Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Karel K (strana 5)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Karel K Čas: 2021-03-01 11:15:22 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
...sa pojem populizmus nadužíva...
Souhlasím.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-01 11:13:51 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Populismus se někdy používá ve smyslu nabízení jednoduchých líbivých řešení na složité problémy.
Ankap je IMHO v tomto trošku odlišný. Nabízí jednoduché, leč naprosto nelíbivé řešení na velkou houštinu složitých problémů.
Komu by se líbilo zřeknout se agresívního násilí, že?
Autor: Karel K Čas: 2021-03-01 07:12:48
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
...nemít tu demokracii, politiku a politiky ...
Jistě,v ankapu toto vše odpadne, protože to ztratí význam.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-25 07:01:19 Titulek: Re: Delegace práv [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Nedospělý stát
Přesnější charakteristika by asi byla zdětinštělý.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-25 06:45:37 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
V anarchokapitalistických komunitách se malé děti běžně konzumují! :-D)))
Autor: Karel K Čas: 2021-02-25 06:40:43 Titulek: Delegace práv
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Pro toho, kdo držel v rukách svého pokakaného potomečka, zní ta "delegace práv" docela legračně. Zpočátku má takové mrně pouze potřeby. Ty mu rodiče s větším či menším nadšením zajišťují. O nějakých právech se dá hovořit spíše akademicky. Matka dítě nekojí proto, aby naplnila jeho právo být nakojeno, ale proto, že je pociťuje jako součást sebe samé. Matka Příroda to tak zařídila. A jak je tomu u přírodních národů? Poté, co dítě vyspěje natolik, že je schopno chodit a běhat, stává se částí houfu děcek, nad kterým drží patronát tlupa dospělých. Podstatné místo ve výchově dětí patří "duchovní autoritě", nejspíš šamanovi. Ten děti připravuje na vstup mezi dospělé, který je korunován tzv. "inicializačním aktem". Tím se z dítěte stává dospělý se všemi právy a povinnostmi dospělých členů tlupy.
Stát (tedy jak který, například ten náš) vyhlíží, jaká další a další práva dětem přiřknout. Hned od plenek. Když mu dojdou nápady, přebírá vzory od světových trendů. Je to něco jako přizpůsobování se vrtochům módy.
Nedospělý stát nedokáže vychovávat dospělé občany.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 19:45:17 Titulek: Re: Stát vs. ankap [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
No, fakt jste srandista. Dělat z Urzy otrokáře, to je opravdu fór.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 17:57:54 Titulek: Re: Stát vs. ankap [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Urzových textoch tu na urza.cz.
I vy žertéři! :-D
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 17:56:23 Titulek: Re: Stát vs. ankap [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
A nevšimol som si žeby niektorý etatista na tomto fóre obhajoval totalitné štáty.
Já jsem si zase nevšiml, že by některý etatista dělal mezi státy rozdíly. Všechny jsou podle nich lepší než ankap. Pro Vás také?
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 17:43:09 Titulek: Re: Stát vs. ankap [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Otrokárstvo zrušili štáty a ankapisti ho chcú zaviesť nanovo.
Tak to je opravdu zajímavá informace. Kde jste ji vzal? Že by zákaz útočného násilí vzbudil v lidech otrokářské choutky? Opravdu pozoruhodné!_ :-D
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 17:02:16 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
[i]Anarchokapitalismus jako myšlenkový směr prostě jen říká, abychom lidi nechali jednat.[i/]
Dovolím si doplnit: ...nechali jednat, ovšem s jedním omezením: zřeknutí se útočného násilí.
Ta víra spočívá v tom, že právě toto jedno omezení je toho druhu, že umožní spontánně vytvořit kvalitně a stabilně fungující společnost.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 16:55:58 Titulek: Stát vs. ankap
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Skoro to vypadá, že etatisté upřednostňují jakýkoli stát před ankapem. Škoda, že už dnes nejsou státy otrokářské. Ty by se do srovnání hodily. Ale je tu celá řada dalších typů států, od tvrdých diktatur, přes totalitní státy, šílené náboženské režimy typu Saúdské Arábie, agresívního Turecka a dalších, třeba úplně rozpadlých.
Pánové, ty všechny jsou lepší než ankap?
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 16:46:25 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Tedy uvnitř té ušlechtilé antiankapové společnosti.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 16:41:37 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Co si přesně představujete, že by měl zbytek společnosti vůči anarchokapitalistům udělat?
Prostě dodržovat přísně opačný princip než anarchokapitalisti. Oddat se zcela útočnému násilí až do vzájemného vymordování.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 16:37:38 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Ale štát neurčuje akého zamerania má byť koľko škôl
Ano, proto vzniká nejvíce škol s nejsnadnějším studiem.
Kdo by si dnes mučil hlavičku fyzikou nebo matematikou, že.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 13:31:21 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Tyhle recyklované inkarnace nicku JH jsou občas docela zábavné! :-D
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 13:28:52 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
...Stát je tak majetkem pana Babiše...
Chcete snad říci, že uvnitř firmy panuje svobodný trh či volná soutěž?
To si snad opravdu nemyslíte!
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 12:18:56 Titulek: Re: posílat děti někam? [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Díky! :-)
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 11:26:53 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
... keď ho nechal štát napospas trhu, tak výsledkom je rozmach škôl humanitného zamerania a predávanie titulov za peniaze...
Ty školy byly financovány státem podle státem určených pravidel. Tomu bych v žádném případě neříkal volný trh!
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 10:56:27 Titulek: Re: posílat děti někam? [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
...v praxi by své směřování konzultovalo s rodiči...
Jako malej prcek jsem strašně toužil řídit trolejbus. Zabral otcův argument, že se nejdřív musím naučit číst, abych z jízdního řádu poznal, kdy mám vyjet. :-D
Omlouvám se za odlehčující koment.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 08:20:53 Titulek: Re: Jednotné školství je zlo [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
To zase nepřehánějte
Dnes jistě ne. Mluvím o hooodně hypotetické situaci, kdy by se ty osnovy uvolnily. Zmíněné neziskovky by vybudilo právě toto uvolnění, na což by reagovaly řevem. To by byl první krok, který je IMHO docela pravděpodobný. Ten další krok, tj. kontroly znalostí nově přijatých zaměstnanců, je už moje licence, která může být diskutabilní.
Jestli máte svůj vlastní odhad vývoje situace po hypotetickém uvolnění osnov, rád se s ním seznámím.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-24 07:46:13 Titulek: Jednotné školství je zlo
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Naprosto souhlasím s autorem článku.
Teď nepolemizuji, jen si zkouším představit, co by se dělo, kdyby se stal zázrak a stát přistoupil na uvolnění osnov pro soukromé školy.
Pravděpodobně by někteří zaměstnavatelé při přijímání uchazečů trochu otestovali způsob myšlení či úroveň specifických znalostí. Takové testy by jistě vzbudily strašlivý řev neziskovek, které by prohlásily, že se jedná o diskriminaci absolventů humanitně zaměřených oborů. Jak by na to moudrý státní úředník reagoval? Inu, rozhodl by, že každá diskriminace je činnost odporná a nepřípustná. Zřídil by se úřad kontrolující namátkově znalosti nově přijatých zaměstnanců a firmy, kdy by nadpoloviční většina nováčků například věděla, kdo byl Isaac Newton, by byla tvrdě penalizována.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-23 22:07:18 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Vy jste advokát toho druhého Karla? Proč se neozve sám?
Autor: Karel K Čas: 2021-02-23 18:39:13 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Vím. A když je CEO neschopný, tak počítají ztráty. Říká Vám něco Carly Fiorina? Akcionářům firmy HP se o ní zdá. A jsou strašně rádi, když se z toho snu probudí.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-23 17:14:19 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
A napriek tomu nemá ani ten designér nijak závratný plat.
Však taky ten designer nedává dohromady tu práci všech. To dělá právě ten majitel.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-23 12:51:13 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Nie je to skôr naopak, že tí málo platení robotníci
Výsledný produkt, například automobil, je souhrou všech složek. Jenže když jeden pracovník u pásu dělá svou práci špatně, tak se to v tom množství celkem moc neprojeví.
Když se designer netrefí do vkusu veřejnosti, tak to s poptávkou a samozřejmě s cenou toho auta pořádně zamává.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-23 12:43:23 Titulek: Re: vykořisťování [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Poučení plyne už z příspěvků pana Szasziná, hefa, norbertasnv
Ten pan norbertsnv se Vám tam nějak připletl. Ten je regulérně registrovaný, i s e-mailem. Já myslel, že za závažné považujete jen ty "statečné", neregulérní. :-D
Autor: Karel K Čas: 2021-02-23 12:37:03 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Pokud je zaměstnavatel v pozici si neomezeně diktovat a kohokoliv okamžitě vyhodit
Zaměstnavatel nediktuje, zaměstnavatel nabízí.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-23 12:32:52 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
]Násilí do určité míry je důkazem normálnosti a ušlechtilosti!
Svoboda je otroctví. Válka je mír. Nevědomost je síla.
Napsal G. Orwell v románu 1984
Autor: Karel K Čas: 2021-02-23 12:29:39 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Tvrzení, že zaměstnavatel dává lidem práci je tak úplně převrácené na hlavu.
Jistě, takové tvrzení by bylo nesmyslné. Bohužel se to nějak vžilo. Ten článek to uvádí na pravou míru.
Četl/četla/četlo jste ho?
Autor: Karel K Čas: 2021-02-23 12:18:02 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
...cena práce, t.j. mzda, nezávisí na jej užitočnosti, ale na ponuke a dopyte práce, ...
Přesně tak. Nejvíce poptávaná a také ceněná na trhu práce je ta, která dokáže nejvíce zhodnotit práci málo kvalifikovanou a málo ceněnou.
Například vývojář, konstruktér, designer, atd.., dokáží zhodnotit práci dělníků u pásu v automobilce.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-23 10:24:23 Titulek: Re: vykořisťování [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Vy tomu zjevně nerozumíte, Karle
Netvrdím, že všemu rozumím. Rád se nechám poučit od moudřejších. Čím anonymnější a schovanější jsou, tím důležitější jsou jejich názory! Díky, pane/paní/slečno JH! :-D
logo Urza.cz
kapky