Dotační absťák – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: velkej Ká
Čas: 2016-05-11 00:00:02

Dotační absťák

V souvislosti s úvahami o vystoupení z EU, teda hlavně v rámci mediálních manipulací proti vystupování, se pořád vypočítává, jak je ČR čistým příjemcem a že by nebylo moudré vystupovat. Je to tak trochu podpásovka. V jednom kuse od všelijakých levičáků slyšíme, že v životě není možné všechno poměřovat penězi (s čímž se dá určitým způsobem souhlasit, nicméně jsou vzácné situace, kdy je třeba činit i nemožné), ale když přijde na EU, tak se dotační peníze používají jako hlavní argument pro setrvání, a o skutečných příjmech a nákladech se mlčí nebo, ještě hůře, mlží - možná i proto, že socialisté nedokáží (nebo nechtějí) vše měřit penězi (a někteří mají problémy i v případě, kdy mají jasně napsanou konkrétní částku, kterou mají zaplatit).
Chování zastánců EU připomíná chování drogově závislého. Už jsou tak navyklí na svou drogu - EU jako myšlenka, EU jako dobrodiní, nebo čistě prakticky EU jako zdroj peněz - že se nedokážou na EU podívat střízlivým pohledem. Jakékoliv nesmysly z EU, jakékoliv problémy vytvořené v EU, to jsou jen nějaké malichernosti, EU je přece skvělý stroj, výdobytek civilizace, který na požádání rozdává pečené holuby. Představa světa bez EU potom budí záchvaty paniky, které by nebyly daleko od abstinenčních příznaků.
Tak dobře, po vystoupení z EU zmizí eurounijní dotace. Obrovský balík peněz, který se plýtvá na různé pokroucení trhu (např. dotace konkurenčním podnikatelům na nové stroje), předražená betonová monstra ve městech (všelijaké akvaparky, kina, stadiony...), cyklostezky, golfová hřiště, nerozhledny, Čapí hnízda, nebo třeba chov dobytka na nějaké té facebookové hře (eh, ne, to se nepočítá, to se stalo v Rumunsku). Samozřejmě musíme započítat i různé předražené webové stránky na podporu turistického ruchu a všudepřítomné cedule propagující EU, aby náhodou lidi nezapomněli, komu mají být vděční. No, to bychom přišli fakt o hodně. Jaká hrůza, že nebudou další akvaparky a kotle budou muset zlevnit. Já vidím dotace minimálně jako čistou nulu, spíše však jako mínus. A to jsou jen dotace. Co ty ostatní věci - různá nařízení, zákazy, příkazy, společná politika, úředníci, firmy založené jen na vyřizování dotací apod.? No a potom samozřejmě bankrotující Řecko a uprchlíci. Opravdu tohle všechno tolik potřebujeme? Opravdu je to přínosem? Opravdu je EU jediná cesta, ať už kamkoliv kdo chce?
Je snadné být věčně zfetovaný a nedělat nic produktivního. Zbavit se závislosti na droze vyžaduje silnou vůli. A především se nezaleknout absťáku.
Přečtení: 17875

Reagujete na tento komentář:
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-11 21:38:24 Titulek: Re:
Ano, také si myslím, že demokracie jednou dožene i Švýcary. Zatím se daří většinu debilních nebo socialistických nápadů zamítat, ale jde to čím dál hůř a ten tlak na jejich prosazování postupně sílí. Něco takového, jako platové stropy (12násobek nejnižší mzdy) nebo základní příjem, by se kdysi do referenda nemělo šanci dostat. Dnes se o tom běžně hlasuje. A já dodávam - demokracie je tragédie obecní pastviny.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-05-11 07:30:11
a nevycislitelna minus-kurvi to vztahy mezi lidmi,zase se vykrmuje a tim i mnozi ten nejhorsi plebs(lini,vychcani,prolhani,zakerni,predbihavi-kamaradi komunisticke mafie).
Uz maji jen dva vykonstruovane duvody k existenci-strach z Ruska a oteplovani.
Capi hnizdo mel dokonce takovy spech,aby nepropasl posledni dotace,ze polozil i vladu.
Autor: Antiurza (neregistrovaný) Čas: 2016-05-11 07:38:27 Titulek: Re: [↑]
a je z nej bezrukej pedal :D
uz mu vyrabi hak :D
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-05-11 08:12:00 Titulek: Re: [↑]
Tak naposledy po dobrym, ty ocas z vola:Urza je clovek,ktery spoustu casu venuje na ochranu takovych chudaku,jako jsi ty,pred temito kurvami:http://neviditelnypes.lidovky.cz/kauza-vitaskova-napeti-pred-bouri-dr3-/p_politika.aspx?c=A160508_102254_p_politika_wag
a ty ho za to ale vubec nemas rad(?)
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-11 08:36:10 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Nechte toho duševního mrzáčka Antiurz být. Je to primitiv a ubožák.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-05-11 11:54:40 Titulek: Re: [↑]
Je to nestastnik,ale jen jsem ho chtel vyuzit jako osli mustek k vlozeni clanku o tom megasvinstvu s Vitaskovou a celym tim eurozelenym podvodem.To je dalsi dusledek dotaci z eu:slusnym lidem tady hrozi kriminal a hovada vyhravaji volby.Prachy v propagande dokazou hodne.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-11 09:10:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
1) Urza s hákem místo ruky bude hustokrutopřísnej.
2) Budeme moci říkat, že tě má na háku. (Můžeš si i vybrat, co přesně ti zahákne, a příjemný to nebude.)
Autor: marek28 Čas: 2016-05-11 07:58:39
Web: neuveden Mail: neuveden
Doporučuji zavítat na stránky dotaceeu.cz, kde si můžete krásně nechat vyjet dotační programy ve svém okolí. Takže jsem se mrknul na náš okres - Vesměs jde o různé "revitalizace zeleně", v horším případě "studie proveditelnosti revitalizace zeleně". :D Následují různé kompostárny a odpady, protipovodňová opatření etc. Neumím si představit, co bychom bez EU dělali.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-11 09:13:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No vidíš, na zeleň jsem úplně zapomněl... a co bysme dělali? Seděli na stromech a šťourali se v zadku, stejně jako jsme to dělali před rokem 2004.
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-11 08:33:53
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Tak. Přesně tak. EU je dávno v rukou fabiánských socialistů a ti naši socialisté se chovají podle toho. V podstatě už se chovají tak, jako by už byli u vesla na věky a nikdy jinak. (A možná nejsou od pravdy daleko.) Z tohoto důvodu budou adorovat všechno, co €U nařídí a ještě si to přetransformují tak, že je to vlastně ve veřejném zájmu (to je také výtečná kouzelnická formule - veřejný zájem).
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-05-11 12:00:07 Titulek: Re: [↑]
To je to,co jedine levi politici umi-nakecat co nejvice lidem,ze bez nich bychom si ani neuprdli.Proto se mi tak libi,z jakeho konce to vzal Urza-az do nejmensich detailu v Ankapu dokazuje,ze to jde zcela bez nich.
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-11 14:25:24 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Což samozřejmě musí sami chápat jako vysoce nebezpečné. Jinými slovy to staré známé o kapřících. Ale je někde alespoň náznak možnosti, že demokratický mechanismus může to kolo dějin otočit? Není vlastně lhostejné, jaká strana se k moci touto cestou dostane, když se nakonec stejně transformuje na státistickou, regulující, zakazující a trestající centristickou mocenskou skupinu?
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-05-11 14:43:55 Titulek: Re: [↑]
Ja vidim naznak nadeje paradoxne v te uprchlicke vlne.Ze se uz nekdo skutecne probudi,zalozi uplne normalni pravicovou stranu(ktera do konce volebniho obdobi zrusi stat a vyhaze tu bandu vyzirek a nymandu,ktera pomaha velkym firmam k snadnemu zivotu bez konkurence.Kazde regulovani je vysoce asocialni.Obycejny clovek by se bez soudruhu mel mnohem lepe(napr bez predrazene zelene energie nebo platu uredniku).Ale probudit a nasrat se musi nejaky-svou vlastni pili a talentem-hodne bohaty clovek.
Ta nemecka Alternativa,kterou podporuje Klaus, je mozna mala nadeje
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-11 16:21:52 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
V otázce byla skryta odpověď. Demokracie vždy, opravdu vždy, dá moc těm, kteří touží po tom, co mají jiní. A nedopadne to nikdy jinak. Pravicová strana, která by (snad) zrušila mocný stát jen posune vývoj na krátkou dobu o malé jednotky roků zpět. Následně to demokracie vrátí do původního stavu. Díváme se občas na Švýcarsko s nějakou laskavou závistí, že nemá až tak všemocný stát. Ale i ono k němu kráčí, jen má zpoždění o ty roky, kdy tam byla demokracie omezená. Ženy získaly volební právo až v roce 1971. (Ale nemyslím si, že ženy jsou vinny, jen to byl poslední krok k bezbřehé demokracii.)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-11 20:02:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
+1
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-05-11 20:31:11 Titulek: Re: [↑]
...Taky mám strach, že máme tu čest žít s poslední generací skutečných Švýcarů...

...Ale kdo ví, nějaké "švýcarské obrození" se nedá (zcela) vyloučit. A hodně to závisí na osudu EU...
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-11 21:38:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, také si myslím, že demokracie jednou dožene i Švýcary. Zatím se daří většinu debilních nebo socialistických nápadů zamítat, ale jde to čím dál hůř a ten tlak na jejich prosazování postupně sílí. Něco takového, jako platové stropy (12násobek nejnižší mzdy) nebo základní příjem, by se kdysi do referenda nemělo šanci dostat. Dnes se o tom běžně hlasuje. A já dodávam - demokracie je tragédie obecní pastviny.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-11 21:57:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Eh, tohle je přesně to, co jsem hledal; já věděl, že zdaleka nejsem první s tím názorem: http://thewaywardaxolotl.blogspot.cz/2015/05/democracy-is-tragedy-of-commons.html
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-12 08:57:03 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ano, to je přesné. Demokracie je problémem obecní pastviny.
Autor: marek Čas: 2016-05-12 05:41:55
Web: neuveden Mail: neuveden
Drogy můžou pro člověka dobrý, když je má rád.
Závislost na drogách je projevem vášně, téměř nikdo se nerozhodl brát drogy proto, že by od nich očekával dlouhodobé zlepšení své perspektivy. Pro jejich užívání se obvykle člověk nerozhoduje v důsledku chybných očekávání.

Zatímco velká většina obhájců EU nemá ani šajn o tom, jakej má EU vliv na ně a jejich okolí. Kdyby si to uvědomili, asi by si dali facku a sypali si popel na hlavu :)
logo Urza.cz
kapky