Komentář 92155
» odpovědět «
Autor: Tron
Čas: 2023-05-14 12:31:18
[↑]
Web: neuveden
Mail: neuveden
To že ankapáci subjektivně zastávají hodnotový názor, že svět s ankapem bude dle jejich osobního názoru pro velkou část lidi víc žádoucí, než svět se státem, je přece čistě vyjádření jejich osobního hodnocení, ne?
Richard Fuld zase opakovaně tvrdí, že pro většinu společnosti je nejlepší sociální demokratický stát s regulovaným kapitalismem. To je zase úsudek na základě jeho hodnot, ne?
Etatista Max Weber dávno před ankapem definoval stát jako "lidské společenství, které si na určitém území nárokuje pro sebe monopol legitimního násilí." ( s dodatkem že pokud by neexistovalo násilí jako prostředek vynucování státního zájmu, tak by stát zanikl a místo něj by nastoupila anarchie)
Ankap a Urza defakto Weberovu definici přejali.
Je podle Weberovy definice stát nežádoucí a špatný, nebo žádoucí a dobrý.... asi jak pro koho, jinak pro p. Fulda, jinak pro Urzu.
Když pan Fuld a další houfy etatistů donekonečna opakují výhody a nezbytnost státu jako takového, dělá to ze státu dobro z (Weberovy) definice?
IMHO obě strany propagují svůj názor, ale Weberových definic se toto hodnotové soupeření netýká.
***
Ani ankap netvrdí, že objektivní realita neexistuje. Co vím tak mluví o subjektivní hodnotě věci pro člověka, což je dost jiná otázka. Jakou má pro člověka cenu valoun ryzího zlata? Prakticky vzato dost záleží na kontextu. To ale neznamená, že by valoun zlata objektivně neexistoval, jen je buďto k nezaplacení, nebo kuhovnu, či něco mezi tím.
Richard Fuld zase opakovaně tvrdí, že pro většinu společnosti je nejlepší sociální demokratický stát s regulovaným kapitalismem. To je zase úsudek na základě jeho hodnot, ne?
Etatista Max Weber dávno před ankapem definoval stát jako "lidské společenství, které si na určitém území nárokuje pro sebe monopol legitimního násilí." ( s dodatkem že pokud by neexistovalo násilí jako prostředek vynucování státního zájmu, tak by stát zanikl a místo něj by nastoupila anarchie)
Ankap a Urza defakto Weberovu definici přejali.
Je podle Weberovy definice stát nežádoucí a špatný, nebo žádoucí a dobrý.... asi jak pro koho, jinak pro p. Fulda, jinak pro Urzu.
Když pan Fuld a další houfy etatistů donekonečna opakují výhody a nezbytnost státu jako takového, dělá to ze státu dobro z (Weberovy) definice?
IMHO obě strany propagují svůj názor, ale Weberových definic se toto hodnotové soupeření netýká.
***
Ani ankap netvrdí, že objektivní realita neexistuje. Co vím tak mluví o subjektivní hodnotě věci pro člověka, což je dost jiná otázka. Jakou má pro člověka cenu valoun ryzího zlata? Prakticky vzato dost záleží na kontextu. To ale neznamená, že by valoun zlata objektivně neexistoval, jen je buďto k nezaplacení, nebo kuhovnu, či něco mezi tím.