Autor: HynekRk
Čas: 2016-11-09 00:00:02
Děti a škola
Jedna z kritik kapitalismu 19. věku tvrdí, že děti a mladí lidé tím, že pracovali si tělesně značně škodili. V některých případech byla práce fyzicky náročná, a proto se teprve rostoucí těla mladých deformovala. Tehdejší lidé však tyto poznatky buď vůbec neznali anebo je prostě nepovažovali za významné. Brněnský historik L. Fasora k tomu pro naše země píše: "Otázka regenerace pracovní síly byla v tarifních smlouvách tematizována velmi málo, byla zřejmě svoji abstraktností mimo horizont vyjednávajících a problém se okrajově objevoval hlavně v osvětových rubrikách socialistického tisku.". Zajímavé však je, že dnešním lidem nevadí to, že se uzavřou 6 a 7 leté děti do škol, kde jsou tyto nuceny sedět týdně 25 - 30 hodin na židli, přičemž si tak kazí za časté svoje nedorostlá záda. Protože dnes je řada pracovních příležitostí sedavých, může to pro některé z nich znamenat v budoucnosti potíže se zády případné aspoň urychlení nástupu těchto potíží. Zřejmě, ale co stát činí, dobře činí.
Přečtení: 6324
Komentáře
Komentář 9193
jak ta škola tak ten stát,
a protože to takto dělal dědek, tak to tak budeme dělat i my,
a protože jsme to tak dělali my, budou to tak dělat naše děti
a nikdo se nad tím moc nezamýšlí...
A vono taky bourat starý tradice a ideologie není žádná sranda,
vždyt i komunistické náboženství tolerovalo konkurenční křestanský vánoce a velikonoce,
a to ty křestany měli rádi jako vosinu v prdeli...
Vono je to těžký, lidé nesnášejí náký vakkum v hlavě,
a tak si tu hlavu potřebují zaplnovat nákejma pitominama,
a když chcete vyhnat jednu pitominu, musíte do tý hlavy dodat další a jinou pitominu,
a věřit že bude vo chlup lepší nežli to předchozí,
což ovšem bývá málokdy,
nebot málokdy či snad vůbec je věc pouze černobílá
Jenže již zaplněná hlava je schopna jednat jen dle zavedeného programu,
nikoliv spontánně a flexibilně...
Proto většině lidí vůbec nevadí že činí pitominy,
nebot zablokovaná hlava nemá možnost ani zjistit, že je zabbokovaná natož abys tím pak mohla něco udělat...
Komentář 9198
https://www.youtube.com/watch?v=UqK2CXeL_xE (1hodinový dokument)
(Název dokumentu je poněkud ideologický, ale obsah trefuje hřebíček na hlavičku.)
Komentář 9202
ale navzdory tomu, že učitel nevystupuje již jako autorita,
je škola furt autoritářská
nebot jde o POVINNOU školní docházku...
Zemanovi např.nestačí, že bychom měli povinně dodržovat zákony,
von by ještě chtěl abychom povinně chodili volit...
Nejen že se bojíme dát svobodu dětem, jak tam zaznělo,
my se i bojíme dát svobodu dospělým,
místo aby školní docházka byla pouze doporučená,
a zákony doporučující
tak jsou prostě povinné a nedodržování se autoritářsky trestá
stejně jako v tý škole...
Komentář 9204
Téměř* každý soudný a odpovědný rodič tedy má možnost své děti z té pakárny vyjmout a učit je tím jediným rozumným a smysluplným způsobem.
___
* Existují děti, jež skutečně nutně vyžadují specialistu, mají-li se něco naučit; nicméně je jich velmi, velmi málo (a navíc šance, že dobrého specialistu najdou ve státní škole, je zanedbatelně mizivá).
Komentář 9206
ovšem maximum svobody je dobrovolnost,
kdy se dobrovolně rozhodneme i třeba nechodit do školy...
Vono se to sice říká, že bez vzvělání budeme mít život na hovno,
že škola je základ života
ale není to pravda,
at už v případě ekonomického úspěchu či prostě jen štastného života...
Myslím že ona povinnost docházky měla kdysi účel suplovat právo na vzdělání,
tedy v dobách, kdy se zneužívala dětská pracovní síla,
ale v dnešní době by jsme již snad mohli vystačit jen s právem na vzdělání,
nebot jsme poměrně bohatou společností, která nepotřebuje děskou pracovní sílu
Povinnost je prostě vždycky něco totálitářského a nedobrovolného...