Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Jakub G (strana 69)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Jakub G Čas: 2019-07-26 09:15:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A co námitku s ostrovem, už jsi ji pochopil?
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-25 21:19:26 Titulek: Re: Lol [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak co čekat, jsou to přece stoky ;-)
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-25 10:32:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Když to nebude výhodné pro obě strany, tak se prostě nedohodneme, a buď jednáme dál, nebo se bráníme, nebo se necháváme být.

Ale on si nepřeje s tebou dál jednat! Dal ti na výběr, buď se staneš (dobrovolně) otrokem, nebo máš opustit jeho pozemek. A já se tě ptám, co teda uděláš:

1) Staneš se otrokem.
2) Opustíš pozemek.
3) Zachováš se v rozporu s ankap principy.

Jiná možnost není, jakékoliv tvé další nápady vždy spadaly pod pod možnost č. 3.

a až získám, z dohody odstoupím

To je jako bys tvrdil, že uzavřeš dohodu o půjčce a ve chvíli, kdy peníze získáš, tak od dohody odstoupíš, nic vracet nebudeš a bude to přesně v duchu anarchokapitalismu. Jestli sis nevšiml, dohody vždy obsahují ustanovení, za jakých podmínek z nich lze odstoupit. Nestačí to nerespektování přejmenovat na odstoupení a tvářit se, že je to v pohodě.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-25 08:29:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Podvést otrokáře mi problém nedělá.

Aby to bylo jasné i těm pomalejším: Pořád zapomínáš, že on tě nezotročil násilím! On ti dal na výběr a pokud ses stal jeho otrokem, tak zcela dobrovolně! Takže ti nedělá problém podvést někoho, s kým jsi o dané věci dobrovolně uzavřel dohodu? A pokud ta dohoda pro tebe nebyla výhodná, tak proč jsi ji uzavíral?
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-25 08:26:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nikoliv, uzavření dohody je naopak naplnění ankap principů.

Ne, stát na cizím pozemku a jednat s ním o něčem, o čem on s tebou nechce jednat, to není naplnění ankap principů!

Podvést otrokáře mi problém nedělá.

No to vidíme, že ti nedělá problém porušit dohodu, kterou jsi dobrovolně uzavřel! Takže když ti někdo nedá podmínky, které by se ti líbily, tak se prostě na ankap principy vykašleš, protože se ti zrovna nehodí?

Nepochybně troskotá na pustých ostrovech denně spousta lidí.

Podobně nepříjemné dilema není, ty hlupáčku, totéž, co stejné dilema.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-25 08:21:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
budou mít tendenci hledat tu dohodu

Jenže se ve své naivitě domníváš, že tu dohodu budou směřovat k něčemu, co je výhodné pro tebe.

a v případě nedohody respektovat nedohodu

Vždyť ty sám jsi ukázal, že bys na tom ostrově nedohodu nerespektoval!

To, co já předpokládám, je to, že [...] Je to málo?

Je, protože jak jsi ukázal, ani ve tvém případě se nedá s těmi předpoklady počítat!
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-25 08:07:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
4) Jednal bych.

To není čtvrtá možnost. Pokud zůstáváte na jeho pozemku a tlačíte do něj ta svá moudra, je to bod tři - porušení ankap principů.

Pokud to selže, naoko přijmu 1

Aha, takže vědomý podvod? To také spadá pod tu variantu tři.

nehodlám ji nijak podrobně řešit

Jenže spoustu lidí podobně nepříjemná dilemata musí v životě řešit. Což se ty rozhodneš ignorovat s tím, že se tak rozhodli dobrovolně, tak to jistě pro ně bylo výhodné, jinak by se tak nerozhodli.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-25 07:44:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Prospěšný mu může být i bez otročení (zase nechceš vidět jinou variantu, než tu svou jednu vysněnou)

Já že nechci vidět jinou variantu? Napsal jsem tu hned tři! Které mimochodem plně pokrývají možnosti, které velkej Ká v takové situaci má!

než kdyby ho musel držet pod zámkem, hlídat, nutit k práci atd.

Pokud by ho musel držet pod zámkem, hlídat a nutit k práci, tak by to znamenalo, že velkej Ká se rozhodl nedržet se anarchokapitalistických principů (což byla varianta č. 3). A o tom ten příklad vlastně je ...

Ta arogance mi u tebe přijde fakt zbytečná, zvlášť vůči někomu, kdo normálně diskutuje.

PR kecy o tom, jak svět budu ve skutečnosti růžový, mi jako normální diskuze nepřijde. To je základní jádro všech těch ankap pohádek, ta naivní představa, že protistrana nakonec vždy udělá to, co po ní chcete, aby to pro vás bylo výhodné.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-25 07:28:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale není mi jasné, co má ten příklad vlastně ilustrovat?

Ilustruje, co podle logiky velkýho Ká ještě může spadat do kategorie "výhodná dohoda".
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 19:01:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak co kdyby ses místo těch PR keců vyjádřil jasně, co bys dělal ty na místě toho druhého, kdyby ti vlastník ostrova dal takovou nabídku a trval by na ní?

1) Dobrovolně bys pro něj otročil a poslouchal jeho rozkazy?
2) Odešel do oceánu v naději, že doplaveš na jiný ostrov?
3) V rozporu s ankapem si vynutil, že na tom ostrovu zůstaneš?
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 18:50:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No třeba by v případě popsané domluvy naopak přišel na to, že jsme si vzájemně prospěšní.

No samozřejmě, že mu budeš prospěšný, proto chce, abys pro něj otročil, ty hlupáčku :-D
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 17:44:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No možná že by velkej Ká, kdyby byl na místě toho druhého, přišel na to, že ten ankap zase není tak super :-D
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 17:43:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne, nenarážím.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 15:37:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ještě tě to nepřešlo?
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 15:06:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Na pustém ostrově ztroskotá trosečník. Po čase tam ztroskotá druhý. Ten první mu oznámí, že je vlastníkem ostrova a pokud tam chce zůstat, musí tomu mu sloužit. To je příklad té tvé oboustranně výhodné směny :-D
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 14:48:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak to jsi jich asi chlapče moc nepřečetl :-D
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 13:29:40 Titulek: Re: Strach [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To ale neznamená, že jsou nedotknutelní. Ostatně ty soukromé agentury to budou mít velmi podobné, aby vůbec mohly nějak fungovat.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 12:39:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ty toho ovšem mylně a nesmyslně předpokládáš mnohem více. Bože, to sis třeba nikdy nečetl nějaké smluvní podmínky nějaké firmy?
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 12:22:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Omlouvá.

Omlouvá? Takže když v ankapu řeknu, že jsem o vlastníkově pravidle nevěděl, tak mne soud osvobodí? Vždy mne překvapí tvá schopnost udělat ze sebe debila.

Pravidla, pokud mají mít nějaký smysl, musí být zřejmá.

Tvůj problém (mimo jiné) je, že předpokládáš, že všichni lidé se budou chovat podle tvých představ a proto ti budou jejich přání a pravidla zřejmá.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 10:13:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No tak odpověz jasně a bez vytáček! Omlouvá nebo neomlouvá?!
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 10:11:23 Titulek: Re: Strach [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jak jako že mají za zády zákony a soudy? Zatím sis tu stěžoval na situace, kdy policajti ty zákony porušili.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 09:32:57 Titulek: Re: Strach [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No jo, to jsou ty pohádky o zlých policajtech a hodných ankap bezpečcích. Přitom jsou to v podstatě stejní lidé.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 09:30:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tolik textu jen aby ses vyhnul odpovědi.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 09:10:47 Titulek: Re: Strach [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak samozřejmě se s ním nebudu prát, stejně jako se nebudu prát se stejně "nedotknutelným" ankap bezpečákem. Ale můžete si na jeho postup stěžovat. A jak říkám, už za to popotahováni byli.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 08:50:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A v ankapu mne neznalost vlastníkových pravidel omlouvá?
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 08:11:06 Titulek: Re: Strach [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A stejně tak už byly případy, kdy byli policajti popotahování za to, že chtěli někoho legitimovat bez pádného důvodu. Takže ano, zase tak nedotknutelní, jak se snažíte tvářit, nejsou.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 08:08:06 Titulek: Re: Strach [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím, kdy tu někdo z ancapu obhajoval zakládání LM, SA nebo třeba Collectivos.

Tak pochopitelně neobhajují zakládání cizích agentur, ani obhajují zakládání vlastních agentur :-/

Pokud dlužník vědomě a dobrovolně podepíše takovou smlouvu...

Problém je, že pro vás je i volba "podepsat nebo chcípnout hlady" dobrovolná.

A střílení cizích lidí na soukr.pozemku tu propagujte hlavně vy.

Lžeš! Asi už nevíš, jak argumentovat, tak se uchyluješ k takovýmto lžím.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-24 08:04:48 Titulek: Re: Strach [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nedotknutelné? Tak jednoduché to opravdu zase není ...
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-23 23:14:18 Titulek: Strach
Web: neuveden Mail: neuveden
Všichni vládci se vždy opírají o jistou míru strachu.

Jo, proto anarchokapitalisté chtějí zakládat ozbrojené (tzv. bezpečnostní) agentury, aby zastrašovali ty, co by mohli chtít jiné uspořádání společnosti.

Je čas říct NE životu ve strachu.

Jo, přesně kvůli tomuhle spoustu lidí (anarcho)kapitalismus odmítá, protože nechtějí žít ve strachu. Ona představa, že můžete být prodán, když se dostanete do dluhů, nebo že vás vlastník pozemku má právo na svém pozemku zastřelit, není zrovna něco, čeho bych se nebál.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-21 20:09:27 Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Mají kupní smlouvu, ba dokonce stát to nějak, aspoň hubou, uznává, čí je tedy ten pozemek?

Uznává, že je jejich, ale v rámci toho státu. Z pohledu anarchokapitalismu je to taková lepší nájemní smlouva.
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-21 20:07:40 Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kdy jste Vy uzavřel smlouvu se státem, že budete dodržovat jeho zákony?

A anarchokapitalisté někdy uzavřeli smlouvu s ostatními, že ti ostatní budou uznávat anarchokapitalistický model vlastnictví? Tak na základě čeho si na ostatních ten váš model chcete vynucovat? Vynucujete si ho čistě na základě vašeho prohlášení, že je to tak dle vás správné!
Autor: Jakub G Čas: 2019-07-20 15:51:27 Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže jsi pro to nic neudělal, jen si stěžuješ. Tak hlavně že to prý řešíš jako chlap.
logo Urza.cz
kapky