Autor: Urza
Čas: 2018-10-12 00:00:02
Dopravní zácpy
Dopravní zácpy se zdají býti nezbytností naší doby; a je celkem logické, že když je moc automobilů, silnice se prostě ucpávají a provoz není plynulý. Jak to řešit? Netuším; ani nikdo jiný to neví, takže se asi jedná o nezbytnost. Takových nezbytností už bylo; tak například byly časy, kdy se cesta kolem světa za osmdesát dní jevila bezmála jako zázrak, stejně jako bylo jasné, že objekty těžší než vzduch nelétají, mluvit s někým přes půlku světa je vyloučeno a člověk pohybující se rychleji než šedesát kilometrů v hodině zemře. Vynalézavým jedincům s motivací dělat velké věci se však trnitou cestou pokusů a omylů vždy podařilo najít řešení; a proti takovým problémům vypadá nějaká dopravní zácpa jako brnkačka. Jenže nikdo z těch, kdo by to mohli řešit, nemá motivaci nic riskovat, neboť má teplé místečko a všichni už zácpy akceptovali jako nevyhnutelnost; proč se tedy snažit a riskovat ztrátu přízně voličů?
Přečtení: 22924
Komentáře
Komentář 27921
Ale ono je lepší plácat, jak nikdo nic nedělá a jak v ANKAPu by se našlo skvělé řešení.....např. zábavní parky v Itálii nemají tak přísnou regulaci zákony ohledně návštěvnosti a tak v diskuzích lze najít dost příspěvků stěžujících si na nebezpečně přeplněné parky v letních měsicích, kde si prakticky ani nejde nic užít. Ten přetlak v určitou část roku je tak veký, že lidé se nechovají racionálně a i soukromý majitel na tom rád něco narejžuje.
Komentář 27922
Komentář 27927
Komentář 27952
Komentář 27958
Komentář 27972
V podstate je asi hlavni problem v nizsi hustote zastavby a ridke siti MHD a nasledne nutnosti pouzivat auto.
Komentář 27973
V podstate je asi hlavni problem v nizsi hustote zastavby a ridke siti MHD a nasledne nutnosti pouzivat auto.
Komentář 27977
Komentář 27981
Silnice si samozrejme ti lide plati uz ted, od dani v benzinu, registracni dan az po dan z nemovitosti. Spicka nevznika proto, ze by lide chteli, ale pracovni doba vicemene vsude zacina stejne a vy se potrebujete premistit tam a po konci zase zpet. Kdyz zavedete fixni platbu za silnice, tak se pravdepodobne zvysi celkova cenova hladina, vcetne mezd a vy budete tam, kde jste ted - navic s "nasranymi" zakazniky, co stoji v zacpach a jeste za to plati.
Samozrejme, ze lide, co mohou, si to resi po svem. Moje byvala kolegyne vyrazela do prace kolem pate a odchazela po druhe, aby se vyhla ranni a vecerni spicce, jiny kolega si dohodl remote praci a odstehoval se tesne za hranice s CA (ne jen kvuli zacpam, i z danovych duvodu) - ale ne vsichni maji takove moznosti - navic i provoz po ctvrte hodine ranni je na evropske/ceske pomery uz nyni dost husty.
Komentář 27974
Komentář 27923
Komentář 27924
Tedy v noci vás cesta nebude nic stát, ale přes den bude cena vyšší tím víc, kolik lidí na té cestě bude. Např. (Možná někdo vymyslí jiný lepší způsob, ale třeba opačný způsob, že majitel silnice vrací dle toho, jak dlouho účastníci čekají může způsobit kladnou zpětnou vazbu...)
Komentář 27928
Urza se myli, kdyz se domniva, ze vyresit dopravni zacpy je to brnkacka, ze se jen do toho nikomu nechce.
Komentář 27935
Mě celkem nebaví hra na soutěž mezi státem a ancapem. Státy stejně (jako už mnohokrát v historii) zbankrotují a díky jejich současné provázanosti to bude globální domino. Rýsuje se možnost (blockchain), že už státy nebudou muset ti, kteří něco dělají pro dobrovolně platícího zákazníka, k ničemu potřebovat. K ničemu, protože použít blockchain k vytvoření platidla je celkem marginální záležitost. Daleko atraktivnější mi připadá použití decentralizovaného (= mocí neovládnutelného) otevřeného (= volně komukoli přístupného) blockchainu použít na všechny v současnosti centrálně kontrolované (mocí ovladatelné) struktury ve společnosti. Ti ostatní (v současnosti cca 75-80% lidí) se to buď naučí taky nebo postupně vychcípají.
Komentář 27941
Vase uvahy o silnicich narazi na realitu, takove Alpy se uz nekolik staleti daji prekonat jen par prusmyky vzdalenymi od sebe cca 150-250 km, jakekoli dalsi propojeni vyzadovala velkou souhru spolecnosti a zapojeni statu (svycarske, francouzske, italske tunely)
Komentář 27946
Pokud zmizí stát (v dnešní podobě), nebude nahrazen žádným substitutem. Prostě "forma veřejné kontroly a diktátu" přestane existovat. Nepřestanou existovat jedinci, mající nějaké vládcovské touhy, ale těžko se bez státu prosadí. Co dělá stát státem dokonale pochopil J.M.Keynes a dostatečně to popsal ve svých teoriích.
Komentář 27950
Teorie a utopie jsou pekne, realita je nekde jinde.
Komentář 27964
Komentář 27971
Komentář 27975
Když bydlíte v SVJ, máte spoustu věcí levnějších, protože se na ně složí víc lidí.
Když chcete mít domek sám pro sebe, stojí to víc peněz. (Stejná lokalita, stejná kvalita apod.)
Když budou stát lidi v kolonách, vyplatí se třeba provozovat vzducholoď :-)
Komentář 27976
Komentář 27961
Komentář 27953
Komentář 27954
Komentář 27960
Komentář 27978
Komentář 27979
Prujezd pres Alpy stoji cca 10 eur - zdrazeni nic moc neresi, zdrazil by se ci omezil obchod jih-sever v Evrope. Poplatky se vybiraji, aby se pokryli na stavbu a provoz.
Stavba bytovek se uz vyzkousela, jedna se o pristup stary cca 200 let - prinesl jine problemy (lokalni prelidnenost, problemy s hygienou a kvalitou zivota)
MHD - je to jeden z drazsich zpusobu dopravy i kdyz uznavam, ze studentovi, co jezdi zdarma ci s 75% slevou to muze prijit jako alternativa.