Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele marek28 (strana 16)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: marek28 Čas: 2017-12-11 15:26:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No jo, tak to jsme potřebovali slyšet. Tak v takových případech je očividně chyba u ostatních. Mně osobně se to zatím ještě nestalo.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-11 15:25:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže daně tu s námi jsou cca 5000 let, a to ještě v jen v těch nejstarších civilizacích. To není moc dlouho, vzhledem k tomu, že homo sapiens sapiens existuje cca 40 000 let. :)
Autor: marek28 Čas: 2017-12-11 15:18:15 Titulek: Re: Diskuse [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ten chlap je očividně drsnější než vypadá. :D
Autor: marek28 Čas: 2017-12-11 09:44:29 Titulek: Re: Diskuse [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zrovna politik by takhle neměl diskutovat vůbec, kor když je z prťavých svobodných. Lidi si při diskusi musí uvědomit, jaký vlastně sledují cíl - jestli si chtějí pohonit ego tím, že někoho zničí argumenty a ještě ho pouráží, nebo jestli chtějí prospět své věci. Protože ve druhém případě je takový přístup ryze kontraproduktivní.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-11 09:42:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já vycházím z toho, co mám k dispozici. Nic lepšího (zatím) ani nemám.

No proto právě píšu, že nechci, aby se z nich něco takového stalo. Na ankapácích se mi mimo jiné líbí i právě to, jak jsou většinou nad věcí, ačkoliv žijí ve společnosti, která jde hrubě proti jejich morálce.

To s těmi posty je fakt, ale v kombinaci s tím, že šlo o emotivní a nátlakový příspěvek (ve stylu natočení jatek někde v rozvojové zemi + text ve smyslu tohle děláte, za tohle můžete vy) doplněný o lži (krávy strašně trpí, když jim člověk odebere tele = lež jako věž), to už hodnotím jako nátlak a cpaní názoru. Placenou politickou reklamu vnímám úplně stejně, před volbami jsem pod každý takový psal vulgární komentáře, nahlašoval je a mazal. S těmi se neseru. :D

Já ale nešel do jejich epicentra, já byl na své zdi, kam mi vlezli naopak oni. A reagoval jsem slušně, třeba jsem upozornil na lživé věci, které video obsahovalo. V takovém případě očekávám slušné reakce (a ano, i tací se tam našli, mmj. i admin stránky, čímž mě příjemně překvapil). Agresivní vegany v nesouvisejících diskusích jsem viděl párkrát v diskusích o receptech (mmj. i na ZP), ale je klidně možné, že to byl trolling (jako že ve stylu "doufám, že vám ty mršiny chutnají").
Autor: marek28 Čas: 2017-12-11 09:34:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Však co by ne, to je každého věc. A zrovna tohle si myslím ani není nějak kontroverzní. Jo to kdybyste na každého, kdo schvaluje stát a daně, hned vyjdel, že je svině zlodějská, to by byla jiná...
Autor: marek28 Čas: 2017-12-11 08:00:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Je mi sice blbé tak krásný a dlouhý komentář odbýt krátce, ale já teda vycházel z toho, že mu ti lidé říkají, aby jim furt ten anarchismus přestal cpát. A takhle si představuju reakce člověka, který zrovna politiku asi řešit nechce. Asi neproběhla konverzace typu:

Koho volíš?
Já nevolím, jsem anarchokapitalista a neuznávám to.
Tvl přestaň mi furt cpát ten svůj anarchismus!!!

Bude to muset trochu osvětlit autor, ale zatím jsem si udělal obrázek takový, že zřejmě opakovaně tahá ankap tam, kde to prostě nikoho nezajímá a často staví oslí můstky, aby se z nějakého tématu dostal na ankap.

A to zkrátka nepůsobí dobře. Já vím, že k tomu mají lidé z různých marginálních nebo méně významných skupin sklony (vegani, feministky, svobodní...), ale myslím, že je to kontraproduktivní. Btw já agresivních veganů viděl už celkem dost a zrovna u nich se to (možná neoprávněně) traduje. X krát mi třeba na Facebooku přistálo nějaké emocemi napráskané ulhané video z nějaké veganské skupiny jako propagovaný příspěvek, párkrát jsem se i slušně zapojil do diskuse a pustili se do mě bez váhání, že jsem vrah, co žere zdechliny a tak (jako bych to nevěděl a neužíval si to).
Autor: marek28 Čas: 2017-12-11 02:36:11
Web: neuveden Mail: neuveden
Není nic otravnější než diskuse s člověkem, který je přesvědčen o své morální nadřazenosti a spravedlnosti. Aby nedošlo k mýlce - já si taky myslím, že ankap je spravedlivější a morálnější než cokoliv jiného, ale diskuse v tomhle duchu je prostě předem odkázána k neúspěchu. Bacha, aby se z anarchokapitalistů nestali druzí vegani. A taky je nutno si uvědomit, že každý člověk má nějakou svou morálku a spousta lidí s úplně opačnou morálkou je přesvědčena o své morální nadřazenosti nad ostatními lidmi s jiným názorem. Pravdu stejně nemá nikdo.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-11 02:28:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No počkat počkat - jaké socialistické stávky a demonstrace či bojkoty? Co je jako na těchto nástrojích socanského? Jsem přesvědčený, že v ankapu by tyhle věci byly poměrně časté a nic násilnického na tom fakt není. Je to jedna z možností, jak mohou zákazníci ovlivňovat politiku firmy a vyjadřovat s něčím nesouhlas. A jestli si myslíte, že to je obřím korporacím přece u prdele, tak si vyhledejte něco o tom shitstormu, který vyvolala gigantická vydavatelská firma EA svojí hrou Star Wars Battlefront II. To je moc hezký a aktuální příklad.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-10 16:03:24 Titulek: Re: marek28 [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Samozřejmě máte pravdu, celý ten text se týkal pouze lidí, kteří z nějakých důvodů to pojištění mít nebudou. Co jsem četl třeba o USA, tak tam je to rozděleno zhruba na třetiny - třetina je pojištěná, třetina si šetří bokem (a po jejich smrti to zdědí blízcí místo toho, aby to spolkla pojišťovna) a zbylá třetina to vůbec neřeší.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-10 16:02:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
1) Ach tak, bylo tam na vás málo obratů jako imho, podle mě, dle mého názoru a tak. :) No tak já se opravím - je to samozřejmě jen můj názor a netvrdím, že umím předvídat budoucnost se 100% přesností. Jasně že by to mohlo být naopak, ale mně přijde logičtější tahle možnost. On by ankap vůbec podle mě aktivizoval veřejnost, takže bojkoty a podobné akce by byly častější.

2) Njn nikdo neví, jak to bude prožívat, až to přijde.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-10 06:56:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
1) A vy myslíte že ne? A jestli by tohle lidi nedokázalo nasrat k hromadnému bojkotu, tak už nevím co jiného...

2) Jasně i to je možné a spousta takových se taky najde, ale těch pár starých či umírajících lidí, jejichž názor jsem slyšel, mluvilo spíš smířeně. Existují koneckonců i lidé, co dobrovolně ukončí léčbu, aby mohli ty poslední chvíle dožít doma a v klidu, ne ve sterilním prostředí, páchnoucím dezinfekcí a močí. Já se jim vůbec nedivím.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-10 00:50:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No jo, umřít v pátek po příchodu z práce...Existuje něco smutnějšího?
Autor: marek28 Čas: 2017-12-10 00:25:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Na to by zase řekli, že přece nemusí dělat PR, když mají monopol (vyzkoušeno).
Autor: marek28 Čas: 2017-12-09 22:36:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Aha, to mě nenapadlo. Já ani nevěděl, že to na Steamu jde a to tam nakupuju každou chvíli...
Autor: marek28 Čas: 2017-12-09 22:22:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo a ještě k bodu 1 bych dodal, že bojkoty a podobné praktiky by byly v ankapu mnohem častějším nástrojem, to kdyby někdo tvrdil, že bojkoty jsou přece neúčinné.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-09 22:20:12
Web: neuveden Mail: neuveden
Měl bych dvě věci k tomu všemu, co zaznělo.

1) Pokud se bude lidem zdát, že nějaká společnost vydírá pacienty a říká si o léky příliš velké sumy, bude mít ještě jiné možnosti kromě charity atp. A to obyčejný nátlak veřejnosti - bojkoty, špatnou reklamu, kampaň v médiích atp. Představme si situaci, že nějaká farmaceutická firma skokově zvýší cenu nějakého léku na desetinásobek. A představme si, že ten lék je jediný na nějakou smrtelnou nemoc. Na první pohled se může zdát, že ta firma má triumf, ale lidem se něco takového asi líbit nebude, že jo. Takže si sice vydělá víc na prodeji toho jednoho léku (lidé nebudou mít na výběr), ale na prodeji ostatních léků (protože farma firmy zpravidla vyrábí spoustu různých léků) může těžce prodělat, protože lidé si řeknou hele, tohle je lék té zmrdské firmy, tak to já si u konkurence koupím alternativu. Ve výsledku tedy firma naopak prodělá a má negativní reklamu na x let dopředu.

2) Asi to bude takové cynické, co teď řeknu, ale ze smrti se imho v moderní západní společnosti stal strašný bubák. To zní dost debilně, když si to po sobě čtu, ale je to prostě tak. Náplní našeho zdravotnictví do jisté míry je, že za každou cenu udržuje lidi na živu co nejdéle. I když jsou třeba už v komatu a je jim 90 i když mají bolesti a umřít chtějí i když péče o ně stojí desetitisíce denně, aby tu mohli být ještě o pár měsíců v bolestech déle. Samozřejmě neříkám, že se mají lidé nechat umírat, ale třeba já osobně bych raději umřel v 75 a odkázal blízkým svůj dům, než abych ten dům prodal, abych ještě o rok déle mohl být na LDN.
Když se ty peníze na obdobné věci berou z velkého společného balíku, tak to nikomu zas tak divné nepřijde a je to vlastně taková záplata na případný pocit viny. A ačkoliv teď se každý bude dušovat, že by svým blízkým zaplatil těch pár měsíců navíc i kdyby měli prodat všechno, co mají, realita by byla jiná. A zároveň si myslím, že kdyby lidé, co teď umírají s minimální nadějí na uzdravení, dostali nabídku, že když umřou o půl roku dřív, jejich rodina dostane třeba půl mega, udělali by to. Aspoň já bych to udělal, ale jsem si jistý, že i řada dalších lidí. Ne že by v ankapu něco fakt dostali, to je jen analogie k ušetřeným penězům. A ono je taky strašně snadné být děsně humánní, když to člověk neplatí ze svého.
Celý odstavec se ale samozřejmě týká jen nevyléčitelně nemocných starých lidí. Někde jsem i četl, že právě péče o takové lidi polyká obrovské množství prostředků ve zdravotnictví. Myslím, že bychom se jako lidi zase naučili umírat. Ale jako argument v diskusi s etatistou bych tuhle větu fakt nepoužíval. :D
Autor: marek28 Čas: 2017-12-09 21:50:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zajímavé, když jsem si četl výhody bitcoinu, tak se tam mimo jiné i psalo, že neexistují žádné poplatky za transakce. Tak jak to je?
Autor: marek28 Čas: 2017-12-09 21:03:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kvůli nestabilitě nebo proč?
Autor: marek28 Čas: 2017-12-08 18:31:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já se v tom moc neorientuju, ale bitcoin za sebou už má nějaké období, kdy skokově narostl, ale zase spadl, ne? Co když už se blíží vrcholu a začne zase padat?
Autor: marek28 Čas: 2017-12-08 18:19:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je pravda, ale já nerad riskuju.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-08 16:12:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já bych si ho samozřejmě nechal jen pro sebe. :D
Autor: marek28 Čas: 2017-12-08 16:11:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No jo, jenže teď už je to mimo moje finanční možnosti. :D
Autor: marek28 Čas: 2017-12-08 09:23:48
Web: neuveden Mail: neuveden
Kdyby tak člověk měl stroj času... :(
Autor: marek28 Čas: 2017-12-07 20:24:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ok už chápu, co vám tam chybí.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-07 14:46:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jací miláčci???
Autor: marek28 Čas: 2017-12-07 01:22:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je jako říct, že když je někde v zákoně, že se lidé za určitých okolností mají zavírat do blázince, tak proti tomu nemají nic říct a nechat se odvézt.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-07 01:10:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já taky považuju x věcí za banální - třeba že herečka x šla na ples v nějakých šatech. Proto taky takový titulek přehlédnu, natož abych ho otevíral, četl a ještě komentoval. Tak tomu moc nerozumím no.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-07 01:09:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A proč potřebujete pod skoro každým jeho článkem ostatním psát, že to téma považujete za banální?
Autor: marek28 Čas: 2017-12-07 00:44:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Banalit pro Vás. Mně to teda banální nepřijde ani trochu. Že něco nezajímá Vás přece neznamená, že je to banalita. Nějaké kouření v hospodách třeba mně taky může být úplně u prdele, protože se mě vůbec netýká. Je to snad kvůli tomu banalita?
Autor: marek28 Čas: 2017-12-06 18:41:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ok budu to sledovat.
Autor: marek28 Čas: 2017-12-06 16:15:16 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
"bych mu vysvětlil proč je brainwashnutej a podrobně rozebral jak státní školy ovlivnily jeho myšlení a že nemusí být anarchokapitalista, ale měl by si všechny ty své školou naučené axiomy (demokracie je nej, každý problém se musí řešit zákonem, bez EU a státu to nejde) trochu více rozebrat" - To už mi zní skoro jako nějaká konspirační teorie. Já nevím, kam jste všichni chodili do školy. :D
logo Urza.cz
kapky