Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele velkej Ká (strana 18)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-09 07:30:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak určite, potenciálny výrobca vidí že všetci ľudia v uliciach už majú doma vyrobené rúška, ale on namiesto vlastných očí bude veriť nejakým blbým poučkám.

Tak já si můžu doma ušít ledacos, a stejně si radši kupuju hadry v krámě.

Na to aby som ja ako predavač vedel že je po niečom dopyt mi úplne stačí vidieť že mám prázdny sklad, nepotrebujem k tomu priekupníkov.

Prázdný sklad už je pozdě. Před tím se mají zvyšovat ceny, což přitáhne další výrobce (tedy z Vašeho pohledu dodavatele).

Prečo štát zatvára reštaurácie? No predsa kvôli tomu aby sa pandémia nešírila rýchlejšie než sa šíri. Pri jedení je dosť problém mať rúšku na ústach :-D.

Takže uznáváte, že restaurace nezavřel koronavirus, ale stát. Kdyby je stát nezavřel, asi by zavřely také, ale samy od sebe, lépe by si rozvrhly utlumení provozu, nebo by našly nějaké další cesty, jak se situaci přizpůsobit.

Tá Vaša reorientácia má jednu chybu, kuchár vie variť a nie šiť.

Achjo. Hlavně že do vedlejších vět jasně píšu, že ta reorientace nemusí probíhat přímo, tedy že by číšník šel šít, ale ten řetěz změn může zahrnovat více přeorientovaných osob.

Takže oveľa efektívnejšie riešenie je tých kuchárov a čašníkov a reštaurácie dotovať kým karanténa neskončí, aby sa potom mohli vrátiť ku práci ktorú ovládajú.

A pokud ta situaci díky neschopnosti státu potrvá třeba roky...?
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-09 07:03:06 Titulek: Re: Nasrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Najděte tedy komerční zdravotní pojištění. To cestovní je k tomu nejblíž, pojistí vás na riziko lékařské péče v zahraničí.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-09 07:01:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Díky za etymologicko-kulinářský rozbor. Mám z toho teď úplnou bramboračku.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 23:08:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ad zdražení: Pomůže hodně. Vysoká cena znamená znamená vysokou poptávku a potřebu zvýšení nabídky. Přirozeně se tedy najdou další výrobci (či jiní poskytovatelé), kterým se vyplatí tuto poptávku uspokojit.

Ad restaurace: Proč je tedy stát zavírá a omezuje?

Víte, ta reorientace trhu je přesně to, co je potřeba. Výroba zdravotnického materiálu může zaměstnat ty, kteří přišli o odbyt v důsledku nižšího pohybu osob. Trh se tímto směrem přizpůsobí, a ceny se srovnají. Samozřejmě, že ty přesuny nemusí proběhnout přímo (číšník - šič roušek), ale může se to stát řetězově (číšník - skladník - šič roušek).

Když toto zabijete, budete mít číšníky bez práce a příliš málo šičů roušek (nebo já nevím čeho zrovna teď potřebnýho). Nebo ještě hůř, číšníci budou šít roušky, ale neuživí je to.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 21:26:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ad c) Co přesně je podle Vás dezorientace trhu? Proč by mělo vadit, že se trh jako celek přizpůsobuje aktuálním potřebám? Podle mě je to naopak skvělé, je to přesně to, čím trh může lidem prospívat.

Ad d) Ale možná bych to mohl brát doslovně, a chcete, aby trh byl ve skutečnosti dezorientován, mířil úplně mimo potřeby lidí, a v této dezorientaci jej chcete uměle udržovat různými omezeními a zákazy. Tím pádem se ale připravte na to, že trh prostě nebude lidem poskytovat to, co aktuálně potřebují.

Tákhle jednoduchý to je.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 21:23:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jinými slovy, já nezakládám bordel, vy nezakládáte bordel, ale hádáme se o tom, co by kdyby. Netvrdím, že dětský bordel nevznikne; doprdele, určitě jich i teď existuje dost; ale tady na tom vážně tak zle nejsme, aby byly pro děti jedinou možností, jak přežít. Vy sám nechcete v ankapu zakládat dětský bordel. Ok. Proč? Vysvětlil byste mi to?
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 21:17:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nesouhlasím. Lidé, kteří dělají zásoby pro horší časy, jsou také potřeba. Vyrovnávají nedostatek v dobách krize, případně signalizují, že je potřeba vyrábět více.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 13:46:09 Titulek: Re: Nasrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Soukromé pojišťovny, které jsou přísně sešněrovány pravidly o tom, na co smí přispívat a na co ne :) Výši pojistného pojišťovny neovlivní už vůbec (tedy kromě nějakého lobbingu.) Ty jsou soukromé asi jako IG Farben za Hitlera.

Soukromé lékárny Vám vydají jen léky, které schválil stát, a část z nich pouze na předpis. Cenu léků určuje stát.

Soukromé nemocnice jsou svázány státními pravidly ještě více. Vybavení i pomůcky musí mít speciální certifikaci, která zvyšuje cenu všeho na nejméně desetinásobek. Personál musí náročnou certifikaci i na triviálnější operace. Jsou přesně dané formuláře, které se mají vyplňovat...

Když se na to dívám, musím se omluvit, nemáme socialistické zdravotnictví. Máme zcela neskrývané a nefalšované fašistické zdravotnictví.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 12:48:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nikdo. A to je právě ten jeho problém. On potřebuje, aby mu někdo bránil dělat věci, které se mu nelíbí. Jednou mu strašně vadí dětské bordely, pak by je sám chtěl zakládat. U něj je asi zcela normální chtít dělat věci, které se mu nelíbí, a potřebuje, aby se mu v tom muselo bránit. Osobně bych tedy takový problém řešil s psychologem, ale kdo jsem, abych Aliasovi říkal, jak má řešit problémy se svou vlastní vůlí?
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 12:43:43 Titulek: Re: Nasrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně. Trh. Patenty, licence, regulace, socialistické zdravotnictví, "pojištění". Prej trh :D
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 11:16:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
1) Že si každý může vybrat svého výživového poradce podle svých potřeb. 2) A kolik lidí bude souhlasit s dětskými bordely? Vemte si, kolik lidí souhlasí s bordely normálními.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 10:34:35 Titulek: Re: Nasrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nebo díky kokotům, kteří nejsou ochotní/schopní vymyslet něco lepšího než vakcíny?
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 10:33:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Možná kdybychom tu svobodu respektovali, našli bychom daleko lepší a účinnější způsoby, jak se chránit před nemocemi. Takhle trčíme u vakcín na jeden konkrétní druh viru, a běda, když přijde nějaká novinka.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 10:29:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vám také, snad se z té tmy někdy proberete.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 10:25:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nikdo a nic, jen se na Vás asi hromada lidí bude dost blbě dívat.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 10:24:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Sorry, sebrat ti část příjmu a dát ji na provoz děcáku tě nedělá otrokem cizích potřeb.

Dělá. Já to tak vnímám. Politici totiž neustále hovoří o potřebách, když se mají zvyšovat daně. Takže ano, je to zotročení cizími potřebami, a stokrát radši poskytnu ty samé peníze nějaké charitě, která se stará o děti, než poměrnou část daní, jež jde na dětské domovy apod.

To nevím, ale určitě nenula.

Je to nula. Ve vyspělých západních zemích nikdo hlady neumírá, přesně protože existuje dost různých charit.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 10:15:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Divíme, protože snad vždy k tomu příkladu s dětskými bordely zdůrazňujeme, že ekonomika takového prostředí musí být v totálních sračkách, aby jediným rozumným útočištěm pro dítě byl dětský bordel. V o něco menších sračkách máte nějakou jinou dětskou práci a v ještě menších sračkách dítě pracovat nemusí, protože se o něj postarají dospělí. Toto všechno ale závisí na bohatství společnosti.

Ale samozřejmě se to tu bude mnohokrát řešit, protože někteří ... jsou tak natvrdlí, že toto nechápou, a vidí jen automatické rovnítko mezi ankapem a dětskými bordely coby (dle jejich pomateného myšlení) jedinou možnou manifestací tohoto politického směru.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 10:11:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak samozřejmě, že ne nárokově. Nikdo nemůže být otrokem potřeb někoho jiného, o tom je svoboda. To ale opravdu neznamená, že se o opuštěné děti nikdo start nebude. Nikdo třeba nemá povinnost mi zajistit bydlení, přesto bydlím. Nikdo nemá povinnost mě živit. Přesto žiju. Kolik lidí na území ČR je na tom opravdu tak bledě, že si nedojde ani do blbé charity, a raději zemře hladem? To i počet sebevražd je vyšší.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 10:03:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně, nikdo nedělá nic sám od sebe, ani o opuštěné děti se nikdo nepostará. /s Vy máte opravdu pořádně zhasnuto.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:57:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pak se omlouvám, že svoje elementární sociální cítění neprojevuji touhou lidem poroučet a trestat je.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:56:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
*je na toto skvělá odpověď.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:56:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A to, že jsou někteří Češi vypatlaná hovada, ještě neznamená, že tu není plno dobrých lidí, kvůli kterým stojí za to zde zůstat a pokusit se měnit svět k lepšímu s nimi. A teď nemluvím o anarchokapitalistech, ale obecně o životě; o rodině, o přátelích a dalších blízkých lidech. I ta "lůza" (s kterýmžto termínem jsem si tady v této diskusi skutečně nezačal) je plná fantastických lidí pro někoho jiného. Jen spolu musíme najít řeč a uvědomit si, co je v našich životech důležité. Pro každého z nás je to pravděpodobně život a lidé, s kterým ten život trávíme. Proč se hádat o politice... a anarchokapitalismus je na toto skvělá otázka. Losna nebo Mažňák, všechno jedno jest. Nakonec si stejně musíme poradit sami. I s těmi rouškami.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:47:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, když už tedy půjdeme takto po předcích státu, tak moji předci (alespoň část z nich) zde žili ještě před těmi Přemyslovci.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:46:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Alias: Urza ankap skutečně nevymyslel. Je to reálný politický směr, který je známý po celém světě. Asi nejvíce příznivců má v USA a v Brazílii.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:46:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
On totiž ten skutečný argument je, že demokracie porušuje lidská práva, a to je ten argument proti demokracii. To, že se demokracie může proměnit v totalitní diktaturu, je třešnička na dortu, ale to, že demokracie je forma vlády, tedy nějakého vnuceného řízení, je inherentní součást její definice, a právě skrze tuto definici demokracie porušuje lidská práva. Praktický příklad s tím výživovým poradcem. Řekněme, že toho si platím, aby mi zakazoval jíst určitá jídla nebo v určitou dobu, přikazoval mi pohyb apod. Potud dobré - vybral jsem si ho sám, spolupráci s ním můžu kdykoliv přerušit a nemusím se kvůli tomu stěhovat do nějaké tramtárie s jiným jazykem a kulturou. A teď si představte, že jako společnost budeme hlasovat, který výživový poradce bude rozkazovat všem. Ne každý bude s vybraným poradcem souhlasit, a mnohým lidem budou příkazy tohoto poradce škodit. A představte si, že tohoto poradce nemůže nikdo odvolat, opět se o tom musí hlasovat. Jak se Vám tahle situace líbí? Podotýkám, je plně demokratická.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:38:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Stejně jako to, že snahy zavést komunismus ve všech státech selhaly nebo selhávají, není argument proti komunismu.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:37:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vy se mi zdáte :D Takže si to shrneme: Malí nedosáhnout na licenci, protože je jejich produkce příliš malá. A je to dobře, protože by stejně nepokryli poptávku. /s Už jste slyšel "Stokrát nic umořilo osla"? Tak co třeba: "Sto Žufánků pokryje poptávku"? (Nebo tisíc, deset tisíc... to je jedno.)
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:31:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kromě toho, já tu jsem doma. Jsem starší než ČR. Takže z mého pohledu: ČR ať se klidí, ne já.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:30:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co třeba jazyk, kultura, sociální vazby? Pro mě je jednodušší snažit se zničit stát, než k tomu přidávat ještě nějaké mezikroky s adaptací na nějakou jinou kulturu, jazyk, a pak se snažit zničit stát tam.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:19:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To já nevím, to je silně hypotetická otázka. Stát je bohužel reálný, a na jeho obojku se mi rozhodně nelíbí. A poslední měsíc už vůbec.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:18:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já jsem samozřejmě myslel také demokratický stát. Tedy takový ten, ve kterém si lidé můžou zvolit diktátora nebo totalitní stranu. Nebo ten, ve kterém dotační podvodník vysává státní pokladnu pro své firmy. Nebo takový ten, který omezuje pohyb osob a zavírá hranice. Zkrátka stát, pro něhož jediná zpětná vazba je jednou za 4 roky od lidí, kterým jde nakecat jakékoliv sračky, a oni tomu věří, protože hlas je nic nestojí. Skutečně v tomto směru nejsme ve při, takže znovu opakuji:

Aspoň nějaké meze? Jo, to jsme viděli a vidíme furt. Stokrát radši tu anarchii.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-04-08 09:10:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Oni mají pořád na výběr si ode mě nic nekoupit. Každá věc, kterou na světě lidé vyrábějí, je nějakým způsobem navíc oproti nějakému výchozímu stavu. Za pár let může někde existovat monopol na žbrlůch. Cítíte se nucen žbrlůch kupovat?
logo Urza.cz
kapky