Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 52)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2022-06-29 08:18:00 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Super!
1. Upírat komukoliv moznost eutanazie je svinstvo.
2. Je důležité jakého zlomku se bude týkat??? Kdo touží po důstojném odchodu, tak bude mít možnost. Toť vše.
3. Už vzhledem k diskuzi zde vidím, že to tabu stále je. Lidé mají často v tomto ohledu nějaké bloky, strachy...
4. To je věc etiky. Z mého pohledu jde o hyenismus, lepší příměr mne nenapadá.
Autor: li Čas: 2022-06-28 21:05:25 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
:D
Autor: li Čas: 2022-06-28 19:44:12 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Slovo eutanazie znamená "dobrá smrt" (důstojně provedené usmrcení na vlastní žádost)... o tom je můj příspěvek :)
Autor: li Čas: 2022-06-28 15:31:32 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud by byl jen v zoufalé finanční situaci, tak zpravidla nesáhne po sebevraždě.
Existují mnohem horší věci v životě. Variant je mnoho, často je to spojeno s nějakým špatným zdravotním stavem - nebo s absolutní ztrátou smyslu života...
Život píše různé příběhy...
Autor: li Čas: 2022-06-28 15:16:44 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
PS: našetří, nebo uspořádá veřejnou sbírku apod.
Autor: li Čas: 2022-06-28 15:13:06 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Mrknutí oka" je jen v případě celkového ochrnutí člověka a nemožnosti stisknutí tlačítka.
Autor: li Čas: 2022-06-28 15:11:46 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ne. Myslela jsem opravdu to, že člověk by měl mít možnost si takovou službu zakoupit. Předpokládám, že taková služba nebude laciná, ale zoufalý člověk si na ni našetří.
Autor: li Čas: 2022-06-28 14:28:47 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2022-06-28 13:54:23 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To mi právě přijde smutné. Myslím si, že ti lidé fakt tu sebevraždu myslí vážně. Ale vyžaduje to opravdu obrovskou odvahu a je za tím nějaká extrémně zoufalá životní situace :( Pokud by byla možnost si takovou službu zakoupit (i když by to byla třeba poměrně drahá služba), tak by to bylo dobré. To je můj názor.
Autor: li Čas: 2022-06-28 13:21:29 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Proč by takto nemohl fungovat???
"Prosazování práva na "zásadní potřeby" je doména levicového spektra." Můžete mi to trochu vysvětlit? Přiznávám se, že tomu vůbec nerozumím :)
Autor: li Čas: 2022-06-28 13:06:29 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Mít možnost důstojného odchodu je celkem zásadní věc. Pokud je člověk z nějakého důvodu natolik zoufalý, že tu nechce být, měl by mít možnost si tuto službu koupit. Nepřijde Vám oběšení a zastřelení nedůstojné??? Fakt? Mně tedy ano – a hodně.
Autor: li Čas: 2022-06-28 12:59:02 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Přesně tak!
Autor: li Čas: 2022-06-28 12:51:01 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
S tím nelze souhlasit. Vzít si plánovaně život vyžaduje skutečně obrovskou odvahu, protože musíte překročit "pud sebezáchovy" a ještě k tomu musíte mít vnitřní jistotu, že se to povede. Pokud se to nepovede, můžete se těšit na další desetiletí na tomto světě, například na vozíčku, s poleptanými vnitřnostmi, popáleninami, s hadičkou všude apod. Jaká slast a radost - toto "vzkříšení"!
Autor: li Čas: 2022-06-28 12:35:07 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To sice ano, ale nemáte nikde možnost domluvit si důstojný odchod z tohoto světa.
Např. Bartošová měla několik několik nepovedených pokusů o sebevraždu - její osoba byla mnoho let pranýřovaná každý den v bulváru, takže nakonec se nechala rozšmelcovat vlakem... Brodský v obavě z nedůstojného stárnutí prohnal kulku hlavou... A tisíce dalších... oběšení, prášky, skoky z mostů...
Nelíbí se mi ta zvrhlost, kdy zoufalý člověk, který tady nechce být, nemůže důstojně odejít. A cítím silný odpor k lidským hyenám, které se "přijdou napást", pokud se pokus o sebevraždu nepodaří.
Autor: li Čas: 2022-06-28 10:28:49 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
:)
Autor: li Čas: 2022-06-28 09:29:48 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Přesně tak, souhlas!
Autor: li Čas: 2022-06-28 08:42:29 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Po pravdě - zrovna o Vás mě ty vošklivoty na mou hlavu mrzí! To si nezasloužím... to už byste mi přestával být sympatický, takže tady doufám končí všechna legrace :) Myslím si, že nadpis i obsah sdělení je jasný, ale mohu případně vnést do mé úvahy "více světla". Nebo je to fakt tak blbě napsané, že se člověk nezorientuje? :)
Autor: li Čas: 2022-06-28 06:40:35 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
co to? trochu rozvést? :)
Autor: li Čas: 2022-06-23 11:05:11 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To jsem ráda! Mějte se hezky, Li :)
Autor: li Čas: 2022-06-23 11:01:27 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No jasně! To je v pořádku. Tak by to mělo být :)
***
Li je začátek mého jména, neznamená to nic, kamarádi mě tak oslovují :)
Autor: li Čas: 2022-06-23 10:58:42 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já nejsem zastánce toho současného systému, ale chápu samozřejmě i další souvislosti... A nemáme díky státu příliš mnoho alternativ, to je problém!...
***
Myslím, že máme stejný cíl: Vytvořit více možností vzdělávání.
***
Mám pocit, že jsem tady vnímána jako "zastánce současného stavu", ale tak to není! Nelíbí se mi jen určitá fanatičnost, s tím mám fakt problém...
Autor: li Čas: 2022-06-23 10:49:59 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Co myslíte tím, že bychom jim "snížili možnost výběru"???
***
Přesně tak - měli bychom se bavit o alternativách, to je klíčové!... také věřím volnému trhu a kreativitě lidí.
***
Takže si myslím, že si rozumíme :)
Autor: li Čas: 2022-06-23 10:31:32 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, ráda o věcech přemýšlím, takže bychom si mohli rozumět :)
Co byste volil: "poflakování na ulici" versus "pobyt v nějakém inspirativním prostředí"
Já nevím co si vyberete Vy... já bych volila tu druhou variantu...
Problém je, že zatím není dostatek alternativ... takže pokud teď zrušíte zcela povinnost vzdělávat děti, tak můžete zásadně ublížit mnoha dětem, to je můj názor.
Autor: li Čas: 2022-06-23 10:14:13 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, i vztah se někdy vůbec nepovede a nebo se stane tragédie (rodiče nám zemřou). Ale takto by se tímto vědomím už děti "vyráběly".

To je blbost, pokud je matka natolik zoufalá, že své dítě odloží do babyboxu, tak mu tím zachraňuje život. Ona sama je z nějakého důvodu na tom tak zle, že se o něj nedokáže sama postarat.

Bylo by skvělé, když by svět byl ideální, leč není - to víme. To ovšem není argument pro "manželství pro všechny". Stále řešíme etickou otázku vzhledem k dětem, které by takto přicházely na svět ve velkém počtu... Odpovědět si na ni musí každý sám... Bylo by smutné, kdyby toto stát plošně lidem vnucoval a vyžadoval by respekt... to je hnus.
Autor: li Čas: 2022-06-23 09:54:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jasně. Jste takový přemýšlivý člověk, to se hned pozná...
Autor: li Čas: 2022-06-23 09:26:25 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já bych řekla, že v ankapu by se otevřela obrovská škála alternativ. Myslím, že by mohly existovat školy, kde by se děti učily např. jen 2 dny v týdnu matematiku, a češtinu - a zbytek by se věnovaly praktickým činnostem, které by je rozvíjely... učily by se základy cenotvorby a použitelné věci pro život... odpoledne by mohly (pokud by chtěly) třeba za úplatu uklízet ve škole nebo na školním pozemku... Občas by se třeba konaly jarmarky, kde by studenti mohli nabízet své výrobky... Děti se rády učí a mají rády i řízené činnosti (samy se často nedokážou zabavit). Někdo je víc na přemýšlení - jiný na praktické dovednosti. Škola by to měla reflektovat a měla by být mnohem variabilnější... s dobrým zázemím (dílny, počítačové místnosti apod.) a inspirativními učiteli (ne nutně pedagogy)...
Autor: li Čas: 2022-06-23 08:33:17
Web: neuveden Mail: schován
Většina lidí si uvědomuje, že vzdělání je jedna z klíčových věcí pro život. Věřím, že tato většina by se proto vynasnažila svému dítěti dopřát co možná nejlepšího vzdělání... (= tam bych v individuálním vzdělávání neviděla problém). Individuální vzdělávání je rovněž velmi drahá záležitost. Ale určité procento lidí bohužel není obdařeno "zdravým selským rozumem" - ani nemá kolem sebe dostatečně podnětné prostředí - či ekonomicky stabilní zázemí. Jak bude probíhat výuka v takových rodinách? Bude pro ně dostatečné vzdělání, když se budou poflakovat na ulici? To je otázka k diskuzi...
Autor: li Čas: 2022-06-22 18:27:05 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To je na odebrání dítěte. Takhle běžný vztah s dítětem opravdu nevypadá. Nicméně z toho nemůžete vyvozovat obecné závěry.
Autor: li Čas: 2022-06-22 18:16:26 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Máte zkušenost s homosexuálními rodiči??? Co když jste byl jako dítě opravdu tak hrozný, že by Vás mydlili od rána do večera i oni... to už se nedozvíme. Nicméně na tom nemůžete stavět žádnou argumentaci...
Autor: li Čas: 2022-06-22 17:34:39 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Děti nejsou věci, to bychom měli mít na paměti! O tom by se měla vést diskuze. Zde pár takových lidí, kteří vyrůstali v rodině se stejnopohlavními rodiči:
https://www.youtube.com/watch?v=VGXGGAby-RU
Autor: li Čas: 2022-06-22 13:58:12 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jednoduše: Dítě má otce i matku. I když jsou rozvedení, tak může udržovat kontakt - příp. zná nějaké info o svém biologickém otci. Hraje tam roli "příroda"...

Přesně tak, nejdřív ankap, tak tyto experimenty... protože jinak si stát bude vynucovat respekt násilím...

Babyboxy děti zachraňují. Doufám, že chápete jisté odlišnosti...

Jak souvisí leukémie s manželstvím pro všechny????
Autor: li Čas: 2022-06-22 13:41:20 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Osobně mi jako problém připadají plné dětské domovy, než prázdné lidské domovy a děti, které mají adoptivní rodiče rozličných pohlaví a počtů."

Dětské domovy se starají převážně o děti, které mají své biologické rodiče, kteří jsou momentálně v nějaké špatné životní situaci = tyto děti nejsou právně volné. Jinak je žadatelů o zdravé a právně volné dítě hodně...
Osobně mi přijde větší etický problém, pokud se 2 kámošky domluví, že se vezmou a každá se nechá oplodnit. Pak se "rozvedou" - a každá si vezme to své dítě a jdou si žít po svém... Dítě není věc, dítě je člověk. Dítě nemá 2 biologické maminky nebo 2 tatínky... Bavme se o právech dítěte a o tom, zda je to pro nás eticky v pořádku. Stát by neměl vynucovat respekt této parodie na manželství...
logo Urza.cz
kapky