Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Honza (strana 18)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Honza Čas: 2020-03-03 19:22:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Dokáže snad někdo posoudit, jestli je lepší integrovaná baterie s výhodami a nevýhodami, nebo výměnná baterie s jejími výhodami a nevýhodami?
Už jen představa, že doteď stačilo vyrobit telefon + baterii. Tak teď se bude muset vyrábět telefon + baterie + baterie na výměnu + pomůcky k výměně a návody a nářadí a obalový materiál s doprava a čas zaměstnanců a různé druhy a velikosti baterií do různých telefonů...
Když nad tím tak přemýšlím, připadá mi, že je jednodušší skutečně měnit celý telefon nejen pro novou baterii, ale i celý nový hardware...

Připodobnil bych to ke snaze dávat papírové tašky (např. Billa) místo plastových. Jenže pak zjistili, jaká je ekologická náročnost výroby papírové tašky a zase od toho upustili...

Samozřejmě kdo chce papírovou tašku, ať nikdo nebrání výrobcům a prodejcům mu ji nabídnout. A totéž s výměnnou baterií, pokud o ni zákazníci stojí.
Autor: Honza Čas: 2020-03-03 18:55:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Aha. Tak proč?
Autor: Honza Čas: 2020-03-03 18:32:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Ale je to rozhodnutí o rozhodování. Ne o bateriích.
Čili nespadám do "všichni", kteří mají rozhodovat o bateriích.

Když si kupuju mobil (jednou za mnoho let - současný už mám 4 roky, 3310 jsem měl snad ještě dýl), moc nezkoumám, jakou má baterii. Ale třeba jsem chtěl 2simkovou verzi. Máme snad všem předepsat 2simkové telefony, protože to je lepší?
Autor: Honza Čas: 2020-03-03 17:06:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Tak třeba mně je to dost jedno. Rozhodovat o tom nechci. Musím?
Autor: Honza Čas: 2020-03-03 10:27:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Inovace jeho auta a procesu výroby byla tak velká, že zastínila nemožnost volby barvy. Předběhl konkurenci a byl pro zákazníky nejlepší.
Dneska je mobilů tolik a vývoj je tak rychlý, že je možností nepřeberně a určit, co je nejlepší, nelze.
Kdyby Ford neinovoval, tak dopadl jako Nokia. Naštěstí se před lety neudělala regulace, že všechny mobily musí být jako Nokia a všechna auta jako Ford T.
Autor: Honza Čas: 2020-03-03 10:04:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Ne. Ale v jeho případě mu to stálo za to a byl s tím úspěšný.
V případě nabíječek je to nařízení úředníkem, není to podnikatelský záměr.

Kdybyste vyráběl jako první mobily, dáte asi všem stejnou nabíječku. Teď je ale situace jiná.
Autor: Honza Čas: 2020-03-03 09:35:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Obecní = ve správě obce => státní správa.
Ale je pravda, že se to dá chápat i jako občina, čili společnost lidí.
Autor: Honza Čas: 2020-03-03 09:14:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Problém obecní pastviny říká, že když je něco ve státní správě, špatně to dopadne...
A pokud vy v tom vidíte argument pro regulace, doporučuji dílko "Co je a co není vidět".
Autor: Honza Čas: 2020-03-03 08:17:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Záliba američanů ve velkých autech je daná tím, že kdysi politici zvedli daně na osobní auta, ale ne na kategorii aut "truck".
Takže výrobci zvětšili osobní auto a nazvali ho "truck" a tím bylo levnější. Ale samozřejmě levnější benzín je k tomu plus.
Autor: Honza Čas: 2020-03-03 08:13:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Tváří se, že úředníci ví, co si lidé mají kupovat. A protože lidé si kupují to, co si chtějí koupit (ať už je tam okolo kdovíkolik podmínek), tak když nemám na výběr, tak si "chci" koupit to, co je.
Třeba já si chci koupit Ferrari, ale protože na něj nemám, chci si koupit škodovku. Takže když si chci koupit mobil s dlouho výdrží integrované baterie a nesmím, nezbude mi, než si "chtít" koupit ten s výměnnou....

Něco jako že si můžu koupit Forda T v jakékoli barvě, pokud chci zrovna černou.
Autor: Honza Čas: 2020-03-03 08:13:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Tváří se, že úředníci ví, co si lidé mají kupovat. A protože lidé si kupují to, co si chtějí koupit (ať už je tam okolo kdovíkolik podmínek), tak když nemám na výběr, tak si "chci" koupit to, co je.
Třeba já si chci koupit Ferrari, ale protože na něj nemám, chci si koupit škodovku. Takže když si chci koupit mobil s dlouho výdrží integrované baterie a nesmím, nezbude mi, než si "chtít" koupit ten s výměnnou....

Něco jako že si můžu koupit Forda T v jakékoli barvě, pokud chci zrovna černou.
Autor: Honza Čas: 2020-03-03 07:39:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Ano, já jako zákazník si rád určuji, co si chci koupit.
Nepotřebuji úředníka, který mi nařídí, co si mám chtít koupit.
Autor: Honza Čas: 2020-03-02 10:22:01
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Já bych kromě nadbytečných nabíječek zreguloval i nadbytečná slova!
https://www.youtube.com/watch?v=Dco2y-yuaCg
Autor: Honza Čas: 2020-03-02 08:38:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Však už teď si můžete vybrat, jestli si koupíte telefon se stejnou nabíječkou, jako má váš starý...

Ale mě třeba mrzí, že se nepřikázala stejná paliva v doprěvě. Kdybychom stále krmili své koně senem, nemuseli bychom platit za výstavbu benzínek...
Autor: Honza Čas: 2020-02-26 15:03:12
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
"Imigranti dlouho zůstávali ve vlastních čtvrtích nebo přímo městech, která zakládali, a brazilská vláda jim nevěnovala valnou pozornost. O všechno se staraly soukromé firmy, často vlastněné samotnými přistěhovalci. Budovaly silnice, rozváděly elektřinu, stavěly školy nebo kina."
Zdroj: https://finmag.penize.cz/kaleidoskop/412998-samba-vychazejiciho-slunce-fascinujici-pribeh-japonskych-imigrantu-v-brazilii
Autor: Honza Čas: 2020-02-25 08:33:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Protože víc lidí chce bydlet ve vlastním.
Představte si 4člennou rodinu na vesnici v dvougeneračním domku. Dvě děti odjedou do Prahy studovat - domek zůstává jeden, ale dva lidé hledají bydlení v Praze.

Takže dřív lidi bydleli víc pohromadě, dneska chtějí bydlet každý sám.
Autor: Honza Čas: 2020-02-24 12:38:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Cenové bubliny vytváří nerovnováha a cena peněz je určována uměle centrální bankou = státem.


Autor: Honza Čas: 2020-02-24 10:24:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
A co teprve, až na řemeslníky přijde EET...
Autor: Honza Čas: 2020-02-24 09:43:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Trh to nezvládá?
A proč asi?
"Dneska trvá zhruba pět až sedm let, než se investor vlastně dobere k tomu, že je schopen stavět."
https://www.kurzy.cz/zpravy/478424-ziskat-stavebni-povoleni-trva-v-cr-246-dni-vlada-chce-zmenu-zakona/

Kdyby to nebylo k pláči, tak argument "trh nezvládá" je v tak zregulovaném prostředí k smíchu...
Autor: Honza Čas: 2020-02-14 14:58:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Já jsem myslel, že zákony jsou tu proto, aby se podle nich řídili lidi. Jak to ale mají dělat, když se v nich nevyznají?
Autor: Honza Čas: 2020-02-14 14:31:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Tak vida, jak jsou ty zákony krásně napsané... Kdo se v tom pak má vyznat?
Autor: Honza Čas: 2020-02-14 13:23:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Oprávněnost vymáhání dluhu je dána smlouvou uzavřenou při půjčce.
Autor: Honza Čas: 2020-02-14 12:42:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Daně splňují parametry loupeže - tedy až na tu bezprostřednost, zase na druhou stranu stát je organizovaná skupina:
§ 234
Loupež
(1) Kdo proti jinému užije násilí, nebo pohrůžky bezprostředního násilí v úmyslu zmocnit se cizí věci, bude potrestán odnětím svobody na dvě léta až deset let.
(2) Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo
b) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví nebo značnou škodu.
(3) Odnětím svobody na deset až patnáct let nebo výjimečným trestem bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu velkého rozsahu nebo smrt.
Autor: Honza Čas: 2020-02-14 12:32:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Najděte si na youtube Janka Rubeše a jeho cestu po Václavském náměstí, kde ukazuje, kde se dá co dobrého koupit. A pár metrů vedle stojí policie.
Takže je to jako se vším - stát prohlásí, že některé látky jsou špatné (a třeba psychiatrický výzkum jejich využití je tím nelegální a nemůže se to tedy zkoumat a následně využít pro dobro lidí), bere lidem peníze, aby řešil tento problém, který sám vyvolal (nelegální zboží je dražší - závislí potřebuji víc peněz) a pak ho stejně nedokáže vyřešit a mimochodem u toho ničí životy důchodců, kteří si pěstují doma konopí a dělají si z toho mastičku...
https://echo24.cz/a/wbuun/za-sest-kytek-pet-let
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/penzista-ma-problemy-s-policii-na-zahradce-pestoval-konopi.A100901_133008_budejovice-zpravy_pp
Autor: Honza Čas: 2020-02-14 11:26:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Neschvalovat verbálně je jedna věc. Platit svými prostředky agentuře, která to řeší, je věc jiná.
Vy byste dobrovolně platil někomu, aby v Kladně chytal holku, která kouří jointa? Navíc, když je taková aktivita dnes natolik běžná, že byste potřeboval hlídky vlastně v každé ulici?
A to, že nikotin není trestný a THC ano je věc daná jen historicky. V mnoha ohledech je nikotin škodlivější. Tak jak byste definoval feťáky?
Navíc feťák nemusí drogy šířit.
A věděl jste, že výraz feťák se vztahuje jen na určitou kategorii drog?

Wiki:
Feťák je hanlivé označení uživatele drog, narkomana. Za feťáka považujeme uživatele tvrdých drog jako je heroin, kokain, pervitin, LSD, extáze, případně uživatele lysohlávek, čichače toluenu apod.
Autor: Honza Čas: 2020-02-14 10:23:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Pardon, Ká psal o pronásledování, vy jste to otočil na odsouzení.
Tak jako tak bych vám nepřál býti pronásledován za něco, co není trestné.
Autor: Honza Čas: 2020-02-14 10:21:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Psal jste o pronásledování, ne o odsouzení.
V tomto případě strážník - státní zaměstnanec vymáhající státní pravidla - zakročil na osobu užívající drogu. Pro mě to je pronásledování představitelem státní moci, bez ohledu na to, co říkají paragrafy.
Autor: Honza Čas: 2020-02-14 09:53:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Kdepak, i to chození na záchod je ošetřeno... Třeba na něj nesmíte chodit z obýváku.
http://www.robust.cz/minimalni-rozmery-wc/
Autor: Honza Čas: 2020-02-14 09:21:15 Titulek: Re: Hodnoty jsou hodnoty [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
To je ale úkrok stranou od argumentace, zda to provedl tržně, nebo s využitím státu...
Těch příkladů, kdy jednotlivec či malá skupina ovládne státní složky a nedopadne to dobře, je vícero.
Na druhou stranu třeba Bill Gates má velkou moc, kterou získal tím, že udělal něco, co lidi kupovali dobrovolně.

Autor: Honza Čas: 2020-02-14 09:18:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Protože i ten přesun a správa tohoto procesu má své nemalé náklady.
Autor: Honza Čas: 2020-02-14 09:17:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
"pronásledování uživatelů drog" NENÍ totéž jako "užívanie drog trestné"
https://tn.nova.cz/clanek/policiste-se-chlubi-zadrzenim-divky-s-jointem-lide-je-servali.html
Autor: Honza Čas: 2020-02-13 16:11:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
https://libinst.cz/danove-bremeno-zamestnancu-2018-6245/

Celkové daňové zatížení jsou 2/3.
logo Urza.cz
kapky