Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 13)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2022-06-05 09:55:36 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím; ale hlavně je to pro mě nereálný příklad, který nemá cenu řešit, protože v současnosti mnedle v podstatě nemůže nastat.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 09:54:39 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
K hladomoru jsme v současné době extrémně daleko.
Jídla je velký přebytek a my se v příkladu bavíme o malé zemi.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 09:53:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nemyslím, že by reálně někdy v současnosti nebylo možné kupovat potraviny jinde; vždyť producentů je spousta a v našich končinách přebytky.
Autor: Urza Čas: 2022-06-04 18:51:22 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přesně dotace zemědělství rozebírám v mnoha videích.
Když někdo dává potraviny za nízké ceny, je fajn je kupovat; když je dávat přestane nebo zdraží, lze nakupovat jinde (není nutno od něj).
Autor: Urza Čas: 2022-06-04 13:04:07 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tohle je klasická představa nejen u států, ale i na trhu, ale mylná; ukazuje se, že realita je komplexnější a tržní aktéři nejsou úplní blbci. Tohle vyžaduje, aby ten jeden byl génius a ostatní mimo.
Ona ta fáze, kdy ten velký stát vyváží do malého levně, není tak snadná; protože z toho malého se to dá přeprodávat dál. Nedává úplně smysl, aby pak vznikla situace, kdy v tom malém státu to bude levné, všude jinde drahé a zároveň to zboží nebude proudit.
Autor: Urza Čas: 2022-06-04 13:01:21 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vnímám to podobně; ale někdo třeba ne, což mě zaujalo.
Autor: Urza Čas: 2022-06-04 12:59:25 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, může uvalit clo. Ale to může někoho štvát.
Vaše spojení toho, že něco je reacionální, tak by se to mělo líbit, nedává logicky smysl.
Autor: Urza Čas: 2022-06-02 12:37:33 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To mnedle nejde takto definovat; jak správně říkáte, je to škála, ale ta škála ještě navíc nemá jednotky, takže ani nevím, jak bych měl formulovat odpověď.
Autor: Urza Čas: 2022-06-02 11:56:41 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Má to smysl proto, že při modelování každého odvětví nechcete znovu a znovu řešit polycentrické právo; proto je NAP model, který můžete použít.
Autor: Urza Čas: 2022-05-27 14:06:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To mě moc těší!
Autor: Urza Čas: 2022-05-17 12:37:37 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, samozřejmě.
Autor: Urza Čas: 2022-05-17 12:26:17 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že zaměňujete společné vlastnictví (joint ownership) a kolektivní vlastnictví (social ownership); jsou to v ekonomii běžně používané pojmy a označují každý něco jiného.
Autor: Urza Čas: 2022-05-16 17:53:16 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je mnedle nesmysl.
Autor: Urza Čas: 2022-05-16 17:00:37 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Považuji za legitimní bránit svůj majetek, případně majetek toho, kdo o to požádá.
Nepovažuji za legitimní někam chodit a „vyvážet NAP“ třeba jako USA „vyvážejí demokracii“.
Autor: Urza Čas: 2022-05-16 12:40:10 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě! Myslím, že to ve videu i říkáme (a dokonce i on to připouští).
Autor: Urza Čas: 2022-04-04 00:14:43 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Haha, na tohle poukazuje víc lidí; je to zajímavé xD
Autor: Urza Čas: 2022-03-22 17:56:43 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zajímavé, jak se ten argument s tím, kdo koho živí, nenápadně vytratil, když se zjistilo, že stát zrovna moc neživí xD
Autor: Urza Čas: 2022-03-22 15:38:21 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže tam na to nepadla ta otázka; sám vidíte, že jak jste mi ji položil, odpověděl jsem.
Autor: Urza Čas: 2022-03-22 15:37:22 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Což o to, ty kteří je živí… spíš jde o to, že stát je rozhodně neživí a rozkazuje nejvíc.
Autor: Urza Čas: 2022-03-21 23:07:16 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já s tím naprosto souhlasím; neplatí to jen pro ukrajinský lid, ale i pro ruský a jakýkoliv jiný. Nezmínil jsem to tam proto, že jsme se bavili o ruské invazi na Ukrajinu.
Autor: Urza Čas: 2022-03-21 15:55:55 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zajímavé, o tomto původu slova jsem nevěděl!
Autor: Urza Čas: 2022-03-17 14:49:45 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Až budete reagovat na to, co píšu, mohu se tím zabývat.
Dokud to budete ignorovat a jen tam psát další a další balast, nehodlám v tom pokračovat.
Autor: Urza Čas: 2022-03-16 15:09:53 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jelikož ignorujete jakoukoliv argumentaci a snažíte se to ukrýt v dlouhých postech, už nechci ztrácet další čas jejich čtením.
Autor: Urza Čas: 2022-03-15 11:48:37 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V té přednášce (na kterou jste se nepodíval) vysvětluji, jak ten problém vzniká mimo tržní prostředí; ale ono není tak moc třeba koukat na přednášku, stačí mrknout do historie – dokud nebyly peníze centrálně řízeny, ekonomické cykly nastávaly z konkrétních důvodů (špatná úroda, válka, ....); od té doby vznikají cyklicky (a na té přednášce vysvětluji proč).
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 18:45:57 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím, kolikrát to mám ještě napsat:
Že problém nevidíte nebo to pro Vás problém není, neznamená, že neexistuje.
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 18:10:06 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nezlobte se, ale asi nechci věnovat čas debatě, kde chcete "jít dál" za něco, co jste ani neviděl, takže netušíte, jak daleko vlastně.

Třeba se tu najde někdo jiný, kdo zájem mít bude.
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 18:08:42 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Že problém nevidíte nebo to pro Vás problém není, neznamená, že neexistuje. Podrobněji to rozebírám tady:
https://www.youtube.com/watch?v=kc6EQ8pgOqc&list=PLmwDL0lIJTxCc0yL4i9M2aNQ4a5wRzjb7
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 17:36:13 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já to vysvětluji v té přednášce, proto jsem ji sem dával.
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 17:14:05 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je sice hezká pohádka státu k tomu; ale vlastně ani ne.
https://www.youtube.com/watch?v=kc6EQ8pgOqc&list=PLmwDL0lIJTxCc0yL4i9M2aNQ4a5wRzjb7
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 17:13:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ten problém je, že ty peníze jsou vnucovány lidem, kteří se je nemohou vybrat.
Neexistuje žádný jediný spravedlivý způsob; proto je dobré, aby si lidé mohli vybrat.

Problém je nejen inflace (je hezké, že pro Vás ne, ale pro spoustu lidí ano), ale taky hospodářské cykly, které to způsobuje a podobně.
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 13:15:46 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Peníze jsou takto pod kontrolou určité skupiny lidí, která může navyšovat jejich objem a obírat o hodnotu všechny držitele (což také dělá). Důsledkem je neustálá inflace a podobně.

Řešením není obviňovat se, která skupina za to může, ale prostě přestat lidem nutit ty peníze.
Autor: Urza Čas: 2022-03-11 08:55:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jj, to ano; ale ono je to v principu jedno, protože to jediné, co by stačilo, aby se zrušily státní zákony, které mu dávají tu moc. Pak už by nezáleželo na tom, kdo ho řídí.
logo Urza.cz
kapky