Autor: Urza
Čas: 2019-12-12 00:00:02
Anarchista v srdci, kapitalista v mysli
Před časem jsem mluvil s jedním anarchokomunistou; mimo jiné jsme diskutovali o jeho nápadu, že by každý měl „mít právo“ na byt či dům, protože bydlení a pocit bezpečí patří mezi základní lidské potřeby. Oponoval jsem, že ačkoliv většina lidí to tak asi cítí, někdo může preferovat jiné věci před bydlením. Vyjeveně se na mě podíval a přišel s přirovnáním, že je to jako kdyby on každému koupil čokoládu a já bych mu ještě vyčítal, že je poškodil, protože někdo by před čokoládou upřednostnil koblihu; zjevně mu uniklo, že stát a socialisté to těm lidem kupují z jejich peněz. To je však teď vedlejší; když jsem o našem rozhovoru přemýšlel po cestě domů, došla mi jedna věc: My oba chceme totéž. Vážně. A co to je? Chceme, aby lidé byli šťastní. Odlišuje nás jen to, že zatímco on je takovým nějakým intuitivním zastáncem objektivní teorie hodnoty, já chápu, že hodnota je subjektivní.
Občas se mě ptáte, proč jsou mi pocitově bližší anarchokomunisté než konzervativní pravice; a tohle je ten důvod: Zatímco od anarchokomunisty a jeho představy „byt pro každého“ mě odlišuje jiné vnímání teorie hodnoty, od konzervativního pravičáka a jeho „obhajoby tradiční rodiny“ (v důsledku které trpí například homosexuálové, což on ví a je mu to jedno) mě dělí… já nevím… lidskost? Když mi anarchokomunista řekne „byt pro každého“, chápu, že mým cílem je vysvětlit mu, že žijeme ve světě omezených zdrojů a ukázat Bastiatovo „co není vidět“; když mi však zarytý konzervativec řekne, že odmítá sňatky homosexuálů, protože „jsou nepřirozené“ (což asi nebude jeho pravý důvod, protože též není zastáncem zahození antibiotik a umírání na infekce, neboť je to přirozené) a „manželství muže a ženy patří mezi tradiční tisícileté hodnoty“ (ale otrokářství s ještě delší tradicí nechce), co si mám myslet?
Občas se mě ptáte, proč jsou mi pocitově bližší anarchokomunisté než konzervativní pravice; a tohle je ten důvod: Zatímco od anarchokomunisty a jeho představy „byt pro každého“ mě odlišuje jiné vnímání teorie hodnoty, od konzervativního pravičáka a jeho „obhajoby tradiční rodiny“ (v důsledku které trpí například homosexuálové, což on ví a je mu to jedno) mě dělí… já nevím… lidskost? Když mi anarchokomunista řekne „byt pro každého“, chápu, že mým cílem je vysvětlit mu, že žijeme ve světě omezených zdrojů a ukázat Bastiatovo „co není vidět“; když mi však zarytý konzervativec řekne, že odmítá sňatky homosexuálů, protože „jsou nepřirozené“ (což asi nebude jeho pravý důvod, protože též není zastáncem zahození antibiotik a umírání na infekce, neboť je to přirozené) a „manželství muže a ženy patří mezi tradiční tisícileté hodnoty“ (ale otrokářství s ještě delší tradicí nechce), co si mám myslet?
Přečtení: 189652
Komentáře
Komentář 46464
Lepší (méně zaujaté) by bylo říct, že tě dělí jiné morální hodnoty.
Komentář 46469
Every act of conscious learning requires the willingness to suffer an injury to one's self-esteem. That is why young children, before they are aware of their own self-importance, learn so easily; and why older persons, especially if vain or important, cannot learn at all.
Thomas Szasz
Komentář 46470
Komentář 46471
Rychlý překlad:
Každý akt vědomého učení vyžaduje ochotu strpět újmu na hrdosti. To je důvod, proč se malé děti, které ještě nemají vytvořen pocit vlastní důležitosti, učí tak lehce; a proč se starší lidé, obzvláště pokud jsou marniví nebo důležití, nejsou schopni naučit vůbec nic.
-Thomas Szasz
Komentář 46482
Komentář 46681
- 1. Takže když se někdo učí psát na klávesnici, "lze předpokládat, že je na světě někdo, kdo to již umí", protože "v opačném případě se tomu říká výzkum"…
2. Z kontextu je zřejmé, že se jedná o učení v nejširším smyslu, např. i o měnění názorů, na politiku nebo cokoliv jiného důležitého. Takže "osoba, která není ochotna strpět újmu na hrdosti" se jak sama nic učit nezačne (nepůjčí si knihu, nepřihlásí se do kurzu), tak především se nic nenaučí z běžných situací, kterým je v životě vystavena, nezmění podle toho své názory.
2) To, že to je zjevná a všem známá skutečnost nic nemění na tom, že to dotyčného uráží, narcisticky zraňuje. Tedy pokud trpí narcistickou poruchou osobnosti jako řemen.
- 1. Interpersonální odhalení vlastní nedokonalosti pociťují lidé jako újmu: hanbu, ostudu. Proč by tomu tak nemělo být i u intrapersonálního odhalení?
2. Je řeč o prosté skutečnosti, že pro nafoukané, domýšlivé, důležité lidi je těžké si přiznat, že něco neumějí, nechápou, že se v něčem mýlí, tj. že nejsou dokonalí, a že proto je pro ně těžké a dokonce nemožné se něco naučit. Když řeknete, že to je "narcistická porucha osobnosti" (což je prostě název pro určité chování, tak jako všechny duševní nemoci), nic, ale vůbec nic, k skutečnosti nepřidáváte. Je to prostě jen její jiné POJMENOVÁNÍ. NIC JINÉHO.
Lidé mají pocit, že už je v životě nic dobrého nečeká; vy to nazýváte deprese.
Lidem (nepřekvapivě hlavně mladým) nevyhovuje svět, nedokážou si v něm nalézt místo; vy to nazýváte schizofrenie.
Děti nebaví škola, tak vyrušují, jsou neposedné, nesoustředí se na výklad; vy to nazýváte ADHD.
Všechno to je jen pojmenování chování; jak řekl Szasz: Psychiatrické diagnózy parodují jazyk medicíny.
Úplně samozřejmě jste "vysvětlil" chování narcistickou poruchou osobnosti. Ve skutečnosti jste to chování jen POJMENOVAL. POJMENOVÁNÍ NENÍ VYSVĚTLENÍ. Není to nic. Je to jen přiřazení zvuku/obrázku k jevu. A to je psychiatrický byznys, v tomhle Vy podnikáte: prodáváte lidem pseudovysvětlení nežádoucího chování.
A ono to funguje. Je to něco prastarého, atavistického: jako bychom pouhým pojmenováním věci ji nějak změnili, jako bychom nad ní tím získali moc. "Je to jen narcistická porucha osobnosti/deprese/schizofrenie/ADHD." Řeknete to a lidé mají pocit, že problém už je víceméně vyřešen… Szasz tomu říkal "slovní magie". Obchodujete s iluzí, že lidské problémy, skutečné životní problémy, jsou zaprvé ne zcela skutečné (jsou to jen symptomy choroby) a zadruhé odstranitelné (léčitelné). Proč si myslíte, že máte víc dobrovolných pacientek než dobrovolných pacientů? Ze stejného důvodu, proč mají ezoterici víc klientek než klientů: na iluze skáčou mnohem víc ženy…
Ještě k začátku: Není to tak, že "to dotyčného uráží, narcisticky zraňuje" PROTOŽE "trpí narcistickou poruchou osobnosti", ale tak, že Vy ten jev, že "to dotyčného uráží, narcisticky zraňuje" NAZÝVÁTE, že "trpí narcistickou poruchou osobnosti". Je to prostě jen jiný název pro ten jev. Když o blesku řeknete, že to je "Diův hněv", "Zeus se zlobí", je to pojmenování jevu blesk, ne jeho vysvětlení.
Komentář 46486
Kdyz se ucim, rozhodne "netrpim ujmu na hrdosti". Naopak, ucim se proto, ze se ucit CHCI, a proto je to proces pozitivni a uz jen ten proces me naplnuje pozitivnimi myslenkami. Samozrejme, pokud to neni v situaci, kdy me nekdo nuti nasilim se neco ucit, aniz bych se to ja ucit chtel. Tam je to jinak.
Komentář 46682
A to, že učení předpokládá ochotu tuto újmu utrpět, neznamená, že ji každý utrpí nebo může utrpět. Týká se to jen těch, kdo mají příliš vysoké sebehodnocení, jejichž pocit vlastní důležitosti je příliš silný.
Vždyť to Szasz říká: děti pocit sebedůležitosti nemají, tudíž onu újmu nemůžou utrpět, proto se učí tak lehce.
Kdežto u domýšlivých nebo důležitých osob s obrovským pocitem sebedůležitosti jde o obrovskou újmu, kterou logicky nechtějí podstoupit, proto se nejsou schopny naučit nic.
Prostě při učení se něčemu platí:
Čím víc jste jako dítě, tím menší újma na hrdosti/sebehodnocení, tím méně ochoty utrpět tuto újmu je třeba.
Čím víc jste "vain or important", tím větší újma na hrdosti/sebehodnocení, tím více ochoty utrpět tuto újmu je třeba.
Komentář 46474
Komentář 46679
Budu stručný. Narážel jsem na tuto pasáž: když mi však zarytý konzervativec řekne, že odmítá sňatky homosexuálů, protože „jsou nepřirozené“ (což asi nebude jeho pravý důvod, protože též není zastáncem zahození antibiotik a umírání na infekce, neboť je to přirozené) a „manželství muže a ženy patří mezi tradiční tisícileté hodnoty“ (ale otrokářství s ještě delší tradicí nechce), co si mám myslet? (Kterýžto argument je navíc zřejmě otrocky přejat z anglického zdroje: v angličtině totiž mají pro "přirozené" a "přírodní" jeden výraz "natural".)
O čemž už Urza diskutoval se Semínem a Jochem zde:
https://www.youtube.com/watch?v=_Nrfw3_6ljs 1:25 – 4:25
Takže podle Vás Urza opakuje omyl, který mu byl vyjasněn a jehož vyjasnění nerozporoval, ne proto, že je domýšlivý a důležitý (vain or important), ale kvůli svému vysokému věku, resp. involučních změnách na mozku?
Komentář 46472
Vy zrajete k dokonalosti, tohle je jasna trefa do cerneho. A i k odvaze (pokud uz neprerostla v nejaky syndrom), takhle na prvni dobrou pomerit vznik manzelstvi a vznik otrokarstvi, to kazdy neda. Pekny je take byt-pro-kazdeho bez privlastku, zatimco za svinskou obhajobou-tradicni-rodiny mame hned pangejty plne utyranych geju.
Moc pekna prace. Kazdopadne az mezi temi dvema ona temata prohodite, urcite nezapomente zase poreferovat.
Komentář 46475
Anarchokomunista chce šťastné všechny lidí (tedy pokud zrovna nemyslí na třídní boj a vyvraždění bohatých).
Neshodnou se v tom, jak toho dosáhnout.
Zastánce tradičních hodnot (ať už to znamená cokoliv) chce tu či onu skupinu lidí nešťastných a nasraných, a vědomě to přiznává. Když je proti manželství homosexuálů, chce, aby buzeranti byli nešťastní. Když je proti potratům, chce, aby nechtěně těhotné ženy byly nešťastné. Nic mu neudělali, nikterak mu neuškodili, jen nezapadají do jeho vidění světa. Jak se s takovým monstrem dá diskutovat?
Komentář 46478
1. Ak aj anarchokapitalista "chce šťastné všechny lidi", tak sa zjavne nezamyslel nad dôsledkami svojich nápadov. Minimálne ľudia, ktorí nebudú vlastniť nijaký pozemok, budú vo všeobecnosti menej šťastní, lebo ich slobody budú obmedzované a nebudú mať nijakú možnosť do toho hovoriť.
2. Ty si diskutoval s nejakým zástupcom "zástancov tradičných hodnôt", že vieš, prečo to robia? Lebo napríklad keď je človek proti potratom, obvykle to robí preto, lebo ich považuje za vraždenie detí. Podobnou logikou by sme mohli o zákaze krádeže (resp. vo všeobecnosti o vymáhaní vlastníckych práv či už v štáte, ankape alebo kdekoľvek) povedať, že robí zlodejov nešťastnými.
Komentář 46481
2. Bohužel diskutoval, a docela dost. Nedá se to. Oni vidí spiknutí a rozklad a úpadek společnosti. Jenom proto, že někde nějaký Pepa nebude mít Vlastu, ale Vlastu. Může jim to být u prdele, oni je nemusí vůbec znát atd. Ne, stejně jim chtějí škodit. Padají z nich takový perly jako: "Mají být rádi, že je nezabíjíme," a hned vzápětí, "Ať si jdou demonstrovat do arabských zemí." Doteď mi nebyli schopni odpovědět, a že jsem se ptal vážně mockrát, jakým způsobem je osobně ohrožuje to, že ten Pepa nemá Vlastu, ale Vlastu. Ne, nic, rozjedou ten svůj kolotoč splašených výmluv.
Komentář 46489
2. To, čo si teraz popísal, nijako neimplikuje, že "chce tu či onu skupinu lidí nešťastných a nasraných" (to, že budú nasratí, je len častý vedľajší efekt, ale pri veľkej časti ľudskej činnosti je niekto nasratý, tak z toho nič nevyplýva). Ako ti tu už jM vysvetlil, ale akosi si to nepobral.
Komentář 46493
2. Pak bych čekal, že když jim ty důsledky připomenu, že se nad tím aspoň zamyslí. Jenže to tak v reálu není.
Komentář 46494
Komentář 46523
K tomuto ostatnému: tak isto môžeš byť plne šťastný aj v štáte (šťastie je aj tak viac stav vlastnej mysle než prostredia naokolo). A vybrať si môžeš (tak isto ako si môžeš vybrať štát, v ktorom budeš žiť) len obmedzene; jednak sotva nájdeš pozemok, kde pravidlá majiteľa ti budú stopercentne vyhovovať, a dvak mýto za prechod pozemkami, cez ktoré musíš prejsť, kým sa tam dostaneš, môže byť vyššie než všetky prostriedky, ktoré máš.
2. Pôvodne si napísal, že "Zastánce tradičních hodnot ... chce tu či onu skupinu lidí nešťastných a nasraných", ale teraz tu spomínaš dôsledky. Cieľ a dôsledky dosiahnutia toho cieľa sú rôzne veci. Asi ako keby si povedal "Hasiči pri ceste k požiaru chcú poškodiť zaparkované autá, ktoré im prekážajú".
Komentář 46526
Mozna je tento spor zbytecny, imho maji castecne pravdu vsichni.
Nemyslim, ze by vsichni "zastanci tradicnich hodnot" prali napriklad homosexualum "jen to nejhorsi", ale na druhou stranu je pravda, ze nekteri z nich rozhodne ano. Nekteri z nich by je (alespon slovne) zavirali do vezeni, preji jim, at umrou, atd atd.
Takze jak rikam, pravdu maji castecne vsichni, imho je zbytecne se kvuli tomu hadat, na to tu mame dulezitejsi veci :-)
Jinak ja si docela umim predstavit, ze i nekteri zastanci statu skutecne chteji, aby se vsichni meli co nejlepe. A opet - znam jine, kteri chteji, aby se jinni lide meli spatne.
Komentář 46560
To mas sice vyjimecne pravdu, ovsem primarni kravina je podobne idiotska tvrzeni vubec vytahovat na svetlo bozi.
Komentář 46480
Demonštrujete tu až sociopatickú úroveň neschopnosti akéhokoľvek porozumenia vašich politických oponentov. Nechce sa mi veriť, že si naozaj myslíte, že terminálny cieľ "zástancov tradičných hodnôt" je nešťastie žien a homosexuálov. Aj keď nie som zrovna jedným z nich, príde mi celkom zjavné, že toto je naozaj hlúpa karikatúra.
> Když je proti manželství homosexuálů, chce, aby buzeranti byli nešťastní. Když je proti potratům, chce, aby nechtěně těhotné ženy byly nešťastné.
Nie. Konzervatívci presadzujú, istú víziu spoločnosti, ktorá jednoducho nekladie šťastie každého jednotlivca nad všetko ostatné. Korektnejšie by bolo povedať, že im nezáleží na nešťastí homosexuálov, ktoré spôsobí ich presadzovanie "tradičnej rodiny", v nádeji, že poriadok a stabilita v životoch drvivej väčšiny ľudí je dôležitejšie ako šťastie maličkej menšiny, ktorá nedokáže zapadnúť. Nesúhlasím s tým, ale nepripadá mi to nejako oveľa zvrátenejšie alebo "monštróznejšie" ako to, čo presadzujú iní.
Napríklad aj anarchokapitalisti - aj tí priznávajú, že niektorí ľudia závislí na štáte by sa bez neho nedokázali zaobísť a v anarchokapitalizme by trpeli oveľa viac - ale rigidné dodržiavanie NAP-u je pre nich dôležitejšie. Znamená to, že chcete, aby boli títo ľudia nešťastní, vy monštrum?
Komentář 46483
V některých případech tomu bohužel věřím, jinak by to museli být opravdu velice hloupí lidé, kteří v něco věří, ale něco úplně jiného si myslí.
v nádeji, že poriadok a stabilita v životoch drvivej väčšiny ľudí je dôležitejšie ako šťastie maličkej menšiny, ktorá nedokáže zapadnúť
Ano, to je přesně ten kolotoč šílených výmluv, který slýchám. Jenže jediní, mezi koho nedokážou buzeranti zapadnout, jsou tihle intolerantní píčusové. Žádný z nich mi na přímý dotaz (když už diskuse došla k tomu pořádku, a že párkrát došla) nebyl schopen popsat přesný mechanismus, jakým by štěstí homosexuálů narušilo pořádek a stabilitu v životech lidí. Chvílemi to vypadalo dokonce tak, že oni sami (ti intolerantní píčusové) by vyšli ven a začali dělat bordel, protože jinak by k narušení toho pořádku jaksi nedošlo.
niektorí ľudia závislí na štáte by sa bez neho nedokázali zaobísť a v anarchokapitalizme by trpeli oveľa viac
Podle mého názoru by to dokázali; pouze jejich štěstí by už nadále nebylo na úkor štěstí jiných lidí (skrz daně).
Komentář 46487
Komentář 46490
Komentář 46491
Komentář 46492
Asi si z tech pismenek vybiras jen to, co se ti hodi, klasika..
Komentář 46496
Komentář 46499
Btw, predpokladam, ze nam stale nejses ochotny prozradit, jak by sis to idealne predstavoval ty, co...
Komentář 46501
Komentář 46505
Jediny system, kde muze byt "po jejich" u 100% lidi, je cista anarchie.
Prvni krucek s "omezovanim" je ancap (a mozna budou i nejake jine systemy, ktere neznam, ktere omezuji jen jednu jedinou vec)
Pak se udela asi milion dalsich krucku a mame stat.
Jelikoz nevim, jak si to predstavujes, nema asi cenu to dal resit, protoze ty nam to neprozradis.
Tak jo, opajej se nadale myslenkou, jak jsi nam to nandal, ze v ancapu je to uplne desne hrozne, protoze se vynucuje jedna vec.
Jako fakt, vyhral jsi, jses nejvetsi borec.
Chces nejakou medaili? Jedu zitra do Prahy, tam nejakou sezenu, jestli chces…
Komentář 46507
Komentář 46509
Komentář 46512
Komentář 46513
Mluvim o systemu, kde nemas nic vynucovane zadnymi narizenimi, ani vynucovane nasilim.
Komentář 46533
Komentář 46542
Komentář 46547
Komentář 46549
Komentář 46551
Ty: Ty jsi mluvil o ancapu?
Ja: Ne, o ciste anarchii
Ty: to tezko…
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Hmmmmmmmmmmmmmmm
Mno...tak ja nevim….
Komentář 46552
Komentář 46553
Komentář 46554
Btw, kdyz uz jsme u toho, tak jsi na moje "jedine v anarchii si kazdy muze delat, co chce" napsal "ne, v anarchii nemuze byt kazdy spokojeny".
Existuje na to takove to klasicke: Ja o voze, ty o koze…
Ja rikam, ze jediny system, kde nikho nikoho k nicemu nenuti nasilim, je anarchie. Tam skutecne neni zadny zakon, predpis, smlouva, majetek, nic. V cemkoliv jinem je jiz nejake to nuceni.
Na tomhle se shodnem?
Komentář 46555
Druhá veta teoreticky platí, prvá je nezmyslom. V anarchii môže (ak sám chce) násilím iných nútiť k niečomu ktokoľvek, kto má na to dostatočnú silu.
Komentář 46556
Komentář 46564
Komentář 46566
Komentář 46568
Komentář 46578
Komentář 46580
Komentář 46582
Komentář 46584
Kde ve slovech "ale neni to systemove vynucovane" je napsano, ze nekdo neco NESMI delat?
Jedine mozne vysvetleni, mimo toho, ze bys podstoupil lobotomii, je vazne to, ze sis prohodil ty ucty..
Komentář 46586
Komentář 46588
Komentář 46591
Komentář 46593
Komentář 46596
Mame system zakonu a lidi, kteri je nasilim vymahaji.
V anarchii, zcela logiky,nic takoveho neni.
Jeste se me muzes zeptat, jestli je voda mokra, to by bylla stejne inteligentni debata
Komentář 46598
Komentář 46603
Akorat,az si ho zalozi, uz to nebude anarchie, ale stat.
V cem je porad ten problem?
Komentář 46604
Z toho jasně plyne, že v anarchii ten stát mít nemohou.
Komentář 46607
Vubec nechapu, proc tady tyhle veci resime.
Ty nas tu neustale obvinujes, ze se v ancapu systemove pouziva nasili, kdyz se zeptam, jestli nevis o system, kde se nasili systemove nepouziva, tak nevis - mozna proto, ze takovy system neexistuje.
Davam jako jedinou moznost system bez systemoveho nasili anarchii, ty to taky rozporujes...hele me je to docela fuk, klidne si to rozporuj, me je to fakt uplne jedno.
Jde mi spis o to, ze se ti nelibi nasili v ancapu a pritom neexistuje zadny system, kde by nebylo - proc ti tam teda tak ukrutne vadi?
Zvlaste, kdyz ho je tam takove minimum...
Komentář 46609
Vadí mi, když se tváříte, jako že v ankapu násilí není! Ale je jedno, kolikrát to zopakuji, stejně to nedokážeš pobrat.
Komentář 46612
Jinak pokud bychom pominuli tuto jedinou vec - je tedy neco, co ti na ancapu nejak vylozene vadi?
Komentář 46617
Tak proč na mne pořád reaguješ, když se ohradím proti tvrzením, kde se tak někdo tváří?
Jinak pokud bychom pominuli tuto jedinou vec - je tedy neco, co ti na ancapu nejak vylozene vadi?
To, že určuje, kdo má na co právo a tvrdí, že nemám právo do toho mluvit.
Komentář 46621
Komentář 46622
Komentář 46624
A tedy v demokracii ti nevadi to, ze jinni lide urcuji, jaka budes mit prava, at uz s tim souhlasis, ci ne?
Nevadi ti ani napriklad to, ze nekdo jiny muze rozhodovat o tvem zivote, smrti, vzdelani, vlastne o cemkoliv?
Priznam se, ze me to u tebe docela prekvapuje
Komentář 46626
Tady se na tom alespoň mohu podílet. V ankapu mi to určují také a tvrdí, že se na tom podílet nesmím.
Komentář 46629
Btw, jen tak takova legracni otazka: Kdy se ti prosim te naposledy stalo, ze by sis rekl : Ja bych rad mel toto pravo. Tak ted pujdu, skrze podileni se na demokracii si ho zaridim presne tak, jak chci….a stalo se tak?
Pokud neco takoveho existuje, co to bylo?
Komentář 46632
Komentář 46636
Pokud neco takoveho existuje, co to bylo?
Komentář 46639
Komentář 46642
Komentář 46645
Komentář 46619
Komentář 46620
Komentář 46648
Komentář 46650
Komentář 46653
Komentář 46655
Komentář 46659
Komentář 46660
Komentář 46690
Zřejmě máte málo fantazie, tak jen namátkou:
• I když si to dotyčný přál? (ekvivalent uzavření smlouvy na rozbití huby)
• I když byla pohrůžka rozbití hubou varováním s cílem odradit od násilí dotyčného a on se přesto rozhodl riziko podstoupit (ekvivalent smlouvy s dotyčným, který si vymezil prostor a dotyčný porušil pravidla v cizím prostoru, tudíž uzavřel smlouvu a věděl, co ho čeká, nešlo tedy o útočné násilí a tedy o násilí podle definice mé).
• Napadá mě dalších bodů hned několik. To stačí, stačil by i jeden protipříklad.
Já fakt věřím, že jsi blbec, nemusíš se pořád snažit mi to dokazovat.
Komentář 46702
Komentář 46713
Však já Vám Vaši definici neberu. Jen podle mé definice to ne ve všech případech je násilí, v některých jde o obranu vůči násilí. Nejde o to, že někdo dostal po hubě. Jde i o to, proč po té hubě dostal a jestli věděl, že když někoho poškodí, po té hubě dostane. Nebo když se rozhodne škodit, přestože druhý mu nijak neškodí, že po té hubě dostat může se zvýšenou pravděpodobností. Můžete to ignorovat a říct, že se tím nehodláte zabývat. OK. Pak se ale také nevyjadřujte, co se bude (podle Vás) dít v kapitalismu, protože když některé podstatné věci vyjmete, nemůže společnost popsat a pochopit správně. Druhá možnost je, že je to od Vás úmysl, jinak ale že dobře víte, oč běží, jen chytrého/blbého děláte.
Jak vidím, jsi ještě hloupějşí, než jsem myslel.
Komentář 46717
Komentář 46727
Komentář 46669
Komentář 46670
Komentář 46672
Fakt nemá smysl se s tebou bavit, když nechápeš psaný text. Blbce, jako jsi ty, možná někdo přesvědčí, když někdo nechce útočníkovi něco dobrovolně odevzdat, že na něm páchá násilí ale průměrně inteligentnímu dojde, že je to hlavně děsná hovadina.
Komentář 46674
Komentář 46691
• I když to probíhá před kamerou mezi kaskadéry?
Kdybys nebyl takový debil, tak bys takovou triviální věc už musel dávno pochopit!
Komentář 46703
Komentář 46676
Nikdy jsem netvrdil, že na něm v této situaci páchá násilí! Prosím tě, přestaň už ze sebe dělat debila.
Komentář 46693
Jakub GNikdy jsem netvrdil, že na něm v této situaci páchá násilí!
Tvrdil. Pokud mě hrozí násilí, můžu se bránit pohrůžkou, že dotyčnému rozbiju hubu, nemám-li už lepší možnost na výběr a dotyčný dává na jevo, že na mírné odstrašující metody (pro Vás řekněme bezdotykové, abyste tomu rozuměl) nebude reflektovat. Pokud dotyčný informaci měl a přesto jednal, uzavřel se mnou smlouvu a já mu rozbil hubu podle smlouvy. Nešlo tedy o násilí.
Mimochodem, nejde už o debatu o anarchokapitalismu. Toto je debata i v naší spolešnosti a běžně (když pominu výjimku stát), se chováme podle definice mé, nikoliv Vaší. Absolvoval jsem mnoho kurzů reálné sebeobrany, kde se přesně takto postupuje. Vymezíte si prostor a útočníkovi dáte co nejzřetelněji (a nejhlasitěji, jak umíte, kvůli svědkům a případnému řešení následků ve Váš prospěch) kde je Váš prostor a co nastane, když on ho překročí. Pak, pokud překročí, jde z Vaší stranu o obranu (i když ho třeba praštíte) a z jeho strany o útok. Nepřeji Vám, aby se Vám něco takového stalo, když máte problémy s tím toto rozlišit. Tedy já umím rozlišit rozbití huby v obraně a v útoku.
Prosím tě, přestaň už ze sebe dělat debila.
Komentář 46705
Komentář 46694
Prosím tě, přestaň už ze sebe dělat debila.
Komentář 46699
Komentář 46706
Jistě, společnost některé násilí považuje za ospravedlnitelné. Ovšem stále není pravda, že by se s tebou většina lidí shodla na tom, které to je.
Komentář 46709
Souhlasím. Většina lidí bude mít problém i říct, co tohle slovo anarchokapitalismum vůbec znamená, natož aby podle něho něco definovali a tím se řídili či to tak pojmenovávali. S předchozím řečeným to souvisí proboha jak?
Ovšem stále není pravda, že by se s tebou většina lidí shodla na tom, které to je.
Na tom obranném a útočném násilí se však překvapivě shodnou a to tím více, čím méně do toho vstupuje stát s výjimkami.
Komentář 46712
Komentář 46715
Komentář 46730
Komentář 46716
A víte, co je zajímavé? Že se překvapivě shodnou. A to už malé děti. Poznají, kdo se chová OK a kdo škodí. A leckdy lépe, než někteří dospělí, co třeba prošli nějakou školní či institucionální indoktrinací, třeba toho typu že daně vybírat je potřeba a tak. Že to nechcete vidět, za to já nemůžu. Je to Váš vymytý mozek, ne můj.
Komentář 46719
Komentář 46721
Komentář 46722
Komentář 46723
Komentář 46731
Komentář 46732
Komentář 46736
Jinak se pozná, o který případ jde. Kdyby to bylo "jiným pojetím vlastnictví" (používám Vaši formulaci, ač s ní nesouhlasím), tak ty děti, co druhým škodí, se budou domnivat, že jsou v právu a budou se u dospělých dožadovat, aby jim jejich právo pomohli uplatňovat a že naopak škodí jim druhý, který jim hračku nechce dát. Kdežto v druhém případě se nehájí, mlčí, za svůj čin se stydí apod.
Komentář 46740
Komentář 46860
- 1. Co kdyby děti právo prvního přisvojitele neuznávali? Zavrhl byste potom NAP? Pokud ne, nemůžete to používat dost dobře jako argument pro NAP. Protože pak to vypadá jako známá taktika, kdy se vše, co je v souladu s tezí, jaksepatří nafoukne, a vše, co je s ní v rozporu, se ignoruje.
2. V souladu s anarchokapitalismem by chování dětí bylo až v případě, že by uznávali takové rozdělení hraček, kdy si dříve příchozí vezme DVĚ a na poslední dítě se nedostane. Nebo takové, že si první dítě zabere VŠECHNY hračky… Uznávají děti takové rozdělování? Pokud ne, nesvědčí to o vrozeném anarchokapitalismu, ale naopak o vrozeném komunismu: že tvrdě vyžadují, aby se nikdo neobohacoval na úkor druhých.
3. Nejspíš se jedná o pravidlo buď přímo stanovené dospělými (na jedno dítě připadá jedna hračka a může si s ní hrát ten, kdo se jí zmocní první) anebo od dospělých odkoukané. Děti přece na dospělých vidí, že věci, které používají, jim zpravidla nikdo nebere. Čili pochybná je sama vrozenost.
Komentář 46738
Podle něj už v 10 měsících umějí děti odpozorovat, jakou hodnotu pro ostatní má nějaká věc a jak si cení, jestli ji má nebo nemá, měřeno úsilím na její získání. Pak ale také chápou rozdíl, když v pozdějším věku někoho připraví o věc, které si on cení málo nebo hodně. Tolik ekonomie, ta je o hodnotách. Eticky musí chápat, že mu škodí, pokud si ten pocit sami zažili obráceně a pokud si ho dokážou symetricky přetransformovat. Někdo to dokáže dřív, někdo později, čímž mezi dětmi samozřejmě vznikají konflikty ale byl by z toho chybný závěr, že děti zákonitě porušují NAP a dospělý je musí výchovou naučit, co mají dělat. Zpravidla berou malé děti větším, což spíš ukazuje, že je to vliv věku, jestli si ještě neuvědomují nebo už uvědomují důsledky svých činů a taky jestli jim rozumí (odpozorují, že jim druhý něco nechce dát, ale do nějakého věku nemusí vědět proč, od určitého mohou). Cílené porušení NAPu by spíš znamenalo, že budou brát větší děti menším, protože je přemůžou silou. Naopak ale pozorujeme přirozenou snahu spolupracovat, pomáhat a dělat menším radost. Třeba jim hračku půjčit, když o ní jeví zájem. Svět bez pravidel dětský svět rozhodně není. Děti se na pravidlech domlouvají běžně. Jsou schopné si sami určit, za jakých podmínek druhému hračku půjčí a vnímat smluvní principy typu ber můj návrh tak, jak je nebo nech být. Chceš si vynutit něco bez smluvního akceptování mých pravidel, tak jsi škůdce. A to aniž by je to dospělí učili.
Komentář 46739
prostě se učí dle příkladu,
pokud máte na pískovišti více dětí a je tam spousta hraček,
tak prostě jdou a vezmou si tu hračku, kterou nikdo nepoužívá,
vůbec neřešej nějaký vlastnictví, důležitost té hračky nebo náký prvotní přivlastnění....
Pokud si myslíte že takto jednají jen děti,
tak si tedy počkejte až k nám dorazí lidé z jiných kultur,
budete asi překvapen že nejednají dle vašich představ, tedy spíše dle vašich kulturních naučenin...
Cílené porušení NAPu by spíš znamenalo, že budou brát větší děti menším, protože je přemůžou silou. Naopak ale pozorujeme přirozenou snahu spolupracovat, pomáhat a dělat menším radost.
.....................................................................
To je skvělá zpráva, už se těším jak dospělí vlastníci pozemků mně ten pozemek co nepoužívají nadšeně půjčí k volnému používání,
stejně jako to dělají ty děti,
ale řekl bych, že se toho asi nejspíš jen tak nedočkám...
To bude nejspíš tím, že ony se ty děti stále učí a učí vod těch dospělých...
Komentář 46748
Nebo-li chcete si najít pronájem bytu a už se těšíte.
Komentář 46742
Nikdo nezpochybňuje ekonomii. Nezpochybňujeme teorie o tom, co se děje, zpochybňujeme tvé teorie o tom, co by se mělo dít. Tvrdit, že by se mělo dít něco, protože to pozoruješ, ale nemělo by se dít něco jiného, přestože to také pozoruješ, je prostě nebetyčná blbost. A z toho, co píšeš, mi přijde, že popisuješ nereálné děti, které sis vymyslel, stejně jako se tu argumentuje nereálnými společnostmi plnými anarchokapitalistů.
Komentář 46751
A všiml jste si, že společnostmi plnými anarchokapitalistů argumentují vždy oponenti, nikoliv zastánci anarchokapitalismu? Že jde o nereálnou představu, s Vámi rozhodně souhlasím.
zpochybňujeme tvé teorie o tom, co by se mělo dít.
Zajímavé, protože mě takové teorie nejsou známy. Ale do toho.
Komentář 46753
Komentář 46865
Komentář 46867
Komentář 47236
Komentář 46692
Vždycky jsem tvrdil, že definici si volíme. Diskutující protistrana může mít stejný pojem definovaný jinak ale vyvracet tvrzení musí vždycky podle definice té, ktará vyslovuje tvrzení. Tedy když já řeknu, že anarchokapitalismus se na rozdíl od státu systémově násilí nedopouští, mám pravdu. Jelikož pro mě je násilí útočné násilí kdežto obrana násilím není. Že vy nedokážete odlišit útok od obrany, to je Váš problém. Navíc fyzické a ekonomické násilí je něco jiného, páchat ekonomické násilí můžete i s noblesou a v bílých rukavičkách. A pro mě to násilí je, pro Vás možná ne a potřebujete ve Vašich definicích, aby tekla krev nebo aspoň šrámy (usuzuji podle příkladů, co mi tu píšete, zkuste třeba případ, kdy nedodržím smlouvu a někomu vyplatím méně peněz a třeba na účet, aniž bych se ho dotkl). Chápete, že já hovořím o něčem jiném?
Blbci, jako jsi ty, nedojde, že fyzické násilí může být něco jiného než násilí ekonomické ale průměrně inteligentnímu to dojde a hlavně je to děsná hovadina to takto redukovat, probíráme-li společenské systémy a interakce lidí.
Komentář 46698
Komentář 46710
Komentář 46704
Tak podívej, ty debile jeden, byl jsi to například ty, kdo vyvracel tvrzení nějakého politika a zuřivě jsi používal své definice a ne jeho. I když jsi byl na to upozorňován, tak jsi tvrdil, že ty si pojmy můžeš definovat po svém a následně ten jeho výrok vyvracet. Takže laskavě nelži!
Komentář 46714
Komentář 46718
Komentář 46724
to mně moje stará říká taky !
Vám to říká taky že to znáte ?
Komentář 46725
Komentář 46726
Komentář 46734
tak je konzistentně nekonzistentní,
vono taky bejt furt jenom konzistentní je totiž šílená nuda...
Komentář 46737
Proč ne, když ty předpoklady nezatajím a jsou známé? Znovu, když se v jednom vlákně bude debatovat o celých číslech, můžu použít něco, co platí pro celá čísla ale neplatí pro racionální. V jiném vlákně to může být zas jinak. Ty blbe.
Jinak se ale stačí zeptat. Tvar věty je jednoduchý: "Mohu se prosím zeptat, jak definujete X?". A následně se můžete zeptat, proč v jiném vlákně byla definice jiná. Pokud se zeptáte věcně, já Vám věcně odpovím a nebude mi to dělat problém. A zkuste napodobit i vykání a nechat tam to slovo "prosím", může to pro Vás být zajímavý zpětnovazební pocit. Musíte to ovšem skutečně napsat a odeslat do Stok, nasimulovat představou se to nedá.
Ty základní věci, které buď používají anarchokapitalisti, nebo je to ustálený pojem z ekonomie, se příliš nemění. Je pravda, že se mohou lišit pojmy z etiky od pojmů z ekonomie. Mě je bližší ekonomie a lépe se mi v ní přemýšlí a je to pro mě uchopitelnější, je tam méně arbitrárních parametrů a lépe se mi tam věci dokazují, je to, dalo by se říct, propracovanější teorie. Každá má ovšem hranice jinde a na něco ekonomie nestačí a musí se jít do etiky. Ale stačí se zeptat. Nebo, když přijdete se silným či kontroverzním tvrzením (pozná se tak, že hodně lidí nesouhlasí), můžete rovnou uvést definici svou. Třeba by se jen zjistilo, že máte neobvyklou definici ale tvrzení nelze nic vytknout. A všichni kolem by si ušetřili spoustu invektiv, do kterých se debaty s Vámi zpravidla zvrhávají, můžete se zamyslet, proč to tak je.
Fyzické násilí, ač použité v obraně, Vám pak odsouhlasím. Ale naznačovat potom, že anarchokapitalismus je násilný systém podobně, jako jakýkoliv jiný, je zavádějící. Ze stejné kategorie, jako když UV SSSR oponuje USA "No jo, my ale zas nemlátíme černochy". Je to pravda ale zavádějící. Nedělá to ze sovětského režimu z hlediska násilí lepší systém.
Komentář 46741
Když v každém vlákně definuješ stejná slova úplně jinak, aby ti vyšlo to, co chceš, tak pak z toho máš v hlavě akorát guláš. Jak ostatně neustále dokazuješ. Navíc ty napřed přijdeš s nějakým tvrzením a teprve když ti někdo začne ukazovat, že je to blbost, tak si vhodně začneš předefinovávat slova, aby ti to vyšlo tak, jak potřebuješ.
Znovu, když se v jednom vlákně bude debatovat o celých číslech, můžu použít něco, co platí pro celá čísla ale neplatí pro racionální.
Však to je v pořádku, ovšem to není to, co děláš ty!
Ty základní věci, které buď používají anarchokapitalisti, nebo je to ustálený pojem z ekonomie, se příliš nemění.
Jistě, napřed použiješ slovo "cokoliv", pak začneš předefinovávat, že to "cokoliv" vlastně neznamená cokoliv, ale že to znamená něco jiného. Jako to je pak fakt skvělé s tebou debatovat.
Ale naznačovat potom, že anarchokapitalismus je násilný systém podobně, jako jakýkoliv jiný, je zavádějící.
Abys mohl systémy vůbec objektivně porovnávat z hlediska násilí, tak bys sis musel, ty blbe, napřed přiznat, že rozbít někomu v souladu s ankapem hubu, je také násilí!
Komentář 46749
Nepochopil jste kontext, co znamená cokoliv. Ač jste všechny potřebné informace pro zpracování měl. K tomu ostatnímu měla stačit logika. Vám nestačila. Kdybyste se zetal na to, co nechápete, věnoval bych Vám svůj čas. Pokud uděláte první nabízející se, přitom ale ten nejhloupější závěr, aniž byste se víc zamyslel, načež jste osobní, nehodlám s Vámi čas ztrácet. Nemá to smysl. Protože Vám tu o věcnou debatu nejde.
Komentář 46750
Komentář 46752
Komentář 46754
Komentář 46756
Komentář 46755
............................................................................
Já bych tedy vůbec nedopučoval nějako příliš důvěřovat slovům,
vony taky dost často slouží k matení jak druhých tak i sebe,
vždyt třeba takový "obranný násilí" v jednom kuse používal mírutvůrce
Adolf Hitler,
vždyt on furt se jenom bránil,
navíc těžko by voblbnul miliony němců kdyby hlásal "útočné násilí"
Komentář 46762
Nechápete. Pokusím se vzít opět na pomoc matematiku, i když už bych měl na Vás kašlat. Ale třeba si to tu přečte někdo jiný, komu to bude užitečné.
Já Vám napíšu, že na množině celých čísel připustím ve svém tvrzení jakékoliv operace. Implicitně je jasné, že ale pouze ty, které celá čísla připouštějí. Vy mi namítnete, že nemůžu dělit, jak se mi zlíbí. Já Vám odpovím, že dělit jak se Vám zlíbí, samozřejmě nelze, máte-li zůstat v množině celých číslech ale že to je samozřejmé. Vy mi na to opáčíte, proč jsem to neuvedl na začátku a pak tu opakujete tezi, že měním předpoklady. Neměním. To plynulo již z předpokladů cenlých čísel.
Předpokládám, že se budete snažit z toho vykroutit a tvrdit, že to tak není a že analogie hapruje. Ale předpoklad byl, že "cokoliv" se má týkat všech, nikoliv jen jediného jednotlivce, kterého si vyberete (pak by něco mohl jen on, nikoliv ostatní, protože by to mohlo být vzájemně ve sporu), tudíž "cokoliv" má omezující podmínku plynoucí z jiného předpokladu. To Vám ovšem mělo dojít a předpokládal jsem, že si to jako logik správně zpracujete. Když řeknu jako předpoklad celá čísla, nemohu k tomu uvádět všechna relevantní tvrzení z celých čísel, protože předpokládám, že buď jsou známé nebo tak triviální, že si je okamžitě každý domyslí.
Komentář 46765
Měl ses na to raději vykašlat, děláš ze sebe jen čím dál většího a většího idiota.
Já Vám napíšu, že na množině celých čísel připustím ve svém tvrzení jakékoliv operace. Implicitně je jasné, že ale pouze ty, které celá čísla připouštějí. Vy mi namítnete, že nemůžu dělit, jak se mi zlíbí. Já Vám odpovím, že dělit jak se Vám zlíbí, samozřejmě nelze, máte-li zůstat v množině celých číslech ale že to je samozřejmé. Vy mi na to opáčíte, proč jsem to neuvedl na začátku a pak tu opakujete tezi, že měním předpoklady. Neměním. To plynulo již z předpokladů cenlých čísel.
Mícháš hrušky s jabkama. Když napíšeš, že na množině celých čísel připouštíš jakékoliv operace, tak ti nebudu namítat, že nepřipouštíš neexistující operace! Neboť dělení, které by opustilo množinu celých číslech, na množině celých čísel neexistuje! Tvůj příklad z matematiky je tedy zcela mimo. Z kontextu je totiž tak maximálně jasné, že se tím myslí jakékoliv operace, které jsou pro celá čísla definované. Kdybych na tvé tvrzení, že v anarchokapitalismu mohou lidé dělat cokoliv, argumentoval tím, že to není pravda, protože v anarchokapitalismu lidé například nemohou létat tím, že budou mávat rukama, pak by tvůj příklad z matematiky měl jakýs takýs smysl. Takto je to ale analogie totálně mimo.
Předpokládám, že se budete snažit z toho vykroutit a tvrdit, že to tak není a že analogie hapruje.
Asi jsi sám tušil, že hapruje, a proto jsi toto napsal. Abys mohl případnou oprávněnou kritiku rovnou odrovnat slovy, že jsi to přece říkal. Na tobě podobné hlupáky by to totiž mohlo zabrat.
Ale předpoklad byl, že "cokoliv" se má týkat všech, nikoliv jen jediného jednotlivce, kterého si vyberete (pak by něco mohl jen on, nikoliv ostatní, protože by to mohlo být vzájemně ve sporu), tudíž "cokoliv" má omezující podmínku plynoucí z jiného předpokladu.
Já jsem si žádného konkrétního jedince, kterému bych dával speciální postavení, nevybíral! Pouze jsem použil základní logické pravidlo, že pokud něco platí pro všechny prvky, tak to musí platit i pro libovolný z prvků. Nebo jsem se měl také předem zeptat, zda ve tvé "pošahané" logice platí i tato základní pravidla?
To Vám ovšem mělo dojít a předpokládal jsem, že si to jako logik správně zpracujete.
Takže když ty řekneš, že lidé mohou dělat cokoliv, tak to vlastně mělo znamenat, že mohou dělat cokoliv, co jim dovoluje anarchokapitalistická ideologie? No už začíná být jasné, pomocí jakých triků ti ten tvůj mozek vymyli.
Komentář 46806
Právě že vybíral. Jen si to neuvědomujete. V množině interagujících lidí, které sdílejí nějaké přírodní zdroje, není možné, aby každý mohl dělat úplně dokoliv chápáno doslova a zároveň každý.
Stejně jako když máte celá čísla, tak všechny možné operace s nimi nemůžete chápat doslova ale musíte vzít v úvahu podmínku celých čísel. To jste neudělal. Takže jste si představil jednoho jedince, který může cokoliv a zapomněl jste, že tvrzení má zároveň platit i pro všechny ostatní. Tedy chybně jste vyhodnotil, co znamená za daného předpokladu (interagujícíh jedinců a platno pro všechny zároveň) cokoliv. Logická chyba, to se stává ale proč s tím pořád jdete na mě. Normální člověk řekna "Aha, už chápu", chybu opraví a jede se dál. Tak buď jste blbec nebo ze sebe blbce děláte.
Kdybych na tvé tvrzení, že v anarchokapitalismu mohou lidé dělat cokoliv, argumentoval tím, že to není pravda, protože v anarchokapitalismu lidé například nemohou létat tím, že budou mávat rukama, pak by tvůj příklad z matematiky měl jakýs takýs smysl.
1. Zapomněl jste na další případy, co nemůže dělat, které jste měl logicky vyloučit. Například na to, že nemohou chtít všichni najednou zároveň mít možnost využívat schopností a možností SVÉHO těla a zároveň moci libovolně střílet DO OSTATNÍCH. To se logicky vylučuje. Stejně, jako se z logiky vylučuje dělení nulou na reálných číslech nebo neceločíselná dělení na celých číslech. Této logické analýzy, kterou já pro Vás považoval za triviální a že ji provedete sám od sebe při čtení zadání, jste neudělal.
Dokonce ani v uvedené protiargumentaci nemáte v pořádku logiku. Že lidi v anarchokapitalismu nemohou létat máváním rukama vyloučit z žádného mého předpokladu nemůžete. Minimálně se o to mohou pokusit. Jestli se jim to podaří nebo ne plyne z jiných principů ale nikoliv z mnou uvedených předpokladů. Tedy nejen že neopravujete chybu ale ještě vršíte na jednu logickou chybu další chybu. A k povinné reflexi musím ještě dodat:
Děláš ze sebe jen čím dál většího a většího idiota,
máš pošahanou logiku,
o už začíná být jasné, pomocí jakých triků ti ten tvůj mozek vymyli,
na tobě podobné hlupáky by to totiž mohlo zabrat.
Komentář 46809
Pokud má tvrzení platit pro všechny, musí platit i pro jednoho zvoleného! Tím jsem ale nevybral žádného, kterému bych dával nějaké speciální postavení. Jsi fakt takový hlupák, že to pořád nedokážeš pochopit?
V množině interagujících lidí, které sdílejí nějaké přírodní zdroje, není možné, aby každý mohl dělat úplně dokoliv
A to je přesně ten důvod, ty hlupáku, proč bys neměl tvrdit, že cokoliv dělat mohou! Ale ne, ty jsi prostě takový blb, že i když do toho hovna stoupneš, tak ho po sobě ještě začneš rozmazávat!
Stejně jako když máte celá čísla, tak všechny možné operace s nimi nemůžete chápat doslova ale musíte vzít v úvahu podmínku celých čísel. To jste neudělal.
Ty blbče, už jsem ti vysvětloval, že když je řeč o celých číslech, tak pochopitelně nemyslíme třeba operaci srdce. Že tím myslím pouze ty operace, které lze s celými čísly provádět. Což by bylo ekvivalentní tomu létání za pomoci mávání rukou. Ovšem pokud někdo může něco reálně provést (je to v jeho silách), ale podle tebe to v ankapu provést nesmí, tak prostě nemůže dělat cokoliv! Jsi vážně takový debil, že v tom pořád nejsi schopen vidět rozdíl?
Takže jste si představil jednoho jedince, který může cokoliv a zapomněl jste, že tvrzení má zároveň platit i pro všechny ostatní.
A přesně v tuhle chvíli, ty debile, ti mělo dojít, že tvé tvrzení není pravdivé!
Normální člověk řekna "Aha, už chápu", chybu opraví a jede se dál.
Maximálně mohu říct, aha, už chápu, jak velký debil jsi, a že o logice nic nevíš. Pro tebe je logika jen taková děvka, kterou zneužíváš, jak zrovna potřebuješ.
To se logicky vylučuje.
A právě proto, že se to logicky vylučuje, nemůže platit to, co tvrdíš!
A ty poslední odstavce, co k tomu říct, jsi prostě debil, a nemá smysl se s tebou už bavit.
Komentář 46766
Ale ano, jenze taky je to dost matouci. Ta ramcova informace tam je, to jo - clovek si to precte a rekne si: osel. Ok, ale uz neni videt ta kvalita, to je stejne potreba precist par dalsich komentu. Vy ty perly trousite sice vicemene kontinualne, jenze pak se zase hur hledaji ty nejlepsi kousky.
Komentář 46807
Komentář 46883
To mate do jiste miry pravdu, uz dlouho se Vam spis pokousi vysvetlit, ze jste idiot a proc. To je naopak nesporne idiotske od nej. Idiotum nema smysl nic vysvetlovat.
Komentář 46886
Komentář 46610
Jistě, když si vymyslíš nereálné lidí, kterým není třeba nic vnucovat, tak ho tam jistě bude minimum. Jenže stejně tak si jde vymyslet lidi, kterým nebude nic vnucovat stát, protože to prostě nebude třeba.
Komentář 46615
Jde o pravidla, predpisy, zakony, proste systemove veci. V systemu "ancap" je pravidlo/vynucovani jedna vec - vynucovani vlastnictvi. Nic jineho se systemove nevynucuje.
Samozrejme, ze pak jeden clovek muze jit a vynucovat si na jinem nasilim cokoliv ho napadne. Akorat to nebude mit zadnou oporu v zadnem zakone, pravidlu, nicem podobnem. Velmi pravdepodobne se to dokonce bude pricit tomu pravidlu o vlastnictvi, takze "poskozeny" se bude moct legalne branit.
Uz to chapes?
Komentář 46618
V systemu "demokracie" je pravidlo/vynucovani jedna vec - vynucovani vule vetsiny. Nic jineho se systemove nevynucuje. Uz to chapes?
Komentář 46623
Vlastnicka prava v ancapu jsou pouze PODMNOZINA toho, co se vynucuje i ve state. A jeste k tomu velmi mala podmnozina. Ve state se tedy vynucuje to, co v ancapu PLUS mnoho a mnoho dalsich veci k tomu.
Uz to chapes?
Komentář 46625
Omyl, v čisté demokracii to pravda je.
Vlastnicka prava v ancapu jsou pouze PODMNOZINA toho, co se vynucuje i ve state. A jeste k tomu velmi mala podmnozina. Ve state se tedy vynucuje to, co v ancapu PLUS mnoho a mnoho dalsich veci k tomu.
Omyl, vlastnická práva v ankapu nejsou podmnožinou toho, co se vynucuje ve státě. Vlastnická práva v ankapu jsou mnohem širší než ve státě. Takže v ankapu se vynucují i věci, které se ve státe nevynucují. Takže to nemůžeš takto porovnávat. Navíc není důležité, kolik nařízení se vynucuje, ale kolika lidem se to vnucuje. Kdyby se ve státě vnucovalo 1000 nařízení ale jen jednomu člověku, a v ankapu pouze jedno z těchto nařízení, ale miliónu lidí, tak podle tvé logiky bude v ankapu prý méně násilí.
Komentář 46628
Komentář 46631
Komentář 46635
Btw nemuze. Samozrejme, pokud si to predem nepojisti smlouvou...A s tim ja souhlasim - pokud se 2 lide na necem dobrovolne shodnou, zcela souhlasim s tim, aby jim do toho nikdo jiny nekecal. Aby jim nikdo jiny nebranil mezi sebou uzavrit jakoukoliv smlouvu.
Proc ti prijde spravne tomu branit?
Komentář 46638
Komentář 46641
Komentář 46644
Komentář 46665
Pokud neni urceno smlouvou jinak, plati NAP, ne?
Komentář 46668
Komentář 46675
Komentář 46649
Komentář 46657
- Vynucuje se absolutní soukromé vlastnictví přírodních zdrojů: lesů, pralesů, ledovců, pramenů, řek, moří, uhelných pánví, kopců, hor, rostlin, živočichů… Když si v ankapu vlastník přírodní zdroj zabere, už ho navěky vlastní a nikdo mu do toho nesmí mluvit. Což je inherentně problematické, jemně řečeno, protože přírodní zdroje nikdo z lidí svou prací nevytvořil.
Komentář 46662
Komentář 46664
Komentář 46671
2. mluvil o vynucování, což je pro mě synonymum k povinnosti.
fakt není nutné, abys tu opakovaně dokazoval, jaký jsi blbec.
Komentář 46673
Komentář 46677
Vždycky se vynucuje právo na něco. Takže věta Vynucuje se absolutní soukromé vlastnictví přírodních zdrojů nutně znamená "vynucují se práva soukromých absolutních vlastníků přírodních zdrojů".
Komentář 46697
Když to parafrázuju, tak to, že za deště kapky padají shora dolů, není pravidlo, to se zkrátka děje, i bez pravidla. A netřeba to vynucovat. V anarchokapitalismu se budou vlastnická práva spíš dít než nastavovat (podle představ etatistů asi anarchokapitalisty, jelikož nedokážou opustit myšlenku státu a nahlíží na to jako na anarchokapitalistický stát) a pak vynucovat.
Komentář 46700
Komentář 46711
To je tu už tisíckrád vyvrácený nesmysl. Představte si, že si v ankapu někdo založí klub. A bude to klub příznivců socialismu, v ankapu ho nebude nikdo zakazovat, jelikož tam neoperuje STB, ani demokratická policie (policie demokratického státu s totalitně koncipovanými právy) která určuje, co se může nebo nemůže. A ten klub bude mít svou vlastní bezpečnostní agenturu. Takže bezpečnostní agentura socialistického klubu bude vymáhat anarchokapitalistické pořádky? No, já nevím, ... A připadá mi, že si protiřečíte.
Komentář 46729
Komentář 46663
Komentář 46678
Že ledovce a pralesy vlastní státy mi samo o sobě nevadí, samozřejmě nemusím souhlasit s konkrétní státní politikou.
Komentář 46630
Teda, ano, ono to tak je, ale tech, co pro ne neplati, je jen par...
Komentář 46633
Komentář 46634
Pokud tvrdis, ze se v ancapu vlastnicka prava vynucuji nasilim, nemuzes pak rict, ze ve state se to nasilim nevynucuje.
Komentář 46637
Komentář 46640
Komentář 46643
Komentář 46646
A taky dost zajímavé, že mnozí z nich se tak nějak dobrovolně nechali k vlastnictví původně veřejného národního majetku přinutit a někteří dokonce vyvinuli iniciativu, aby vlastnili ještě více, než k čemu byli nuceni. Zřejmě nějaký druh masochismu, viďte?
Komentář 46647
Komentář 46651
Komentář 46652
Komentář 46654
Komentář 46656
Komentář 46658
Komentář 46661
Pokud budeme povazovat vychozi stav za NULA - tedy nic neexistuje, zadne vlastnictvi, vubec zadne pravidlo, tak potom "vlastnicka prava" uz jsou nejakym umelym pravidlem.
A toto umele parvo se vynucuje. Vzdyt se v ancapu rika, ze nemuzes nici vlastnicka prava porusit - vidis, to uz je vynucovani.
Nemam s tim problem...
Samozrejme druha vec je, ze mnoho lidi veri, ze vlastnicka prava jsou pevnou soucasti kazdeho cloveka, jeho bytosti a jsou mu od prirody dana. Potom uz by to, co pisu, uplne neplatilo.
Komentář 46666
Podle mě přirozeným. Protože vzniknou samy od sebe a spontánně, zdola a decentralizovaně, aniž by je někdo určoval shora. Proto ne umělé.
Komentář 46667
Samozrejme pokud jses presvedcen, ze to je tak, jak pises, potom bys to mel davit jako argument, protoze ne kazdy to tak vidi
Komentář 46605
Komentář 46611
Komentář 46592
Komentář 46595
Komentář 46597
A jak vznikne ta "čistá anarchie"? Jak se udrží? Tak, že lidé budou bránit "systémovému vymáhání pravidel"! To Jakub myslel tím "systém jsou také jen lidé".
Komentář 46581
Komentář 46558
Komentář 46563
Komentář 46565
Komentář 46569
Komentář 46577
Komentář 46579
Komentář 46583
Komentář 46585
Samozrejme v okamziku, kdy mas na svete vice lidi jak 0, tak je mozne, ze nekdo bude delat nejake nasili. To je snad jasne a nema cenu to vubec resit. Bavime se o tom, jestli je nekde mozne mit system, kde nic nebude vynucovane nasilim. Tedy, zadna pravidla a podobne (jak uz jsem to opakovane psal, ze). A imho je jediny takovy system anarchie, protoze tam skutecne zadna systemova nasilim vymahana pravidla nejsou.
Komentář 46587
Komentář 46589
Komentář 46594
Komentář 46599
A nemyslím si, že většina anarchistů si pod anarchií představuje to co Vy. Každopádně na obě anarchie, Vaší i většinovou, se vztahuje totéž: je otázka, zda nejde o protismyslné představy.
Komentář 46540
Komentář 46532
Komentář 46508
Komentář 46510
Komentář 46514
Komentář 46520
Komentář 46522
vlastnicka prava je miniaturni podmnozina tooh, co se dnes vynucuje nasilim.
Takze v ancapu se odstrani vsechno to ostatni vynucovani, mimo vlastnickym prav.
V cem je presne problem?
Komentář 46515
Komentář 46525
Komentář 46502
Komentář 46504
Nic, neres to, to fakt nema cenu
Komentář 46506
Komentář 46476
Ono je to možná jednodušší, než se zdá.
Tobě stejně jako tomu anarcholevičákovi, nebo komunistovi, jde o lidi. Jde vám o to aby se lidem lépe žilo. Bohužel komunisti a podobní kolektivisté dojdou vždy k tomu, že aby se lidem vedlo lépe musí se změnit, musí přestat být člověkem a stát se "lepším člověkem", což je blbost. Ale základ je stejný, jde o to aby se lidem žilo lépe.
Jenže některým lidem nejde o to aby se lidem žilo lépe, ale aby "se jim žilo správně!". :-)
Takže správně je, aby spolu žili jen muž a žena, a basta. Kdo to nedělá je zavrženíhodný živel.
Správně je, aby se nepoškozovala planeta/příroda, a basta. Kdo to nedělá je zavrženíhodný živel.
Správné je očkovat, a basta. Kdo to nedělá je zavrženíhodný živel.
Správné je správně volit. Kdo to nedělá je zavrženíhodný živel.
A zavrženíhodné živly je potřeba izolovat, převychovat a pokud to nejde jinak, tak vyhladit.
Musí se žít správně, i kdyby to nikdo nepřežil, a basta.
Komentář 46488
Zvláštní, že to říkáš, protože přesně totéž tu píši anarchokapitalisté. Tedy že aby se lidem vedlo lépe, tak se musí napřed stát lepšími lidmi - anarchokapitalisty.
Komentář 46495
Komentář 46503
Komentář 46511
Komentář 46517
Komentář 46519
Nejlepsi ze vseho jsou takovi ti horlivi zastanci statu, co jim pak prijde domu remeslnik ana otazku "chcete to za litr bez papiru, nebo za 2 s papirem" odpovi "bez papiru" :-D
Komentář 46548
Komentář 46562
Vic se soustredte, ve slove blb mate 133 % preklepu.
Komentář 46521
Komentář 46559
Komentář 46567
Komentář 46498
Komentář 46524
Komentář 46528
Velmi pravdepodobne se na tom neshodneme.
Ale kdyz nad tim premyslim, mozna se na to vsichni divame spatne.
Co se na to podivat takto:
Vznikla, protoze v te dobe, vzhledem k urovni poznani sveta, vedy a techniky, vzhledem k filosofii a tradicim, to bylo nezbytne. Mozna, ze kdyby nevznikla, tak pri tehdejsi urovni poznani a toho vseho, o cem jsem psal, tak by to bylo horsi. At uz vznikla z jakychkoliv duvodu - at uz to bylo proto, ze to tak lide chteli (s cimz nesouhlasim), a nebo proto, ze ty lidi nekdo "nasilim donutil ke vzniku teto struktury"(coz si myslim ja). Je to jedno, mozna to tak proste bylo lepsi.(mozna...a uz to neresme, berme to jako fakt, ze proste vznikla).
Dnes ale je uroven poznani, vedy a techniky, filosofie a podobne ZCELA jinde. Lidstvo se posouva dale. To, co mozna bylo nutne pred tisici a stovkami let, MOZNA uz neni nutne dnes. MOZNA je dnes na case posunout filosoficke a moralni vnimani sveta na dalsi uroven, ktera drive mozna nebyla realna…
Zkusme se zamyslet nad timto.
Komentář 46570
Cely to "lidstvo" je fakticky jenom jakysi zabomysi boj s entropii. Nicmene z toho plynou drobne upravy pro tu druhou vetu: to, co MOZNA bylo MOZNE pred tisici a stovkami let, TUTOVE uz neni MOZNE dnes. Ledaze bychom cilene chteli zacit prohravat...
Komentář 46572
Dnes už to tutově možné není.
Komentář 46573
Potesil jste mne tentokrat nejen souhlasem, ale predevsim prekvapivym pochopenim problemu a onim primo excelentim prikladem. Predstava, ze by dnes za kazdym matlafonistou tahli volci zebrinak nalozeny hlinenymi krajaci, je jiste vic nez usmevna. Presne, dik.
Komentář 46574
A dekuji i ja za potvrzeni toho, ze zatimco tu tisice let mame staty, dneska uz nejsou tak uzitecne a potrebne, jako driv.
Nakonec se tu jeste vsichni na vsem shodnem, to vypada slibne.
Komentář 46576
Nikoliv, slovo "mozne" je jedine mozne (pricemz onu smysluplnost a uzitecnost velmi zesiroka zastresuje). Pokud budes vyslovne tvrdit, ze je to mozne teoreticky, principialne, fysikalne, budu nepochybne mlcet. Z tohoto pohledu lze z more udelat poust pomoci stamprdlete a papirovych kapesnicku. V realu si to klidne prubni.
A to je taky presne ten duvod, proc si tady nad vsemi temi ankapy sice muzete vesele honit, ale jinak jsou zjevne zcela kuhovnu.
Komentář 46527
Komentář 46529
Komentář 46535
Komentář 46537
Komentář 46543
Komentář 46571
Komentář 46575
Komentář 46590
Takže utilitarismus. Přesvědčení, že účel světí prostředky. V tomto směru, je stát čirým projevem utilitarismu: má nějaký účel, ať už ten propagovaný (řídit společnost, aby nezlobila) nebo ten daleko racionálnější (chovat a oškubávat stádo), a tomuto účelu jsou podřízené veškeré prostředky, které používá.
Víte, proč si klepu hlavou nad Vaším používáním cizích termitů na vlastní rizoto? Protože generujete argument proti názoru, který zastáváte. Proto se Vás ptám, jak jste to myslel, protože je dost dobře možné, že jste to myslel úplně jinak, a vidíte účelovost někde úplně jinde (a nevidíte ji u sebe), bohužel když neřeknete kde, tak ze sebe děláte akorát přechytralého šaška.
Komentář 46600
Komentář 46608
Komentář 46614
Komentář 46680
Komentář 46684
Komentář 46601
Komentář 46544
Komentář 46545
Komentář 46686
....................................................
No jasně že jo,
jenže ten "realný člověk" je v podstatě psychopat,
který z velké části byl během svého dospívání potlačován výchovou,
at už rodičů nebo školy či společností....
Proto někteří anarchisté nepočítají s "reálným člověkem" současnosti,
ale spíše s člověk vyrůstajícím ve svobodě učení...
Což je dost podobné těm komoušům,
ti samozřejmě chtěli také "nového socialisticky uvědomnělého občana"
rozdíl je ovšem v tom,
že socialistický člověk se měl vytvořit "ideologickým vymýváním mozku"
zatímco "svoboda učení" je spíše o pravém opaku...
Tak asi tak,
stejně jako komouši ale jinak zcela naopak...
Komentář 46688
nemusíš soudit všechny lidi podle sebe a svých přátel
Komentář 46695
postačí se podívat na historii lidstva...
Komentář 46689
Komentář 46696
..................................................................
No jo to nikterak nepopírám,
ale vždyt všichni jsme absolventi "autoritativní výchovy"
takže psychopati...
Maximalizace užitku je v podstatě paradox,
nebot pokud se snažíte či máte záměr, cíl a zisk,
tak vlastně tímto záměrem snižujete svou maximalizaci užitku,
což je možná dost blbě k pochopení,
ale jinak je to právě to "laises faire" čili v čínským originálu "wu wei"
Komentář 46728
Komentář 46733
v duchovnu se pak hovoří o vcelku spontánním ztotožnění s tělem a myslí,
čímž si pak člověk vytvoří určité filtry vnímání,
jak sebe tak i světa,
u každého pak poněkud jiné,
takže pak se nemůžeme shodnout na nějaké "skutečnosti"
jinak řečeno prostě blbneme....
Komentář 46500
Komentář 46557
LOL, to mate za to, ze jste se mu rozutekl, vovecky ma bejt pekne ve svy vohradce. Nebo vam takhle externe strajkbekuje za to navazeni se do sasianu a jinych kryptooblibencu.
Ale zase mu tam dali hned sezrat, zaznel hlupak, debil, ba i krokodyl. Teda jestli to bylo na neho... :)
Komentář 46606
Komentář 46683
Nekdo... no nic. Zas na druhou stranu, ja tam nakouk a je fakt, ze ta jeho replika na Vas relativne strizlivy post byla natolik ujeta, ze sam po sobe bych neco takoveho po vystrizliveni bystre mazal taky. Anebo si proste jen uvedomil, ze fskutecnosti Vas ma vlastne rad, vzdyt i zapskly xenofobni rasista muze byt dobrym ankapakem.
(Btw, ostatni reakce medle nezmizely, jen se s utatymi koreny potupne shlukly kdesi na chvostu. Kde tedy uz jsou celkem kuhovnu, ofkoz.)
Komentář 46685
Komentář 46530
Ja vlastne souhlasim. Kdyz chces byt/dum, tak si ho kup. Nikdo by ti nemel branit si ten byt/dum koupit. Nikdo by ti ho nemel ani sebrat, kdyz uz ho mas.
> Vyjeveně se na mě podíval a přišel s přirovnáním, že je to jako kdyby on každému koupil čokoládu a já bych mu ještě vyčítal, že je poškodil, protože někdo by před čokoládou upřednostnil koblihu
Chudak clovek co cokoladu z nejakyho duvodu nesmi :'(
> odmítá sňatky homosexuálů, protože „jsou nepřirozené“
A kdyz jim pak clovek ukaze jakykoliv dalsi zvirecich druhu u kterych je homosexualita/bisexualita prirozena, tak to prej nejsou lidi a neda se to porovnavat.
Kdyz se pak clovek teda zepta "a co staroveke recko a rim", tak to bylo prej zase moc davno.
Je to stejny, jako se hadat o tom, jestli je X prirodni nebo synteticky. Jako, uplne vsechno ma zaklad v prirode, takze vsechno je prirodni. Benzin je taky prirodni - vytahli jsme z prirody ropu, pouzivame nastroje vytvorene z prirodnich materialu abysme ji pomoci prirodnich fyzikalnich zakonu rafinovaly do podoby jakou potrebujeme.
Syntetika je podmnozina prirody.
Komentář 46531
Komentář 46538
Komentář 46539
Komentář 46541
Komentář 46546
Komentář 46550
Komentář 46701
Zadře se ti to jen na pojmu. A teď, jsi tu víc fixovanej ty nebo oni?
Potřebuješ ty - nebo ani ne tak ty jako hysteričtí buzíčci - aby celý svět uznával že není nic normálnějšího než říkat státem posvěcenému svazku homosexuálů manželství?
Nebo potřebují kons - nebo ani ne tak oni, jako různí latenti nejistí si vlastní sexualitou - aby stát uznával jako manželství jen a výhradně svazek muže a ženy.
Kdo se v tomhle staví na jednu ze stran, neni anarchista.
Komentář 46743
Komentář 46744
Komentář 46745
právo obvykle funguje na právu silnějšího,
pokud jej nedokážete nějakým způsobem prosadit,
tak pak vaše právo zůstane tím čím vždy bylo, totiž pouhým "zbožným přáním"
Komentář 46746
........................................................................
Proč by jako měla jemu vznikat povinnost vám to zabezpečovat ???
Máte prostě právo na byt což znamená že vám nikdo nesmí zakazovat mít byt,
obdobně s volbama, nikdo vám nesmí zakázat jít volit,
ale jestli volit jdete nebo nejdete je šumák...
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.