Daní proti práci – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2019-06-11 00:00:02

Daní proti práci

Zajímavé je, že spotřební daně jsou často obhajovány tím, že snižují spotřebu; daň z tabáku omezuje kouření, daň z alkoholu redukuje pití, daň z pohonných hmot motivuje lidi šetřit pohonnými hmotami (i přírodu) a tak dále. Tato logika dává smysl, daněmi lze skutečně chování lidí ovlivňovat; ne že by to bylo dobře, ono to nakonec vždy někoho poškodí, ale jde to. Otázka pak zní, jaký efekt má v tomto smyslu daň z příjmu? Zdaněním práce reálně demotivujeme poplatníky této daně pracovat; za svou práci totiž dostanou nižší odměnu. V kombinaci s nejrůznějšími dávkami a podporou v nezaměstnanosti se jedná skutečně o celkem efektivní nástroj, jak odradit lidi od práce. Více méně totéž lze říci i o DPHčku; ačkoliv se jmenuje jinak, má více méně stejný efekt, jen ne na zaměstnance, nýbrž na podnikatele. A co myslíte, o kolik jiné je to v případě takových odvodů na sociální a zdravotní „pojištění“?
Přečtení: 40840

Reagujete na tento komentář:
Autor: Roman Čas: 2019-06-11 07:08:04 Titulek: Re:
DPH snižuje motivaci něco produkovat / nakupovat.
Web: neuveden Mail: schován
WTF? To akože penzijný odvod znižuje motiváciu starnúť? Alebo zdravotný odvod znižuje motiváciu ochorieť? Alebo DPH na potraviny znižuje potrebu jesť?
Autor: Roman Čas: 2019-06-11 07:08:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
DPH snižuje motivaci něco produkovat / nakupovat.
Autor: Roman Čas: 2019-06-11 07:11:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
No a odvod na zdravotní / sociální zase snižuje možnosti spořit si na důchod / zdraví :-)
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 09:08:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Sporenie na dôchodok znižuje potrebu/nutnosť šetriť si na dôchodok, možnosti si na neho šetriť súkromne sa znižujú hociakými výdavkami, nie len povinným sporením. To isté zdravotné poistenie.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-11 09:37:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Norberte, nevím, kolik Vám je, ale pokud je Vám méně než 45, je víceméně jistota, že ze státního "spoření" na důchod (fskutečnosti letadlo) dostanete v důchodu hovno. Stát bude muset silně zmasakrovat výdělky pracujících všemi těmi odvody, aby to letadlo utáhl, a to bude ještě větší rána pro ekonomiku. Takže nakonec letadlo zhavaruje, důchodci budou dostávat hovno, a to bude ještě větší rána. Nedokážu si vůbec představit, k jakým zoufalostem tahle státní zkurvenost povede. Když to Bismarck kdysi dávno v Prusku zaváděl, dostávalo důchod jenom pár lidí. Dneska je důchodců pětina obyvatel. Za 20 let už to bude čtvrtina. To prostě nepůjde letadlem utáhnout, v podstatě to bude znamenat, že každý produktivní člověk bude živit svého důchodce a svého úředníka - a zkuste za této situace ještě plánovat/živit nějaké děti.

Trh (a vědecký pokrok) mezitím najde jiná řešení, a já v to doufám. Já bude klidně produktivní člověk ve 100 či 200 letech, pokud to bude jen trochu možné. Nehodlám být nikomu na obtíž.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 09:46:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Mám o pár rokov viac, ale strašeniu bankstrov čo sa chcú dostať k mojim peniazom neverím.
Autor: Lojza Čas: 2019-06-11 09:54:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A proto jsem se ptal, jestli mas deti.
Pokud deti mas a presto se chovas tak, aby na to doplatily, tak jses …… nebudu sprosty
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-11 09:56:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže ke svým penězům raději pustíte někoho, kdo jich větší část krást rozkrade, a s tím zbytkem za deset dvacet let zbankrotuje? Musím blahopřát Vašemu ekonomickému uvažování.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 11:27:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Na rozdiel od štátnych dôchodkov súkromné či firemné dôchodkové fondy už viackrát skrachovali, resp. boli spreneverené majiteľom fondu. A tvrdenie že štát zo štátnych dôchodkových fondov väčšinu rozkradne je obyčajné klamstvo.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-06-11 11:52:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já mám potřebu se zajistit na stáří. Jenže alternativou ke státnímu penzijnímu systému pro mě není soukromý penzijní systém. Alternativou jsou ve skutečnosti spousty možností, což samozřejmě víš. To, že ty tady vnucuješ jako alternativu ke státu pouze a jedině tyto soukromé penzijní fondy, je naprosto zjevná a účelová sračka.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 12:34:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ty debil, veď som v tejto diskusii vymenoval niekoľko rôznych možností zabezpečenia na dôchodok tak čo klameš! Presne v príspevku na ktorý si prvýkrát reagoval.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-06-11 12:52:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To máš pravdu. Ale já reagoval na tvůj příspěvek státní vs, soukromé penzijní fondy. Ty totiž jednou něco napíšeš (více variant) a následně najednou proti sobě postavíš pouhé dvě varianty. Dobře klameš tělem, abys do toho (záměrně?) ty okolo sebe zamotal.
Autor: Enemy (neregistrovaný) Čas: 2019-06-11 13:07:09 Titulek: Re: [↑]
Takže bankstrom nevěříš ale státu kterej ti v důchodu nedá ani halíř je s radostí posíláš :-D :-D achjo kdo je teda ten gangster?
Autor: Roman Čas: 2019-06-11 20:51:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Ano, spoření na důchod snižuje potřebu (dalšího) spoření na důchod. Ale povinný odvod sociálního není totéž co spoření na důchod.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 21:30:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Aj sociálny odvod znižuje potrebu šetriť si na dôchodok iným spôsobom.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-11 22:17:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A Vy to považujete za pozitivum? Narvete peníze do kanálu, Vám v důchodu vyplatí hovno, a Vy byste se rád zajistil na důchod jinak, ale kdepak, ne, že Vám nezbyly peníze, Vy jste neměl potřebu se zajistit jinak. Takže ten stav, kdy budete v důchodu brát hovno, berete za skvělý, úžasný. Vy si ho přejete. V jiné diskusi jste označil užitek za nesmysl... no, tady se tím řídíte naprosto dokonale. Vy chcete trpět, ne si užívat, a chcete, aby ostatní trpěli s Vámi.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 23:10:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Áno, ak by tvrdenie že štát mi dôchodok nevyplatí nebolo klamstvo, tak by štátny dôchodkový systém bol pre občanov štátu nevýhodný. Lenže opak je pravdou, štátny dôchodkový systém je najspoľahlivejší a preto je pre občanov štátu výhodný.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-11 23:39:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A dělá Vám dobře, že kvůli Vašemu důchodu bude potřeba okrádat lidi? A vzhledem ke stárnoucí populaci bude třeba ty lidi okrást více, abyste měl takový důchod, jaký mají důchodci dnes. Zcela upřímně, až budete starý a budete brát důchod, a na Váš důchod nebudou peníze, nebo Vám dokonce důchod nebude stačit, protože bude směšně nízký... čím budete v té chvíli pro společnost? Nepotřebnou zátěží. Bez urážky. Dříve i výminkář musel pořád pracovat, i když už ne tolik. To, že existuje cosi jako důchodce, je vyhejralost, která dříve či později skončí. Psal jste, že je Vám více jak 45, je tedy možné, že na Váš důchod nebude peníze až někdy kolem Vaší sedmdesátky... ale já Vám tu žebrotu přeju.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-06-12 09:55:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ta 25 let? No "bojím" se, že to bude dřív...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-06-12 09:57:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano,, souhlasím s tebou. Státní důchod je skutečně najspolehlivější - adept na kolaps. Nebo že bych neměl poslechnout ministrini sociálních věcí???
Autor: Roman Čas: 2019-06-12 04:34:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Ne nutně. Pokud jsi přesvědčený (jako třeba já), že státní "spoření na důchod" je scam, tak si potřebuješ spořit jinak a povinný odvod ti zhoršuje možnosti.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-11 09:26:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevšiml jsem si, že se platí daň z toho, že jste nemocný nebo budete starý. Jak zdravotko, tak socku platíte z toho, že vyděláváte peníze, reálně tedy Vás tyto věci demotivují pracovat. A když tolik peněz nevyděláváte, platíte ty odvody z nějakého minima, které nedostáváte. Tohle by si mimochodem ani kapitalista nedovolil - protože byste ho poslal do prdele. Stát s tímhle chováním naopak obhajujete.

Jinak DPH má zajímavé důsledky - např. snažíte se objednat věci v cizině a doufáte, že projdou bez povšimnutí celní kontrolou, která by DPH doměřila. A ano, je mi strašně smutno, když kupuju nějakou dražší věc, a vidím, kolik peněz (skoro pětina) se z té ceny rovnou platí státu. O ty peníze je ta věc dražší. Odkládám nákup atd.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 09:43:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A keby som si namiesto štátneho dôchodku sporil v súkromnej dôchodkovej sporiteľni tak to nebude znižovať moju motiváciu pracovať? Alebo ak by som si šetril na nejakú nehnuteľnosť ktorú budem v starobe prenajímať a žiť z nájmu tak mi to nebude znižovať motiváciu pracovať? Alebo ak by som si kupoval akcie s tým že v starobe ich budem predávať či žiť z dividend tak to nebude znižovať motiváciu pracovať? Takže svoju motiváciu pracovať nebudem znižovať iba v prípade ak rátam že ma z práce odnesú nohami napred?
Autor: Lojza Čas: 2019-06-11 09:52:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jses blazen??? Ano, pokud si setrim na nemovitost, tak me to kurva hodne motivuje pracovat, protoze si tu nemovistost koupim, bude moje a bude mi napriklad o to drive vydelavat penize.
To, ze si chce neco koupit ZVYSUJE moji motivaci si vydelavat penize -> a tim padem I pracovat.
Nebo jako plati, ze kdyz si chci koupit auto, tak me to motivuje o to mene pracovat???
Jses normalni???
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 11:17:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Prečo ja? Blázon si ty, keďže si zrejme neprečítal aj predchádzajúci príspevok Veľkého Ká na ktorý sa odkazujem a napriek tomu bez znalosti kontextu kritizuješ môj príspevok.
Svojimi otázkami som sa len snažil pochopiť uvažovanie Veľkého Ká podľa ktorého dôchodkový odvod znižuje motiváciu pracovať. Ja nechápem prečo by mal, veď výška zárobku ovplyvňuje aj výšku budúceho dôchodku a priznajme si väčšina ľudí zarába tak málo že im dôchodky nedokážu zabezpečiť luxusný život. Navyše dôchodkový odvod sa počíta v percentách zo zárobku, takže čím viac zarobím o to viac mi aj ostane na iné výdavky. Napríklad hoci aj na súkromné pripoistenie.
Autor: Lojza Čas: 2019-06-11 11:23:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Je zajimave, ze si na sve otazky obcas I sam dokazes spravne odpovedet, ale vyvozujes z toho uplne opacne zavery, nez z toho plynou. To je az neuveritelny.
Neco jako kdybys spravne vypozoroval,ze po namoceni do vody je clovek mokry a pak jsi z toho vyvozoval, ze pokud chces byt suchy, je potreba se co nejvice namacet do vody.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 11:30:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vieš byť aj konkrétnejší alebo iba plácaš hlúposti?
Autor: Lojza Čas: 2019-06-11 13:01:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Naprosto konkretne ti pisu, ze napises spravne, jak to s duchodama je, ale vyvodis z toho uplne opacne zavery, nez ktere by vyvodil normalni clovek.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 13:09:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nie, vyvodzujem z toho rovnaké závery ako všetci etatisti, teda prevažná väčšina obyvateľstva.
Autor: Lojza Čas: 2019-06-11 13:17:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To ROZHODNE neni pravda.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 13:23:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
ROZHODNE JE.
Autor: Lojza Čas: 2019-06-11 14:14:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale tak je mozne, ze tam u vas na Slovensku mate nejake uplne jine lidi, nez my tady v CR, to je fakt...
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 14:39:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Skôr si myslím že si ma zle pochopil, ale keďže sa nevyjadruješ konkrétne tak to neviem naisto.
Autor: Lojza Čas: 2019-06-11 17:35:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co se této konkretni věci tyce, tak rozhodne vetsina lidi si nemysli, ze by byli motivovani vice pracovat, aby meli vetsi duchod. Naopak vetsina lidi (vcetne vetsiny etatistu) vidi, ze cim vice pracuji a maji vyssi prijmy, tim vetsi maji odvody, ale nemaji o moc vyssi duchody. Zjednodusene receno, jestli budes brat mesicne 20 tisic kc a nebo 100 tisic kc, duchod v tom druhem pripade NEBUDES mit 5x vyssi, nez v tom prvnim. Tipuji, ze nebude vyssi ani 2x.
Takze to lidi naopak demotivuje, protoze je sere, ze kdyz budou hodne vydelavat, tak jim stat vezme velke procento platu a nakonec za to nic moc nedostanou.
Toto si lide uvedomuji a sere je to.
Stale jim to za to evidentne stoji, toto podporovat, ale rozhodne s tim nejsou spokojeni.
A ti chytrejsi si spocitaji, ze kdyby jim stat nevzal napriklad nekolik desitek tisic korun mesicne, tak by se na to stari sami dokazali zabezpecit vice. Takze to znamena, ze by byli vice motivovani si vice vydelavat. Aby se mohli mit ve stari lepe.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 22:41:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale nekecaj. Väčšina ľudí zarába podpriemerne a tak dobre vedia že pri lineárnej závislosti medzi platom a výškou dôchodku by mali dôchodok MENŠÍ než pri terajšom výpočte. A áno, pre tých pár ľudí čo zarábajú 100 000 mesačne je terajší spôsob výpočtu dôchodku menej výhodný.
Autor: Lojza Čas: 2019-06-11 22:57:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Minimalne polovina lidi by se mela ve stari lepe, kdyby jim zustaly ty penize, co ted daji statu a mohli si je nejakym zpusobem na stari "setrit".
Spousta lidi to vi. To, ze to nevis ty, je smutne, ale neprekvapujici.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 23:13:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ani náhodou, maximálne tak 20% najbohatších.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-11 23:41:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A kdybyste lidi neokrádal povinným přispíváním na penze úplně cizích lidí, bylo by to procento větší.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-06-11 10:41:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To už je křeč. Dát rovnítko mezi daň a spoření...??? Jseš opravdu takovej sráč? Už vím. Jseš.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 11:29:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Volaj si to ako chceš a ja si to aj tak budem nazývať po svojom aj keby si sa rozkrájal, tupče.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-06-11 11:54:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pro tebe je vážně daň a spoření to samé???
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-11 12:14:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Očividně norbert spoří pořád hodně málo.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 12:27:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ja aj platím odvody, aj si sporím.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-06-11 12:21:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nie, moja chyba, diskutujete tu so mnou viacerí naraz a som si v tom zmätku myslel že zase miešaš dohromady dane a odvody.
Ale teraz som si pozrel tvoj pôvodný príspevok a nechápem prečo si myslíš že miešam dohromady dane a sporenie?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-06-11 12:48:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Z tvého/tvých příspěvků jsem to tak pochopil.
A ano. V principu je % ze mzdy daní, ať už o tom kdokoli lže cokoli.
Autor: Zdenál (neregistrovaný) Čas: 2019-06-11 10:07:43
Daň z příjmu + podpora v nezaměstnanosti.
Odrazující daň, morivační dotace.

Je až překvapující jak malá je nezaměstnanost i jak málo lidí dělá v černé/šedé zóně.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-11 10:46:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To teprve začne s rozšířením EET.
Autor: pz100000 Čas: 2019-06-12 10:27:14
Web: neuveden Mail: schován
Ne, tohle uz neni nahoda nebo preklep, tohle je cisty hovadismus. Chapu, ze je to psano predevsim pro zdejsi ankap core, jez pri sve tuposti a fanatismu nad kazdym podobnym srapnelem bez naznaku spetky soudnosti zaplesa, ale fskutecnosti je to jeden velky bullshit. Jen zkusene rozhrabnuty, pro jistotu.

Predevsim, jak, the fuck, souvisi ta uvozujici SPOTREBNI dan s dale probiranymi danemi plosnymi/vseobecnymi? Ano, NIJAK. Je to extremni a zcela SELEKTIVNI priplatek, slouzici (krom nahrabani, ofkoz) skutecne k omezeni/presunu nezadouci spotreby. Plosne dane (prijem, DPH) rozhodne zadnou spotrebu nereguluji - presun je nonsens z principu a omezeni fakticky taky, spotrebujete jen to a prave to, co vyprodukujete.

A druha, nemene omilana pitomost je ona demotivacni povaha plosne dane. I kdyby tyto dane byly totalne vyhozeny oknem, jedinym dopadem by byl zivot v CELKOVE chudsi spolecnosti. A je toto snad demotivacni? Jestli vubec neco, pak presne naopak - za takoveho stavu je motivace k praci nutne vyssi nez pri zivote v blahobytu. Je to stejna pitomost, jako kdyby nas celkove nizsi obsah kysliku motivoval mene dychat - je to presne naopak. A ona spotrebni dan, to jsou niky s kyslikem jeste vyrazne omezenejsim - ano, ty nas odrazovat budou.

Nemuzu si pomoct, ale zase vidim jen jedno velke WTF. A jednotlive poTRHle komentare (pocinaje typickym "trh najde jina reseni") tomu odpovidaji - ty za odpoved uz ani nestoji.
Autor: Lojza Čas: 2019-06-12 10:30:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
"Ne, tohle uz neni nahoda nebo preklep, tohle je cisty hovadismus" - ano, uvedl jsi svuj text zcela presne
Autor: pz100000 Čas: 2019-06-12 11:02:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> ano, uvedl jsi svuj text zcela presne

Mno, pri tvoji debilite ocenuju i tu jedinou jakztakz pochopenou vetu, i kdyz uplne pinktlich to neni. Se zbytkem se netrap, tam uz jsou pak jen argumenty... ehm, argumenty... No proste jakoze dal uz tam pro blba tvyho razeni stejne nic nebylo.
logo Urza.cz
kapky