Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele velkej Ká (strana 89)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-21 21:17:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já s důchodem nepočítám. Za těch X desítek let bude nejméně jedna měnová reforma, nejméně deset reforem důchodových, a pokud bude důchodců přibývat (jako že bude), stejně dostanu hovno a to ještě kdovíkdy. Makám hlavou, až mi hlava nebude fungovat (a tedy vydělávat), nemá smysl žít. To říkám na rovinu každýmu, kdo se mě ptá, proč neplatím víc než musím.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-20 19:49:56 Titulek: Re: Daň z hlavy [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jelikož svůj čas raději trávím s lidmi v práci, musím Vaši nabídku sokratovského dialogu odmítnout. S pozdravem, nepište mi, a pokud možno nepište vůbec (akorát zde mrháte svým drahocenným časem; jenom Váš poslední komentář Vás musel stát odhadem 1000 Kč, které Vám pochopitelně ani já, ani Urza, ani kdokoliv jiný nezaplatí, neb tento komentář od Vás nebyl objednán).
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-19 11:12:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No vidíte, tak si konečně rozumíme. A když se tedy shodneme na tom, že ve slamníkách toho moc není, tak se možná shodneme na tom, že 10 Kč nějaké charitě od milionu lidí je víc než milion kč od jednoho milionáře. A zatímco milionář má u sebe ve šrajtofli třeba ten milion, oni mají každý třeba stovku.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-19 10:52:43 Titulek: Re: Daň z hlavy [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jsem v kontaktu s běžnými lidmi a sbírám příběhy, jestli myslíte tohle. A když vidím, kolik problémů, které řeší, do značné míry způsobil stát, tak jen žasnu. Tak např. včera jsem mluvil se starším pánem, který si dával vyměnit kloub; slibovali mu ve zdejší nemocnici čekání na operaci 25 měsíců. Nakonec šel do Motola, čekal "jenom" 7 měsíců. To je prosím výsledek státní regulace zdravotní péče. Dokážete si představit, že bych čekal na housky 7 měsíců? Na zubaře? Na instalatéra? Na počítač? Na doručení zakoupeného software? Chápu, že některé služby jsou proces, ale jaký proces je u výměny kloubu? Změřím zákazníka, vybereme náhradní kloub, ten dáme vyrobit a poslat, pak připravíme zákazníka na operaci a kloub vyměníme. To nemůže trvat 7 měsíců, natož 25, ani omylem.

Odtržený od reality je stát, který si myslí, že všechno ví nejlépe a všechno za lidi zařídí nejlépe. A že ho nezajímá, že každý člověk má jiné potřeby a požadavky.

A je mi upřímně u prdele, jaký dojem ve Vás nechávám. Pokud nemáte žádné argumenty a chcete jen pohádkařit, tak běžte pohádkařit někam mezi ty svoje "obyčejné lidi". Holt znám asi nějaké jiné než Vy.

(Pohádkaření: Domýšlení si různých "faktů" o ostatních lidech na internetu, často jen na základě podobnosti jejich názorů s názory lidí, jež z nějakého mně neznámého důvodu nesnášejí.)
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-19 10:40:14 Titulek: Re: Jak se to stalo? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne, skutečně se za součást státu nepovažuju. On mě možná za svou součást považuje, ale je to jednostranná záležitost. Přistupuju ke státu cestou nejmenšího odporu, ale žádnou věrnost jsem mu neslíbil.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-19 10:38:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ta většina majetku ale nejsou někde ve slamníku. Většina toho majetku je ohodnocení firem a zboží, které zaměstnávají a slouží mnoha dalším lidem.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-19 08:38:02 Titulek: Re: Daň z hlavy [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Další věc je, jak moc taková situace bude nastávat v ankapu. Dnes mají lidé odpad, kterého nemají velikou motivaci zbavit se ekologickou cestou. Nakládání s odpady je silně regulované, takže firem, které by odpad od Vás vykupovaly, je málo a obvykle se musí jezdit za nimi, nepřijede ona k Vám. V ankapu byste měl pravděpodobně daleko víc možností, jak s odpadem naložit.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-19 08:33:57 Titulek: Re: Daň z hlavy [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Paliče odpadu dáte k soudu. V ruce budete mít záběry na komín, měření emisí a studie dokazující jejich škodlivost. Případně pokud Vám opravdu způsobily problémy (máte nějaké astma, začal jste víc kašlat apod.), máte v ruce i tohle. Soudce řekne, že palič způsobil škodu na Vašem majetku, a aby ji uhradil, a aby se tohoto jednání dále zdržel. Vám uhradí náklady na získání důkazů, soud, větrání, výmalbu, léčbu, případně nějakou vypočítanou částku na možné budoucí problémy jeho jednáním způsobené; to nejspíš opět rozhodne soud. Pokud se pálení nezdrží, dáte ho k soudu znovu, a už ho to bude bolet víc a třeba mu soud přes tu hubu opravdu dá.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-19 07:20:06 Titulek: Re: Jak se to stalo? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vy myslíte, že to nevím? A hlavně, vážně myslíte, že jedeme na Arpanetu? To je uzavřená původně armádní síť, jejíž provoz skončil v roce 1990. Vy spíš máte na mysli protokol TCP/IP. Máte příliš mělký pohled na společnost - vidíte vzletná hesla, ale nevidíte tu dřinu lidí za tím.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-19 07:15:12 Titulek: Re: Jak se to stalo? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Samozřejmě, stejně jako koukám na pekaře nebo na sportovce. Já nejsem on, nazdar. Můžu s ním nějak interagovat, ale krizi identity prostě nemám.
Web: neuveden Mail: neuveden
Kajko, věř mi, že se sami možná za toho blbého člověka nepovažují, ale mnozí zde diskutující etatisté zde ze sebe dělají idioty velice úspěšně.

A k tomu altruismu. Oni sice obvykle mají starost, péči atd., ale buď nevěří, že by se dokázali postarat (to je ještě ta lepší varianta), nebo jsou starostliví jen hubou a chtějí, aby se starali hlavně ti ostatní (což je bohužel ta častěji vídaná varianta, projevovaná ve všech možných návrzích na zdanění či zbuzerování těch ostatních skupin obyvatel, typicky těch bohatých atd.).
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-18 21:49:08 Titulek: Re: Jak se to stalo? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Doprdele, soukromé společnosti ten internet v podstatě vybudovaly, natahaly kabely, provozují servery, tak jaká symbióza? Google. Facebook. Dokonce i Seznam, nebo tenhle web, to je všechno soukromé. ISP jsou taky soukromí. Nevím o tom, že by stát provozoval nějakou významnou internetovou službu.

Zatím jste mi nedal jediný důvod myslet si, že chápu stát špatně. Já totiž narozdíl od Vás krizí identity netrpím, neříkám píčoviny jako "stát jsem já" nebo "stát jsme my", případně "všichni jsme Gogo". Stát JE organizace. To je jeho definice. I kdybych byl součástí té organizace (jako že nejsem, žádným způsobem, pouze jsem tou organizací jednostranně označen za občana a jednostranně jsou na mě uvaleny povinnosti), nebudu s ní identický. Takže ty kecy, jak jsem část státu, nebo že stát jsme my (kdo my?), si strčte bez jakýchkoliv laskavostí do prdele. Nevěřím v žádné všeobjímající vůhů, stojím na svých nohách a jsem velkej Ká.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-18 15:44:33 Titulek: Re: Jak se to stalo? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Stát JE cizí element. Je to organizace, která má nějakou strukturu, nějaká svá pravidla, nějaké personální obsazení z politiků, úředníků, policistů, vojáků, celníků a dalších státních zaměstnanců. Ale ani oni, ani my nejsme ten stát, to je ta organizace. My jsme jen milostivě občas žádáni o názor, a to ještě značně omezeným způsobem, na velmi malou část toho personálního obsazení. Jinak musíme platit a poslouchat.

Chudoba klesla nikoliv silným státem, ale vlastní snahou lidí se z té chudoby vymanit. Sovětský svaz byl silný stát, ale lidé v něm byli chudí, zatímco tam, kde stát nezasahoval (tolik) do konání lidí, byli lidé bohatí. A lze se jen dohadovat a extrapolovat, jak dobře bychom se bývali měli, kdyby zde stát nepomáhal ani neškodil, vlastně pokud možno nebyl, a kdoví jak by to dopadlo na Západě, kdyby tam měli ještě víc kapitalismu než tam měli. Státům 20. století nelze upřít některé přínosy, např. světové války, hladomory, koncentrační tábory, prohibice a války proti drogám, exporty demokracie, komunistický režim, prohlubování krizí apod., jde o cenné dějinné lekce, a kéž byste se z nich poučil i Vy.

Máme se skvěle díky různým technickým vymoženostem, a marně si vzpomínám, že by nějakou rozvinul či provozoval stát. I ten internet daleko více rozvinuli soukromníci.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-18 12:38:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pro zaměstnance taky, mohl by si více vydělat. Pojistné se zvýší o X, ale výdělek o Y, které je větší než X. Což je vždy, kdy rizika jsou menší než náklady na jejich odstranění.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-18 12:33:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Opomíjejí člověka. To je asi největší kyd, co jsem tu zatím četl. Technici na člověka myslí pořád, snaží se plnit jeho přání, jeho rozmary, snaží se mu utřít prdel... a Vy napíšete, že opomíjíme člověka. Já mu chci dát maximální svobodu, možnost rozhodnout se o svém životě třeba stokrát líp než jakýkoliv úředník, a Vy prej, že nemyslím na člověka. Ok. Dostal jste mě. Fakt. A víte co? Ono bude možná lepší vypadat, že nemyslím na lidi. Protože kdykoliv vidím nějakého politika tvrdit, jak myslí na lidi, tak docela jasně vidím, že mnohem víc myslí na obsahy našich peněženek a jak by se jich zmocnil. A mimochodem, už jsem dneska četl jinde (na r/shitstatistssay) jiný kyd od jiného autora, že za technologický pokrok kapitalismus nemůže, no a Vy jste mi přesně to v podstatě napsal. Pokrok v sanitaci, materiálech, stavebních postupech... to nejspíš podle Vás kapitalismus nezařídil, to musel někdo rozkázat. Gratuluju. Takhle se trefit. Fakt, vy toho idiota ze sebe děláte tak dobře, že Vám ho věřím.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-18 12:21:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Teda vrazit s letadlem do dvaceti dalších letadel, to musí být kumšt. Nějaký lítající superkadlec, ne?

Ale co se čílím, Vy toho idiota za sebe děláte prostě rád. Letecké společnosti s padajícími letadly podle Vás budou mít fůru kšeftů, každý si bude chtít spadnout, a já jsem debil, když si myslím, že lidi by na trhu spolehlivější společnost (co do přepravy osob) ani nechtěli.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-18 12:16:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak ono jde spíš o to, že jedním z častých pro existenci státu je to, že je potřeba starat se o chudé. FvL tedy ukazuje, jak se stát o ty chudé "stará".
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-18 10:47:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Bacha, to je pozvánka do pořádného shitstormu o tom, jak ty nejlevnější věci jsou úplný šmejd, potraviny totální sračky a služby naprostý ojeb.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-18 10:41:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jakkoliv je to dobrá zkratka, není moc užitečná, neboť pointa seriálu tkví právě v důkladnějším rozboru toho všeho a všude.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-17 22:18:11 Titulek: Re: Decentralizace moci [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, zkušenost ukazuje, že čím větší stát, tím namyšlenější obyvatelé s příšerným vkusem; alespoň USA, Rusko, ale i Čína a Indie mají tuto pověst. Historie nám už mnohokrát ukázala, že velké celky se rozpadají. Makedonská říše, Řím (ten se dokonce rozpadl několikrát, zvlášť pokud uznáme i středověkou druhou říši, tedy tu Svatou říši římskou národa německého, a ta třetí taky nedopadla nijak slavně a rozpadla se na pár kousků), starověké státy jako Čína a Indie se také rozpadaly často, pak je tu Velká Británie a další koloniální mocnosti, dále USA (tam z toho byla občanská válka), Sovětský svaz... V dnešní době se to sype ve Španělsku, Itálii, Velké Británii, Moldávii, USA, Ukrajině; EU se vlastně taky sype, když odchází Velká Británie. Já tam nějak historicky dané směřování směrem k velkým celkům nevidím. Vidím velký chaos, a jednu zákonitost - shromáždí se velké území, to však nelze ovládat, vnitřně se rozhádá a rozpadne; pak se dříve či později objeví zase nějaký psychopat, sjednotí nějaké území, a později se zase rozpadne. (A jediný způsob, jak tento cyklus přerušit, je dodat lidem dostatek sebevědomí, sebeúcty a hrdosti, aby neposlouchali psychopaty. Zda se to povede v nadcházející fázi rozpadu, nevím.) Historicky doložitelně nejdéle fungují ty nejmenší útvary, pokud nebyly pohlceny; a to nejspíš proto, že se nemají kam rozpadnout, a mají tu pokoru, jak jsem psal. Např. Benátská republika existovala 10 století. Republika San Marino existuje samostatně doteď, a dokonce od roku 301! Island má taky dlouhou historii jednoho útvaru, a taky žádný velký stát.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-17 21:53:21 Titulek: Re: Dumping [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
My ankapisti tvrdíme že se podnikatel bude chovat zodpovědně s vyšší pravděpodobností (případně častěji) než úředník. Podnikatel má totiž větší motivaci uspět (vydělá peníze; a když selže, tak může skončit klidně na ulici) než úředník (no, možná ho povýší; ale když selže, prd se stane, stát někde nakrade další peníze). Dumpující podnikatel riskuje, že ho dumping semele, že po skončení dumpingu se objeví jiná konkurence, ale doufá, že dumpingem získá větší podíl na trhu, a tím pádem se mu peníze ztracené dumpingem vrátí na vyšším zisku. Dumpující podnikatel tedy investuje možné budoucí peníze, podobně jako to dělá podnikatel, který si půjčil. Nejlépe dumping funguje tam, kde jsou vstupní náklady (a překážky) pro možnou novou konkurenci vysoké; to je myšlenka, kterou vyjádřil Tomask.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-17 21:42:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vskutku. Všude stojí ochutnávači a nikdo není nikdy otráven. Žádný řemeslník nezfušuje svoji práci, neboť je doprovázen příslušným kontrolorem, který tomu všemu rozumí lépe než on a zákazník. Doprdele Vy fakt tak strašně toužíte po tom, abych si myslel, že jste idiot a že všechno funguje jen kvůli tomu, že je na všechno zákon, a že bez něj by byli nejpozději pátý den hosté všech restaurací otrávení a do všech střech by zatýkalo? To jako doprdele fakt? To jako zákazník budu třeba i napodesátý poptávat sračkový služby, brát elektřinu od sračkovýho dodavatele, mít sračku po každý návštěvě hospody a toužit po tom, aby mě každý den sral nějaký úředník s nějakou totální sračkou? To jsem jako zákazník podle Vás úplný nesvéprávný hovno nebo co? Nasrat, idiote!
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-17 20:38:05 Titulek: Re: Decentralizace moci [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne, nemusí. Monaco funguje. Švýcarsko taky. Lichtenštejnsko rovněž. Malé státy mají něco, na co ty velké zapomněly. Pokoru. Rozum. Vědí, že jsou tak malé, že lidé nemají problém sebrat se a odejít pryč, přičemž pryč znamená třeba jen pár metrů vedle. Víte mimochodem, že každá obec v Lichtenštejnsku se podle ústavy Lichtenštejnska může odtrhnout? Malé státy prostě nemají komplexy idiotismu, megalomanie a já nevím čeho všeho ještě. Jen si to srovnejte se Španělskem, kde se chce trhnout Katalánsko, s Itálií, kde se chtějí trhnout Benátky, s Británií, kde se chce trhnout Skotsko, s Moldávií, kde se chce trhnout Podněstří... Je lepší být dobrý a slušný soused, než týrající a zneužívající otrokář. Než někoho poslouchat nebo naopak komandovat, tak se držet vzájemného respektu. EU kdysi hodně dávno, než ji založili, tak možná někde na nějakém dávno ztraceném papíře měla ten pokorný rozumný nezakomplexovaný základ. Vzájemný volný obchod, volný pohyb osob a kapitálu. Bohužel tento model, který tisíce let funguje mezi normálními slušnými lidmi, většina států zavrhla, a udělala si z EU toho otrokáře, přes kterého se různě mocensky přetlačují, místo aby byla sobě pokornými, rozumnými a slušnými sousedy. A víte, co je k tomu vede? Ty státy jsou prolhané amorální trosky. Zlaté řetězy na krku, ale hromady dluhů, kam se podíváš, a ruce neustále šmejdící v cizích kapsách. A každý den mi dávají další a další argumenty, proč to nepodporovat.
logo Urza.cz
kapky