Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 6)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2024-06-12 12:21:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Přirozené právo není "bez přičinění člověka".
Přirozené právo PLYNE Z LIDSKÉ PŘIROZENOSTI a je nadřazené POZITIVNÍMU.
Např. Pozitivní právo je tužba jednotlivce po dítěti, což ale přirozeně není možné. Přirozené právo naopak dítěti zaručí, že společnost byznys v této oblasti zcela zakáže.
Autor: li Čas: 2024-06-12 12:12:04 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"To jediné "právo", které však nedodržovat nejde, je "právo" silnějšího."
Přesně z tohoto důvodu vznikly státy. Tím vlastně ospravedlňujete stát a jeho monopol na zjednání práva, které si lidé na daném území dohodnou.
A jednotlivé státy se dále v určitých zájmech rovněž vojensky spojují, aby nebylo pošlapáno jejich právo.
Když by tady byl jeden obr, nejsilnější silák, který by vraždil, tak si s ním díky bohu ozbrojené složky celkem rychle poradí.
Autor: li Čas: 2024-06-10 17:07:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Snažím se vám vysvětlit, že abychom vůbec mohli uvažovat o tom co JE a NENÍ pozitivní právo, to bude plynout z toho JAK budeme na člověka nahlížet a zda mu přiřadíme nějaké PŘIROZENÉ PRÁVO, plynoucí z toho, že jde o ČLOVĚKA. Nadefinujte si ho klidně jako něco, co nemá žádná práva - a klidně vytipujte nějaké místo, kde budou ti tvorové vyhlazeni... také možnost, ale nechci se toho ankapu dožít.
Autor: li Čas: 2024-06-10 14:33:49 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
kde berete jistotu, že máte nějaké pozitivní právo na život, svobodu a majetek?
právo silnějšího v ankapu teprve poznáte :)
Autor: li Čas: 2024-06-10 14:25:25 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
narážím na to, že má potřeba občas pít, jíst vychází z lidské přirozenosti... ale robot ji mít nemusí a nebude tolik zatěžovat životní prostředí toaletním papírem
Autor: li Čas: 2024-06-10 12:50:48 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
já se ptám: mám pozitivní právo něco sníst? nadechnout se? vyčůrat se? a u koho mám poprosit za odpuštění, že potřebuji někdy i kakat?
Autor: li Čas: 2024-06-10 12:23:22 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
:D jenže co s tím, když se potřebuji nadechnout nebo vyčůrat, vždyť by člověk mohl něco znečistit a tak, můžete to nějak zařídit? :D
Autor: li Čas: 2024-06-10 12:18:00 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
takže všem rovnou sekat hlavy, žádné právo dýchat kyslík a nedej bože napít se vody a trochu pojíst :) a u špalku bude ten nejsilnější s rodinou :)
Autor: li Čas: 2024-06-10 12:08:15 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
to můžeme říct s naprostou jistotou... :) samotný člověk je velmi snadná kořist, prostředky k likvidaci mohou být tedy libovolné :)
Autor: li Čas: 2024-06-10 07:54:25
Web: neuveden Mail: schován
tohle je fakt snůška nesmyslů, celé :)
"právo silnějšího jest jediné ultimátní právo, člověkem nezměnitelné"
pak bude asi v pořádku Vás kdykoliv odkrouhnout, protože nejste na zdejší pobyt dost silný...
Autor: li Čas: 2024-06-07 10:45:46 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"dala by se použít tedy zřejmě spíše lhostejnost"
NE, "Respekt (ohled, uznání, úcta)" SE NEROVNÁ "lhostejnost"
***
Respekt vyjadřuje KVALITATIVNÍ VZTAH, kdy uvnitř cítím k druhému ohled, uznání, úcta... z nějakého DŮVODU.
Autor: li Čas: 2024-06-07 09:29:27 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jen pro úplnost:
"Respekt (ohled, uznání, úcta)" NEROVNÁ SE "nevadí mi to, je mi to jedno"

Respektujeme člověka za nějaké kvality, které na něm uznáváme, například ho můžeme uznávat jako ČLOVĚKA a přiznáme mu PŘIROZENÁ LIDSKÁ PRÁVA.
Respekt tedy není něco automatického - a nevynutíte si ho ani na mučidlech...
Pokud by byl respekt násilím vynucen, tak by šlo jen o předstírání, uvnitř spíš ucítíte nenávist k tomu, kdo Vás takto vnitřně znásilňuje.
Autor: li Čas: 2024-06-05 15:37:41 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nerada plýtvám časem... robot není schopen určité věci pochopit, protože jeho vědomí mu to neumožňuje...
Zkuste tuhle knížku, tam je jo celkem dobře vysvětlené: Já. O mozku, vědomí a sebeuvědomování, František Koukolík
A hodně sil!
Autor: li Čas: 2024-06-05 15:32:14 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
bavím se teď člověkem s introspekcí nebo s okleštěnou bytostí?
Autor: li Čas: 2024-06-05 15:01:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jo, zmrdi v base. Aby to nebylo NORMÁLNÍ.
Autor: li Čas: 2024-06-05 15:00:16 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Super a dík! Jo, celkem mě to zajímá :)
Autor: li Čas: 2024-06-05 13:53:46 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No máte mnoho vědců a mnoho názorů, vyberte si. Např. Koukolík i V. Komárek tvrdí, že existuje.
A jak říkám, ne každý ji má, Tim ji evidentně nemá, tím pádem by z toho něco mělo plynout, protože to může být zneužitelné...
https://www.youtube.com/watch?v=jaVWY0LSrb0
Autor: li Čas: 2024-06-05 13:49:01 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vy to asi nepochopíte :)
Autor: li Čas: 2024-06-05 13:48:13 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"co když to dítě zemře hlady u svých biologických rodičů"
tak půjdou do basy - a doufám, že na HODNĚ DLOUHO
Autor: li Čas: 2024-06-05 13:25:19 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To není urážka, je to konstatování. Na zemi chodí lidé, kteří mají autonomní mechanismus, vybaven svědomím. Tito lidé jsou považováni za SVOBODNÉ, autonomní. Pak existují lidé, kteří mají OTROCKOU MYSL, tj. sdílenou, fungují na principu smíš/nesmíš. Nedokáží udělat sami morální soud, protože jejich "výroba" např. neobsahuje kvantové myšlení, prožitky kválií, viz Tim a další. Proto měli omezená práva - byli považovaní za "nesvéprávné", tím pádem nemohli nést plnou zodpovědnost za své činy.
Autor: li Čas: 2024-06-05 11:59:58 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
nemít funkční lidský mozek je spíš Váš problém
Autor: li Čas: 2024-06-05 11:59:18 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"a CO pokud ten člověk někomu PRODÁ své dítě, které NÁSLEDNĚ ZEMŘE V DŮSLEDKU tzv. DOBROVOLNÉHO STYKU S KUPCEM?"
Autor: li Čas: 2024-06-05 11:36:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
:D
Autor: li Čas: 2024-06-05 09:23:46 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, též mne nezajímá jak hodnotíte míru mé "svobodomyslnosti" právě Vy :)
Takže přeji hezký den a hodně plodných myšlenek :)
Autor: li Čas: 2024-06-05 08:21:15 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud nějaký "člověk" například své dítě zavraždí nebo nechá vyhladovět, tak ho nenazývám člověkem, ale ZRŮDOU...
Jeho čin nenazývám SVOBODOU, ale CHLADNOKREVNOU VRAŽDOU.
Autor: li Čas: 2024-06-05 08:17:06 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
a vy budete nejspíš velmi chytrý člověk, že? :)
Autor: li Čas: 2024-06-05 08:15:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud někdo o sobě říká, že nemá svobodnou vůli, tak to znamená, že ani nemá zodpovědnost za své činy, protože o tom svém činu autonomně nerozhodoval. Tim dále tvrdí, že má velké deprese a že je nějak "zaléčen", pak můžeme předpokládat, že skutečně nemá autonomní rozhodování... :) Z celého jeho projevu má člověk takový pocit, velmi zajímavé je jak mluví o INTROSPEKCI, zdá se, že ji skutečně nemá, tj. nemá schopnost REFLEXE :)
https://youtu.be/Gr9L6Dzm2U0?t=6130
Autor: li Čas: 2024-06-05 07:35:20 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"vy teda neuznáváte svobodu člověka na vzdání se svého dítěte?"
Tuto "svobodu" bych nenazvala SVOBODOU, ale zbavení se RODIČOVSKÉ POVINNOSTI, kterou dnes společnost řeší tak, že hledáme nejvhodnější adoptivní rodiče, které by dítěti poskytli náhradu.
Autor: li Čas: 2024-06-05 07:30:41 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Samozřejmě, že to platí, to klíčové a trvalé budujeme každý den uvnitř. Je to určitá nedobytná pevnost, kterou prověřují různé zkoušky :)
Pokud žijete v totalitní společnosti, kde se děje bezpráví, pak je povinností proti libovolně nazvanému režimu bojovat - upozorňovat na zvěrstva a tak :)
Autor: li Čas: 2024-06-05 07:24:25 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Levicový anarchista je člověk, který nectí přirozené právo ani osobní vlastnictví. Odpad."
Bytost, která nectí přirozené ani vlastnické právo... bytost, která by chtěla povolit dokonce i obchody s dětmi, je z mého pohledu ODPAD.
Odpad společnosti by neměl vládnout, ale doba je zlá, takže ho máme často v politice - pod různým kabátem... je to smutné... :)
Autor: li Čas: 2024-06-05 06:59:38 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslím, že tam je ještě něco víc než jen krátkodobý serotonin z libovolného uspokojení či po sportu, sexu... Je důležité o svých cílech nejprve umět rozvažovat, zda jdou ušlechtilé či nikoliv, přemýšlet objektivně také o našich motivacích. Pokud dlouhodobě pracujete na nějakém ušlechtilém cíli + volíte čestné prostředky k jeho dosažení, tak je to nejjistější cesta, vedoucí k dlouhodobému naplnění, spokojenosti i dlouhotrvajícímu štěstí. Paradoxně přitom nesledujete primárně pouze svůj užitek. Osobně si myslím, že meditující mnich by měl také každý den vykonávat nějakou užitečnou praktickou činnost, jinak se i ty "meditace" můžou dost zvrtnout :)
Autor: li Čas: 2024-06-04 19:15:46 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tim není "NIC". Uvnitř něj není autonomní mechanismus. Říká o sobě, že nemá svobodnou vůli. Funguje na principu odměny, podle toho si sestaví argumentaci. Nic víc tam není.
logo Urza.cz
kapky