Autor: Urza
Čas: 2016-07-12 00:00:02
Drzost až za hrob
Od doby, co jsou známy výsledky referenda o (ne)setrvání Velké Británie v EU, začínají politické vyjednávací tanečky na téma, kdo potřebuje vzájemný obchod více, zda Britové, nebo zbytek Evropy; padají různá prohlášení a spekulace o tom, co všechno EU britským občanům „umožní“ z hlediska obchodu, což souvisí i s nejrůznějšími prounijními argumenty na téma, jak díky Unii můžeme hrozně volně pohybovat zbožím a osobami. Leda hovno, pravím vám! Realita je taková, že jedna banda násilníků z národních vlád nastavila svobodným lidem naprosto nesmyslné překážky v obchodování, zatímco druhá – nadnárodní – banda tyto změnila tak, aby byly o něco snesitelnější; všechny tyto loupeživé klany pak musíme pod hrozbou násilím platit z vlastních zdrojů v podobně výpalného – zvaného daně.
Takže až zase jednou uslyšíte od nějakého grázla v kravatě, na jehož výplatu makáte, aby on mohl parazitovat, kecy o tom, jak nám evropští úředníci „umožní“ obchodovat a jak potřebujeme nějaké byrokraty a politiky k odstranění překážek volného obchodu, nezapomínejte, že tady od přírody žádné takové překážky nejsou, neboť když chtějí dva lidé směňovat zboží, prostě by tak přirozeně učinili; důvodem, proč to někdy představuje problém, pak rozhodně nejsou ti lidé, nýbrž politici, již mají pocit, že mají právo na provizi z obchodu, o kterých se ničím nezasloužili a jen jej komplikují, pročež řešením takové situace je jednoznačně prostě to, aby se do toho přestali srát, ale rozhodně ne zřízení dalšího aparátu úplně stejných vyžírků, již zmírní dopady toho, co napáchali ti první, za cenu mraků byrokracie a dalších nařízení. Tvrzení, že tito byrokraté nám „umožňují“ volný obchod, pak považuji za absolutní chucpe.
Takže až zase jednou uslyšíte od nějakého grázla v kravatě, na jehož výplatu makáte, aby on mohl parazitovat, kecy o tom, jak nám evropští úředníci „umožní“ obchodovat a jak potřebujeme nějaké byrokraty a politiky k odstranění překážek volného obchodu, nezapomínejte, že tady od přírody žádné takové překážky nejsou, neboť když chtějí dva lidé směňovat zboží, prostě by tak přirozeně učinili; důvodem, proč to někdy představuje problém, pak rozhodně nejsou ti lidé, nýbrž politici, již mají pocit, že mají právo na provizi z obchodu, o kterých se ničím nezasloužili a jen jej komplikují, pročež řešením takové situace je jednoznačně prostě to, aby se do toho přestali srát, ale rozhodně ne zřízení dalšího aparátu úplně stejných vyžírků, již zmírní dopady toho, co napáchali ti první, za cenu mraků byrokracie a dalších nařízení. Tvrzení, že tito byrokraté nám „umožňují“ volný obchod, pak považuji za absolutní chucpe.
Přečtení: 28714
Komentáře
Komentář 7091
Hasici,kteri zakladaji pozary,aby je pak mohli hasit(maji tusim i nejaky psychyatricky nazev).
Meli by pomalu zacit myslet na to,kdo se o tato urednicka, prodejna hovada a jejich presstituty postara,az se cely ten kram jejich vinou sesype a ty jejich nakreckovane papirky,drahe kovy a nemovitosti budou k nicemu...manzelky,ktere se na ne nalepily kvuli prachum,to urcite nebudou,deti se za ne stydi a nasrane zdr sestry jim ve stari ani bazanta neodnesou.Skonci ve vlastnich srackach...Ale oni mozna veri,ze jim pomohou jejich loutkovodici nebo musulmani.Je nejvyssi cas,aby sli do sebe
Komentář 7092
- Lidi jako Vy jsou zodpovědní za to, že v naší společnosti platí "zedník = primitiv" a obecněji "řemeslník = primitiv". Lidé jako Vy jsou zodpovědní za to nesmyslné stigma, které v naší společnosti řemesla mají!
Komentář 7095
Komentář 7097
- Mě baví jak jste zopakoval to, co jsem napsal: Vlach má respekt k tomu, co řemeslníci dělají, a považuje je za blbce.
2) Nic neidealizuju. Szasz napsal tuším někdy v 90. letech: Pokud na 1 studenta inženýrství připadá 10 studentů práv, co jiného to znamená, než to, že americká společnost upřednostňuje přerozdělování hodnot před jejich vytvářením.
Být právníkem znamená být někdo; být řemeslníkem znamená být blbec – kvůli takovým jako je Vlach.
Komentář 7099
Komentář 7102
Komentář 7111
Ted ctu Vas koment k Szasz-mam dojem,ze ten clovek vubec nedocita veci do konce a uz vidi rude.Skoro tusim ani nema cenu mu neco vyvracet.Ale diky za podporu-je to presne tak,jak rikate.Vazim si jich dokonce,kvuli jejich primocarosti.Delam s nimi temer denne a proto se snazim -s pomoci libertarianu-je presvedcit,ze pravice je na jejich strane!
Komentář 7110
Bud mate talent vzdy pochopit to,co chci rict,uplne opacne nebo ja se neumim presne vyjadrovat.
Uz jednou jsem Vam psal,ze mi jde o to,aby se libertarianske myslenky propagovaly tak,aby jim rozumel obycejny volic.Jinak je to akademicka debata,kterou pravice volby nikdy nevyhraje.
Nikdy jsem ani nenaznacil,ze opovrhuji remeslniky-jen ,ze jakkoliv slozita myslenka se da vysvetlit hajzlbabe i docentu psychiatrie.Jako v Bibli-pro nekoho se to poda jako pohadka,pro druheho jako doktorska prace.Ale vysledek musi byt stejny-mit rad boha a blizniho a nebo volit pravici.A uz neblbnete pane
Komentář 7113
- S tím s Vámi naprosto souhlasím. To ale nic nemění na tom, že jste Vaším Perfekt clanek!Ten by se dal predcitat i zednikum v hospode. podpořil stereotyp primitivního řemeslníka – o čemž jsem psal.
Koneckonců proč by měl ekonomickým otázkám rozumět neurochirurg lépe než zedník? OBA je potřebují srozumitelně podat, ne jen zedník. Koneckonců VŠICHNI potřebují spíš srozumitelné texty než nesrozumitelné; když si koupíte kotel, taky oceníte spíš srozumitelný než nesrozumitelný návod na jeho obsluhu. Čili to je ta Vaše myšlenka.
Co se týče politické filosofie, tak to je vlastně morálka. Opět: proč by měl toto chápat neurochirurg víc než zedník?
Čili ještě jednou: Srozumitelné texty ano (ale nejen pro zedníky, pro všechny), šíření stereotypu řemeslník = blbec ne.
2. jakkoliv slozita myslenka se da vysvetlit hajzlbabe i docentu psychiatrie.
- Mě baví, že jste jako příklad složité profese uvedl zrovna psychiatrii, což je dokonalá pseudověda na níž vskutku nic složitého není: je to převládající morálka formulovaná pomocí pseudomedicínských (řeckých a latinských) výrazů.
Komentář 7115
S tim navodem pro vsechny mate docela pravdu,tak to v te Bibli vlastne je.Jeden text,ktery se da chapat podle ruzneho mnozstvi ziskanych vedomosti.A to musite sam uznat,ze vetsina remeslniku na nejake vzdelavani se v mladi srala.Takze jim musite podat vyhody pravice s ohledem na jeho nejosobnejsi zajmy(plat,zdravotnictvi,bydleni,strava,pracovni podminky,...).No a profesor uz vidi dal(mena,valky,geopolitika,duchovni potrava,...).Ovsem napsat to tak,aby se u toho profesor nenudil je dost kumst.
Nastesti pravicove "reseni" je schopno plne uspokojit vsechny.A tak dobre zbozi by se melo vlastne prodavat samo.Proc myslite,Szasziane,ze to jde tak ztuha?
Ale ani ve snu by me nenapadlo nekoho podcenovat.Ze nekdo udrzi v pameti 20 sachovych tahu dopredu a jiny jen 2,tak za to nemuze.Je to spise politovanihodne,nez k pohrdani.Doufam,ze uz konecne prijde spravedliva,pravicova doba,kdy si budou obe skupiny(hlavari i rukari)vazit sebe navzajem,protoze se budou nutne potrebovat
Komentář 7118
- Opět v tom nemůžu nevidět ten stereotyp: hlavaři, rukaři, tj. inteligenti a lopaty… I kdyby se jednalo jenom o popis práce, bylo by to špatně (duševní práce může být stereotypní, manuální intelektuálně náročná), Vy ale z toho, jakou práci někdo dělá, usuzujete na to, co má v hlavě, a to už je ten zhoubný stereotyp, o kterém mluvím.
Navrhuju závěr: Řemeslníky sice nepohrdáte, ale podílíte se (nevědomky) na šíření zhoubného stereotypu řemeslník = blbec. Souhlas?
2. A to musite sam uznat,ze vetsina remeslniku na nejake vzdelavani se v mladi srala.
- Třeba. Ale ten stereotyp je podle mě tak nesmyslný (a zhoubný), že bych se mu vyhýbal jako čert kříži.
3. Takze jim musite podat vyhody pravice s ohledem na jeho nejosobnejsi zajmy(plat,zdravotnictvi,bydleni,strava,pracovni podminky,...).
- To je jasné. Ale Vy (a bohužel někdy i Urza) spíš šíříte třídní nenávist – úplně jako komunisté.
Dále opět z toho čpí ten despekt: Abstraktní principy: svoboda, přirozená práva, vláda zákona, neiniciování násilí, to pro dělnického blbečka nic neznamená.
4. No a profesor uz vidi dal(mena,valky,geopolitika,duchovni potrava,...).Ovsem napsat to tak,aby se u toho profesor nenudil je dost kumst.
- Tak kromě podceňování "manuálů" je zde i přeceňování profesorů…
5. Nastesti pravicove "reseni" je schopno plne uspokojit vsechny.A tak dobre zbozi by se melo vlastne prodavat samo.Proc myslite,Szasziane,ze to jde tak ztuha?
- Tak mě pravicové řešení rozhodně neuspokojuje; já jsem libertarián, ne pravičák.
Proč pravice nedominuje? To je komplexní otázka; teď se ani nebudu snažit na to odpovědět. Většinová kultura je prostě v takovém stádiu.
Podle mých hodnot to, čemu Vy říkáte "pravice" by mohlo zplodit (a zplodilo) pořádně odpornou společnost; je důležité prosazovat svobodu a vládu zákona, nebo přesněji řečeno respektování přirozených práv a vládu zákona, a ne "pravici".
Je příznačné, že ani přirozená práva ani vláda zákona nejsou obsaženy v české ústavě – zato tam je psychiatrie.
Komentář 7119
Komentář 7120
- Z toho, co jsem napsal Vám uteklo tohle:
Szasz napsal tuším někdy v 90. letech: Pokud na 1 studenta inženýrství připadá 10 studentů práv, co jiného to znamená, než to, že americká společnost upřednostňuje přerozdělování hodnot před jejich vytvářením?
Být právníkem znamená být někdo; být řemeslníkem znamená být blbec – kvůli takovým jako je Vlach.
To, že v naší společnosti je stigmatizována užitečná práce (navíc úplně nesmyslně), je zjevně zhoubné, protože to lidi od těchto profesí efektivně odrazuje.
Další věc je apoteóza profesí škodlivých (psychiatr a psycholog), neužitečných (psycholog), existencí státu podmíněných (právník) nebo na státu závislých (iks dalších).
Komentář 7123
Ano,asi casto placnu neuvazenou zkratku.
Ale je to panikou(bije se to ve mne-zacinam vazne uvazovat o emigraci,ale mam tuhle nadhernou zem moc rad)pri pohledu na to,kam a jak rychle se kamsi ritime.Jde mi o jedine:aby vyhrala strana(to neznamena,ze uznavam demokracii,ale ted to jinak asi nejde),ktera pujde do Prava=ke svobode,k prirozenosti,ke "kazdy za sve".A je mi jedno,jak se to Pravo presne jmenuje a jak vzdelani nebo bystri to budou volici-hlavne ,aby jich bylo vic jak 50%.Vsechno ostatni je kritika hasicu u pozaru,ze maji spinave boty.
Vsecho tady ovladli stbaci,dokonce saji dotace z eu!,42 miliard na fotovoltaiku rocne! a strany,ktery to zavinily jsou dnes uctivany,stbaci ulekli se eusoudruhy sileny zeleny tunel,slusny lidi tady likviduji rudi prokuratori a policajti a gauner je predsedou vlady a spravce nasich penez,Falbri berou pul melounu mesicne.....a my se tady hadame o zedniky.Tyhle precizovane debaty by nevydrzeli cist ani minutu)
Komentář 7116
Komentář 7117
- Když už tak reakce feministky na frázi "tohle by pochopila i žena"…
2. Je to nevinné a neškodné
- Ten rozdíl je v tom, že nikdo si nemyslí, že blondýny jsou hloupé (resp. hloupější než ostatní ženy), kdežto řemesla určité stigma typu "řemeslník = blbec" prostě mají.
Čili tyto poznámky (ať už to tak Vlach myslel nebo ne) nejsou nevinné. (protože buď si to sám myslí, anebo si to nemyslí, ale podílí se na šíření tohoto stereotypu)
A už vůbec to není neškodné: nebo snad chcete aby v naší společnosti řemesla nebyla doceňována, aby existovaly nesmyslné předsudky řemeslník = blbá lopata?
3. Doporučoval bych takové fráze vůbec neprožívat, neřešit.
- Nic neprožívám a neřeším, jenom Vlacha upozorňuju na to, jaké nesmysly si myslí, případně na šíření jakých nesmyslů se nevědomky podílí.
Tím spíš, že to není poprvé; před pár dny mi odpověděl:
Szasziane,prirodni zakony jsou velmi primitivni(aby to neurazilo,tak rekneme jednoduche),to jen intelektualove(nemajici hmotnou odpovednost)z toho delaji zmatek...-aby tomu rozumeli jen oni a pak mohli machrovat a navic se tim mohli pohodlne ze statu zivit.Vysledkem je,ze jsou zlodeji vmichani mezi ostatni,nic neni ano-ane,ne-ne,...aby se v tom prase vyznalo.
.Nekdy delnik rekne cistou pravdu,ze to sedne jako rana kladivem(do levicaka).
- Čili opět ten stereotyp: I dělnického blbečka občas něco napadne – když má dobrý den…
Komentář 7127
Prostě všem, kteří se v hospodě vyskytují.
Když už, tak bych to nebrala jako "řemeslník = primitiv", ale spíše "člověk trávicí čas v hospodě = primitiv" (ať už opravdu je nebo se třeba jen chce v tu chvíli uvolnit a chovat se a myslet primitivně).
Nemám nic proti hospodám, mám je ráda. A zrovna v nich se často diskutuje o politice často dost primitivním způsobem. Takže proč nevyzdvihnout článek s argumenty, které by se mohly v podobných jednoduchých diskusích u piva hodit. :)
Komentář 7107
Szasz: +1
Komentář 7112
Zaujalo mě to, protože s tím naprosto souhlasím. Co jste od něj/o něm přečetl?
Komentář 7114
Komentář 7093
2. To by šlo zpracovat akademicky: a) Co konkrétně ta která dohoda odstraňuje, a ukázat, že odstraňuje překážku vytvořenou státem. b) Zamyslet se nad kolektivistickou kulturou: proč tyto překážky většina lidí podporuje, jak z toho ven atd.
3. Když sdělení článku = bod 1., nešlo by to bez té třídní nenávisti? Vždyť politici nemůžou za kolektivistickou kulturu; narodili se do nějaké společnosti a hrají podle jejich pravidel – která, opakuji, nevymysleli. Podle mě jsou mnozí z nich hluboce přesvědčeni, že jsou velmi užiteční; a společnost je v tom utvrzuje: být politikem = patřit mezi elitu národa.
4. Je to takováto vulgárnost, pro kterou nečtu Defensův web.
Ještě to chápu, pokud se jedná o reakci na něčí stupidní tvrzení; chápu, že taková škodlivá stupidita může rozběsnit. Ale Vy ukazujete, že pravdivost základních proEU argumentů: "abychom mohli volně a obchodovat" (a "aby nebyla válka")je podmíněna státy – tím, že státy nejdřív překáželi obchodu a rvali se jako psi. A u takového tématu být takto vulgární… pokud tak budete pokračovat, tak Váš web bude nakonec číst jenom Vlach.
5. Podle mě je to kontraproduktivní (pokud Vám tedy nejde pouze o to, aby se Vlach rozslintal).
Např. toto téma: obsah stejný, nepřipisovat každému automaticky opovrženíhodné motivy, víc ironie či obecně humoru, méně vulgarismů.
Komentář 7094
1. EU je o integraci, tedy prakticky o vytvoření (a provozování) nadřazené mocenské/parazitující struktury. Nějaké odstraňování překážek v praxi nepozoruju, naopak pozoruju nahrazování překážek vlastními, často mnohem většími.
2. Samozřejmě, že jde leccos zpracovat akademicky, ale ať už to zpracujete sebelíp, sytý hladovému nevěří (a naopak). Domnívám se, že kdo používá vlastní hlavu, se buď drží zmíněných struktur, nebo došel k závěrům o užitečnosti EU sám. Ti ostatní nebudou s to pochopit akademické texty.
3. Je zvláštní, že politici obecně bývají vnímání podobně jako pojišťováci a jiná havěť. Na politiky se všude běžně nadává; na jedny nebo na druhé, často na všechny. Malé děti chtějí být popelářem, kosmonautem, hasičem, učitelem, no možná i tím policistou; politici jsou drtivě v menšině. (A protože malé děti jsou ještě přímočaré, bez doublethinků, věřím jim více než dospělým.) Takže politici a elita národa? Přesvědčení, že dělají správnou a užitečnou věc, měl v podstatě každý zločinec/diktátor. Čili to přesvědčení ještě nedefinuje dobrého člověka.
4. No, on reálně nikdo jiný než státy a jejich svazky tomu volnému obchodu nepřekáží. Takže se kolem toho, podle Tebe, má našlapovat po špičkách, aby někdo neranil Tvoje city k EU?
5. Opovrženíhodné motivy? Ale kdež, však už jsem psal, že řada diktátorů zcela upřímně věřila, že dělá správnou věc. Ale co páchání dobra dokáže způsobit, vidíme každý den. Důležité jsou totiž skutky - podle ovoce poznáte je.
Komentář 7096
Těch 5 bodů tentokrát nebyly jednotlivé argumenty: jenom pomůcka, aby se mi líp psalo.
Přesto stručně odpovím:
1. Odstranění překážek (a válek) je raison d'etre EU. To, že tím vzniknou NOVÉ překážky, nesouvisí s touto diskuzí.
2. To "jde to akademicky" znamenalo "jde o tom psát i bez nadávání".
3. Přesvědčení dejme tomu nedefinuje dobrého člověka, ale definuje "člověka, který má/nemá opovrženíhodné motivy". O tom jsem psal.
To, že politici jsou elita národa, je všeobecně rozšířená představa.
4. Neříkám "našlapovat po špičkách" ale "bez zbytečných vulgarismů".
5. Ale good-doeři si typicky myslí, že mají i to ovoce… (A opět: společnost je v tom utvrzuje)
Komentář 7098
1. Nicméně o těch nových překážkách je ten článek.
2. Spektrum vyjádření a jejich hodnocení je opravdu pestré, a hlavně subjektivní. Mohu napsat cokoliv sebekultivovaněji (...), ale i tak se může stát, že pro někoho to budou nadávky. Takže to neřeším, protože za vypadávání dalších vlasů to fakt nestojí. Někdy je dobrá nadávka výstižnější než megabajty kvalitního projevu našlapujícího okolo.
3. Přesvědčený člověk má tedy motivy opovrženíhodné, nebo nemá motivy opovrženíhodné? Nějak tu definici nedovedu uplatnit, když už se máme bavit akademicky. A nevím, mezi kým je tamto rozšířená představa; o politicích si dnes dělá iluze jen málokdo, byť se třeba občanská nauka na školách snaží.
4. Některé nemusejí být zbytečné.
5. Jen poněkud hnijící.
Komentář 7101
2. Nadávka je VŽDY morální odsouzení; tj. je to vždy odsouzení motivů jednání. A to je zbytečné: stačí napsat, že někdo jedná špatně (že to má špatné důsledky); není třeba ho morálně odsuzovat.
3. Pokud Novák věří, že jedná správně, není to opovrženíhodný motiv, a vice versa.
3.1 Lidé si "nedělají iluze" i třeba o právnících; to ale neznamená, že je nepovažují za elitu. Existuje pojem "nutné zlo". To, že politici jsou považování za elitu národa, je podle mě nezpochybnitelný fakt – lidé mají prostě k pánům úctu.
Komentář 7100
Na druhou stranu si myslím, že roste obliba Fintech, která tyto regulace částečně obchází. Což by mohlo havěť z těchto profesí pomalu odbourat.
Komentář 7105
Komentář 7103
Komentář 7104
Urza je anarchista XOR Urza je omezenec (Vaše tvrzení)
Urza je anarchista (Urzovo tvrzení)
---
Urza není omezenec (Důsledek zmíněných tvrzení)
To beru.
Komentář 7106
Komentář 7108
Komentář 7109
To nedělá takřka nikdo, kde to v článku vidíte?