Benga a rychlá jízda – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-12-22 00:00:02

Benga a rychlá jízda

Jedete-li pomaleji, máte více času reagovat na situaci kolem sebe; to rozhodně platí, pokud tak jedete z vlastního rozhodnutí. Co když jste k tomu ale nuceni pod hrozbou pokuty? Australská studie, jež proběhla pod vedením doktorky Vanessy Bowden, ukazuje, že i v tomto případě na dobrovolnosti záleží; čtyřiaosmdesát řidičů (kteří nevěděli, co se na nich testuje) nechali jezdit na simulátoru, kde měli projíždět místy s rychlostním omezením 50 km/h – zatímco jednou věděli, že pokutováni budou už za překročení limitu o 1 km/h, podruhé o 6 km/h a nakonec o 11 km/h. Výsledek? Inu, restriktivnější limity nutily řidiče více sledovat tachometr a méně okolí, ergo prokazatelně častěji přehlíželi, co se děje okolo nich; a k čemu je kratší brzdná dráha, když nevidíte, že máte brzdit? To však uniformované opice nezajímá; jejich úkolem je sbírat čárky za pokuty… Rozkaz zněl jasně: Nesmí projet za žádnou cenu!
Přečtení: 10546

Reagujete na tento komentář:
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-12-22 15:31:04 Titulek: Re:
Tak, tak...
Myslím, že jsem to sem už psal: drtivou část autoškoly zabralo drilování pozornosti na hromady značek na každém sloupu, zatímco třeba na parkování a obzvláště ježdění mimo město zbylo docela málo času.
"Uberte, víte, že jste právě udělal přestupek?"
"Jak to? Vždyť tam byla šedesátka."
"Jenže jste za další křižovatkou..."
...
"Uberte, víte, že jste právě udělal přestupek?"
"Jak to? Vždyť ta třicítka už byla před minulou křižovatkou."
"Jenže to nebyla obyčejná značka, to byla zóna..."

...Je to záměr. :-(
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak vono to není jen v tom tachometru,

problém zákonů je především v tom, že se snaží napasovat různé lidi s různými schopnostmi do jedné lajny,

což je podobné, jako kdyby jste třeba ve sportu nutil zpěrače co zvedá dvěstě kilo aby zvedal pouze dvacet kilo, to aby jiní na tom byli stejně jako on, nebot jiným by dvěstě kilo zlomilo vaz...

Je jasné, že takovéto omezení dotyčnému neprospěje k vývoji,
a navíc jej to přestane zajímat,
takže bude mít rozpýlenou pozornost a bude se u toho třeba štourat v nose,
místo aby se soustředil na jízdu...

Prostě se začne nudit a odvrátí pozornost od oné činnosti...
Tedy nevím jak u vás, ale když mě někdo přinutí značkou jet rychlostí padesát kilometrů na dálnici, tak se nudím a vůbec se nevěnuji řízení a čumím po vokolí kde co lítá, hledám po kasách cigára a zapalovač, a začnu přemýšlet jestli doma budu dělat to či ono...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-12-22 09:32:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.

Jo, já vlastně ten tachometr nesleduji,
protože mně nefunguje,
proto to mám trošku jinak než v oné studii,
já jezdím podle rychlosti druhejch aut...
Autor: pz100000 Čas: 2016-12-22 10:04:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Cetl jsem sverace a bylo ftipny.
Autor: pz100000 Čas: 2016-12-22 09:58:52
Web: neuveden Mail: schován
Ja teda jako chapu, ze takhle obecne Vam to lip sedi do kolonek :), ale bez cisel je to pomerne kuhovnu, neb ten princip sam je snad zjevny dostatecne. Jav se patrat po zdroji jsem zahy zjistil, ze me mizerne gogo-skills me narychlo dovedou tak nejvejs k jakemusi abstractu se zhruba jednou vetou navic.
Co mate tak zasadniho proti linkum (pokud jste tedy necetl ten stejnej mikrozblebt)?
Autor: Urza Čas: 2016-12-22 11:08:02 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Co mám proti linkům?
Nic, jen:
1/ Linkuji jen zdroje, které chci propagovat.
2/ Chci, aby lidé, které téma zajímá, hledali a přišli třeba s něčím novým do diskuse, k čemu by bez hledání nepřišli; ostatně mrkněte na sekci "o Stokách" v menu, diskuse je zde minimálně stejně podstatná jako texty samotné.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
a k čemu je kratší brzdná dráha, když nevidíte, že máte brzdit?
.........................................................................

Voni přece ty výsledků toho testu taky znaj,

a protože vědí že vás tou značkou a sledováním tachometru rozptýlej,
tak vám alespon přidaj menší brzdnou dráhu, to aby jste se jen přizabil a ne úplně zabil...je rozdíl trefit strom v padesátce a ve stovce

Prostě je důležitý ten výchozí bod z kterého se na situaci díváte,
a policajt se dívá tak, že předpokládá že se vybouráte obzvláště pak když vám tam tu značku dá,
zatímco řidič předpokládá, že se nevybourá...
Autor: rolf Čas: 2016-12-22 15:14:49
Web: neuveden Mail: neuveden
No s těmi rychlostními limity je to stejné jako s ostatními předpisy: cílem je držet lidi ve strachu, aby neporušili či nepřestoupili nějaký ten předpis. Ve mě řízení auta vždy navozovalo takový pocit svobody, to už dnes už se tak moc necítím.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-12-22 15:31:04 Titulek: Re: [↑]
Tak, tak...
Myslím, že jsem to sem už psal: drtivou část autoškoly zabralo drilování pozornosti na hromady značek na každém sloupu, zatímco třeba na parkování a obzvláště ježdění mimo město zbylo docela málo času.
"Uberte, víte, že jste právě udělal přestupek?"
"Jak to? Vždyť tam byla šedesátka."
"Jenže jste za další křižovatkou..."
...
"Uberte, víte, že jste právě udělal přestupek?"
"Jak to? Vždyť ta třicítka už byla před minulou křižovatkou."
"Jenže to nebyla obyčejná značka, to byla zóna..."

...Je to záměr. :-(
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-12-22 15:46:50 Titulek: Re: [↑]
nazor jakehosi diskutera:
"Tak fajn... Co si ty svině ještě nevymyslí... Revize kotle (800-1500). revize komína (800), v elektřině platím nesmyslné větráky či slunce, ve vodě Francouze, v tabáku neziskovky. Uhlí už je dneska drahé jako svině, a je čím dál horší, cenu dřeva vyšroubovali na šílenou výšku kvůli nesmyslným štěpkám pro Skopčáky. Zakázali mi kouřit v hospodě, vnitráci mě sledují na internetu, kdekdo mě může udat za cokoli, všude mě sledují kamery. Kdekdo mi může vlézt do baráku na kontrolu bůhvíčeho, když chci jet někam autobusem, tak abych si na tu cestu šetřil, platím na auto pojistku, dálniční známku, kontrolu u doktora, technickou, teď i nějakou pokutu, mám nařízené zimní pneumatiky, spoustu vybavení, které musím nesmyslně měnit. K doktorům musím dojíždět a když jdu do lékárny, tak se nestačím divit. V krámě kupuji jedovaté potraviny, výrobky nikdo neopravuje, všechno se vyhazuje. Na baráku, který jsem koupil za zdaněné peníze, musím stejně platit daň státu, pojištění, a musím ho z něčeho udržovat, aby mi nespadl na palici. Kamkoli vlezu na úřad, platím nějaké poplatky, a ještě na mě čumí jak na otravný hmyz. Halík, Janda, Schwarzenberg a řada dalších darmojedů, které platím, ze mě dělají venkovského burana a nevzdělaného pitomce...A mohl bych pokračovat...
A kdekdo se mi snaží vnutit, že můj největší nepřítel je Rusák.... Hovno... Můj největší nepřítel je tenhle stát a jeho politici....Žádný Rusák, žádný soused, žádný normální člověk mě tak zavile nepronásleduje a neokrádá tak, jako tenhle náš dobytek..."

A jen tak pro zasmani:Česká pošta je velice pružná firma. V předvánočním návalu zásilek zavedla kromě Balíku na poštu a Balíku do ruky také Balík v prdeli.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-12-22 15:49:44 Titulek: Re: [↑]
kupte si auto,ktere jezdi rychleji nez je ukazatel merice ...a navic ani nestaci hlidka zareagovat
Autor: rolf Čas: 2016-12-22 16:19:24
Web: neuveden Mail: neuveden
Odkaz na zajímavou studii ekonomických efektů státně dopravního pekla: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3414870/Eight-ten-traffic-lights-ripped-cut-jams-Report-says-regulation-traffic-detrimental-road-safety-economy-environment.html
Dle zjištění té studie nadměrná regulace dopravy stojí Británii 16 miliard liber ročně ve formě ekonomických ztrát (ztráta času, nižší bezpečnost na silnicích, horší ekologie). Na vině jsou všudypřítomné semafory, kamery, parkovací restrikce atd. Autoři doporučují uvolnění regulace a na místo toho se spoléhat na dobrovolnou spolupráci mezi uživateli silnic.




logo Urza.cz
kapky