Čím hůře, tím lépe? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-01-04 00:00:02

Čím hůře, tím lépe?

Nejen od libertariánů si občas přečtu úvahy ve smyslu „čím hůře, tím lépe“, které vesměs počítají s tím, že současný establishment (rozežraný stát, EU) se musí co nevidět zhroutit pod vlastní vahou, protože to, co politici předvádějí, je neudržitelné; ano, to je pravda, trvale udržitelné to není a bude-li se socialismus stále rozrůstat, časem začne prosperitu naší společnosti nejen brzdit, ale může ji i zastavit, takže začneme chudnout, což nakonec povede k pádu. Jenže kdy? Sovětskému svazu to trvalo skoro tři generace a to měl ještě oproti tomu, co zde máme teď, mnohem lepší podmínky k pádu. Proč? Zaprvé byl vážně kompletně centrálně plánovaný, my jsme jen částečně; zadruhé celková míra bohatství byla tehdy nižší, ergo cesta do absolutní bídy kratší; zatřetí i míra osobní svobody (slova, vyznání, …) byla nižší; začtvrté existoval pozitivní příklad „západu“ (byť se o tom nesmělo mluvit).

Síla trhu je fascinující; navzdory všem regulacím a obrovské kouli na noze v podobě veřejného sektoru dokáže ten soukromý stále generovat bohatství. Existuje historický příklad, jenž nám říká, že i poté, co tomu tak nebude, může trvat tři generace, než dojde ke změně; započítáme-li ještě čas, než vůbec začneme chudnout, bavíme se přinejlepším o našich prapravnucích, kterých by se to možná mohlo týkat. Tím neříkám, že třeba EU nemůže padnout dřív, na druhou stranu ji pak bez problémů nahradí socialismus jiný. Proto bych se k heslu „čím hůře, tím lépe“ příliš neupínal; něco jiného je podpora věcí, které establishment zesměšní či rozhádají, ale jejich reálná nebezpečnost je minimální (nyní například nejlepší český klaun jménem Zeman). Jaká je tedy naše jediná – byť bídná – šance? Neúnavně vysvětlujme lidem výhody svobody; je tu další rok a s ním i nové armády školou indoktrinovaných etatistů… takže máme praci xD
Přečtení: 60494

Reagujete na tento komentář:
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-01-05 03:51:33 Titulek: Re:
Uf!!! Omlouvám se, já to blbě přečet. Já čet "tebe" a ono je tam "sebe". Sakra. Do hospy jsem se teprve chystal, byl jsem střízliv...
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 09:00:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jsem trochu ztracen; jaký silný protivník, co tím myslíte?
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-04 09:54:10 Titulek: Re: [↑]
ualove v ct.

Tohle se neda ve zkratce posoudit,ale volici cssd by to meli cist.A pak by melo prijit pokracovani-kauzy lidi z Ano:
http://pravyprostor.cz/nekradl-klaus-ale-lide-cssd-bohuslave-sobotko-a-mozna-dali-i-prikaz-k-vrazdam/

a pak je taky vesely clanek u Neffa od Bena Kurase o zenach a islamu.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 09:55:45 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Islamobijecké články bývají většinou hrozně nudné.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-04 11:12:24 Titulek: Re: [↑]
To jo.Ale u Kurase je srandovni to oduvodneni agresivity musulmanu z toho,ze na ty slabsi nezustane zenska.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 11:16:10 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To mi připomíná jednu studii, že ve společnostech s mnohoženstvím jsou šťastnější ženy a ve společnostech s mnohomužstvím zase muži (v průměru).
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-04 12:07:53 Titulek: Re: [↑]
Kdo neni zamilovanej,je agresivni.I kdejaka baba neesteticka.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 12:59:56 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To možná taky, ale obecně když je mnohoženství, tak krom frustrovaných nezadaných mužů tu máme ještě šťastné ženy, protože se dostanou daleko spíše k těm nejlepším mužům.
Naopak pochopitelně totéž.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-04 12:13:28 Titulek: Re: [↑]
Ted se mi chvili zazdalo,ze kdyz jsem naklonil telefon,tak se cely ten ramecek s textem pomalu sesypaval ve spadu a temer zmizel ze zelene zdi.Myslel jsem,ze je to nejaky Vas novorocni for,ale asi nejsem jeste uplne cistej
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 13:02:35 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To mi povídejte; jak dlouho mně po oslavě trvalo, než jsem byl alespoň trochu čistej xD
Dokonce to bylo tak zajímavé, že jsem o tom napsal.

Co jste měl Vy? xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-04 14:48:48 Titulek: Re: [↑]
Nevim.

Ale vy dva s Pedrem jste se pekne rozjeli,to je na me dnes jeste moc silna kava.Ale je to dobry smer uvah!
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 14:49:21 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
xDD
Web: neuveden Mail: neuveden
Jan Altman na misesu.cz:
"Čím hůře, tím lépe (až po bankrot EU a demokratického socialismu)? No předně - k tomu přeci nutně a nevyhnutelně musí dojít tak jako tak (nebo se Salerno či Mises pletou?). Tak proč tu agónii oddalovat, proč ji naopak trochu neakcelerovat?"

Mně osobně je tedy jedno, jak dlouho to trvalo v CCCP. Nemám zájem o socialismus. Nevidím řešení v tom nasazovat mu lidskou tvář. Protože jeho pád je nevyhnutně spojen s kolapsem jím podporovaných firem, je pro mě jediné řešení pomáhat mu k tomu pádu. Že se ho nemusím dožít? To já nevím. 16.11.´89 jsem přemýšlel o tom, jak v tom socialismu budu dál žít a možná ještě 25.11.´89 jsem netušil, že je fakt konec (co následovalo potom je jiná věc). Tudíž pro mě délka trvání CCCP není argument. Rozbít tohle je pro mě jediné řešení a na tom se svou mravenčí silou podílím a podílet budu. Vylepšovat to odmítám. "Odpískat" to totiž může establishment, stejně jako v ´89/90, klidně dřív, než tohle vyleju do Stok. :-)
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 12:58:46 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak samozřejmě že ke kolapsu musí dojít; nicméně proč to oddalovat?
Inu proto, že pak něco přijde; přijde-li pak ještě tvrdší totalita, je to na prd. A ta přijde, pokud lidí nepochopí určité věci. Čili mi přijde dobré to oddalovat minimálně do doby, než budou lidé více chápat.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-01-04 14:04:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Když přijde totalita typu "Lenin" nebo "Pol-Pot", tak tryskem zkolabuje. Zničený socialismus nelze vyléčit ještě větším socialismem. Pokud přijde totalita typu "Pinochet", kdo ví, jestli nebudem ke svobodě dost blízko.

Navíc tohle mi přijde jako alibismus - strašit se tím, že po konci tohohle fašistického demokratistánu přijde nějaká diktátorská óóó hrůůůza. Já jsem ten Altmanův citát zkopíroval z jeho strááášně dlouhého příspěvku. Jan Altman tam docela trefně popsal jednu z alternativ post-vývoje. Ta mi přijde pravděpodobná. Vrchnost (podnikatelská a i nakonec část politické) budou vidět šanci úplně jinde, než v hloupém diktátoření. On tam napsal např. tohle:
"Mocní se budou potřebovat zbavit státního dluhu i nákladů na penze a zdravotní péči. Budou se potřebovat zbavit kolabujícího frakčního bankovnictví a hyperinflační fiat měny - protože již jim nebude pomáhat, ale naopak je brzdit a ochuzovat. V rámci demokratického socialismu to ale nebude realizovatelné. Tak systém shodí - protože budou vědět, že i v ancapu či minarchii to budou zejména oni, kdo budou mít (ekonomickou) moc, kontakty, informace, majetek. A my se s tím jen více či méně úspěšně svezeme - tak jako jsme se svezli a polepšili si po 1989. Nebudeme to my, kdo změnu provede – nenamlouvejme si, že ještě XX let budeme šířit osvětu a až lidi přesvědčíme, postavíme se do čela změn. Ne, změnu opět provedou mocní a bohatí."
A taky tohle:
"Možná by tedy naším cílem nemělo být přesvědčování lidí, ale mocných a úspěšných – přesvědčování o tom, že demokratický socialismus je pro ně již zátěží, že se jako zdroj jejich bohatství a moci již vyčerpal a že ancap je to, co zachová či posílí jejich bohatství a zároveň odblokuje pokrok a růst – prostě WinWin."
To je možná dost nejexkluzivnější nápad, který jsem zatím četl.

Autor: Urza Čas: 2016-01-04 14:06:26 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bohužel "tryskem" mohou být desítky let a milionů mrtvých.
Netvrdím, že současná demokracie je dobrá, jen tvrdím, že jakákoliv změna nemusí být nutně k lepšímu.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-01-04 14:19:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No to nemusí. Ale co z toho vyvodit? Bát se té změně jít naproti - nějak ji pomoct? No snad přeci ne.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 14:20:21 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Že záleží na tom, jak pomoci a jaká přesně změna to bude; rozhodně to není tak, že "čím hůře, tím lépe" bez ohledu na další okolnosti.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-04 14:57:30 Titulek: Re: [↑]
Ja(az budu mezi mocnymi sveta),bych proti sobe postval povl sveta.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-01-04 21:16:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Chceš na mě někoho poslat? To je docela príma od člověka, který píše na Stokách... A kdo je ten povl? Ty samozřejmě ne. Ty jsi něco víc!
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 21:28:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Říkal proti sobě, ne proti Vám....
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-05 01:13:56 Titulek: Re: [↑]
Aha,tak to bude asi otazka na mne.....
Spatne jsem se vyjadril:chtel jsem rict,ze mocni sveta mohou casem usilovat o rozdeleni povlu sveta na dve poloviny a ty pak rozestvat proti sobe(jako ruskej povl proti nemeckemu za 2.sv.;a ted to muze byt muslim proti neznabohum-zapadni levici)
Povl je kazdej,kdo vic bere nez dava.Takze obcas jsem povl i ja.Ale pravej povl je ten,komu to nevadi.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-01-05 03:51:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Uf!!! Omlouvám se, já to blbě přečet. Já čet "tebe" a ono je tam "sebe". Sakra. Do hospy jsem se teprve chystal, byl jsem střízliv...
Autor: Pedro Čas: 2016-01-04 13:01:19 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Souhlas. Navíc se jede na 1x až 3x páku (zadlužených států) a ECB tiskne EURa jako omalovánky, čímž výrazně zrychluje chudnutí obyvatel. V případě průseru budou muset ještě více tisknout, pokud nevymyslí nějaký jiný trik, tak se to bude zrychlovat. Jen by to chtělo lépe vychytat "(co následovalo potom je jiná věc)" = prodat libertariánské řešení.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 13:09:28 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
LoL xD
Autor: Pedro Čas: 2016-01-04 12:43:57
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Zrovna dneska jsem zkouknul nový seriál od Showtime "Billions". Je to skvěle zahraný, ale v očích mas to bude zas jen budit tu socialistickou fašírku, jak jsou podnikatelé chamtivý, zlý, a jak potřebujeme stát, aby ty lotry zreguloval a pochytal. Upřímně řečeno snad všechny masově dobře přijaté filmy a seriály o Wall Street ukazují na to samé.

Neříkám, že Wall street jsou nějací svatoušci, ale dočkáme se někdy filmu, kdy je zničí lepší konkurence, a ne regulace nebo uzavření za mříže? Bavilo by to vůbec diváka? Na tyhle seriály koukaj miliony negramotných lidí, a pak z toho vyvozují názory. Zdá se mi, že umění je ve většině případů doména socialistů.

http://www.csfd.cz/film/404475-billions/prehled/
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 13:04:26 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vlk z Wall Street? xD
Autor: Pedro Čas: 2016-01-04 13:07:25 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Proti FEDu jsou to všichni čudlové, jak by řekl Rath.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 13:08:33 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já to myslel tak, že tam byl vyobrazen kapitalista jako klaďas, zatímco federální agent byl zmrd xD
Autor: Pedro Čas: 2016-01-04 13:13:12 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Je pravda, že okrádal většinu filmu bohatý a dával chudým (zaměstnancům), tak to se asi veřejnosti mohlo líbit. Jinak jsem si nevšim, že by tam byl agent za zmrda.
Autor: Pedro Čas: 2016-01-04 13:15:33 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Ale jasně bylo tam, že fuckoval zákony. To máš recht.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 13:16:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Fuckoval; a vyobrazeno to bylo jednoznačně v pozitivním světle, už třeba jen ty drogy pořád xD
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 13:15:40 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mně tak připadal; zatímco boháč si užíval, fetoval, žil si na vysoké noze, dělal píčoviny, tak federální agent se za ním plížil jako zmrd.... líbila se mi scéna, jak za ním přišel na tu loď xD
Autor: Pedro Čas: 2016-01-04 13:32:09 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Otázka je jestli je, to že někdo okrádá lidi, vyváží, že okrádá i stát. Nvm, jestli jsou tohle ti hrdinové, které potřebujem.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 13:35:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rozhodně nevyváží; ani netvrdím, že to byl hrdina, jen že to byl hlavní hrdina toho filmu.
Autor: Pedro Čas: 2016-01-04 13:37:15 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Kdo by nefandil Capriovi :) Jenže pak v reálu to lidi stejně odsuzujou a chtěj regulovat,... nenabízí to žádnou alternativu.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 13:39:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, to je samozřejmě pravda; regulovat chtějí hlavně proto, že k tomu byli vycvičeni už od malička: Když je něco špatně, vláda to má zregulovat a bude dobře.
Je úplně jedno, zda to funguje, nebo ne, mají to tak prostě zafixováno.
Vyjde o tom skvělý článek na mises.cz, jmenuje se Stát jednorožců.
Zatím nevyšel, je zařazen v redakčním systému.
Autor: Pedro Čas: 2016-01-04 14:03:50 Titulek: Re:Regulace? [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
To sem viděl, myslel jsem, že mě vomejou xD. Zakažme zisky!
Autor: Pedro Čas: 2016-01-04 13:09:05 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Pokud ovšem nejsou jeho součástí nebo s ním spolupracují, jako kluci Goldman Sachs.
Autor: saruman Čas: 2016-01-04 13:24:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Třeba Obchodník se smrtí. N. Cage jen pěkně obchodoval a agent mu (jim) do toho furt fízloval.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 13:29:08 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak když už to bereme ve vší obecnosti, nejen o Wall Street, tak tu máme zejména The People vs. Larry Flynt.
Autor: Pedro Čas: 2016-01-04 13:35:30 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
JJ jen mi jich přijde hodně málo.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 13:35:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlas.
Autor: HynekRk Čas: 2016-01-04 14:52:34 Titulek: Čím hůře
Web: http://www.bawerk.eu Mail: hrihak v doméně seznam.cz
Některé historické příklady čím hůře, tím lépe uvádí kniha Mancura Olsona "Vzestup a pád národů". Nedávno vyšel v Laissez faire článek od B. Caplana na téma s příklady čím hůře, tím hůře. Dle mého se to rozhodnout dopředu nedá, ale záleží vždy na konkrétním vývoji a okolnostech.
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 15:01:16 Titulek: Re: Čím hůře [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V podstatě souhlasím; každopádně "jistější" jsou pomalé změny směrem ke svobodě než revoluce krokem do neznáma.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-04 16:56:35 Titulek: Re: Čím hůře [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Navíc tohle mi přijde jako alibismus - strašit se tím, že po konci tohohle fašistického demokratistánu přijde nějaká diktátorská óóó hrůůůza. Já jsem ten Altmanův citát zkopíroval z jeho strááášně dlouhého příspěvku. Jan Altman tam docela trefně popsal jednu z alternativ post-vývoje. Ta mi přijde pravděpodobná. Vrchnost (podnikatelská a i nakonec část politické) budou vidět šanci úplně jinde, než v hloupém diktátoření. On tam napsal např. tohle:
"Mocní se budou potřebovat zbavit státního dluhu i nákladů na penze a zdravotní péči. Budou se potřebovat zbavit kolabujícího frakčního bankovnictví a hyperinflační fiat měny - protože již jim nebude pomáhat, ale naopak je brzdit a ochuzovat. V rámci demokratického socialismu to ale nebude realizovatelné. Tak systém shodí - protože budou vědět, že i v ancapu či minarchii to budou zejména oni, kdo budou mít (ekonomickou) moc, kontakty, informace, majetek. A my se s tím jen více či méně úspěšně svezeme - tak jako jsme se svezli a polepšili si po 1989. Nebudeme to my, kdo změnu provede – nenamlouvejme si, že ještě XX let budeme šířit osvětu a až lidi přesvědčíme, postavíme se do čela změn. Ne, změnu opět provedou mocní a bohatí."
A taky tohle:
"Možná by tedy naším cílem nemělo být přesvědčování lidí, ale mocných a úspěšných – přesvědčování o tom, že demokratický socialismus je pro ně již zátěží, že se jako zdroj jejich bohatství a moci již vyčerpal a že ancap je to, co zachová či posílí jejich bohatství a zároveň odblokuje pokrok a růst – prostě WinWin."
To je možná dost nejexkluzivnější nápad, který jsem zatím četl.
.................................................................................

Konečně něco, co mně přijde jako v celku reálná možnost,

vždyt komunisti to udělali přesně takto,

takže dle podobného scénáře pak budou postupovat demokrati...


Ale může z toho být i pěknej průser,

pokud to bude znamenat schudnutí lidí
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
My hlavně plánujeme zakázat neslýchané zisky firem... https://www.youtube.com/watch?v=czsOnzAftHY
..........................................................................

Otázkou je, komu zisky patří ???

A především tedy, co je příčinou zisku ???

Ruka dělníka ???? (marx)

Peníze kapitalisty ????

Nebo prostě mnohatisíciletý technologický rozvoj lidstva ???


A je tento technologický rozvoj duševního bohatství fakt zadarmo,

protože nepatří nikomu,

nebo naopak patří všem ???

V tom případě pak zadarmo není, nebot patří všem...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jenže kdy? Sovětskému svazu to trvalo skoro tři generace a to měl ještě oproti tomu, co zde máme teď, mnohem lepší podmínky k pádu. Proč? Zaprvé byl vážně kompletně centrálně plánovaný, my jsme jen částečně; zadruhé celková míra bohatství byla tehdy nižší, ergo cesta do absolutní bídy kratší; zatřetí i míra osobní svobody (slova, vyznání, …) byla nižší; začtvrté existoval pozitivní příklad „západu“ (byť se o tom nesmělo mluvit).
................................................................................

Jedno pozitivum tam ale nejspíše bylo,

že víceméně z feudalismu přešli na průmyslovou revoluci,

byt centrálně plánovanou...

A nakonec i strach ze Stalina a nesplnění plánu je možná mnohem výkonější

pohon, nežli kapitalistická touha po zisku

A taky bych řekl, že spousta lidí bylo pro věc vcelku zapálená,

je známo, že když Stalin nechal popravovat různé lidi,

že mnozí mu provolávali slávu

což se zas až tak často nevidí,

aby popravovaný oslavoval svého kata...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-04 17:33:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.

Víceméně všechny ty věci jenž uvádíte byly vykompenzovany,

a západ nebyl velkým vzorem či příkladem,

vzorem byl komunistický ráj,

jenž strčí kapitalismus do kapsy...

Měli prostě víru...
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 17:55:02 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A nakonec i strach ze Stalina a nesplnění plánu je možná mnohem výkonější pohon, nežli kapitalistická touha po zisku
Jenže ty problémy jsou dva: motivace a ekonomická kalkulace; ten první je v socialismu teoreticky řešitelný, ten druhý nikoliv.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-04 18:17:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ona ta motivace byla nejspíše ještě tak za Stalina a za války,

pak asi nejspíše značně poklesla,

asi taknějak podobně jako v československu,

takže nakonec to všichni víceméně "vojebávali"

a "vokecávali"

A když vlastně nikdo není zainteresován na nějakém pokroku,

nebot vše je již naplánováno daleko dopředu,

tak pak už to jde rychle z kopce
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 18:52:20 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bez ohledu na motivaci – přes ekonomickou kalkulaci nejede vlak.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-04 19:22:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tedy myslím,

že když máte stádo nadšených votroků co makaj skoro zadarmo,

tak zas až tak ekonomickou kalkulaci nepotřebujete,

problémem je spíše to,

že otrok asi nic moc nevymyslí,

obzvláště pokud by se svým zlepšovákem naboural hospodářský plán,

takže by se dostal do potíží,

což je opak rozvoje,

prostě svým plánem udusili pokrok...

Když někdo plánuje na 5 let dopředu, tak není zrovna flexibilní...
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 19:58:38 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
I tak se máte z dlouhodobého hlediska hůře; i ten, kdo je relativně bohatý v socialismu, se má dlouhodobě hůře než ten, kdo je relativně chudý v kapitalismu.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-05 06:35:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To určitě,

když svou politikou plánování a monopolů zastavíte pokrok,

tak nakonec votrávíte všechno obyvatelstvo

takžei to přestane být aktivní,

i když je fakt,

že v 68 ba i za Gorbačova se mnozí snažili ten socialismus vylepšit

ale plánování a monopol se moc zlepšovat nedá

takže to byly víceméně kecy...


Autor: Urza Čas: 2016-01-05 06:41:51 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A hlavně tím, že zastavíte pokrok, se máte blbě i Vy jako vládce; sice máte vše, co Vaše společnost nabízí, ale ono to bude sakra málo.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-05 09:11:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
O,

to není zas až tak hrozný,

pokud máte víru, naději a lásku,

tak můžete žít klidně i v bídě...


Někde píšete :

Síla trhu je fascinující; navzdory všem regulacím a obrovské kouli na noze v podobě veřejného sektoru dokáže ten soukromý stále generovat bohatství.

Jo to je taky víra, naděje a láska

S vírou můžete klidně i hory přenášet, i hladovět a trpět a zemřít


To jsou zázraky voluntarismu,

ale když se pustí víra a naděje a láska (a touha)

věci začnou fungoval spontánně (dle vůle boží)

a to je teprve zázrak...

(( ty jo, za chvíli začnu psát jak křestani a jehovisti dohromady..hahaha))

Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-05 09:30:23 Titulek: Re: [↑]
Co se to s Vami stalo ,pane Vostale,pres Novy rok?Znovuzrozeni?
Ja Vas nepoznavam,ten Urza z Vas postupne udela idealniho cloveka
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-05 09:40:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já jsem přece furt stejnej,

v různých variacích píšu stále o tom samém,

to jen někdy je to pro vás přijatelnější a jindy méně přijatelné,

i když se neustále musím držet na uzdě,

protože jste tady samý slušnáci a intoši...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-05 10:38:49 Titulek: Re: [↑]
Nene ,slovo touha bylo pro Vas jeste pred nedavnem temer sproste slovo(nebo se pletu?)
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-05 11:03:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nene ,slovo touha bylo pro Vas jeste pred nedavnem temer sproste slovo(nebo se pletu?)
...................................................................................

To stále platí,

je to pouze učební pomůcka jenž by vás měla dovést do stavu bez touhy...

Tedy, není to vrchol "poznání" nebo jestli chcete "života"

jak to mnozí líčí,

pro ně to samozřejmě může být tím životním vrcholem...


Víceméně tuhle pomůcku musí použít skoro každý,

obzvláště v dnešní době,

nebot touha slouží k sjednocení roztříštěných a protikladných tužeb,

když se všechny touhy sjednotí v jednom směru,

pak je to to, že touha hory přenáší


Ale také můžete v tomto sjednocení objevit naprosté uvolnění od touhy,

klid, mír, uvolnění, ticho, neúsilí, klid mysli

(obzvláště umělci a sportovci to nalézají)

a objevíte jak funguje "boží vůle"


lidově řečeno, přestanete tlačit na pilu...
Autor: Urza Čas: 2016-01-05 09:42:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenom to ne xD
Já zaprvé nechci z nikoho dělat žádného ideálního člověka xD
A zadruhé pan Vostál píše tak, mě to stojí neuvěřitelné duševní energie to vstřebávat....
Teď nemyslím obsah, ten je zajímavý, ale formátování toho textu, to mě zmáhá xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-05 10:59:59 Titulek: Re: [↑]
Idealni clovek = libertarian(myslim,ze se to stalo,kdyz si prostudoval Vas Ankap na Mises,takze proto to asi bude Vase zasluha).

Proste normalni clovek.I to psal onehdy pan Vostal,ze ankap je obycejna prirozenost,priroda,panBu...tak to si zase u me splhnul.
Taky mne ty jeho pohledy davaji zabrat,ale snazim se nasaknou vsechno ,aniz bych behem toho procesu nejak soudil nebo srovnaval se svymi dosavadnimi nazory.
To je asi predpoklad pro dlouhy zivot-kdyz panBu citi,ze uz jste stary hardware,ktery uz nestiha aktualizace a revolucni zmeny softwaru,tak vas proste odhodi k recyklaci.
Autor: Urza Čas: 2016-01-05 11:03:40 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo takhle, jestli ideální člověk znamená libertarián, tak to je úplně jiná xD
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-05 11:13:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz

Taky mne ty jeho pohledy davaji zabrat,ale snazim se nasaknou vsechno ,aniz bych behem toho procesu nejak soudil nebo srovnaval se svymi dosavadnimi nazory.
.............................................................................

Duchovno není složitý,

je to jen uvolnění těla, mysli, pocitů a sebeuvědomění,

jako když jedete k moři a naberete energii,

(akorát že v duchovnu jste víceméně neustále u moře (obrazně řečeno)

pak fungujete mnohem efektivněji,

máte odstup od všeho dění, nebot jste uvolněnej...


Rozdíl je jen v tom, že to duchovno je hlubší relax než pobyt u moře,

proto jsou i větší změny ve vašem vnímání vlastní existence,

u moře zrelaxujete psychiku,

v duchovnu "duši"

Je to tedy vcelku dost podobné...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-05 12:00:37 Titulek: Re: [↑]
a k tomu ,rekneme tomu znovuzrozeni,ma pristup kazdej?I hajzl,treba Hitler,nebo musite mit napred nejake "zasluhy",byt tzv"lehci",abyste mohl rychleji stoupat?
Autor: Urza Čas: 2016-01-05 12:27:41 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím, co na to říká pan Vostál, ale dle mého názoru, kdyby Hitler svých činů upřímně litoval, myslím, že by se nad ním Bůh smiloval; nicméně z popisu jeho posledních dnů se nezdá, že by litoval, takže jej tipuji spíše na věčné zatracení (leč nejsem znalec).
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-05 13:09:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Každej je "duchovnák"

jen se pohybuje řekněme v jiný úrovni "vědomí"

Budhismus a upanišády vcelku zpřístupnil a vysvětlit (podle mě naprosto geniálně)

Shopenhauer,

na něj navázal poněkud bláznivě Nietze se svým voluntaristickým nadčlověkem

a poněkud přehlédl, že vrocholem u Shopenhaura je světec jenž překročil vůli,

nikoliv voluntaristický vojevůdce


a Hitler to pak sfouknul v praxi

To je trojka jak Marx, Lenin, Stalin...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-05 13:50:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
...a kdyz uz jsme u toho skolstvi,proc se ducharina nevyucuje na skolach? Naucit decka manual,jak se pripojit k "internetu"
.........................................................................

To bude nejspíše vlivem křestanství,

které není příliš vstřícné vůči jiným směrům,

a pak také křestanství tu duchovnost poněkud zdiskreditovalo,

takže nikoho v dnešní době "duchařina" moc nezajímá

Vono je možná lepší, když se to neučí,

křestanství se učilo a moc efekt to nemělo...

Lidé se to nakonec učej neustále, aniž o tom vědí,

ale každej svým individuálním způsobem...

Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-05 14:04:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
a k tomu ,rekneme tomu znovuzrozeni,ma pristup kazdej?I hajzl,treba Hitler,nebo musite mit napred nejake "zasluhy",byt tzv"lehci",abyste mohl rychleji stoupat?

..................................................................................

To záleží na tom,

čemu uvěříte,

pokud uvěříte že se musíte nějak očistovat, tak pak to tak je,

když ne, tak prostě stačí jen uvolnění a klid,

to je vlastně "nejvyšší praxe"


Samozřejmě,

čím jste lehčí, tím lépe setrváte v klidu a uvolnění,

když jste vystresovanej a nic se vám nedaří,

tak pak se i těžko uvolnujete...


S tím Hitlerem to je těžký,

jeho největší vinou je že prohrál válku,

protože takovej Stalin, Mao, měli na triku horší věci nežli Hitler,

nakonec vidíte, že komunisti jsou v parlamentu a fašisti jsou zakázaní

a Mao se těší neustále úctě v číně...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-05 14:09:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Omluva,

Shopenauer se jmenoval Schopenhauer...

Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-05 14:57:31 Titulek: Re: [↑]
Neomlouvejte se,mate to spravne.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-05 14:51:13 Titulek: Re: [↑]
Mne se ten Vostaluv svet nezda kvuli tomu,ze umozni cloveku velkou moc(napr lecit nebo videt do lidi a do budoucnosti) bez nejake obeti.Ze se nauci nejaky postup,neco jako vzit si pilulku,a uz muze treba sazet Sportku.Stejne jako jeden muj znamej-kdyz poznal schopnosti jednoho lecitele(fakt neuveritelny veci),tak prvni ,o co ho pozadal ,bylo,aby s nim sel do kasina.(ty carky v te me posledni vete jsou spravne?)
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-06 09:20:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Mne se ten Vostaluv svet nezda kvuli tomu,ze umozni cloveku velkou moc(napr lecit nebo videt do lidi a do budoucnosti) bez nejake obeti.Ze se nauci nejaky postup,neco jako vzit si pilulku,a uz muze treba sazet Sportku.Stejne jako jeden muj znamej-kdyz poznal schopnosti jednoho lecitele(fakt neuveritelny veci),tak prvni ,o co ho pozadal ,bylo,aby s nim sel do kasina.(ty carky v te me posledni vete jsou spravne?)
...................................................................................

Jenže,

takto to nefunguje,

univerzální věci můžete získat teprve tehdy,

když ztrácíte svůj egoismus,

což jinými slovy znamená,

že již nebudete mít zájem vyhrát ve sportce,

protože tato energie vás již nebude zajímat...


Pokud ovšem do toho nacpete svůj egismus,

bude automaticky váš pokrok zastaven,

proto třeba léčitelé říkají, že neléčí oni,

ale boží duch (energie)

oni jsou jen prostředníci...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-06 09:29:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ani nedostal sanci litovat,protoze byl presvedceny,ze to je jeho bozi poslani...napr zlikvidovat zidy.Ze mu to radi duch
............................................................................

To není nic zvláštního,

to se děje furt,

že člověk snadno zamění SVOU VŮLI za BOŽÍ VŮLI

Jen Hitler měl docela velkou moc,

tak to bylo více vidět,

ale můžete si všimnout, jak je určitý univerzální archetyp (který oslovil německý národ)

je prostě egoisticky zdeformován...


Proto je duchovno hrozně nebezpečná věc,

nejvíce svinstva na světě udělali duchovnáci,

protože naroubovali na lidstvo své ego archetypy jako třeba Hitler, ale i Ježíš




Největší zlo na světě tak vytvářej duchovnáci !!!!!!!!!!!!
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-06 09:43:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je ta věc, na kterou jsem upozornoval pana Uzru,

a která se neustále děje ve světě :

POKUD ZAČNETE DEFINOVAT CO JE PRAVDA, LÁSKA, SVOBODA, NIRVÁNA, BOŽÍ KRÁLOVSTVÍ, ANARCHIE,

tak vytváříte pouze PŘEDSTAVY (A PAK SE TY VAŠE PŘEDSTAVY ZAČNOU PLNIT)

jenže PŘEDSTAVA NENÍ SKUTEČNOST


To je problém u pravdoláskařů,

Havel sice řekl že pravda a láska zvítězí,

ale neřekl co to je ta pravda a láska,

jenže pravdoláskaři si myslej že to je to, co oni cítí,

tedy že jejich představy a pocity jsou pravdou a láskou...


Jinak řečeno,

v duchovnu se nedefinuje co to je, ta pravda a láska (nirvána, anarchie)

ale co to není,

to proto, aby se nevytvářely představy a ty se pak nebraly jako skutečnost
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-06 09:49:16 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Hitler je tedy duchovnák,

kterému se popletla Boží vůle s jeho vůlí,

ale protože vyjadřoval určitý archetyp (což třeba komunisté taky)

tak mu na jeho špek skočilo mnoho lidí...

A to je víceméně síla voluntarismu, touha je zázrak

Hitler je příklad voluntaristy, proto také oslovuje mnohé tou svou silou


Jenže duchovno je stav bez touhy...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-06 10:00:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Závěr :

Voluntarismus (touha je zázrak kámo)

je práce s energií,

a proto podobně jako o ohni lze o něm říci :

DOBRÝ SLUHA ALE ZLÝ PÁN
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-06 10:11:38 Titulek: Re: [↑]
A co kdyz to,co tady ted tvrdite,je taky jen predstava?

Ale Jezise bych do te spolecnosti mlzicu nedaval-prece svym zivotem ukazal,ze plati to,co jste napsal:"muzete se dostat k universalnimu,az kdyz se zbavite egoismu"(az teprve za dobrovolnou smrt ega na krizi dostanete darem vsemohoucnost-znovu se narodite).
A je jedno,jestli se jeho pribeh takhle stal nebo to nekdo vymyslel,v kazdem pripade je to genialni(jen farari by to meli umet nejak srozumitelneji podat.Lidi nejsou abstraktni matematici.Ale asi to neustale opakovani pri msi ma nejakou funkci(?)
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-06 10:44:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jasně že to je představa...

Nebojte se tam klidně šoupnout i Ježíše a jiné zaručené autority...

Nemůžete se nakonec vyjadřovat jiným způsobem, nežli pomocí představ,

důležité ale je,

jestli tím co říkáte podporujete vytváření představ nebo ubírání představ


A když už hovoříte o ubírání představ, což je opět představa kterou opět vytváříte něco umělého,

musíte vymyslet něco, aby jste nevytvářel "snahu o odstranování představ"

nebot je možné se snažit o to, aby jste neměl představy,

což je opět voluntarismus a představa...


Když máte touhu vyhazoval bordel všelikých tužeb,

musíte také vyhodit tu touhu vyhazoval touhy,

protože jinak děláte to, co vlastně nechcete

(máte touhu nemít touhu)


Proto taky meditace není lehká věc,

a nejlépe ji lze popsat jako uvolnění,

nebot v relaxaci se nelze snažit o relaxaci,

čím více se snažíte být uvolněný, tím více jste neuvolněný


Tady dělá mnoho duchovních autorit chybu,

jinými slovy říká : snažte se uvolnit
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-06 10:49:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
.Ale asi to neustale opakovani pri msi ma nejakou funkci(?)
..........................................................

Jo má,

je to "mantra joga"

tedy zaměření pozornosti jedním požadovaným směrem,

a anulování jiných směrů pozornosti,

tedy víceméně určitá koncentrace...

Voluntarismus...(jen trénink dělá šampiony)


Uvolníte se tak od protikladných tužeb a záměrů a cílů
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-05 14:56:08 Titulek: Re: [↑]
Ani nedostal sanci litovat,protoze byl presvedceny,ze to je jeho bozi poslani...napr zlikvidovat zidy.Ze mu to radi duch
Autor: Urza Čas: 2016-01-05 15:00:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já se omlouvám, že na příspěvky Vás obou nereaguji (i když byly některé určeny mně), nicméně styl psaní pana Vostála se mi hrozně blbě čte a obecně je to téma na mě moc spirituální.... a připomíná mi to drogy, pak bych chtěl zase fetovat xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-05 18:09:39 Titulek: Re: [↑]
To nevadi.To ani neni mozny,pri Vasem zaprahu.Neodpovidejte a klidne se venujte dulezitejsim vecem(propagaci a obhajobe ankapu),my tady uz jsme vsichni presvedceni.
Ty drogy mne pripomnely,ze Vy jste vlastne slavnej,kdyz uz mate i sveho Antiurzu.
Autor: Urza Čas: 2016-01-05 18:52:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, Antiurza je pojem xDD
A ty moje drogy mu nedají spát xD
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2016-01-19 13:15:09 Titulek: Re: [↑]
Herr Vostala uz zminujete podruhe - nezkusil jste se ho (jako domaci) na tu prazvlastni uchylku zeptat?

Vy jste totiz (diky prubeznosti) jeste asi vcelku vysmatej, ale ja (kdyz jsem fcil fkuse projel temer cely leden) mam pupinky uz v momente, kdy u autora vidim velky V (s omluvou ostatnim Vlachum a dalsim).

Co to, kurvafix, je za hruzu?
Autor: Urza Čas: 2016-01-19 13:35:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Prosíl jsem ho, jestli by nemohl psát komentáře v normálním formátu, ale je mu to více vyhovuje takto.
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2016-01-19 13:44:17 Titulek: Re: [↑]
To to snad musi psat na mechanickym stroji a pak posilat pres OCR. Jinak nejak nemam predstavu, kde (a v cem) by to mohlo byt pohodlnejsi.
Autor: Urza Čas: 2016-01-19 13:35:39 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na druhou stranu jsme tu mezi anarchisty, takže to patří k věci, lidé se zde do škatulek skládají blbě xD
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2016-01-19 13:46:25 Titulek: Re: [↑]
No, spis mi to prijde jak nejaky kapric a srani na ostatni.
Asi neco jako moje antidiakritika :)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-01-05 12:03:39 Titulek: Re: [↑]
...a kdyz uz jsme u toho skolstvi,proc se ducharina nevyucuje na skolach? Naucit decka manual,jak se pripojit k "internetu"
logo Urza.cz
kapky