DPH na pivo? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2020-02-07 00:00:02

DPH na pivo?

Alkoholické pivo má DPH 21 %; čepované na místě má DPH 10 %. Nealkoholické pivo má DPH 15 %; na místě má DPH 10 %. Na místě znamená pivo na prodejně se zázemím a ne do džbánu. Tečka, toť vše. Ačkoliv vítám každou kritiku na Babiše, vládu, či dokonce stát, vážně se nejzásadnějším problémem posledních dnů stalo tohle? Žijeme v totální legislativní džungli absolutně nepřehledných a neskutečně složitých zákonů; provozovat sebemenší podnik znamená kopec byrokracie. A nikomu to moc nevadí; ne dost na to, aby z toho bylo žhavé téma. Fakt je naším největším problémem DPH na pivo? Ano, kritizujme DPH na pivo. Ale není podstatnější kritika existence více sazeb DPH? A ještě podstatnější kritika existence samotné DPH? No a daleko důležitější kritika existence zdanění? A jsou daně skutečně to, čím nás stát nejvíce utlačuje?
Přečtení: 27254

Reagujete na tento komentář:
Autor: Duce (neregistrovaný) Čas: 2020-02-07 14:50:54
Opilci by chceli do seba nalievať ďalšie galóny za rovnakú sumu, aby zahubili aj poslednú zdravú mozgovú bunku.
Čím nižšie IQ, o to viac fanatickí a nenávistní etatisti.
Autor: jeptiška (neregistrovaný) Čas: 2020-02-07 00:04:13
Já si myslím, že za tím stojí pan Řehák. Bavili jsme se o tom s Hofmanem a taky si to myslí.
Autor: Hofman Čas: 2020-02-07 07:12:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přesně. Řeháku, ty svině!
Autor: Honza Čas: 2020-02-07 08:28:10
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Přijde mi, že spousta lidí si moc ráda stěžuje na jednotlivosti, ale tak nějak přiměřeně (ti nahoře zase vymysleli nějaký nesmysl).
Jenže nejsou ochotni vidět celý obraz (otázka, zda daně jsou vůbec legitimní), natož aby byli ochotni vzít na vědomí řešení (kryptoměny).

Pořád čekají, kdy konečně zvolíme toho správného vládce, který to udělá dobře. Neuvědomují si, že pro každého to ale znamená něco jiného, takže takový vládce pro všechny neexistuje...
Autor: nezaregistrovaný (neregistrovaný) Čas: 2020-02-07 08:44:57 Titulek: Re: [↑]
Přijde mi, že spousta lidí si moc ráda stěžuje na jednotlivosti, ale tak nějak přiměřeně (ti nahoře zase vymysleli nějaký nesmysl).
Jenže nejsou ochotni vidět celý obraz (otázka, zda daně jsou vůbec legitimní), natož aby byli ochotni vzít na vědomí řešení (kryptoměny).

Pořád čekají, kdy konečně zvolíme toho správného vládce, který to udělá dobře. Neuvědomují si, že pro každého to ale znamená něco jiného, takže takový vládce pro všechny neexistuje...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Co když existuje a jen si ho neuvědomujeme, protože nejsme schopní, nebo ochotní vidět celý obraz?


Autor: hefo (neregistrovaný) Čas: 2020-02-07 09:25:43 Titulek: Re: [↑]
Kryptomeny nie sú riešenie, ak teda problém je, že musíš platiť dane.

V momente, keď by to začalo využívať netriviálne množstvo ľudí (t.j. konečne by sa kryptomeny dali normálne používať), tak nie je problém napariť ti trebárs daň z okna alebo prinajhoršom daň z hlavy (to je už pomerne uchopiteľné aj pre autistov - poplatok za to, že môžeš zotrvávať na území štátu).
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2020-02-07 10:53:28 Titulek: Re: [↑]
No já bych si kryptoměny neidealizoval, Medle jsou součástí systému (čtěte: vytvořené v rámci systému poté, co se stalo nad slunce jasným, že fiat money nemají budoucnost) a čím dál, tím víc jsem přesvědčen, že jsou pokusem o zavedení "bezhotovostní společnosti", nebo jak tomu říkají. Jakákoli transakce, kterou provedete, je pro všechny viditelná na blockchainu. Nafurt.

Zbernit se dají i kryptoměny. Nepochybně mají i řadu výhod, ale absence zbernění mezi ně nepatří (možná pro někoho marginálně a dočasně, obecně ale nikoli).
Autor: Honza Čas: 2020-02-07 12:00:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Monero je anonymní.
A bitcoin do určité míry může být taky :-)
Takže záleží, jak to kdo uchopí a jak se časem uchytí...
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2020-02-07 12:19:12 Titulek: Re: [↑]
Monero je skutečně víceméně anonymní. Ovšem nic nebrání regulátorovi zakázat ve směnárnách směnňovat monero a berňáku označit všechny transakce v moneru za nelegální. I tak se samozřejmě dá používat, ale bude s tím tzv. "opruz", který bude efektivně bránit širší adopci.

Neklame-li mě paměť, tak se v US už nějaký papaláš nechal slyšet, že k tomu chtějí přistupovat with open mind, but not open door; podstatou sdělení bylo, že chtějí nechat rozhodnout "trh", které z kryptoměn jsou "nejvhodnější k adopci". A nebude takových tisíc, ale tak do deseti (BTC bude muset z psychologických důvodů být mezi nimi).

Existence veřejné účetní knihy je zrádná; sice v ní v principu mohou existovat anonymní účastníci, jakmile je ale ztotožněná jediná jejich transakce (a to bude v případě denodenního používání extrémně snadné), jsou v důsledku kompletně dekonspirováni.
Autor: Zdenál (neregistrovaný) Čas: 2020-02-07 10:22:51
Daně jsou naprosto jednoznačně tím kde nás stát nejvíce utlačuje. Nenapadá mě jiná svoboda, kde by plošně téměř každému jednomu občanovi bral 1/3 až 2/3 svobody.
Byť se samozřejmě suběktivně konkrétních lidí může týkat nějaká jiná věc víc, v nějaké míře zobecnění je současné zdanění největším omezením svobody zcela neoddiskutovatelně.
Autor: Duce (neregistrovaný) Čas: 2020-02-07 14:50:54
Opilci by chceli do seba nalievať ďalšie galóny za rovnakú sumu, aby zahubili aj poslednú zdravú mozgovú bunku.
Čím nižšie IQ, o to viac fanatickí a nenávistní etatisti.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-02-07 15:25:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Největším opiem lidstva je však náboženství, obzvláště pak víra ve stát.
Autor: Vít Heřman Čas: 2020-02-18 18:54:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: vit.herman v doméně gmail.com
Já myslím, že víra ve škodlivost samotné existence státu je stejně veliké náboženství jako víra ve všemocnost a dobro státu. Racionální přístup a logika věci vede jisto jistě někam mezi tyto extrémy. DPH může mít určitě jednu sazbu. DPH by mohla by to také být klidně jedinou existující daní s tím, že se všechny přímé daně zruší. Efektivitu a činnost státu řešme a diskutujme nezávisle. O zrušení se odmítám bavit, dokud někdo nepředloží opravdu věrohodné argumenty. Takový argument by nesměl pouze tvrdi, že daně jsou nemorální, ale musel by také dokázat - s přihlédnutím k reálné povaze lidí - že může existovat jiný systém, který bude k jednotlivci morálnější. A to nedokáže bohužel ani Urza, byť on samotný stát skutečně nepotřebuje. A tak by se dalo v pohodě již dnes začít tím, že by bylo možné zcela se vzdát služeb státu i daňových povinností pro jedince, kteří o to stojí. To bych všemi deseti podpořil.
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-18 21:46:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A tak by se dalo v pohodě již dnes začít tím, že by bylo možné zcela se vzdát služeb státu i daňových povinností pro jedince, kteří o to stojí. To bych všemi deseti podpořil.
...................................................................

To ale říkáte naprosto to samý co anarchisti,
kteří říkají že kdo chce mít stát, at jej klidně má a platí si daně a poslouchá zákony apd.
Akoráte to říkáte vobráceně za své pozice, ale jinak je to to samý...


Takový argument by nesměl pouze tvrdi, že daně jsou nemorální, ale musel by také dokázat - s přihlédnutím k reálné povaze lidí - že může existovat jiný systém, který bude k jednotlivci morálnější.
.......................................................................

Jo tak to ani anarchisti nevědí, jestli je anarchie lepší nebo horší,
kdyby jsme ted okamžitě zrušili stát, tak by to asi byl dost průser,
lidé by z toho byli asi dost bezradní a na druhé straně určitě i agresivní,
páč by se nedokázali ve svobodě orientovat...
Ale dokud to nezkusíte, tak prostě nevíte...




Autor: Vít Heřman Čas: 2020-02-18 23:36:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: vit.herman v doméně gmail.com
Ano, máte pravdu. Tvrdím hodně věcí, co anarchisté. I ze svého úhlu pohledu dokážu jít v 90% případů s Vámi. Byl jsem asi dříve anarchista, ale časem jsem musel započítat nějaké nově zjištěné reálie. Myslím si, že naprosto principiálně musí existovat organizace, která je výlučnou autoritou na daném území mající monopol na správu a konsolidaci společného základního právního rámce stejně jako nějaké základní řídící orgány alespoň pro zahraniční politiku, spravedlnost, vnitro a obranu. Vykonavatelem nechť jsou již soukromé organizace. Tato organizace musí být kontrolována víceméně demokraticky. Nemusí být ani nutně placená. Ale bylo by efektivní, pokud by placená byla. A je věcí jen mé víry, že by ji dostatek lidí platilo dobrovolně. To bohužel končí fakt jen vírou ;-) Byl by fajn mít takto supertenký stát. K němu budu rád s anarchokapitalisty směřovat. Ale liším se v názoru, že by ho mohlo jít jednou zrušit stát úplně ;-) Tak daleko má představivost s ohledem na prostou lidskou povahu nesahá...
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-19 01:29:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak daleko má představivost s ohledem na prostou lidskou povahu nesahá...
.........................................................................

Člověk je součást přírody, proto jeho přirozenost je příroda,
problém je co s tou přirozeností provedete
a člověk provést může provést, protože může plánovat budoucnost,

takže když vezmete strom, ustříhnete mu kořeny a vořežete větve,
tak máte místo stromu bonzai, tedy vlastně zmrzačený strom...

A to je to co se děje, v rámci dobroserství se vymýšlí co a jak má být,
ne že by to co se vymyslí bylo špatně (úplně dobře to taky není)
ale místo abychom nechali strom vyrůst spontánně,
tak jej vokleštujeme příkazy, zákazy, morálkou, povinnou školní docházkou atd.

Takže hodně záleží na výchově dětí,
jestli jim dáváte prostor k spontánnímu růstu,
nebo naopak je "vořezáváte" ve jménu dobra,
místo aby jsme je ponechali učit se svýma chybama a především učit se, co je zajímá a přitahuje...

Sem tam se najdou lidé co vidí že způsob výuky je kontraproduktivní,
jenže s tím nejde nic moc udělat, protože to celé je zastřešeno systémem státu a to je taková "žába na prameni" i když spíše balvan, který jen tak nelze odvalit...


To je myslím velkej problém vycházející jak ze státu tak i náboženství,
tedy zákony a morálka...
Autor: Vít Heřman Čas: 2020-02-19 13:46:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: vit.herman v doméně gmail.com
Když pominu, že souhlasím s tím "neořezávat", "nepřikazovat", "nezakazovat", "oklešťovat", tak slovo morálka teda chápu hodně jinak. Ne jako něco, co mi někdo nebo něco přikazuje, ale jedině jako to, co vyvěrá z vlastní hloubi duše. Jakýsi hlubší smysl pro to, jak se chovat ve společnosti respektující sebe i ostatní. Morálka je intimní a soukromá věc. Přesto je užitečná celé společnosti. A stejně tak zákony. Pokud tedy myslíme na to, že něco chceme chránit, měli bychom také myslet na to, kolik násilí jsme kvůli tomu ochotni páchat. Já to mám v zásadě tak, že kvůli ochraně svého dítěte bych zabil asi bez přemýšlení. A ani kvůli krádeži bych zloděje patrně minimálně hodně omezil na svobodě a možná i na životě. Ale nikdy bych nechtěl druhého trestat třeba proto, že neplatí daně nebo proto, že děti neposílá do školy. Zkrátka mu jen neposkytnu služby, za které odmítá odvést protihodnotu. A dokonce se mohu chovat dobrovolně charitativně. Tečka. Ale přesto zákony i morálka smysl mají. Jen jejich neuvážené užití vede ke zbytečnému omezení svobod.
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-19 15:06:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ne jako něco, co mi někdo nebo něco přikazuje, ale jedině jako to, co vyvěrá z vlastní hloubi duše.
.......................................................................

No jo, já vím, von i Kant byl z toho na větvi,
budto to nechte tak jak to je,
nebo prozkoumejte co to morálka je (jak to funguje, odkud to jde, co to je, proč je to tak existencionální, proč jsou různé morálky),
nebo se prostě jen uvolněte, čím více tím lépe, takže se uvolníte i od toho co je morálka a jdete k tý "duši" (z které to vyvěrá ale kterou to není)

Když říkám uvolnit, tak to znamená uvolnit tělo, mysl (tedy pocity a myšlenky) uvolnit pozorování tedy uvolnit pozornost, uvolnit se i od sebeuvědomění vlastní existence...
Není to nic zvláštního, dvakrát denně to absolvujete, když jdete spát a když se probudíte, akoráte to absolvujete poněkud nevědomně...

Takto (bez jakékoliv duchovní techniky) se dostanete k přirozenosti,
ony stejně všechny náboženský morálky jsou jen hodně nedokonalou kopíí právě stavu přirozenosti a kopie prostě není originál, takže jste tou morálkou vlastně podveden a voblnut a především jste s tím zotožněn...

Morálka je většinou statická zatímco přirozenost je dynamická, takže zde není žádné morální dogma, situace se řeší v přítomném okamžiku, neplánuje se to jako náká morálka, příkazy a zákazy a zákony...
Autor: enemy (neregistrovaný) Čas: 2020-02-07 17:35:19 Titulek: Re: [↑]
taková banální věc jako čepovat a prodávat v dnešní době pivo je takovej zmatek a navíc takový člověk je jednou nohou v kriminálu, to není útlak to je dobré pro všechny...
Autor: norbertsnv Čas: 2020-02-07 21:53:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jednou nohou v kriminále? Ešte aj keby predával bez bločka a nepriznával dane, tak mu hrozí akurát tak pokuta, to by musel do pálenky primiešavať metyl aby skončil v base.
Autor: enemy (neregistrovaný) Čas: 2020-02-08 15:40:55 Titulek: Re: [↑]
obrazně řečeno v kriminále, nadruhou stranu daleko od pravdy to není, stačí mít bordel v daních což za dnešní situace není vůbec problém spíš naopak... mě by fakt zajímalo co by ještě muselo nastat aby člověk jako ty někdy uznal že ten stát dělá fakt hrozný svinstva...
Autor: norbertsnv Čas: 2020-02-08 16:08:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Na to aby som uznal že ankap je riešením nedokonalosti dnešného štátu by som musel vidieť existujúci a prosperujúci ankapistan.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-02-07 17:46:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Hej.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-02-07 21:55:16 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A koho? Zločincov? Tých by "utláčala" aj ankapistická agentúra.
Autor: jeptiška (neregistrovaný) Čas: 2020-02-07 18:45:07 Titulek: Re: [↑]
Stát utlačuje pana Řeháka. Pan Řehák utlačuje mě. A já zase utlačuju stát. Dokonalá symbióza.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To jen toho idiota ukrajinskýho napadlo,

že VLÁDA KTERÁ SLEVNÍ PIVO NIKDY NEPADNE

(opak známého hesla)

takže nejdříve si koupil udavačský svině skrze loterii na EET,

(tedy cca polovinu tohohle národa)

a ted zkouší uplatit vymaštěný alkoholiky skrze slevnění daně na pivo

(to je ta druhá polovina národa)


S ANO na věčný časy a nikdy jinak !!!!


Autor: nezaregistrovaný (neregistrovaný) Čas: 2020-02-09 11:02:37 Titulek: Re: [↑]
To jen toho idiota ukrajinskýho napadlo,

že VLÁDA KTERÁ SLEVNÍ PIVO NIKDY NEPADNE

(opak známého hesla)

takže nejdříve si koupil udavačský svině skrze loterii na EET,

(tedy cca polovinu tohohle národa)

a ted zkouší uplatit vymaštěný alkoholiky skrze slevnění daně na pivo

(to je ta druhá polovina národa)


S ANO na věčný časy a nikdy jinak !!!!
------------------------------------------------------------------------

Takže sečteno podtrženo, tenhle národ tvoří z jedné poloviny udavačské svině a z druhé poloviny vymaštění alkoholici.

A kterejpak ty vlastně seš?
Autor: nezaregistrovaný (neregistrovaný) Čas: 2020-02-09 11:09:31 Titulek: Re: [↑]
ps: to VostalPetr,

co mám v sobě, vidím v tobě
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-09 15:42:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
co mám v sobě, vidím v tobě
...........................

No jistě,


mohu klidně chlastat i udávat,
ale nic z toho nepoužívám i když to mám v sobě...

Akoráte moralizující hlupák si není vědom toho, že to má v sobě,
proto taky píše mrdky typu,
"co mám v sobě, vidím v tobě"
páč si myslí, že to nemá mít v sobě...
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-09 15:36:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A kterejpak ty vlastně seš?
...........................

Já jsem ti všichni,
kdybych tím nebyl, tak bych to nemoh vědět...
Autor: nezaregistrovaný (neregistrovaný) Čas: 2020-02-09 16:21:09 Titulek: Re: [↑]
Takže jsi z jedné poloviny udavačská svině a z druhé poloviny vymaštěný alkoholik? Nebo je ještě něco jiného, co se dá o tobě vědět?
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-09 17:41:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz

Ty o mě nic vědět nepotřebuješ,
pokud chceš něco o mě vědět, najdi si to v sobě,
a pokud to tam nenajdeš,
no tak pak si kunda, a to jak z jedný tak i druhý poloviny...

Židokřestanská kunda..
Autor: nezaregistrovaný (neregistrovaný) Čas: 2020-02-09 17:48:28 Titulek: Re: [↑]
Aha, tak už je to jasné, s kým máme tu čest, nacistický islamisto.
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-09 17:57:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No vidíš, konečně jsi to v sobě našel,
stačilo ti jen ukázat správný směr...
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-09 19:03:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.
Ostatně nebylo to až tak těžké,
těžko si totiž blbiš získá srdce muslima tím,
že zmenší dan na točený pivo...
logo Urza.cz
kapky