Demokracia v rozklade – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: pathy
Čas: 2017-10-24 00:00:02

Demokracia v rozklade

V niektorých štátoch USA zaviedli zákonom, že občania, ktorý dlhujú peniaze štátu, nemôžu voliť. V ich tamojších reáliach sú to väčšinou peniaze, ktoré dlhujú na súdnych trovoch. Keby to bolo u nás, predpokladám, že by šlo skôr o zdravotné a sociálne odvody. Chytili sa toho média a vykrikujú o tom, že demokracia je v rozklade, že ide o diskrimináciu chudobných, ktorým je uprené ich základne právo voliť. Dokonca hovoria o rasizme, keďže medzi tými chudobnými je vyššie zastúpenie čiernych. Najabsurdnejšie mi prišlo vyjadrenie: „Právo volit by nikdy nemělo být navázáno na to, kolik člověk dluží. Jde o morální hledisko a pokud chcete lidi, kteří měli problémy se zákonem, resocializovat, tak volby jsou k tomu ideální prostředek.“

Ja zastávam názor, že nemorálne je kradnúť peniaze usilovným (cez dane) a následne ich rozdať chudobným, pričom v rámci toho ešte časť opäť rozkradnúť (cez korupciu). Ľudia zmanipulovaní socializmom to vidia naopak a za nemorálne považujú, keď rerozdeľovať (kradnúť) nemôžu. To, že došlo k obmedzeniu všeobecnej demokracie, vnímam ako veľmi dobrú správu. Nechcem zbytočne predbiehať beh udalostí, ale dúfam, že toto by mohla byt prvá lastovička k demontáži tohto nemorálneho režimu, ktorý tu máme. Predpokladám, že keď budú voliť iba bohatí, budú voliť tak, aby sa zlepšilo prostredie na podnikanie a zmenšilo prerozdeľovanie, čím vytvoria viac pracovných miest, viac peňazí ostane v ekonomike a nestratí sa v čiernej diere štátu. Tým v konečnom dôsledku pomôžu aj tým chudobným, ktorý by práve volili socialistov a populistov, ktorí im sľubujú "obed zadarmo".
Přečtení: 19323

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-10-28 10:50:40 Titulek: Re:
Túžba po moci je základný ľudský pud.
.....................................

Tak to si dovolím nesouhlasit,
základním lidským pudem je pud sebezáchovy a jeho prodloužená ruka zachování rodu - tedy sexuální pud...

Pud sebezáchovy je ona děská potřeba se učit a poznávat a jít v tom svou individuální cestou
tedy to, o čem se hovoří v případě svobody učení...

Touha po moci je něco zcela jiného, to je zástupná touha která vzniká tehdy, když je váš přirozený pud potlačen at už výchovou rodičů nebo tím školstvím,
protože jestliže je ve vás samotných takto vytvořen rozpor, jste tedy v rozporu sám se sebou,
pak automaticky se dostáváte i do rozporu se světem a požadujete ZMĚNU ČI NÁKOU REGULACI...

Z toho lze lehce odvodit,
že pokud se vám svět jeví v rozporu a jeví se vám tak, že někde je něco se světem, lidmi, společností špatně,
((což se děje na pár vyjímek vlastně každému))
tak jede v zástupném a převzatém programu který vám byl vnucen a není váš...

Autor: marek28 Čas: 2017-10-24 07:13:09
Web: neuveden Mail: neuveden
Asi se budu vymykat, ale zrovna s tímhle já osobně nesouhlasím. Vlastně by se dalo říct, že s tím mám dost velký problém. Sice taky považuji demokracii za nemorální, ale stav, kdy může volit jen někdo, mi přijde ještě nemorálnější. Ti, co o hlasovací právo přišli, stále totiž zůstávají oběťmi vlády ostatních a přišli alespoň o mizivou možnost něco malilinko ovlivnit. Připomíná mi to to libertariánské "dilema", zda má být lib. spíš pro homosexuální manželství nebo proti.

Navíc si už dávno nemyslím, že podnikatelé a bohatší lidé obecně uvažují svobodněji než ostatní. Drtivá většina lidí má společné to, že volí podle svých zájmů. Když většina podnikatelů mluví o menších daních, dělají to především proto, že se jim to hodí. Jinak co jsem si všiml, tak podnikatelé se naprosto běžně vyslovují pro větší regulaci zase v jiných věcech.
Autor: Urza Čas: 2017-10-24 07:19:51 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nemorální mi přijde obojí stejně; nicméně stav, kdy by byl hlas vážen čistým příspěvkem do státní pokladny (což není to, o čem se píše v článku, ale prostě každý rozhoduje takovou mírou, kolika penězi přispěl, ergo úředníci a podobně vůbec nijak), považuji za efektivnější a rozumnější zřízení (byť stejně nemorální).
(A jen dodatek, ten text není můj; zdá se, že máme zase týden, kdy nebude žádný text ode mě, což mě těší.)
Autor: velkej Ká Čas: 2017-10-24 08:07:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ještě jsem neviděl demokracii, kde by měli volební právo opravdu všichni. Většinou je tam omezení na občanství a na věk. Jinak souhlas; kdo ví, co by vlastně chtěli bohatí, když by věděli, že jim do toho chudí nebudou moct kecat.
Autor: pathy Čas: 2017-10-24 10:52:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
OK, ale keď sa podnikateľom hodí menšia daň, nie je to to, o čo sa ancap snaží? Nechať ľudom sa rozhodovať o "svojom". Podľa mňa áno a je to cesta, ktorá pozostáva z malých krokov.
A k tej poslednej vete: prosím, uveďte mi jeden príklad, kde sa podnikatelia vyjadrujú pre väčšiu reguláciu a "chudoba/spodina" skôr pre väčšiu slobodu. A na dôvažok, keby aj, nižšie zdanenie samo o sebe znižuje priestor pre väčšie regulácie inde.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-10-24 11:15:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ty asi moc podnikatelů neznáš. Já znám dost takových, co volili ANO a taky dost takových, kteří schvalují EET. Rozhodně to není ideologicky jednotná skupina.
Autor: pathy Čas: 2017-10-24 12:25:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Poznám ich celkom dosť, ale väčšinou takých v kategorii 0-10 zamestnancov. Ani jeden nie je taký, ktorí by neoptimalizoval dane....
Autor: Lumír Pařízek Čas: 2017-10-24 13:31:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.mises.cz/ Mail: neuveden
Zdravím, nesdílím váš pohled že jde o rozklad demokracie, z mého pohledu to je pouze názorový střet obhájců demokracie. Obě strany považují právo volit za "výsadu" a nijak nezpochybňují systém demokracie jako takový. Jeden tábor prosazuje takový více komunistickou představu společnosti, kdo nepřispívá ke blahu společenství (čti nesouhlasí se sprostým okrádáním), má být postaven mimo "rozhodovací proces". Druhý tábor chce zachovat původní utopistickou představu demokracie "všichni jsme si rovni", bez ohledu na "hodnotu člověka" pro společnost.
"Predpokladám, že keď budú voliť iba bohatí, budú voliť tak, aby sa zlepšilo prostredie na podnikanie " - Nerozumím z čeho vaše představa vychází, proč si myslíte že podnikatelé by sdíleli konsenzus na zlepšování podnikatelského prostředí. Podnikatelé se zcela přirozeně snaží minimalizovat náklady a maximalizovat zisk, takže zcela přirozeně by volali po výhodách pro sebe. Samozřejmě by volali po snížen daní, ale také po dotacích (pouze pro své podniky), do popředí by se dostal Protekcionismus ( ochranu vlastních výrobků, služeb), to by znamenalo ekonomickou katastrofu, rozhodně ne volný trh. Vždyť právě neškodlivější monopoly vznikají za pomoci státu.
Nakonec takové chování vidíme i dnes, kdy si lobbisté v Poslanecké sněmovně podávají dveře.
Autor: marek28 Čas: 2017-10-24 15:41:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak třeba ministrem financí v ČR je Ivo Pilný, český podnikatel, docela pracháč. Je to člen strany ANO, která zavedla EET. V posledních letech také finančák zničil několik firem pro pouhé podezření z čachrů s daněmi, vygooglete si "zajišťovací příkazy". Zničení jedné firmy označil dokonce i ústavní soud jako neoprávněné. Reakce Pilného? "Mě to mrzí, ale ty peníze šli do státního rozpočtu, máme z toho prospěch všichni". Jako Fakt. ČR 2017.
Dál třeba Jiří Hlavenka, opět prachatý podnikatel (myslím kivi.cz?) a investor. A taky volič Zelených.
A pak je tu samozřejmě hromada menších podnikatelů a živnostníků, na které jsem za život narazil. Třeba jeden můj příbuzný je podnikatel, daří se mu, ale volil v minulých volbách ANO, EET schvaloval a když se spolu bavíme, velmi často říká, co by se jak mělo dělat atp. A pak samozřejmě diskuse na FB, tam jsem narazil (hlavně v diskusích s podporovateli TOPky, ODS a SSO) na desítky podnikatelů, kteří nadávali na ošklivou levici, že je chce okrádat, ale jak došlo na jiné téma, třeba potraty, legalizace lehkých drog, homosexuály atp. tak to najednou byli kovaní regulátoři a na svobodu, kterou si brali do huby před 10 vteřinami, dočista zapomněli.

Samozřejmě znám i podnikatele, kteří fakt uvažují spíš svobodomyslně, ale znám i takové zaměstnance.
Autor: pathy Čas: 2017-10-24 16:40:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasne, život je pestrý a každý je iný. Prakticky každý požaduje nejaké tie regulácie, lebo každý chce niekomu vládnuť. Túžba po moci je základný ľudský pud. Dnes je najpravdepodobnejšie, že keď niekto požaduje reguláciu (moc), tak ju požaduje od štátu. Iné možnosti veľmi nie sú. Štát ale celý stojí a padá na daniach. Čím sú nižšie, tým menej má moci. Jediná pokojná cesta (IMHO) ako redukovať štát smerom ku ancapu, je cez znižovanie objemu preozdelovania - dane. A to sa v rámci všeobecnej demokracie nedá docieliť. Všeobecná demokracia automaticky a inherentne degeneruje na socialistické peklo prerozdeľovania. Takže mne z toho vychádza, že redukcia socializmu je principiálne možná iba cez redukciu všeobecného volebného práva smerom ku "zásluhovému" volebnému právu.
Autor: CNN (neregistrovaný) Čas: 2017-10-24 19:34:10 Titulek: Re: [↑]
Ačkoliv v podstatě souhlasím, zejména s těmi daněmi a vlivem státu ve vztahu k přerozdělování, nechápu proč tam máte tu "vycpávku" - "Túžba po moci je základný ľudský pud", není to ani pud a ani základní. To je vliv nějaké indoktrinace obecnou propagandou sociálního inženýrství?

Cenzus ve volebním systému by byl vhodný, diskuzí na výši a provedení bylo mnoho, tak nějak obecný závěr byl, že by se dal volební hlas vyměnit ve volební místnosti za finanční odměnu.
Autor: marek28 Čas: 2017-10-24 20:26:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zrovna s tím já osobně naopak souhlasím. Ne že by to byl zrovna základní pud, ale lidský druh to má hluboce zakódováno, chce ovládat a být ovládán, je to tlupový tvor, dokonce i naši příbuzní, opice, mají hierarchii a dokonce vedou regulérní kmenové války.
Autor: CNN (neregistrovaný) Čas: 2017-10-24 23:33:52 Titulek: Re: [↑]
To není žádnej argument, nejsou to kmenové války, ale boje o teritorium, a nevedou je jen opice ale i jiní savci (a nejen savci), nejen tlupy/smečky/stáda/hejna atd. ale i jednotlivci.
"...lidský druh to má hluboce zakódováno, chce ovládat a být ovládán" - tohle máte odkud?
Autor: marek28 Čas: 2017-10-24 23:39:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, boje o teritorium mezi kmeny, přičemž každý kmen ovládá alfa samec.

Mám to z historie, přednášek na archeologii, knížek, konkrétní pasáže bohužel nejsem schopen ocitovat.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-10-25 08:11:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jenže zpátky k výchozímu problému - jak tu redukci prosadit?

IMHO je snaha řešit problémy způsobené demokracií skrze demokracii čirý nesmysl.
Autor: VCh (neregistrovaný) Čas: 2017-10-28 10:02:35 Titulek: Re: [↑]
A jak si představujete to zásluhové volební právo? Jak zjistíte, kdo jak se "zasloužil"? Co bude určující? Daň z příjmu? Z jakých příjmů? Nějaké jiné daně a poplatky? Takovej Babiš odvede na daních jistě více než já. Že by měl mít ale nějakou větší zásluhu a tím přednostnější volební právo? No to raději ať volí všichni a všichni ať si hezky vyžerou důsledky své volby.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-10-28 11:10:16 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Co bude určující?
.................

Otázku si kladete sice správnou,
ale odpovídáte si poněkud špatně, skoro bych řekl že jste asi studoval VŠ ekonomickou,
když chcete posuzovat volební právo dle danového přiznání...

Univerzálním měřítkem a to nejen pro volební právo je přece lidský nos,
nebot jak praví lidová moudrost - "podle nosa poznáš kosa"

PS. Kdysi jsem četl v jedné knize krásné pojednání o lidských nosech, byla to opravdu nádhera,
jen už nevím kde to bylo a odkoho to bylo... Nevěděl by někdo kde se tento "traktát" o lidských nosech nachází ???
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-10-28 10:50:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Túžba po moci je základný ľudský pud.
.....................................

Tak to si dovolím nesouhlasit,
základním lidským pudem je pud sebezáchovy a jeho prodloužená ruka zachování rodu - tedy sexuální pud...

Pud sebezáchovy je ona děská potřeba se učit a poznávat a jít v tom svou individuální cestou
tedy to, o čem se hovoří v případě svobody učení...

Touha po moci je něco zcela jiného, to je zástupná touha která vzniká tehdy, když je váš přirozený pud potlačen at už výchovou rodičů nebo tím školstvím,
protože jestliže je ve vás samotných takto vytvořen rozpor, jste tedy v rozporu sám se sebou,
pak automaticky se dostáváte i do rozporu se světem a požadujete ZMĚNU ČI NÁKOU REGULACI...

Z toho lze lehce odvodit,
že pokud se vám svět jeví v rozporu a jeví se vám tak, že někde je něco se světem, lidmi, společností špatně,
((což se děje na pár vyjímek vlastně každému))
tak jede v zástupném a převzatém programu který vám byl vnucen a není váš...

Autor: vaek (neregistrovaný) Čas: 2017-10-25 09:52:53 Titulek: Re: [↑]
Naopak je to lepší. Teď se diskriminuje věkem a já tuhle diskriminaci nesnáším. Tímto by se diskriminovalo něčím spravedlivějším.

Pokud někdo pracuje už v 16, proč by nemohl volit? A naopak, pokud někdo nepracuje ve 40 proč volí?

Mj. tímto by se ubral hlas důchodcům, což může znít krutě, ale pro ně se stát už nebuduje.
Autor: Marcusant (neregistrovaný) Čas: 2017-10-24 10:20:01
Pán autor, ospravedlňujem sa, ale čo sú to tie pojebane trovy. Už som asi zabudol.
Autor: pathy Čas: 2017-10-24 10:41:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
napríklad: www(dot)trovy(dot)sk
Autor: Marcusant (neregistrovaný) Čas: 2017-10-24 12:46:03 Titulek: Re: [↑]
Aha, takže výdaje resp. náklady. V češtině asi nemáme etymologicky odpovídající výraz. Je takových asi jenom pár, ale často způsobují humorná někdy i méně nedorozumění. Polština je na tom o dost hůř.
logo Urza.cz
kapky