Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Radoslav Khun (strana 2)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Bavíme se o inflaci, ne o krachování, toto je argumentační faul posunu branky. A ano, já proti volnotržní inflaci nic nemám, pokud si někdo chce vybrat inflační měnu, klidně. Mám něco proti tomu, že nám ji všem vnucuje stát.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Hádáš špatně, skutečně jsem na konzervatoři jako žák. Ona se totiž konzervatoř nechová tak jako jiné střední školy, je pro ni poměrně typický větší počet starších studujících. Ale nevadí, kecat do něčeho, o čem vůbec nic nevíš, je aspoň zde tvůj denní chleba :)

Myslel jsem pochopitelně grafické chyby, chybí ti tam písmeno...
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Ne, když regulace nejsou, ale když jsou u nefunkčního státu, což jsem zcela jasně napsal. Dál jsem to nečetl, nemá to podle mě cenu, vy už začínáte stavět slamáky.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Říkáte vy, kterej jste na podstatnou část mého vyjádření vůbec nezareagoval...
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Já samozřejmě mluvím proti nedobrovolnému otroctví, což by vám ale dozajista došlo, kdybyste místo vymýšlení líbivých konstrukcí trochu přemýšlel nad tím, na co tady reagujete...

A ten blábol o záměně rolí, no jako překonáváte se...
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Jenže vy vyvracíte něco trochu jiného, než co já tvrdím. Jasně, že v ankapu není legislativní zákaz otroctví, ale jsou v něm právě ty mnou zmiňované ekonomické a sociologické principy, které to otroctví vylučují. Pokud máme bezpečnostní agentury, které si každý člověk může najmout, a pokud uznáváme jejich funkčnost, pak přece musíme vidět, že (nedobrovolné) otroctví je bez likvidace většiny těchto agentur nemožné. A proč nelze v ankapu zavést stát, na to jsou tu taky argumenty.
Samozřejmě, ankap není totéž co NAP a nebude ho stoprocentně kopírovat, ale to bysme pak mohli vést absurdní debaty o tom, že v ankapu se například budou střílet lidi na náměstí, protože proti tomu nebude zákon a NAP je pouze teorie. Jde o to, že ankap je z drtivé většiny implementace NAPu. To, že by to nebylo stoprocentně, nevadí, ty principy by drtivě převládaly.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Asi po milionté se zeptám. Ty pracuješ za plat? Asi jo, že? Takže pracuješ pro zisk? Asi jo, že? Takže jsi teda parazit??
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Stát způsobuje inflaci tím, že legalizoval padělání peněz, čímž se zvyšuje jejich množství, čímž se snižuje jejich kupní síla. Základy ekonomie, o kterých tu neustále lžeš, že je znáš... A ano, já vím, že peníze tisknou banky, jenže to je asi jako tvrdit, že zaplatit vrahovi za vraždu není podílem na vraždě, protože to byl jen a pouze ten vrah, kdo měl prst na spoušti. Banky mají sice prst na tlačítku na tiskárně, ale je to stát, kdo jim dává tu tiskárnu!
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
To je na mě? Jestli jo, je to pitomost, co nedává smysl. Jaké osoby, jaké obsazení, cože :D?
Jedna věc je tomu nevěřit a nechtít to, druhá věc ale je vyvracet slamáky, což neustále dělá náš milý Norbert. On totiž, stejně jako ostatní, ten ankap logicky vyvrátit neumí, ale protože ho nenávidí, tak proti němu vede tuhle kampaň, kde neustále vyvyrací nesmysly jako například právě zde tento. Otroctví prostě proti ankapu je, z hlediska NAPu i z hlediska ekonomického a sociologického.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Zaprvé bych poradil, vždycky když máš potřebu sem něco agresivně vyřvat, jdi se před zveřejněním vydýchat a pak si to zkontroluj, máš tam totiž díky tomu, jak seš u toho nasranej, čím dál víc chyb.
Zadruhé, já na konzervatoři neučím, to sis vyfabuloval stejně jako zbytek svých myšlenek.
Zatřetí, no moje schopnosti jsou patrné už třeba v tom, že ti konstruktivně odpovídám, zatímco ty jen plyveš nadávky.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Pro hloupého každý hloupý :). Urážka od agresivního bolševika mě nebolí :).
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Zopakuji: Anekdotické zkušenosti, které má naprosto každý, kdo nemá potřebu je kvůli svému fanatismu nevidět. To moc není anekdotické, že? A mimochodem, toto slovo takto používat je v češtině nesmysl, anekdota je něco jiného česky a něco jiného anglicky...
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Jakože v Africe jsou státy, které nemonopolizovaly školství, takže je tam v této oblasti zcela volný trh? To bych se tedy silně divil...

Jenže Somálsko je pořád stát, i když nefunkční. Nefunkční stát je pořád problém, je potřeba ty regulace řízeně odstranit, ne nechat stát tak dlouho působit, až se v podsatě sesype, ale pořád bude mít ty regulace a nějak je vymáhat.

Nevím, jaké jsou vaše představy, protože podle mě moc nemluvíte k věci. Ale podle kontextu a vašeho oponování bych hádal, že se domníváte, že regulace školství není jeho hlavním problémem.

Něco někde není a proto si to nelze představit? To mi připadá jako naprosto zjevná blbost, to by pak přece nemohlo dojít k žádnému posunu, protože by byl nepředstavitelný a tedy z principu nedosažitelný.

Když je něco mizerné a je to jediná alternativa, tak to nelze posoudit? Opět, co je to za blbost? Já to přece netvrdím relativně vůči existujícím možnostem (i když vlastně ano, viz různé svobodnější systémy), nýbrž vůči volnému trhu, kde z prinicpu vítězí nejžádanější možnost (tohle doufám nerozporujete, nebo ano?).
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Děkuji za další důkaz toho, že tvé řeči je radno vůbec nebrat vážně, nejlépe vůbec neposlouchat. Tebe ta tvoje zášť vůči schopnějším lidem (tedy všem) musí až bolet, je mi tě líto.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Až na to, že ta kauzalita je opačně. Ty špatné zkušenosti nás, kteří máme oči a nepotřebujeme nekriticky milovat stát a nenávidět svobodu, přiměly ty chyby vidět, pojmenovat a kritizovat.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Konzervatoř, gympl, základka, učňák... tam všude je ta výuka přece úplně stejná. Problém je u pedagoga, to nikdo nepopírá, jenže proč? Vy se chlubíte, jak vidíte souvislosti, ale jak je teda možné, že vám unikla ta úplně do očí bijící souvislost, že každý učitel se učil být učitelem na státním peďáku od učitelů, kteří se tam učili stejně tak? A další souvislost, že stát má nějaké RVP a další požadavky, které jsou na učitele kladeny už během toho studia?

Pokud ten společný prvek vidět neodmítáte, pak nevím, proč oponujete. Společným prvkem pro tisíce učitelů je stát a ti učitelé se skoro všichni chovají dost pobobným či stejným způsobem. Pokud za to nemůže stát, co teda způsobuje, že tak velká skupina lidí se chová dost podobně nezávisle na sobě?

No třeba diktáty, vidíte. Děti se učí svému jazyku tak, že jim učitel diktuje více méně debilní článek a oni ho musejí psát. Ale to přece není jen příklad češtiny, v dějepise to máte stejně a zrovna tak v cizích jazycích i té matematice (je vám představena metoda a cíl a musíte to tak dělat - měl jsem spolužáka vynikajícího matematika, který už na gymplu ovládal matematiku vzdálenou schopnostem pedagoga, přesto byly jeho postupy, ač vědecky prokázané, odmítány. Dnes pracuje jako datový analytik, vystudoval matiku na matfyzu a pak cosi podobnýho v Belgii).

Sto procent je pochopitelně nadsázka (radil bych se na tohle podívat, mám pocit, že jaksi nechcete chápat, že lidé se nevyjadřují pouze přesně strojově), chtěl jsem tím říct, že je to opravdu drtivá většina.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Samozřejmě, však ty odmítáš vidět spoustu věcí, například státní inflaci, nesvobodu, neefektivitu ad. Že odmítáš vidět věci pro státní školství typické, třeba právě bazírování na jednom konkrétním postupu, není nijak překvapující. Já si pamatuju, jak mi jednou ze msty učitel porušil počítat jeden příklad jedním postupem, a já pak zjistil u jiného učitele, že tím postupem ten příklad spočítat nejde. Ale jasně, selhání jednotlivce, viď :). Akorát těch selhávajících jednotlivců jsou tisíce a pořád jich kontinuálně přibývá, což je statisticky divný...
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Afrika vyvrací moje představy tehdy, pokud tam není stát, který znemožňuje trh. Jenže ejhle, on tam je, čímž jaksi vyvrací ne moje, nýbrž ty vaše představy :)
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Otroctví je proti ankapu, je to porušení sebevlastnictví. Jak trapné, víc než pět let ti to tu říkám a ty sis to pořád ještě nebyl schopen nastudovat... Z toho je zjevné, že neoponuješ ankapu, nýbrž prostě všemu, co nezapadá do tvého fanatického a dogmatického (a šíleně omezeného) vidění světa. Samozřejmě, pro tebe by ankap svým způsobem nesvobodný byl, protože bys nemohl parazitovat na ostatních a nemohl bys jim skrz stát násilím vnucovat, jak mají a nemají žít.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
No moc si nedovedu představit, jak by to tržní školství mohlo být horší než teď, teď je opravdu hodně tragické (já jsem učitel a bohužel to vidím z první ruky). Sám zatím moc bohatý nejsem, vlastně pracuju víceméně na poloviční úvazek a přesto si mohu dovolit normálně kvalitní jídlo, takže ani tady bych nesouhlasil. Stejně tak bydlím v bytě za nájem, jezdím autem, mám několik nových elektronických zařízení atd, prostě strašení trhem není namístě, trh má obecně vlastnost nutit podnikatele být levnější a kvalitnější, protože jsou nuceni soutěžit s konkurencí. Stát naopak je drahý a nekvalitní, protože nemá důvod ani motivaci nebýt, konkurenci si zlikvidoval násilím. No a příklad soukromé školy bez frontální výuky a drahého školství je Ježek bez klece. Když to šlo jednou, proč by to nešlo jinde?
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Zapoměl jsem uvést, že sám jsem učitelem a vidím to i z té druhé strany. Ale jasně, všechno to jsou selhání jednotlivců :)
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Zkušenosti, které popisuje příspěvek i tady komentář, jsou velmi časté, prakticky každý je aspoň v nějaké míře má. Naopak zkušenosti s výukou bez memorování a s tolerancí vůči jiným postupům jsou poměrně vzácné. Že tu pořád dokola zmiňujeme to, co se pořád dokola děje, není žádné kvičení. Naopak bych kvičením označil to, že vy zarytě odmítáte vidět ten jediný společný prvek, který všichni ti učitelé vzdálení stovky či tisíce kilometrů mají, totiž zaměstnavatele, kterým je stát.

I já se mohu přidat, navštěvoval jsem gymnázium a nepamatuju tam jediný předmět, který by nebyl založen na diktování dat za účelem zápisu, zapamatování a pozdějšího testování. Poté jsem navštětoval konzervatoř a tam, co se teoretických předmětů týče, to bylo opět stejné. Tak nevím no, mám zkušenost s desítkou předmětů a vyučujících na dvou školách, a to, co vy označujete za chybu jednotlivce, se tam dělo a děje (konzervatoř navštěvuji nadále) ve stu procentech případů. To moc na chybu jednotlivce nevypadá, že?
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Když teď lidi zaplatí státní školství, kde spousta peněz zmizí kvůli státní režii a neschopnosti, tak proč by ho nezaplatili na trhu, kde státní paraziti nejsou? Jistě, školství by bylo lepší a horší podle ceny, stejně jako je každá jiná služba. Ale nedává ekonomicky smysl, proč například jídlo si chudí zajistit dokáží, ale školství by nedokázali.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Když je nemusí vnucovat, proč je teda vnucuje? Jednoduchá otázka, zkus odpovědět.
To s plotem je debilní, já sám sobě nebráním jím projít, že?
Na tvrzení o tom, že dnes utíká víc lidí než za komunismu, prosím zdroj, jsem přesvědčen, že na to žádný zdroje nemáš a prostě sis to vymyslel, tedy že lžeš.

Fakt nejsi plochozemec? Oni taky často lžou a hlavně, argument ,,ty máš taky plot, tak nevyčítej komunistům zadrátovaný hranice" je jim co do inteligence dost podobnej.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Já vám nevím, dlouho jsem si to myslel, ale na druhou stranu ta jeho agrese, jak se dycky nasere a začne nadávat do idiotů, když mu někdo něco vyvrátí nebo upozorní na jeho nekonzistenci (což je hrozně jednoduchý), mi připadá docela autentická. Ale jo, třeba je fakt profi trol, to je možný.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
No já jen, že tu pořád někoho označuješ za idiota, debila, tupce a podobně, ale sám nejsi schopen si po sobě ani opravit opačně nastavenou klávesnici... tak možná příště víc pokory?
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
No jsme zase u té metafyziky. Pokud tu o někom prohlásím něco negativního, tak to fakt nutně neznamená, že pro mě z principu platí to samý. Jestli si to o mě myslíte, to samozřejmě můžete, ale podložit mi to hádám schopen nebudete, jako doposud...
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Počkejte, já fakt nevím, je to troling nebo to myslíte vážně? Bavili jsem se o tom, v čem je špatný stítní školství, potažmo jakákoli státní služba. A došli jsme k tomu, že pokud se někdo podvolí pohružce násilí a zaplatí, tak se nejedná o krádež?
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Příště bych si to bejt tebou po sobě přečet...
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Možná v poslední době, asi bylo z jiných míst sucho.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Jo, máš pravdu, souhlas. Neměl bych se k tomu snižovat, holt ego je někdy silnější no :D
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Jo takhles to myslel. Nojo, snažím se ignorovat celou jeho existenci, ale někdy mi to bohužel nedá. Souhlasím, máš pravdu, že jsem se dopustil přesně toho, na co jsem pak upozorňoval Rakušáka, dokonce tím hůř, že u pzcosi to není možná nutně známo, zatímco u Norberta již neomylně a zcela. Uznávám.
logo Urza.cz
kapky