ne druhé.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 15:11:54 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je toho víc; tak například když postavíte dům tak, že potřebujete dát lešení na sousedův pozemek, musí to dotyčný umožnit.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 14:28:45 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže pozitivní práva v podání státu poskytuje i ten stavební úřad.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 13:43:56 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No jasně, ale mluvím o tom, že když už stavební úřad existuje, není zvýšení svobody, když bude povolovat stavět méně lidem.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 13:43:11 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže kdyby stát toto neuzurpoval, mohl by manželství uzavírat kdokoliv s kýmkoliv. Nezabránil byste těm lidem, aby to nazývali manželstvím.

Samozřejmě církev to dělat nebude, což je naprosto v pořádku.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 12:35:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím, to je problém.
Jenže pozitivní práva zahrnuje i ten stavební zákon (například když nemáte přístup ke stavbě, musí Vám soused umožnit mít lešení na jeho pozemku) a další věci.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 12:33:25 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Manželství poskytuje zejména negativní práva od slevy na daních přes poskytování informací tam, kde s tím obě strany souhlasí, ale úředníci dělají problém.
Autor: Urza Čas: 2022-06-06 12:04:37 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Lukáš je fakt dobrej!
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 21:04:25 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
O clech píši právě proto, abych ukázal, že poškozují lidi.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 18:29:19 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Odpověď na první otázku: Je mi jedno, co je v zájmu státu; řeším, co je v zájmu lidí.
Odpověď na druhou otázku: Už vůbec neřeším, co je normální.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 12:57:09 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já mám za to, že jsem o komentář výše vysvětlil, proč to nejde :-o

Buď máte společnost ve stavu, kde na to není dost síly.
Nebo máte společnost ve stavu, kde by na to dost síly potenciálně bylo, ale tam vznikne ankap už dřív bez jejího použití.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 12:35:08 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si ale nemyslím, že by k tomu reálně došlo takto; kdyby byla ve společnosti dostatečně velká síla, která by si pak ten NAP dokázala ubránit a byla k tomu ochotna, myslím, že revoluce by nebyla třeba, protože ten vývoj by se ubíral úplně jiným směrem.
Chci tím říct, že pokud by dost lidí bylo ochotno se zbraní v ruce bránit NAP a riskovat život, už dávno předtím by byli ochotni třeba nějakým způsobem volit, politici by jim šli na ruku, rušili zákony a tak dále.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 10:46:32 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže tahle debata není o libovolné situaci a libovolném zboží; je to debata o potravinách pro malou zemi.
Debata o "nějakém hodně důležitém zboží" je naopak moc obecná.
logo Urza.cz
kapky