Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Diskuse Stok (strana 68)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: neuveden
No, to klidne neztracej, ale nevim, proc to pises me.
Ja se te ptal, proc zrovna leceni ma vyjimku, nikoliv, jak se to pozna. Debile
Web: neuveden Mail: neuveden
LOL
Proc? Proto!!!
A je to....argument na nejvyssi urovni :-D :-D :-D
Web: neuveden Mail: neuveden
A proc prosim ma zrovna to leceni vyjimku?
Web: neuveden Mail: neuveden
Jen ze jdu kolem...tim chces rict, pokud nekdo prohlasi, ze to co dela nema nekomu zpusobit utrpeni, tak pak se proste nejedna o muceni, i kdyby to dotycneho mucilo?
To je pomerne zajimavy koncept. Jako ze kdyz STBaci mlatili lidi, tak je vlastne nemucili, protoze oni to deklarovali jako vyslech a nebylo cilem nekoho mucit...?
Web: neuveden Mail: neuveden
To je zase nepochopení o čem píšu, doufal bych že reakce na Li to trochu upřesňuje.
Píšu o vnitřním klidu a emocích. Samozřejmě že máme vzdorovat zlu, ale máme to dělat racionálně, ne se zmítat v nenávisti, touze po pomstě apod. Neztotožňuju se s tím že máme nechat vrahy válet se v Karibiku a doufat, že to neudělají.
To co popisuješ podle mě moc křesťanské není. Možná pro nějaké pacifistiké kvakery nebo tak někoho. Ale křestani většinou z trestáním hříšníků nějakej extra problém neměli. Nicméně to neobhajovali touhou po pomstě ale "racionálně" - záchranou hříšníka, prevencí atp.
Web: neuveden Mail: neuveden
A co udělal těm kdo se dnes nad už davno mrtvým člověkem vztekají?
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:58:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Li není troll! Li je hledač pravdy. Když je teorii nekonzistence a nekdo na to upozorní, tak teorie za daných okolností NENÍ PLATNÁ. Pokud skutečně hledáte pravdu, tak je nutné se tomu postavit a celou teorii překopat. Nestojím o totalitu, které umetáte cestu.
Autor: Urza Čas: 2024-09-21 11:53:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jj, souhlas; byť se těžko řekne "nemáme", ono se to prostě někdy děje, takže je potřeba to přijmout a pracovat si s tím.

A malý tip pro ušetření času: Nick li je více méně troll; přišla sem asi nějak v dobré víře, psala i nějaké texty, ale pak nějak otočila, takže teď sem chodí hlavně prudit lidi. Každopádně tu potřebu mentorovat druhé měla už od začátku; přečetla pár filosofických knížek, ze kterých ráda cituje a odkazuje se na autory, ale nemá moc smysl se snažit o diskusi, protože si přečtené sice pamatuje, ale moc tomu nerozumí, pročež ty diskuse nakonec končívají argumentem autoritou či knihou.
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:49:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Taky znamená, že oba jsme nějak chodili do kostela a tedy víme co a jak :)
Jinak já jsem klidná, nevím zda vy také. Jste také klidný? :)
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:48:04 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, máme se imět SPRAVEDLIVĚ ROZNĚVAT, pokud se děje zlo a bezpráví :)
Máme to dělat při bdělém vědomí, ale s plným nasazením.
Nejsou to emoce, které se vážou k egu, ale k Bohu. :)
Autor: Urza Čas: 2024-09-21 11:47:48 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím, proč píšete "taky"; já do kostela nechodil.
Jinak jsem rád, že už ani nepředstíráte klid (i když ten možná ještě jo) nebo přátelské naladění, ale začala jste se projevovat (alespoň trochu víc) autenticky; je zajímavé, jak je pro Vás pouhá názorová odlišnost dost na to, abyste začala komunikovat tímto stylem. Já Vás v té svaté válce tedy zase nechám a půjdu si po svých; třeba zase někdy.
Web: neuveden Mail: neuveden
To si nepochopila o čem píšu. Píšu o vnitřním klidu a emocích. Samozřejmě že máme vzdorovat zlu, ale máme to dělat racionálně, ne se zmítat v nenávisti, touze po pomstě apod.
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:35:36 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To jste ale stoicismus vůbec nepochopil :)
Tam je nutné "vzdorovat zlu", není to tedy o apatii, která vede "ke zlému". Stoici pěstovali moudrost, která vede k soucitu, odsuzovali zlo :)
https://www.youtube.com/watch?v=QZv3O6-XIB8
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:32:17 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Když jsem byla malá, taky jsem chodila do kostela :) Ježíš by to podle mého pochopení vyložil takto: "Milujte lidi, i nepřátele, protože to jsou LIDÉ. Ale vždy odsuzujte hřích a dotace pro hříšné podniky. Prague Pride je svinstvo už kvůli tomu, že to musíme platit, přestože je to zlé. A každoročně tam jsou koutky pro malé děti." Ježíš by se zcela jistě "spravedlivě rozhněval" a rozkopal by tam co by zvládl, než by ho farizejové zabásli :) Takže ti v Paralelní Polis se zachovali jako Ježíš a vy jako hříšníci, na které by to spravedlivě dopadlo :D
Ale vyvázl jste bez újmy, takže asi cajk! :)
https://www.gotquestions.org/Cesky/Bible-hnev-zlost.html
Web: neuveden Mail: neuveden
To mi dává smysl. Já si to propojil s trochu jinými myšlenkami, zejména se stoickou ideou že bychom se neměli nechat zneklidňovat špatným chováním ostatních a zejména bychom se měli snažit vyhnout nenávisi a hněvu, což jsou naše negativní emoce, kterými si tedy sami škodíme. A celé se mi to propojilo s tím co jsi někde nedávno říkal o tom náckovi co zavraždil spousty lidí a pak si někde dožil v klidu v Karibiku, kde už (asi) nikomu víc neubližoval, takže tě to nijak zvlášť neštve.

Takže se prostě nemáme v chování a postoji k ostantím lidem, i když jsou to naši nepřátelé, nechat zmítat negativním emocemi. Protože negativní emoce jsou něco v naší hlavě a tedy něco co škodí pouze nám.
Autor: Urza Čas: 2024-09-21 10:36:40 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já vlastně taky ne; docvaklo mi to při jednom rozhovoru s Terezou.
Jednou jsme dělali v Paralelní Polis debatu o Prague Pride, přičemž některým aktivistům se nelíbilo obsazení naší debaty; začali nám vyhrožovat násilím na nás i našem majetku.
Tereza z toho byla hodně v píči a v afektu mi řekla, že by jim přála, aby jim někdo udělal to, čím vyhrožují nám; já na to odpověděl, že si naopak přeju, aby byli v pohodě a nikdo jim nic zlého nedělal. Jí to přišlo mimo, dlouho jsme se o tom bavili; a já jí vysvětloval, že čím víc budou v píči, tím spíš něco udělají nám, zatímco čím víc oni budou šťastní a spokojení, tím spíš nám nic neudělají.
A pak se mi to spojilo s tím, co jsem četl v Bibli už dávno předtím…
Autor: li Čas: 2024-09-20 21:49:35 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jo! A tohle je také krásné:
https://youtu.be/XRD_fLPyfKM?t=369
Autor: PavelX7 Čas: 2024-09-20 21:43:49
Web: neuveden Mail: neuveden
Děkuji. Ta myšlenka že milovat své nepřátele máme kvůli sobě, mě přijde zajímavá a inspirativní. Taky mi to trochu pomohlo pochopit některé tvoje jiné názory.
Chodím do kostela každou neděli ale tohle jsem u kázaní ještě neslyšel ;-).
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak to je určitě důvod tě brát vážně.
Autor: li Čas: 2024-09-20 21:22:39 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vzpomínám si u toho na tenhle seriál z dětství :)
https://www.youtube.com/watch?v=tIiEdo0qW_I
Web: neuveden Mail: neuveden
Pokud hodnota je rovna nákladům, tak hodnotu zvyšuje zvětšení nákladů, ne účel nebo důsledek toho zvýšení.
Web: neuveden Mail: neuveden
Na základě čeho to nedoporučuješ?
Autor: li Čas: 2024-09-20 19:34:51 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Urzo, vnitřnímu dialogu se běžně říká SVĚDOMÍ. Nechcete o tom natočit díl se Zrzkou? :)
Jinak ty "boží hlasy" mi fakt přijdou strašidelný, vím, že je to teď v módě, komunikovat s "vyšším já", ale fakt to nedoporučuji.
Autor: Urza Čas: 2024-09-20 14:42:07 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tady s ním ale musím souhlasit; nedobrovolné věznění či léčení kohokoliv je prasárna, ať už to zdůvodňujeme jakkoliv.
Autor: Urza Čas: 2024-09-20 14:37:56 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si nemyslím, že by to bylo něco výjimečného; dokonce tam i přímo říkám, že samozřejmě nedokážu (jako nikdo) odlišit, co se skutečně děje a co je jen v mé hlavě.
Ale každý si z toho vybere, co se mu hodí; zejména Li z toho bude nadšená (vlastně už je; a to to ještě ani neslyšela), protože konečně se zas najde něco, do čeho se dá kopnout xD

Co se týče těch hostů, tak přesně to se učím, často to i dělám; a pak hodně záleží na tom, jak to dotyčný prezentuje (nemám nic proti vědě ani víře, ale mám trochu problém s tím, když se to zaměňuje).
Web: neuveden Mail: neuveden
V tvoj teorii se taky nepíše nic o závislosti hodnoty na vlastnostech produktu. V tvojí teorii se píše že hodnota = náklady. A vyšší náklady nemusí znamenat jen lepší vlastnosti produktu.
A kedže i trollit na internetu má nějaké náklady, má i nějakou objektivní hodnotu podle těch tvých teorií. Což odprouje tomu že tvrdíš, že můj trolling žádnou hodnotu nemá.
Web: neuveden Mail: neuveden
Jinak se nebavíme o tom například může zvyšovat hodnotu, ale co ji určuje. A to jsou podle tebe náklady.
Kedže i trollit na internetu má nějaké náklady, má i nějakou objektivní hodnotu podle těch tvých teorií. Což odprouje tomu že tvrdíš, že můj trolling žádnou hodnotu nemá.
Web: neuveden Mail: neuveden
Dobře upřesňuji. Meleš blbosti o "mojí teorii", jak pak vysvětluje moje druhá věta. Na tom že věci jsou pro užitečné a to různě pro různé lidi není taky nic hloupého ani nesymslného. Naopak je to úplně logické.
Web: neuveden Mail: neuveden
Ptal jsem se tě jak se spočítá hodnota.
Odpověděl si: Jako každé náklady.
Tak proč by měl být slaměný panák když to jako každé náklady počítám? Proč bych měl při počítání přemýšlet o nějaké kvalitě materiálu. Prostě vidím v účetnictví kolik mě ten materiál stál. O kvalitě se tam nic nepíše, ani o náročnosti.
Web: neuveden Mail: neuveden
Meleš blbosti. Pokud to chceš formulovat takto tak podle "mojej teorie" hodnota vzniká z užitku dané věci. Čiže nie z ničeho.
Web: neuveden Mail: schován
... Zajimave je, ze na psychiatrii to oznacujes za vezeni, ergo nasili... Ale to, co dela stat "danovemu poplatniku", to ti nevadi. Jsi obycejny etatista.
Web: neuveden Mail: schován
Zacinam te chapat... Je mi te vlastne lito...


Ale jinak, kazdy necht se oznacuje, jak chce. Co je ti do toho?

A dalsi vec, ty sam bys mel byt ankapak, jelikoz to utrpeni nasilne hospitalizace zpusobuje lidem stat!
logo Urza.cz
kapky