Komentář 40130
» odpovědět «
Autor: Szaszián
Čas: 2019-08-11 21:58:14
Titulek: Re:
[↑]
Web: neuveden
Mail: neuveden
1) Houmsteding je situace, kdy člověk začne užívat volný statek ke svému prospěchu. Jedinou sílu, kterou použije, je jeho práce, kterou vyvine k ovládnutí toho volného statku.
- Jde ale o to, kolik těch volných statků si může zabrat, když se o ně nijak nezasloužil, čili má na ně stejné právo jako kdokoliv jiný, možná jen o něco větší, pokud je zabral první. To je právě ta otázka: Zda člověk může neomezeně bohatnout houmstedingem, tak jako může neomezeně bohatnout směnou.
2) Právo silnějšího se může uplatnit v případě, že se u volného statku v jeden okamžik objeví dva subjekty současně a budou řešit dilema, kdo ten volný statek nakonec "zvedne ze země". Jaké řešení si nakonec pro řešení takového dilematu vyberou a použijou, je jen na nich.
(…) Právo silnějšího je jeden z možných způsobů řešení vlastně jakékoli nejasné situace mezi dvěma a více subjekty, třeba i toho houmstedingu. Tvoje otázka je tedy stejně nesmyslná jako - Jaký je rozdíl mezi houmstedingem a dohodou o spoluvlastnictví houmstedovaného volného statku?
- Ale jakápak dohoda, když uznáváte právo silnějšího? Slabší se bude chtít domluvit na spravedlivém rozdělení pozemků; silnější ne, a tak budou jeho… Říkáte, že právo silnějšího je u houmstedingu legitimní, protože je to prý dohoda. Ale přinutit někoho násilím není dohoda!
3) Právo silnějšího se jako řešení nabízí, není nemožné, ani nijak nelegitimní.
- Pak vyvstává otázka, kdy ZAČNE být nelegitimní?
4) Právo silnějšího je jeden z možných způsobů řešení vlastně jakékoli nejasné situace mezi dvěma a více subjekty, třeba i toho houmstedingu.
- Takže uznáváte právo silnějšího obecně? Nejen u houmstedingu? Co Vám tedy vadí na státu? Co Vám vadí na KLDR, Číně, Rusku (a SSSR, Třetí říši)? Pravda, na ČR Vám pak může vadit, že není z velké části na právu silnějšího postavena…
5) Právo silnějšího se může uplatnit v případě, že se u volného statku v jeden okamžik objeví dva subjekty současně a budou řešit dilema, kdo ten volný statek nakonec "zvedne ze země".
- A kdyby se u volného statku objevili dva subjekty PO SOBĚ, tak co? Proč by mělo být nijak neomezené "právo prvního přisvojitele" obecně uznáváno? Že člověk má právo jít krajinou, zabírat si pozemky a pak je lidem pronajímat, protože tam přece byl první! Proč by to mělo být uznáváno víc, než třeba "právo šikovného bytaře": že když se člověku podaří někomu vykrást byt a lup odnést kilometr daleko, znamená to, že lup je legitimně jeho…?
6) Člověk s dlouhou historií, kterou tady na Stokách má za sebou (navíc dle svých slov minarchista!!!), který řeší takovéhle "problémy" s homestedingem, mi začal být podezřelý.
- 1. A kdy se na Stokách diskutoval houmsteding? Dejte příklad. Nebo kdy o houmstedingu přednášel Urza? Nebo text z Misesu o houmstedingu? Dejte příklad. A pokud se nediskutoval, není "dlouhá historie na Stokách" relevantní. 2. Minarchismus s houmstedingem nijak zvlášť nesouvisí.
- Jde ale o to, kolik těch volných statků si může zabrat, když se o ně nijak nezasloužil, čili má na ně stejné právo jako kdokoliv jiný, možná jen o něco větší, pokud je zabral první. To je právě ta otázka: Zda člověk může neomezeně bohatnout houmstedingem, tak jako může neomezeně bohatnout směnou.
2) Právo silnějšího se může uplatnit v případě, že se u volného statku v jeden okamžik objeví dva subjekty současně a budou řešit dilema, kdo ten volný statek nakonec "zvedne ze země". Jaké řešení si nakonec pro řešení takového dilematu vyberou a použijou, je jen na nich.
(…) Právo silnějšího je jeden z možných způsobů řešení vlastně jakékoli nejasné situace mezi dvěma a více subjekty, třeba i toho houmstedingu. Tvoje otázka je tedy stejně nesmyslná jako - Jaký je rozdíl mezi houmstedingem a dohodou o spoluvlastnictví houmstedovaného volného statku?
- Ale jakápak dohoda, když uznáváte právo silnějšího? Slabší se bude chtít domluvit na spravedlivém rozdělení pozemků; silnější ne, a tak budou jeho… Říkáte, že právo silnějšího je u houmstedingu legitimní, protože je to prý dohoda. Ale přinutit někoho násilím není dohoda!
3) Právo silnějšího se jako řešení nabízí, není nemožné, ani nijak nelegitimní.
- Pak vyvstává otázka, kdy ZAČNE být nelegitimní?
4) Právo silnějšího je jeden z možných způsobů řešení vlastně jakékoli nejasné situace mezi dvěma a více subjekty, třeba i toho houmstedingu.
- Takže uznáváte právo silnějšího obecně? Nejen u houmstedingu? Co Vám tedy vadí na státu? Co Vám vadí na KLDR, Číně, Rusku (a SSSR, Třetí říši)? Pravda, na ČR Vám pak může vadit, že není z velké části na právu silnějšího postavena…
5) Právo silnějšího se může uplatnit v případě, že se u volného statku v jeden okamžik objeví dva subjekty současně a budou řešit dilema, kdo ten volný statek nakonec "zvedne ze země".
- A kdyby se u volného statku objevili dva subjekty PO SOBĚ, tak co? Proč by mělo být nijak neomezené "právo prvního přisvojitele" obecně uznáváno? Že člověk má právo jít krajinou, zabírat si pozemky a pak je lidem pronajímat, protože tam přece byl první! Proč by to mělo být uznáváno víc, než třeba "právo šikovného bytaře": že když se člověku podaří někomu vykrást byt a lup odnést kilometr daleko, znamená to, že lup je legitimně jeho…?
6) Člověk s dlouhou historií, kterou tady na Stokách má za sebou (navíc dle svých slov minarchista!!!), který řeší takovéhle "problémy" s homestedingem, mi začal být podezřelý.
- 1. A kdy se na Stokách diskutoval houmsteding? Dejte příklad. Nebo kdy o houmstedingu přednášel Urza? Nebo text z Misesu o houmstedingu? Dejte příklad. A pokud se nediskutoval, není "dlouhá historie na Stokách" relevantní. 2. Minarchismus s houmstedingem nijak zvlášť nesouvisí.