Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Regis (strana 18)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
S tím souhlasím, to vážně neznamená. Jsou to bláboly, ať už je tak explicitně označím, nebo ne.
Web: neuveden Mail: schován
Já je neoznačuju za údajné bláboly, další tvůj blábol. Já je označuju prostě za bláboly.
A nemůžu za to že to bláboly jsou.
Web: neuveden Mail: schován
Já sleduju Urzovy stránky nebo FB komunitu docela dlouho. A žádných takových "absurdních představ" jsem si moc nevšiml. Takže můžeš je někde ocitovat a podložit nebo je to jen tvůj strawman?
Web: neuveden Mail: schován
Můžu za to že to tak v drtivé většině případu opravdu je? :-)
Web: neuveden Mail: schován
Chápu, ztrácíš se v tom jaký tvůj blábol mám na mysli.
Web: neuveden Mail: schován
No I kdyby náhodou něco takového tvrdili, tak pochybuji že se najde anarchokapitalsta který to "akože nazve dobrovolné" a bude tvrdit že otroctví v Římě bylo v pořádku. Prostě jen další Norbertův blábol.
Web: neuveden Mail: schován
Označil někdo někdy otroctví v Římě jako "dobrovolné". Ne. Tak o co Ti jde?
Web: neuveden Mail: schován
Právě, začal jsem já. Takže tvoje komentáře o nějakém úplně jiném typu otroctví jsou úplně irelevantní.

Z křesťanského pohledu je právě rozdílů víc. Ale jak jsem psal, úplně nevidím smysl v tom tě nějak přesvědčovat.
Web: neuveden Mail: schován
Pokud zůstane jen u prostého konstatování, tak nic.
Web: neuveden Mail: schován
Tak pokud to otroctví nebylo dobrovolné podle ankapistických měřítek a tedy (možná) v pořádku, tak je tvoje připomínka úplně irelevantní.


Pokud nejsi věřící, tak úplně nevidím smysl v tom tě o nějakých rozporech přesvědčovat. Prostě je rozdíl mezi tím, že někoho donutíš k "solidaritě" a "hříchy" mu zakážeš, tak jak to chceš dělat ty, a tím když někdo někomu dobrovolně pomůže (na což IMHO klade důraz právě křesťanství) a ublíženě si u toho nestežuje.
Web: neuveden Mail: schován
No já mluvím konkrétně o tom co tu prezentuješ ty. To jsou samé kecy o tom, jak když bys někomu pomohl, tak si ubližuješ oproti těm co nepomáhají, nebo o tom, jak se dva lidi co se na něčem normálně dohodnou, vykořisťují a obohacují na úkor druhého, nebo jak když má někdo obecně víc, tak ostatní mají "o to míň". Ukázky lakomství a závisti jak z učebnice náboženství pro malé děti.

Já souhalasím s autorem. Právě tím důrazem na individualizmus a dobrovolnost jsou si křesťanství a ankap docela blízko (ačkoliv rozpory bych tam našel taky).
Web: neuveden Mail: schován
No a máš pocit že ve starověkém Římě bylo otroctví "akože ankapisticky dobrovolné"? Nebo proč to sem píšeš?

Jinak teda pokud se chceš trochu dovzdělat, v čem se ten tvůj socialistický přístup liší od křesťanského, tak můžeš zkusit začít nejkratším listem Filemonovi (na ten jsem si vzpomněl prvně, ale o otrocích se píše na více místech:
"12:Posílám ti ho zpět, je mi drahý jako mé vlastní srdce.
13:Chtěl jsem si ho ponechat u sebe, aby mi ve vězení, kde jsem pro evangelium, sloužil místo tebe,
14:avšak bez tvého souhlasu jsem nechtěl nic udělat, aby tvá dobrota NEBYLA JAKOBY VYNUCENÁ, nýbrž aby byla DOBROVOLNÁ.
15:Snad proto byl na čas od tebe odloučen, abys ho měl navěky -
16:ne už jako OTROKA, "... (zvýrazenění moje)
Web: neuveden Mail: schován
Ja jsme třeba katolík. A je to vlastně jeden z vícero důvodů proč se za anarchokapitalstu nepovažuji (Ale označení fanoušek ankapu se nebráním :-). Vidím tam nějaké rozpory, které nějak nemám v hlavě dořešené.
Web: neuveden Mail: schován
Btw. Jsi věřící nebo máš aspoň nějaké základy dané výchovou / vzděláním (výuka náboženství)? Nechci se vrtat v nějakých osobních věcech, jen by mě zajímalo na jaké úrovni se bavíme, když tu vytahuješ věci jako 7 smrtelných hříchů.

V jednom z Pavlových listů je např. výzva otrokovi aby se nebouřil a poslouchal svého pána a pracoval poctivě (přesně bych si to musel dohledat, už je to delší dobu co jsem to četl). To musí IMHO naštvat každého socialistu i anarchokapitalstu, protože by s tím (teď) určitě nesouhlasil.
Web: neuveden Mail: schován
Tak ten tvůj socializmus je např. na té závisti postavený, takže úplně nevím co chceš anarchokapitalstům vyčítat.
Web: neuveden Mail: schován
Mě přijde že tu příliš genralizuješ pár nějakých vyjádření a děláš akorát pěkného strawmana. Myslím, že každý anakapák má tu predatavu o přechodu na ankap jinou, šlo by to provést všelijak.
Web: neuveden Mail: schován
Ano, to jsem se tím snažil říct. Je to složitější. NAP je něco co si vymysleli lidi. Asi se to úplně nedá aplikovat na Boha jako stvořitele světa,at už v něj věříme nebo ne.
Web: neuveden Mail: schován
Kde a jak to ankap vyzdvihuje?
Web: neuveden Mail: schován
Souhlas, lepší bude socializmus, tam se budou mít ti na spodku na hovno, ti uprostřed taky a ti nahoře taky (oh wait, ti vlastně ne). Že tě takové bláboly baví,když tu máme dekády různých experimentů se socializmem, do kterých zadní vykořisťování kapitalisticti dělníci neutikali.
Web: neuveden Mail: schován
To je trochu složitější. Ten chrám patřil Bohu a Ježíš byl Boží syn. Dá se říct, že byl na svém.
Web: neuveden Mail: schován
To já mám jen občas takový podivný humor :-)
Web: neuveden Mail: schován
Tím jsem dokázal že Fuld má pravdu, respektive tvoje tvrzení to nevyvrací.
Web: neuveden Mail: schován
Tím jsem dokázal že tvoje tvrzení byl nesmysl
Web: neuveden Mail: schován
Dodatek, dodatek, dodatek.
Ta výchozí pozice klidně může být - mám stejně, nebo dokonce - mám míň jak ostatní.
Web: neuveden Mail: schován
Příklad. Vezmu něco z těch omezených zdrojů (ok, mám víc, ostatní mají miň). Něco z nich vytvořím (prací, sic!), co má větší hodnotu než ty zdroje předtím. Najednou mám víc ale, ostatní nemají míň. Dokázáno.

Chtěl jsem to rozvést i dál s úvahou ohledně subjektivní hodnoty, ale vlastně to ani nepotřebuji.
Web: neuveden Mail: schován
Tak to je ovšem blbost
Web: neuveden Mail: schován
Ten píše o jiných číslechm A jelikož chápu proč, tak se ptát nemusím.
Web: neuveden Mail: schován
Kde si to můžu jít vybrat?
Web: neuveden Mail: schován
Mě je jasné, že je konsezus nepravděpodobný. Proto považuji požadavek "Tak aby neprebiehal proti vôli ŽIADNEHO z občanov štátu" za nesmyslný (a k tomu ještě víc za nesmyslný dodatke "čiže nenásilně"). To se neděje ani v demokracii.
Web: neuveden Mail: schován
Když někdo vyhraje volby, tak to pořád znamená že můžejednat proti vůli některých lidí (třeba toho co volil něco jiného nebo nevolil vůbec), tedy stále násilí.
Web: neuveden Mail: schován
Tohle je jen takový výkřik, nebo čekáš seriózní diskuzi od lidí, které urážíš? Zjevně dělám dobře když většinu tvých příspěvků rovnou preskakuju.
Web: neuveden Mail: schován
"Ostatne, pokud nekdo spacha zlocin, tak uz ho nebrani NAP. "
Nechápu co to přesně znamená a z čeho to plyne. Když něco ukradnu tak automaticky ztrácím veškerá práva? Jak mě má "NAP" bránit? Bránit můžu sám sebe, případně mě můžou bránit ostatní lidé
logo Urza.cz
kapky