Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 99)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2016-02-21 13:03:04 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, je to všude; též od něj obecně nekupuji, ale nemohu říci, nikdy nic, ono to kolikrát ani není dohledatelné.
Autor: Urza Čas: 2016-02-21 11:22:57 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To všechno jste odvodil z té tečky, kterou napsal? xD
Autor: Urza Čas: 2016-02-21 03:22:39 Titulek: Re: Trump [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Trump (a je to zcela evidentní už dávno) je totalitní zakazovací svině; něco jako v ČR Konvička, akorát daleko úspěšnější (a tím i nebezpečnější).
Tento postup mě tedy naprosto nijak nepřekvapuje, naopak je naprosto v souladu s tím vším ostatním, co dělá.
Autor: Urza Čas: 2016-02-20 16:08:23 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
?
Autor: Urza Čas: 2016-02-20 14:28:12 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Blbé je, že tohle vidíme my a s námi ještě dalších pět a půl libertariána....
Autor: Urza Čas: 2016-02-19 22:31:31 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Možná.... ale přijde mi to trochu za roh.
Autor: Urza Čas: 2016-02-19 19:35:17 Titulek: Re: polovičatá úvaha [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mnedle odpovědi zní:
Ne, stát nemá existovat.
Ale když už existuje, pak by neměl na svou činnost vybírat peníze násilím.
A když už by měl existovat a vybírat, pak nejspravedlivějším klíčem by bylo podle služeb, které kdo čerpá, nicméně to je neměřitelné (kvůli nemožnosti ekonomické kalkulace).
Autor: Urza Čas: 2016-02-19 19:34:01 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě; nicméně bez ohledu na to, zda tam ten backdoor je, nebo není, nejspíše neslouží státu.
A jsem rád za každého, kdo státu otevřeně vzdoruje; bez ohledu na to, zda je v iOS backdoor.
Autor: Urza Čas: 2016-02-19 12:05:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Autor: Urza Čas: 2016-02-19 12:00:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, ano i ne a záleží na tom, jak s kterou vládou; třeba čínské vládě se zrovna Google před lety postavil.
Autor: Urza Čas: 2016-02-19 11:59:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jj, též to oceňuji; jen mě nenapadlo spojovat si to se Snowdenem (ač i ten má samozřejmě mé sympatie).
Autor: Urza Čas: 2016-02-19 11:58:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Z pohledu jednotlivce ano; ale v součtu se DPH platí z celé ceny.
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 23:48:19 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tohle je jeden z jeho článků, který se mi až tak dalece nelíbí; přijde mi to jako takové moc házení do jednoho pytle.
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 22:55:13 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V zásadě ano; a kolik lidí tomu tleská.
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 22:54:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tohle vysvětlení mi moc smysl nedává; protože DPH platím i ve chvíli, kdy to prodám už v hotovém stavu a někdo to pak jen sní.
DPH přece není ze zisku, ta je z prodeje.
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 18:42:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To záleží, kdo to je; na D-F se třeba nalézá člověk s nickem Ygorek, který tam nikdy nepíše nic přínosného a jen se snaží tvářit chytře tím, že ostatní opravuje.
Já mu to zpočátku také žral, jenže pak mě začal opravovat ohledně věcí, o kterých jsem věděl fakt dost, tak jsem pochopil, že celé jeho opravování vychází tak z wikipedie, kterou si přečte o aktuálním tématu, aby tam pak napsal hrozně přemoudřelý příspěvek o tom, že všichni jsou blbci; on ani nikdy nepřichází s vlastními názory, diskutuje tam snad deset let a v podstatě ani nevím, zda je minarchista, socialista, whatever, vážně tam jen deset let chodí opravovat lidi a dělat chytrého na libovolné téma, přičemž v drtivé většině případů o tom sám nic neví. U toho si umím představit, že někomu vytýká i gramatické chyby.... dále si to umím představit u lidí, které autor prostě štve, takových je tam též hodně, že soudí články jen podle toho, kdo je napsal (např. vydám článek, který má v plaintextu 10kB a dostanu k němu pětku během asi 5 vteřin od vydání).
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 17:49:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Inu, ne vše jde tak, jak by si člověk představoval xD
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 16:22:38 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pohyb po zdravém těle? Jakože používáte zdravé lidi místo koberce? xD
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 14:59:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si naopak umím představit, jak tu situaci politici využijí ke svému prospěchu:
Uprchlíci jsou hrozbou, takže posílíme stát, abychom té hrozbě mohli čelit; takové hlasy ostatně už dávno zaznívají mezi lidmi.
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 14:14:28 Titulek: Re: zdroj [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 13:41:30 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To mě v podstatě vůbec nenapadlo; název té daně je "daň přidané hodnoty", nikdy jsem se nad tím nezamýšlel, to jméno je vlastně dobrá drzost.
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 12:36:53 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na tom případu bylo zajímavé, jak o tom pak informovala média; postavila to do roviny, že problém není ta dementní daň na ethanolu, nýbrž fakt, že na methanolu je moc nízká.
Autor: Urza Čas: 2016-02-17 13:19:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, to bude ještě zajímavé; nevím, zda přímo zlomí vaz, ono nezbytně nemusí – stačí, když otočí jako Babiš a začnou najednou mluvit proti migrantům, běžný volič jim to žrát bude.
Autor: Urza Čas: 2016-02-17 13:17:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na D-F je mnoho lidí sice svobodomyslných, ale má to jisté meze; jakmile se jim něco hodně nelíbí, klidně volají po silném státu (zdaleka ne všichni, ale mnoho lidí tam).
Autor: Urza Čas: 2016-02-17 12:11:55 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Z jejich pohledu je to "sluníčkářské", protože mainstream na D-F má přístup, že cokoliv proti uprchlíkům je správně, i když to posiluje stát; mnozí naopak volají po silném státu, bude-li to proti uprchlíkům.
Autor: Urza Čas: 2016-02-17 11:08:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono pro nezaujatého pozorovatele, kterého by se to netýkalo, by mnedle tohle byla docela prdel.
Autor: Urza Čas: 2016-02-17 10:43:36 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
LoL, tohle je vtipně dotažené do konce.
Autor: Urza Čas: 2016-02-17 10:41:26 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Smutný leč pravdivý komentář.
Autor: Urza Čas: 2016-02-16 23:02:52 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale jistě, nicméně to neznamená, že dotyčný je nenahraditelný; jen že je těžko nahraditelný. Nikdo není nenahraditelný, ve výsledku lze nahradit každého, akorát to někdy stojí moc peněz, času, lidí, prostě jestli je vyloženě schopnej a má know-how, tak časem to může dělat X lidí místo něj. Třeba dráž, třeba o něco méně kvalitně, ale ve výsledku bude-li to třeba, nahrazen bude (a možná si to někdo odskáče, možná to pocítíme všichni na malinko vyšších cenách zboží, možná dojde k nějaké ekologické havárii, ale v zásadě svět fungovat nepřestane); dokud prostě ten trh nebude deformovaný přes určitou míru, která je taková, aby ekonomika celkově přestala bohatnout, v zásadě se nic tak hrozného neděje.
Přičemž máme ozkoušeno, že trh je proti deformacím šíleně odolný, takže i když je deformovaný jako třeba teď, lidé pořád nacházejí cesty, jak prosperovat. Časem, až se toho nahrne moc, tak to fungovat přestane, nicméně máme nahromaděné OBROVSKÉ zásoby bohatství, tím myslím všechny technologie, infrastrukturu, stroje, produkční prostředky, takže potrvá ještě šíleně dlouho, než to pude fakt do těžké prdele jako třeba SSSR.

Co se mě týče, tak dělám programování a přímo v mém oboru regulace téměř nejsou; samozřejmě máme pracovní zákoník, ale na ten sere pes (kde není žalobce, není soudce; a programátoři většinou fungují podle jiných pravidel než většina ostatních profesí a za o hodně jiné peníze, vesměs jak ty pravidla tak ty peníze jsou výhodnější pro zaměstnance, zaměstnavatelé jim nadbíhají, kdybych teď opustil práci, mohu nastoupit do nové srovnatelné v zásadě do týdne), samozřejmě platíme nějaké daně, podléháme nějakým autorským a licenčním zákonům, minulý týden jsem se od šéfa dozvěděl, že prý existují i zákony upravující reakční doby na různé úkony (když nefunguje nějaký systém, který dodáváme, do kdy musíme jednat); jenže ty časy jsou tak dlouhé, že v reálu fungujeme v závislosti na důležitosti zákazníka a systému 30x až 2000x rychleji, protože kdo by jel podle zákona, tak bude převálcován konkurencí, takže ani tenhle zákon tu moc neplatí (respektive platí, ale je k hovnu). Ve výsledku jsme skoro neregulovaný obor.
Na druhou stranu děláme pro nejrůznější firmy, které jsou regulované jako krávy a stát jim hází pod nohy neuvěřitelné sračky; s tím se v rámci své práce často setkávám, protože kolikrát musím programovat něco jako.... kontrolní hlášení pro Babiše (kolem toho lítám teď), exporty pro intrastat (to jsou nějaké pochcané EU statistiky zboží, které se musejí dodávat celní správě), úpravy tisku faktur tak, aby to odpovídalo legislativě (máme zákazníky asi v osmi zemích, takže pořád se něco děje) a podobně. Vidím, jak ty firmy stát dusí, i ty velké, my vlastně pro malé moc nic neděláme, naši zákazníci mají většinou obraty v miliardách; pointou ale je, že to "dušení" prostě vyřeší tím, že nám platí miliony za to, že ty sračky řešíme (třeba teď to kontrolní hlášení). Podobně budou platit dalším lidem ze stejných důvodů. A dokud to unesou, pak bude ekonomika fungovat.
Autor: Urza Čas: 2016-02-16 21:40:11 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlas; rozdíl je v tom, že teď tu máme daleko více trhu, respektive je méně deformovaný (je deformovaný jako kráva, samozřejmě, ale méně než tehdy), takže než to ty velké firmy zavalí, bude to ještě trvat.
Respektive daleko dříve to zavalí firmy malé, až ty prakticky zaniknou, respektive doba jejich fungování bude v 99 % pod rok, pak to začne doléhat na ty velké.
Autor: Urza Čas: 2016-02-16 20:45:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
LoL
Autor: Urza Čas: 2016-02-16 20:44:52 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já se k tomu stavím tak, že jsem ostře proti tomu, aby sem stát nějaké tahal, nutil kohokoliv je živit, jsem proti tomu, aby byla omezena svoboda slova, nucena politická korektnost, nesouhlasím s tím, že lidé nemohou legálně imigranta nepřijmout do práce pro jeho víru či rasu, jsem proti antidiskriminačním zákonům, proti neziskovkám přisátým na státní peníze, hnusí se mi "zvaní" uprchlíků z úst politiků, kteří je však zvou na náš účet, velmi mi vadí, že člověk se nemůže proti násilí z jejich strany efektivně bránit, aniž by za to byl popotahován, vadí mi tutlání trestných činů (hlavně v Německu se to děje), vadí mi omezení svobody slova, kdy je Konvička vyšetřován v souvislosti s tím, co prohlašoval o muslimech.

Na druhou stranu jsem proti omezování svobody slova i z druhé strany, Konvičku s Hamplem považuji za totalitářské svině, jsem absolutně proti zákazu islámu, jednoznačně neuznávám kolektivní vinu, rasismus je dle mého názoru hloupý, xenofobie též (myslím vážně xenofobie, ne to, co je jí běžně nazýváno), nesouhlasím se zavíráním hranic a už vůbec ne s nějakými ploty pod kontrolou státu, nedělím uprchlíky na politické a ekonomické, každý má mnedle právo jít za lepším, když chce (a zajistí si to sám, nikdo ho nemusí živit), odmítám někoho soudit za to, že patří ke skupině, která páchá více trestných činů (dát si pozor, upozorňovat na to.... klidně; iniciovat proti němu násilí.... rozhodně ne). A proto jsem na D-F mnohými považován za sluníčkáře a velmi nenáviděn.
logo Urza.cz
kapky