Autor: Urza
Čas: 2016-12-22 00:00:02
Benga a rychlá jízda
Jedete-li pomaleji, máte více času reagovat na situaci kolem sebe; to rozhodně platí, pokud tak jedete z vlastního rozhodnutí. Co když jste k tomu ale nuceni pod hrozbou pokuty? Australská studie, jež proběhla pod vedením doktorky Vanessy Bowden, ukazuje, že i v tomto případě na dobrovolnosti záleží; čtyřiaosmdesát řidičů (kteří nevěděli, co se na nich testuje) nechali jezdit na simulátoru, kde měli projíždět místy s rychlostním omezením 50 km/h – zatímco jednou věděli, že pokutováni budou už za překročení limitu o 1 km/h, podruhé o 6 km/h a nakonec o 11 km/h. Výsledek? Inu, restriktivnější limity nutily řidiče více sledovat tachometr a méně okolí, ergo prokazatelně častěji přehlíželi, co se děje okolo nich; a k čemu je kratší brzdná dráha, když nevidíte, že máte brzdit? To však uniformované opice nezajímá; jejich úkolem je sbírat čárky za pokuty… Rozkaz zněl jasně: Nesmí projet za žádnou cenu!
Přečtení: 11604
Komentáře
Komentář 10106
problém zákonů je především v tom, že se snaží napasovat různé lidi s různými schopnostmi do jedné lajny,
což je podobné, jako kdyby jste třeba ve sportu nutil zpěrače co zvedá dvěstě kilo aby zvedal pouze dvacet kilo, to aby jiní na tom byli stejně jako on, nebot jiným by dvěstě kilo zlomilo vaz...
Je jasné, že takovéto omezení dotyčnému neprospěje k vývoji,
a navíc jej to přestane zajímat,
takže bude mít rozpýlenou pozornost a bude se u toho třeba štourat v nose,
místo aby se soustředil na jízdu...
Prostě se začne nudit a odvrátí pozornost od oné činnosti...
Tedy nevím jak u vás, ale když mě někdo přinutí značkou jet rychlostí padesát kilometrů na dálnici, tak se nudím a vůbec se nevěnuji řízení a čumím po vokolí kde co lítá, hledám po kasách cigára a zapalovač, a začnu přemýšlet jestli doma budu dělat to či ono...
Komentář 10107
Jo, já vlastně ten tachometr nesleduji,
protože mně nefunguje,
proto to mám trošku jinak než v oné studii,
já jezdím podle rychlosti druhejch aut...
Komentář 10109
Komentář 10108
Co mate tak zasadniho proti linkum (pokud jste tedy necetl ten stejnej mikrozblebt)?
Komentář 10110
Nic, jen:
1/ Linkuji jen zdroje, které chci propagovat.
2/ Chci, aby lidé, které téma zajímá, hledali a přišli třeba s něčím novým do diskuse, k čemu by bez hledání nepřišli; ostatně mrkněte na sekci "o Stokách" v menu, diskuse je zde minimálně stejně podstatná jako texty samotné.
Komentář 10111
.........................................................................
Voni přece ty výsledků toho testu taky znaj,
a protože vědí že vás tou značkou a sledováním tachometru rozptýlej,
tak vám alespon přidaj menší brzdnou dráhu, to aby jste se jen přizabil a ne úplně zabil...je rozdíl trefit strom v padesátce a ve stovce
Prostě je důležitý ten výchozí bod z kterého se na situaci díváte,
a policajt se dívá tak, že předpokládá že se vybouráte obzvláště pak když vám tam tu značku dá,
zatímco řidič předpokládá, že se nevybourá...
Komentář 10112
Komentář 10113
Myslím, že jsem to sem už psal: drtivou část autoškoly zabralo drilování pozornosti na hromady značek na každém sloupu, zatímco třeba na parkování a obzvláště ježdění mimo město zbylo docela málo času.
"Uberte, víte, že jste právě udělal přestupek?"
"Jak to? Vždyť tam byla šedesátka."
"Jenže jste za další křižovatkou..."
...
"Uberte, víte, že jste právě udělal přestupek?"
"Jak to? Vždyť ta třicítka už byla před minulou křižovatkou."
"Jenže to nebyla obyčejná značka, to byla zóna..."
...Je to záměr. :-(
Komentář 10114
"Tak fajn... Co si ty svině ještě nevymyslí... Revize kotle (800-1500). revize komína (800), v elektřině platím nesmyslné větráky či slunce, ve vodě Francouze, v tabáku neziskovky. Uhlí už je dneska drahé jako svině, a je čím dál horší, cenu dřeva vyšroubovali na šílenou výšku kvůli nesmyslným štěpkám pro Skopčáky. Zakázali mi kouřit v hospodě, vnitráci mě sledují na internetu, kdekdo mě může udat za cokoli, všude mě sledují kamery. Kdekdo mi může vlézt do baráku na kontrolu bůhvíčeho, když chci jet někam autobusem, tak abych si na tu cestu šetřil, platím na auto pojistku, dálniční známku, kontrolu u doktora, technickou, teď i nějakou pokutu, mám nařízené zimní pneumatiky, spoustu vybavení, které musím nesmyslně měnit. K doktorům musím dojíždět a když jdu do lékárny, tak se nestačím divit. V krámě kupuji jedovaté potraviny, výrobky nikdo neopravuje, všechno se vyhazuje. Na baráku, který jsem koupil za zdaněné peníze, musím stejně platit daň státu, pojištění, a musím ho z něčeho udržovat, aby mi nespadl na palici. Kamkoli vlezu na úřad, platím nějaké poplatky, a ještě na mě čumí jak na otravný hmyz. Halík, Janda, Schwarzenberg a řada dalších darmojedů, které platím, ze mě dělají venkovského burana a nevzdělaného pitomce...A mohl bych pokračovat...
A kdekdo se mi snaží vnutit, že můj největší nepřítel je Rusák.... Hovno... Můj největší nepřítel je tenhle stát a jeho politici....Žádný Rusák, žádný soused, žádný normální člověk mě tak zavile nepronásleduje a neokrádá tak, jako tenhle náš dobytek..."
A jen tak pro zasmani:Česká pošta je velice pružná firma. V předvánočním návalu zásilek zavedla kromě Balíku na poštu a Balíku do ruky také Balík v prdeli.
Komentář 10115
Komentář 10116
Dle zjištění té studie nadměrná regulace dopravy stojí Británii 16 miliard liber ročně ve formě ekonomických ztrát (ztráta času, nižší bezpečnost na silnicích, horší ekologie). Na vině jsou všudypřítomné semafory, kamery, parkovací restrikce atd. Autoři doporučují uvolnění regulace a na místo toho se spoléhat na dobrovolnou spolupráci mezi uživateli silnic.