Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Regis2 (strana 64)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Ty si precizní ukázka, jak se fakt nemá diskutovat. Jak jsem psal, horší jak z Norberetem. Myslíš že takové náhodné výkřiky a ne podložená obvinění někoho přesvědčí
Web: neuveden Mail: schován
Které konkurenční službě stát umožňuje roznášet důchody? Žádné. Jinak má spoustu poboček i na dědinách většina konkurenčních služeb. Rozhodně je mnohem jednoduší poslat či obdržet zásilku přes službu typu Zásilkovna, která má svoje boxy fakt už skoro v každé díře, než jet na poštu. A taky je to levnější a spolehlivější.

Co si zaslechl za drby je mě docela jedno. Ale současná situace jen potvrzuje jak stát poštu špatně řídí.
Web: neuveden Mail: schován
Stát navyšuje cenu o svoji neefektivitu. Když je nemá smysl komentovat tak proč je komentuješ?
Web: neuveden Mail: schován
Kdybys ty svoje obvinění aspoň doložil. Aspoň nějakým hloupým strawmanem, ale už ani na to se nemůžeš. Ztrapňuješ se sám.
Web: neuveden Mail: schován
Jj. A proto potřebujeme stát. Aby platil zbytečně 100 lidí tam, kde by v pohodě stačilo 10. Ty už fakt nevíš jakou větší absurditu plácnout.
Web: neuveden Mail: schován
Mě to přijde jako docela srozumitelný návod. Pokud někomu chcete prodat dítě, mějte sex se svojí milou. Pokud se vaši duchové na tom domluví, tak to klapne a za 9 měsíců a něco můžete mít peníze na účtě ;-).
Web: neuveden Mail: schován
Mě je jasné že byste to ráda uzavřela. Jen vás upozorňuju, že tímhle diskuzním přístupem asi moc lidí nepřesvědčíte (což u mě ani není potřeba, to jsem psal hned na začátku první reakce), ale spíš odradíte a znechutíte (což teda na sobě pozoruju dostatečně).
Web: neuveden Mail: schován
Právě to "oboustranně dobrovolného vztahu rodiče a dítěte" je poněkud problematické. Jednak z toho důvodu co jsem psal - malé dítě není malý dospělý, nechápe vše co se kolem něj děje, často ještě ani neumí vyjádřit souhlas/nesouhlas a jednak taky z důvodu, že tu máme stát který jak rodiče tak děti nutí do určitých povinností.
Hezký den.
Web: neuveden Mail: schován
No nejsem o nic víc brepta než vy. Ani vy nejste oním dítětem, který by se k tomu mohl vyjadřovat... A nevím, na jaké otroky bych měl zapomenout. Já po žádných otrocích netoužím. A myslím, že ani drtivá většina těch, co chce dítě a nemůže ho mít přirozenou cestou.
Web: neuveden Mail: schován
A kdo teda jsem abych to zakazoval?
Web: neuveden Mail: schován
Nejsem si jistý že jste mě pochopil, koukám že jsem tam omylem připsal jednu spojku "a", ale ani tak mi to co píšete nedává smysl :-). O žádném zcizením loďky a trestu jsme teď nemluvil. Majitel loďky připluje k tonoucímu a nabídne mu pomoc za svých podmínek. Tonoucí se "dobrovolně a svobodně" rozhodne, že nabídku přijímá a než se utopit, radši bude doživotním otrokem.

Jinak ano, s dítětem je to složitější. Mě je třeba dost sympatické myšlenky co prezentuje Zděňka Šíp Staňková (Děti jsou taky lidi). Na druhou stranu si myslím, že by rodiče měli mít právo vychovávat svoje děti podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, i když to třeba zahrnuje nějakou formu tělesných trestů. Myslím, že je to v souladu s tím, že by měli mít právo na svém majetku (ve svém domě) určovat svoje pravidla. Proto se mi nelibí, když vidím, že by někteří (rádoby)anarchokapitalisti klidně tělesné tresty zakázali i skrze stát.
Web: neuveden Mail: schován
Vulgarizmy si můžete odpustit, tím mě rozhodně nepřesvědčíte, ale spíš znechutíte a odradíte. Já se s vámi snažím bavit jak nejslušněji dovedu.
Jistý rozdíl chápu. Ale kdo jsem abych to zakazoval?
Web: neuveden Mail: schován
Ano. A co z toho má plynout? I to zobchodované dítě má nějaké biologické rodiče (dárce spermie, vajíčka, potažmo nějakou náhradní matku co ho odnosila v děloze), ale ti ho zjevně nechtějí, za to je tu jiný pár, co ho chce a chce se o něj láskyplně starat. My taky se ženou plánujeme dítě, normálním způsobem, a to z podobného "rozmaru", žádný sofistikovanější důvod vymyšlený nemám.
Web: neuveden Mail: schován
S vámi se bavit je zjevně ještě horší jak se bavit s Norbertem. Za nikoho nemluvím, takže si dejte prosím na holou sama, za to že mi něco takového podsouváte :) Píšu docela jasně, že bych to "osobně čekal", ne že to tak bude. Kolika takových dětí už jste se zeptala vy?
Jinak je to prostě spousta vašich názorů, ale to z nich nedělá svatou pravdu. Proč potřebuju souhlas jen za jakýchsi divých okolností a normálně ne? Když si dva lidi udělají z pouhého rozmaru dítě normálním sexem, tak to taky nemůžou? Co to vůbec má být "pouhý rozmar", to by mě fakt zajímalo.
Jednou mám právo a jindy ne. Kdo jste Vy abyste to určovala? Kde jste k tomu vzala oprávnění vy?
Web: neuveden Mail: schován
To je taky dobrá připomínka. Nikdy mě nenapadlo se na to podívat až takhle. Klasický příklad k polemice s ankapem o dobrovolnosti je člověk, co se topí v jezeře a majitel loďky a mu nabídne záchranu za doživotní otroctví. Což by měla být stále jeho dobrovolná volba, a takový člověk je pak sice otrokem, ale je dle Urzovy definice stále svobodný.
A takové bezprizorní dítě je na tom velice podobně. Může si svobodně vybrat jestli umře (spíš ani to ne, o batoleti co by se úmyslně zasebevraždilo jsem ještě neslyšel) nebo bude závislé na okolí. Situace, kdy se o sebe nebude umět téměř nijak postarat trvá pár let. Navíc je to teda ještě složitější protože nejméně několik let není schopné věci (a případné dotazy) dost dobře chápat a tedy udělovat souhlas/nesouhlas.
Web: neuveden Mail: schován
ad 3) Já s vámi docela souhlasím, taky se mi nelíbí, když někdo chce takovým způsobem "vyrábět" děti. Ale tahle linie argumentace mi přijde docela nesmyslná, až absurdní.

Nemůžete chtít souhlas po někom kdo neexistuje, nedává to smysl. Nakonec, ani když dítě "vyrábíte" standardním způsobe, třeba při sexu s manželem, taky nemáte jeho (dítěte) souhlas. Nebo snad ano? Pokud je to ta nejdůležitější osoba, jak píšete, tak byste měla. Pokud ne, tak "Kdo jste Vy, že můžete dát souhlas třetí – a nejdůležitější – smluvní osoby???"

Dítěte se můžete zeptat tak maximálně ex post, až se narodí a začne vůbec chápat vaši otázku. A najdou se i standardně zplození lidé, kterým se to, že je někdo bez souhlasu vyrobil, nelíbí (viz https://www.bbc.com/news/world-asia-india-47154287). Nějaké děti už zplozené z darovaného spermatu surogátní matkou a pak předané cizím (biologicky nijak nepříbuzným) lidem už existují. Takže se jich klidně zeptat můžete. A osobně bych čekal, že za svojí existenci budou spíše rádi a budou ji preferovat před situací, kdy by vůbec neexistovali.
Web: neuveden Mail: schován
Zase ten tvůj dvojí metr. Mě už to přijde spíš smutné. I když Ti naservíruju důkaz až pod nos, že sám měříš dvojím metrem, tak nejen že nejsi schopný si ani chlapsky přiznat a radši už neodpovíš, ale normálně dal pokračuješ se stejnými nesmysly furt dokola. Je vidět že fakt jen trolíš a o nějakou slušnou a seriózní diskuzi žádný zájem nemáš.
Web: neuveden Mail: schován
Druhý odstavec je pěkný blud. Na vyvrácení stačí jeden příklad. Česká pošta. Taky zdražuje a zdražuje. A poskytuje horší služby než kapitalisti kteří jsou levnější. Že si neúčtuje zisk a naopak je i přes dotace ve ztrátě, takže podle těch tvých klasických keců ani nikoho "nevykořistuje", je docela k ničemu.
Web: neuveden Mail: schován
Řekl bych že o to tak trochu v anarchokapitalsmu jde. Přestat si navzájem říkat a vnucovat co je zapotřebí a zařídit se sám jak člověk chce. Nijak, vlastní pictolkou nebo třeba nájmutím nějaké agentury.
Web: neuveden Mail: schován
A než zase přijdeš s nějakou dětinskou odpovědí. Já o diskuzi zájem mám, klidně proberu, kde údajně dělám chybu a případně ji uznám. Ale nehodlám tu zase další týden táhnout diskuzi s někým kdo není vlastní chybu schopen uznat.
Takže uznáváš, že jsi používal dvojí metr? Že teda i podle tvých vlastních kritérii Rakušák platí daně nedobrovolně?
Jestli jo tak tuhle část diskuze můžeme ukončit a klidně se dál bavit o tom, kde mám údajně dvojím metrem měřit já.
Web: neuveden Mail: schován
Nic takového nerobím. Vidím jen tvoje nepodložená obvinění.
Zatímco tvůj dvojí metr je naprosto jasný každému kdo to tu čte a důkaz jsem ti strčil přímo pod nos. Ale místo abys to přiznal tak radši whataboutizuješ, jako obvykle. Jen dokazuješ že o žádnou diskuzi nemáš zájem a jen trolíš.
Web: neuveden Mail: schován
Tak ono asi nějací takoví budou. Že se stali bezdomovci nějakou "nešťastnou shodou okolností," často asi sérií vlastních chybných rozhodnutí (což z nich ovšem nedělá nedobrovolná rozhodnutí), a potřebují pomoct se z toho vyhrabat. Slyšel jsem o jednom takovém případu, kterého manželka po rozvodu (tedy s pomocí státního! systému spravedlnosti) obrala až tak, že skončil na ulici. A takoví mají spoustu příležitostí, ať už skrze pomoc přátel, charitu, něčeho jako prodávání Nového prostoru, nebo i skrze ten státní sociální systém.
Ale pak jsou takoví, co se jim prostě pomoct ani nedá, buď nechtějí tak jak píšeš ty, nebo do těch sraček zase za chvíli sami spadnou. Jeden takový příběh ve svém okolí znám taky. Imho bude těch v první kategorie méně než v té druhé (čistě z toho důvodu, že ti se asi zvládnout po nějaké době vzchopit a z ulice zmizet, pokud fakt chtějí). A za to fakt žádnej zlej kapitalista nemůže.
Web: neuveden Mail: schován
Říkal bych tomu prostě svobodná společnost, i když, nebo právě proto, že je to poněkud neurčitý pojem. Spousta lidí němá ráda anarchii ani kapitalisty (kteří často stát hezky využívají). Snaha Urzy ty pojmy používat v podstatně jiném významu než je většina lidí chápe mi nepřijde moc dobrá
Web: neuveden Mail: schován
A místo toho abys Lojzu obvinil ze lži nebo podobný jiný trolling nám můžeš rovnou říct, kolika bezdomovců ses ptal na jejich situaci a kolika jsi nabídl pomoc se sháněním práce. Ať víme že si jen z konania človeka neusudzuješ (ne)dobrovoľnosť, bez ohľadu na realitu, ale že ses to zjistil tak že sa spýtaš, určite nie tak že si odpoveď toho bezdomovce vymysliš.
Web: neuveden Mail: schován
To má být výmluva? Že když ja údajně používám dvojí metr, tak ty můžeš taky? Jsi sveprávný chlap nebo malé děcko? Ok, beru to jakože svoji chybu uznáváš.
Web: neuveden Mail: schován
Vždyť jsem ti napsal, že OK. Že se ho teda zeptám. Tak co po mě ještě chceš? Jen trolit a plácát nějaké nesmysly o mých údajných dojmech?

Dobrovolnost jeho konání závisí podle tebe zjevně na jeho subjektivním dojmu ze situace.A proč by a jak by pro mě taková nebo onaka odpověď měla být relevantní? To se ho můžu zeptat jestli se mu to prostě líbí nebo ne. Hezký to vědět, ale pravidla u sebe doma tomu přizpůsobovat nebudu.
Web: neuveden Mail: schován
Asi jsi jim nenabídl dost benefitů, takže tvoji nabídku museli nedobrovolně odmítnout. Takže za to že teď zmrzají někde venku můžeš samozřejmě ty. :-)
Web: neuveden Mail: schován
Já ti vyčítám tvůj dvojí metr. Nekuřák jde na návštěvu nedobrovolně (když se mu to tak zdá, a řekne ti to), ty jdeš nakupovat nedobrovolně, ale když si anarchokapitalsta postežuje na stát a placení daní, tak to najednou cvak, a ať si říká co chce, na nic se ho neptáš, ale určitě to dělá vše dobrovolně.

Bláboly o tom co si údajně namýšlám nehodlám více komentovat, to si strč někam. Že je něco méně výhodné než to bylo za jiných okolností, neznamená, že se to můžeš dobrovolně rozhodnout neakceptovat
a jít si po svých.
Web: neuveden Mail: schován
To že se ho zeptám, a dostanu odpověď, je věc meho subjektivního dojmu? Já tady nic porovnávat nepotřebuji.
Web: neuveden Mail: schován
Takže je to věc jeho subjektivního dojmu, OK. A proč by a jak by pro mě taková nebo onaka odpověď měla být relevantní?
Web: neuveden Mail: schován
Můžeš mi to klidně vysvětlit na příkladu toho kuřáka na návštěvě jak jsme se bavili minule. Jak poznám, jestli dobrovolně akceptoval moje pravidlo, že se tu nekouří a šel na návštěvu, nebo to pravidlo akceptoval nedobrovolně a šel na návštěvu? A proč by to vůbec mělo pro mě být relevantní?
Web: neuveden Mail: schován
V demagogii úspěšně pokračuješ, ukázkově tím podsouváním nějaké neznalosti. A nemluvil jsem o žádných jiných lidech, ani o nějakých blábolech o výhodnosti pro kapitalisty nebo obyčejné lidi.
Mluvil jsem naprosto konkrétně o příkladu svém, potažmo Rakušákovu, protože ten je zjevně anarchokapitalista naprostý (já sice ne, ale to máš teď jedno). A o tvých kriteriích, která jsi sám popsal, k hodnocení toho jestli je něco dobrovolné nebo ne. A ty platí i pro jeho, potažmo moji situaci ve státě. Včetně té tvojí podmínky o tom, že se ani zanedbatelně ve volbách nepodílíme na rozhodování o tom, co se s penězi co zaplatíme, stane. Což je sám o sobě poněkud rozdíl oproti platbě kapitalistovi, protože tam naprosto jasně rozhodujeme, za co konkrétně ty peníze dáme a co za to dostaneme - nějaké to konkrétní zboží nebo službu.

"Napríklad to čo spomínaš, že mne vyčítaš to čomu ty bezvýhradne veríš" Promiň, ale tahle věta mi vůbec nedává smysl, zkus to vysvětlit jinak a nějak
konkrétně.
A zapomněl jsi mi vysvětlit, z čeho přesně bych měl teda usuzovat dobrovolnost, když ne z konkrétního jedání? Z něčích subjektivních dojmů? Jak mám teda poznat, jeslti když jde někdo do kina, dělá to dobrovolně a když jde nakoupit rohlíky, dělá to nedobrovolně?
logo Urza.cz
kapky