Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 3)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2025-03-21 22:51:13 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nemusí; byť se lze domnívat, že nebude-li násilí institucionalizováno a největší subjekt v celé společnosti na něm prakticky zcela závislý, pravděpodobně to tak bude.
Ale ano, s jistotou to nevíme; a nikdy jsem netvrdil opak, jen žee jsem o tom přesvědčen.
Autor: Urza Čas: 2025-03-17 20:16:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je potřeba privatizovat zdravotnictví a zrušit zdravotní daň asi tak z milionů důvodů; je zajímavé, že zrovna trans lidé jsou to téma, ačkoliv stojí zdravotnictví prd prd nic oproti všem těm ostatním hrůzám, co se tam dějí.
Takže ano, souhlasím, ale překvapuje mě, že to čtu zrovna tady; předpokládám, že i jen blbý Ludvík v blbém Motole si nakradl víc, než kolik stojí tranzice v celé ČR xD
Autor: Urza Čas: 2025-03-17 20:12:39 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
S ohledem na to, že ta míra je subjektivní, logicky objektivní metrika ani neexistuje, lze jen odhadovat tu intersubjektivní.
Autor: Urza Čas: 2025-03-17 20:11:29 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souvislost s tématem je zjevná, když se podíváte, na co to byla odpověď a přečtete ty komentáře výše.
Pokud se Vám nechce nad tím přemýšlet, chápu; mně se zas nechce Vám to lít do hlavy navzdory Vašemu odporu.
Autor: Urza Čas: 2025-03-17 12:21:25 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak Vám to sem zkopíruju:
"Ano, protože i existence toho bytu, hudebního přehrávače, Vás a tak dále, ovlivňuje trh, ceny na něm…"
Umíte číst?
Je to tam jasně napsané.
Autor: Urza Čas: 2025-03-17 12:20:41 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je mnohokrát uvedeno, že ta míra nelze objektivně určit, protože není možné ji agregovat.
Autor: Urza Čas: 2025-03-17 10:08:12 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je tam odpověď na Vaši otázku.
A já Vám ji prostě nechci překládat ještě desetkrát.
Autor: Urza Čas: 2025-03-17 10:07:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mám o tom spoustu přednášek…
A nebaví mě Vám to tu vypisovat.
Pořád platí má nabídka, že můžete přijít do Studia (nebo na online call).
Autor: Urza Čas: 2025-03-17 09:50:21 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přečtěte si znovu můj komentář; mě fakt nebaví, jak se odmítáte nad těmi věcmi zamýšlet a jen píšete a píšete…
Autor: Urza Čas: 2025-03-17 09:48:24 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, protože i existence toho bytu, hudebního přehrávače, Vás a tak dále, ovlivňuje trh, ceny na něm…
Autor: Urza Čas: 2025-03-17 09:46:40 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak logicky, asi jako 100% respekt k zákonům.
Ostatně když jakákoliv kapesní krádež způsobí, že to pak není 100% respekt k zákonům ani 100% volnotržní respekt k vlastnickým právům, jak jinak to asi může být?
Autor: Urza Čas: 2025-03-14 20:37:05 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ten je tam i při té hudbě.
Autor: Urza Čas: 2025-03-14 20:36:48 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na 100 % ne, ale to asi celkem nic ničemu.
Jde vždycky o míru.
Autor: Urza Čas: 2025-03-14 19:19:47 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ten pohled je podobný tomu, když říkáte, že trh selže, když se nedokáže udržet; toto je podle mě totéž, jen v menším měřítku.
Autor: Urza Čas: 2025-03-14 19:18:23 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Proč je k tomu důležitá ta podmínka směny?
V čem je to víc selhání trhu při směně než při hlasité hudbě?
Autor: Urza Čas: 2025-03-14 14:24:28 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, asi chápu, jak to myslíte.
Prostě jako selhání trhu vnímáte, když dojde k porušení vlastnických práv, aniž by to dotyčný zamýšlel?
Autor: Urza Čas: 2025-03-12 10:42:53 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale proč z toho dělat jako výjimku externalitu?
U vraždy jsou taky poškozena vlastnická práva; je to selhání trhu?
Autor: Urza Čas: 2025-03-12 09:56:43 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kde v té první větě máte soud?
Zněla takto:
Je to externalita, ale nevidím, co by na téhle mělo být jiné "selhání trhu" než na ostatních.
A je to dle mého názoru odpověď stále. Co je na ní nejasného?
Autor: Urza Čas: 2025-03-10 10:54:05 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ta první věta mého komentáře není jasná odpověď na otázku?
Autor: Urza Čas: 2025-03-09 12:02:13 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je to externalita, ale nevidím, co by na téhle mělo být jiné "selhání trhu" než na ostatních.
Pokud to nevymáháte, jen to znamená, že vymáhání má pro Vás větší transakční náklady než ta škoda.
Autor: Urza Čas: 2025-03-07 19:39:55 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
I to, aby přestal poškozovat, lze podle mě vymáhat soudně, pokud soud určí, že šlo o poškození jeho práv.
Pak už to není externalita.
Autor: Urza Čas: 2025-03-07 13:55:24 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mohu poprosit o příklad takové situace? Nejsem si jist, na co se přesně ptáte.
Autor: Urza Čas: 2025-03-07 13:52:33 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, něco takového by dávalo určitě větší smysl; když už se něčemu má říkat selhání trhu, pak toto je logičtější než všechno to, čemu se tak říká teď.
Autor: Urza Čas: 2025-03-02 10:47:10 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tohle je jedna z těch věcí, které by byly k smíchu, kdyby ovšem nebyly k pláči.
Autor: Urza Čas: 2025-02-25 10:54:35 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
"ale mate pravdu, ze zateplovat muzu i bez dotace, kdezto skolu bez dotace tedy asi mit nemohu..."
Ano, sám to píšete.

Ale o příspěvek výše:
"ale stejný argument můžete použít na jakoukoli jinou dotaci, ne?"

A má odpověď: Ne, zjevně nelze použít ten argument na jakoukoliv jinou dotaci, protože:
"ale mate pravdu, ze zateplovat muzu i bez dotace, kdezto skolu bez dotace tedy asi mit nemohu..."

Odpověděl jsem Vám na Vaši vlastní otázku pouze citacemi toho, co jste sám napsal!
Takže ne, není to fakt o tom, že bych se nechtěl zamýšlet dál; jen mě šíleně frustruje Vám odpovídat na otázky, které si můžete zodpovědět sám z toho, co jste tu napsal!
Autor: Urza Čas: 2025-02-25 10:26:20 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
1/ Je tam obrovský rozíl v tom, že zateplovat si můžete zcela po své ose a na stát se vykašlat; v té škole se to liší tím, že když nemáte rejstříkovou školu, OSPOD jde po těch dětech.
Tímto rozdílem jsem celou tu debatu začal a rád bych, abychom na to pamatovali a zase se to nerozplizlo jako obvykle (protože jen o pár příspěvků dál už to ignorujete); mimochodem, tohle je možná můj problém s našimi debatami – něco začnete, dostanete jasnou odpověď, pak se začnete ptát na detaily, ale v rámci jejich řešení už ignorujete to, na čem jsme začali.
2/ Ach jo, tohle snad vyplývá z toho, co jsem psal v bodu 2/ o dobrovolničení; a mám zase ten pocit, že plýtváte mým časem, protože se nechcete zamyslet. Promiňte, dál už to nechci číst, nějak mě to znechutilo.
Autor: Urza Čas: 2025-02-25 09:56:06 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mimochodem mě k tomu ještě napadly dvě věci:
1/ „Nepoužít“ je sice hezké, ale co pak s nimi? Ony nezmizí, budou se hromadit; a škola někdy zanikne, přičemž pak asi budou nastavena nějaká pravidla, co s nimi udělat. Neříkám, že by to nešlo vyřešit, ale asi to není tak snadné na první dobrou; když řeším, co udělat s hypotetickými penězi, kdybych dostal něco z voleb (nemyslím, že se to stane, ale lidi se na to ptají), není to úplně prdel – nejlepší, co mě zatím napadlo, bylo ty peníze spálit a udělat z toho video, ale i to je trestný čin.
2/ I to „nebrat plat“ není tak snadné; zákoník práce neumožňuje pracovat zadarmo, protože mě chrání proti vykořisťování, zatímco školský zákon zas dlouhou dobu dělal problémy ohledně toho, co může dobrovolník dělat ve škole. Nakonec jsme to nějak vyřešili, ale i za to „nebraní platu“ jsem státu vysolil nějaké daně (protože jsem musel brát plat, ale pak ho vracet jako dar).
Netvrdím, že řešení neexistuje, ale poukazuji na to, že soudit ty lidi takhle na první dobrou od klávesnice je snadné, nicméně být pak v té situaci je jiné, protože legislativa je nastavená tak, že „nebrat státní peníze“ není úplně zadarmo…
Autor: Urza Čas: 2025-02-25 09:46:45 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ty uvozovky jsou za mě zbytečně přísné hodnocení.
Autor: Urza Čas: 2025-02-24 23:48:19 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nepoužít je patrně jde; přesná pravidla toho neznám, neřeším to, sám si jen prostě neberu plat, což mi stačí.
Autor: Urza Čas: 2025-02-24 13:39:59 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže my to takto nechceme; je to normativ, který stát platí na žáka každé rejstříkové školy (bohužel).
Kdyby byla možnost přestat být rejstříkovou školou, aniž by pak po našich žácích šel OSPOD, jdeme do toho okamžitě (a rádi se zřekneme všech dotací; jenže přestat být rejstříkovou školou by právě znamenalo problém pro žáky a jejich rodiče).
Autor: Urza Čas: 2025-02-15 12:07:18 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
I ve Studiu je možné vystupovat do nějaké míry anonymně; případně nabízím i online call bez obrazu.
Autor: Urza Čas: 2025-02-11 18:48:34 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vlastně mě Vaše soudy tak nebaví, že jsem ten komentář ani nedočetl; tak jo, možná čtu jako Norbert.
Zkuste psát zajímavě, třeba dočtu.
logo Urza.cz
kapky