Fízlové versus taxikáři – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2015-12-03 00:00:02

Fízlové versus taxikáři

Rozmohl se nám tady takový nešvar – pražští fízlové se do médií chlubí, jak po několikaměsíční akci pochytali zlé taxikáře; a co že tito zlosynové udělali? Inu, dovolili si se zákazníkem ještě před jízdou domluvit dobrovolnou transakci (dva kilometry za litr, což odpovídá asi 98% marži) a následně nezapnout taxametr; stát však násilím vynucuje, aby všechny směny probíhaly dle jím stanovených (dementních) pravidel. Obviněných je šest taxikářů a jeden úředník, který dotyčné kryl před kontrolami, přičemž uniformované opice se pochlubily i tím, že je všechny nonstop sledovaly, pročež na jednoho bylo třeba deset detektivů a desítky figurantů, aby každé oběti v součtu dokázali porušení zákona o pět tisíc korun, neboť pod touto hranicí se jedná jen o přestupek, nikoliv trestný čin (a ne každý pokus vyšel, taxikáři nabízeli výše uvedenou dohodu jen zřídka).

I když pomineme morální stránku věci, tedy že je svinstvo, když stát zasahuje do dobrovolných směn, tak co se vlastně stalo? Detektiv (počítejme úplného nováčka) bere asi 25k měsíčně, několikaměsíční akce budiž dvouměsíční, figuranti nechť pracují zdarma, náklady na vybavení i cesty taxíkem pomiňme; a zjistíme, že stát vyhodil 3,5 mega (spodní odhad) jen na platech detektivů, aby, ty vole, co!? Aby usvědčili šest lidí z toho, že někomu nabízeli svezení za předem dohodnutou (byť vysokou) cenu, a jednoho z toho, že je přitom kryl. Bravo! Tři a půl milionu za obvinění sedmi lidí ze zločinu bez oběti; a ještě se tím ty kurvy chlubí v médiích!? Říkáte si, že se asi posrali v kině? Inu, vygooglete si to a přečtěte si, jak jim za to novináři lížou řitě; a pod tím ty nadšené komentáře dementní lůzy… protože co bychom nevyhodili miliony kvůli tomu, aby někdo nemohl mít 98% marži; a to je, milé děti, demokracie, vláda lidu!
Přečtení: 25686

Reagujete na tento komentář:
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-03 08:55:23
A o to přesně šlo: popíchnout lůzu, aby prohloubila svou zášť vůči někomu, kdo nezapadá do řádků a sloupců. Ve volbách na to vyhazují velké desítky milionů, tady to stálo jen 3,5.
Autor: Lojza Čas: 2015-12-03 00:31:07
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak jsem prekonal lenost a registroval jsem se :-)
Co se tyce problematiky taxikaru, tak jsem sledoval porady na Streamu, co se tim zabyvaly (a ac mam urcite pripominky k tomu, jak si Janek Rubes predstavuje, ze by mel svet idealne fungovat, tak vseobecne povazuji ty reportaze za dobre a kdo nezna, doporucuju) a problem je v mnoha vecech a to na obou stranach.
Problem prvni: Magistrat urcuje maximalni cenu na 1 km. To je supersvinarna - pravda vsak je, pokud udelam dablova advokata, ze to ma urcitou logiku. Napriklad cilem teto regulace je to, aby zahranicni turisti neodjizdeli s tim, ze uz se sem nikdy nevratej, protoze to tu je vsechno predrazeny...a samozrejme I ta starost o "obycejneho cloveka", co potrebuje jet taxikem ze Staromaku na Vaclavak. Logika je to samozrejme spatna, ale rekneme, ze nekomu to muze davit smysl. Ale zadelalo se tim na problem.
Ten problem je, ze taxikar nema moznost legalne dat cenu napriklad 50kc/km a pri tech cenach, co nastavil magistrat, zas az tak moc nevydela - rozhodne ne tak, na co byl zvykly. A logicky se bude snazit to cele ojebat. No a kdyz uz ojebava, tak poradne. Protoze je jedno, jestli si rekne o 50kc/hod nebo 500kc/hod, porusuje tu vyhlasku tak jako tak...
Pokud by na ferovku rekl, ze chce 500/km, jeste bych proti tomu nic nemel.
Jenze od to nerekne, tem turistum rekne neco jako "bla bla jedeme podle taxametru" a za 5 kilaku jim rekne o litr. Turisti, netuse jak to tu chodi, mu ho vysolej, jsou nasrany (takze dobry napad magistrate zpusobil jeste vetsi nasrani, nez jakemu chtel zabranit) a predevsim se presouvame z "ojebavam magistrat, protoze to jsou svine (podporuji)" na "okradam zakazniky, reknu jim nejakou lez a pak je okradu (nepodporuji, svinarna)"

Vznikla tedy situace, kdy magistrat snahou o vytvoreni dobra splodil jeste vetsi zlo. Klasika.

Do toho vseho samozrejme tihle lide vytvorili klasickou mafii, vcetne propojeni na MP, na magistrat, na policajty, proste vsude. Coz je vcelku logicke a neeexistuje za teto situace moznost, ze by se tak nestalo. Takze magistrat si tim vsim vytvoril i takovou peknou mafii - ze ktere ovsem ma MNOHO lidi na tom magistrate prachy, takze je otazka, nakolik to byla hloupost a nakolik zly umysl.

Rozhodne to fungovalo peknou radku let, nez se Janek Rubes rozhodl jim do toho hodit vidle. Jak rikam - v mnohem s nim nesouhlasim, ale obecne soudim, ze je to vcelku borec a dokazal neco, co nedokazalo mnoho lidi pred nim.

No a system to musel zacit resit. Imho se to resilo tak, ze se vylosovali nahodne obeti, ktere se predhodi verejnosti, ti budou exemplarne odsouzeni (nakonec dostanou nejake podminky), verejnost se uklidni, jak to vsechno dobre dopadlo, Rubes dostane medaili a mafie jede dal.

Zaverem: Cele tohle jsem psal pro priblizeni situace lidem, kteri to tak nesleduji, ze vec neni cernobila "chudaci taxikari vs zly magistrat", ale je to spis "svine taxikari vs/spolu svine na magistrate".
Bohuzel , divadlo jako vzdy zaplati danovy poplatnik
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 08:47:27 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ahoj Lojzo, vítej xD
Musíš ale uznat, že ta registrace tady je snazší než kdekoliv na světě xDD

Co se týče ceny (například) 1km za litr a "logiky" magistrátu určovat strop, tak se zajisté shodneme na tom, že když někdo dá za taxík litr, musela mu ta jízda stát za víc, ergo na tom obě strany vydělaly, ne?

Ohledně toho, co taxikáři říkají, tak přímo ti policajti mluvili o "triku", jak taxikáři systém ochcávají (tu informaci mám přímo od policie):
Se zákazníkem se předem domluví na nějaké ceně a taxametr vůbec nezapínají; zákazník řekne "na Václavák", taxikář řekne "za litr", zákazník mu dá litr a on ho hodí na Václavák.
Je samozřejmě možné i to, že tam zapínají různá "turba" na taxametru a podobně, ale když jsem četl vyjádření policie k tomuto konkrétnímu případu, tak tam to "ojebávání" popisovali jako dohodu před jízdou.
Proto také museli posílat tolik figurantů, protože taxikář tu dohodu nabídne jen tomu, u koho si myslí, že nebude dělat problémy, že je bohatej, že to nenapráská a tak dále.

Ohledně toho, co kdo dokázal, co nikdo jiný před ním ne.... dokázal za MILIONY ze státního rozpočtu usvědčit blbých sedm lidí, jejichž společenská nebezpečnost je prakticky nulová?? WTF?
To je naprosto na hovno práce; to je jako kdybych udělal zákazníkovi do aplikace okno se srdíčkem a hello kitty a řekl mu, že za to chci mega, protože to ještě nikdy nikdo přede mnou v jeho systému nedokázal....
Autor: Lojza Čas: 2015-12-03 14:41:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ten Rubes nema nic spolecnyho s tema policajtama, to je clovek, kterej toci pro Stream nejaky reportaze. Za prachy predpokladam Streamu :-)
Pokud te to tema zajima, podivej se na celou serii https://www.stream.cz/porady/praha-vs-prachy
Ma tam pravda jeste par veci okolo, viz ty smenarny, kde s nim v MNOHEM nesouhlasim, ale podivej se na ty taxiky - natacel v terenu, natacel s tema lidma, co je okradaj, sami hrali "kavky" a podobne. Dost tim clovek vnikne do problematiky, doporucuji.
Samozrejme ta akce policie je na hovno, ale prave proto jsem se zminoval o tom dlouhem uvodu, protoze si myslim, ze je nahovno ZAMERNE.
Ze bylo nutne "neco s tim udelat" , protoze ten kluk do toho sel stylem az takovym, ze se dostal az na rozhovor s Krnacovou a udelal si tam takovy jmeno, ze je napriklad nenechali natacet (jako jediny) na jeji tiskovce a podobne, a on to vsechno zverejnil - ackoliv chapu, ze jestli tobe obcas nekdo rekne "my o tobe vime.." , tak co asi musi zazivat on. On haze vidle do veci, ve kterych litaj desitky / stovky milionu pro vlivne lidi...
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 14:44:52 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, ale já určitě nepsal o tom Rubešovi, čistě jen a pouze o té policii a té akci.
Autor: Lojza Čas: 2015-12-03 14:53:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jojo, ale policejni akce byla imho na 99,99999% na zaklade tech Rubesovych reportazi.
A ty byly o tom, ze skutecne ty taxikari dopredu kolikrat reknou jinou sumu, nez pak vymahaj.
Jasne, Rubes je taky "zakonadbaly obcan", takze ma dojem, ze by bylo spravne, aby taxikari dodrzovali tu vyhlasku, platili dane a tak....
Ale pokud se budes divat na ty reportaze a odpusis mu tyhle veci a budes se soustredit jen na to dulezite, tak z toho jasne vyplyva obraz jednak absolutni mafie a za druhe obraz absolutnich podvodniku.
A vtip je v tom, ze policie imho NEMOHLA resit tyhle podvodniky. Protoze ti jsou sakra dobre chraneni - fakt se na to podivej, budes cumet. Sef jejich odboru (ano, maji sve odbory) NA KAMERU rekl, ze se to dela tak a tak, a z tech prijmu co si nakradou se neplatej zadny dane...a podobne. NA KAMERU!!!! A vedel, ze to bude zverejneny.
Soudim, ze clovek, ktery by si nebyl jisty tim, ze se mu nic nestane, by tohle neudelal.
Takze policajti imho dostali zadani: Seberte nejake "taxikare - podvodniky", ale ty hlavni podvodniky, co fakt podvadej, ty musite nechat byt.
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 15:03:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, ta akce byla na základě těch reportáží v tom smyslu, že se tím k tomu ta policie inspirovala, to i přiznali.
Jiank chápu, co říkáš, ale mnedle to nasituaci mnoho nemění, protože je to celé vytvoření dementními omezeními z důvodu dementní legislativy.
Autor: Joe D Čas: 2015-12-03 08:52:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
„Problem prvni: Magistrat urcuje maximalni cenu na 1 km. To je supersvinarna - pravda vsak je, pokud udelam dablova advokata, ze to ma urcitou logiku. Napriklad cilem teto regulace je to, aby zahranicni turisti neodjizdeli s tim, ze uz se sem nikdy nevratej, protoze to tu je vsechno predrazeny.“
Nevím nevím. Proste turista nebo kdokoliv, kdo nechce koupit třikrát předražený párek v housce na vrcholu sněžky či během veletrhu si ho prostě nekoupí (teorie užitku). Pokud je zákazník ochoten dobrovolně platit, získávají obě strany. Tečka.

Možná lepší pro naši ekonomiku bude, že peníze utržené za taxi řidič utratí spíš doma než turista a díky tomu že se sám uživí povozí čas od času i méně movité zákazníky. Turista by si zase mohl koupit o to více suvenýrů atd., prostě podobné úvahy jsou z ekonomického hlediska jen obhajoba neobhajitelného.
„a samozrejme I ta starost o "obycejneho cloveka", co potrebuje jet taxikem ze Staromaku na Vaclavak.“
To za kolik účtuje jízdu řidič „neobyčejným“ lidem je starost někoho jiného mimo dotčených stran, no to je mi novinka.. Nějaký důvod?

Zbytek, no comment.
Autor: Lojza Čas: 2015-12-03 14:43:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Joe -> Vlamujes se do otevrenych dveri, ja jsem tu s Urzou vrchni anarchokapitalista :-)
To co pisu, ze nejake veci jakoby davaj logiku, tak to myslim tak, ze se snazim divat na vec ocima nekoho jineho, napriklad prazskych zastupitelu. A skutecne si umim predstavit, ze jim to prijde jako fajn napad to udelat tak, jak jsem psal. A ze maji uprimny pocit, ze zlepsuji svet.
Ja jsem ten posledni, kdo by s tim souhlasil, ale snazim se o pochopeni motivace lidi, kteri v te veci fuguruji
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 14:46:05 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ty už se nazýváš anarchokapitalistou? xD
Já myslel, že ještě před časem ses zdráhal (ale už dlouho si říkám, že máš takové názory, akorát si tak neříkáš) xD
Autor: Lojza Čas: 2015-12-03 14:55:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A tak ja se tak citim v podstate odjakziva, jen mam tendeci snazit se chapat I ostatni nazory a rekneme "byt zadobre i s tema, co nejsou tak radikalni a dat jim za pravdu".
Proto mi trebas nedela uplne problem rict, ze kdyz uz tu ten stat je, tak at alespon zajistuje tu armadu, at je k necemu dobrej...a tak...
Pricemz samozrejme za ideal povazuji anarchii, ale I nejaky minimalni stat mi prijde dost fajn - zvlaste oproti soucasnemu stavu :-)
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 15:04:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, to jsem si tak myslel, ale právě mě pak zarazilo, když jsem měl jednou pocit, žes na D-FENSu někomu říkal, že ani nejsi anarchokapitalista (byla to odpověď tuším na to, že moc schvaluješ mé názory).
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-03 08:55:23
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
A o to přesně šlo: popíchnout lůzu, aby prohloubila svou zášť vůči někomu, kdo nezapadá do řádků a sloupců. Ve volbách na to vyhazují velké desítky milionů, tady to stálo jen 3,5.
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 09:55:22 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bohuže :o(
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 10:05:11 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jinak máte naprosto skvělé a trefné připomínky (nejen zde).
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-03 12:13:13 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Dík. Snažím se (alespoň v mezích své vrozené tuposti). :-)
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 12:15:45 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A nechtěl byste do Stok psát i jako autor?
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-03 12:23:52 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
No, někdy mám na jazyku nějakou slabomyslnost, ale pak mi dojde, že už někdo, někdy dříve, to řekl lépe, než já. Jak myslíte… ;-)
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 12:41:09 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Víte co? Dám Vám práva xD
Můžete vkládat texty.... když budete chtít vydat nutně hned, nechte tam ten čas, který je vyplněný a ono to vyjde hned. V ostatních případech tam nastavte nějaký čas v budoucnu (za pár dnů) a já si to zařadím tak, že na nějaký den hodím ten Váš text místo svého.

V menu by se Vám teď měla objevit nová sekce.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-03 14:23:09 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Tak děkuji. Nadužívat to nebudu. Jen když si budu myslet, že to stojí za komentování.
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 14:24:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nadužívat klidně můžete xD
Autor: marek28 Čas: 2015-12-03 09:05:33
Web: neuveden Mail: neuveden
Vážně to bylo takhle? Já celou dobu myslel, že jde o to, že taxikář má nějakou oficiální cenu, ale po zákazníkovi chce následně víc. Tedy že mu nakecá, že ve skutečnosti ujel víc atp. To jako fakt jde o to, že taxikář nechá nastoupit zákazníka a řekne mu hele, já sice můžu za kilák vzít jenom stovku, ale co kdybych vypnul taxametr a vzal si od tebe za kilák pětikilo? Nějak to nechápu.
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 09:56:47 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne přímo, že by řekl, že si vezme za kilák pětikilo, ale rozhodně tam šlo o případy (o těch mluvila sama policie), kdy prostě stáli někde a zákazník řekl, že jede někam; no a taxikář řekl: "OK, tak to bude za litr," a bylo.
Je klidně možné, že ojebávali i jinak, ale rozhodně policie jako špatné jednání zmiňovala i to, že se domluví předem na ceně a taxametr vůbec nezapíná.
Autor: marek28 Čas: 2015-12-03 10:21:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak na tom mě nic špatného nenapadá.
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 10:44:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No samozřejmě, že na tom není nic špatného; ale magistrát určil strop ceny, navíc daně a všechny takové další sračky.
Autor: osiris (neregistrovaný) Čas: 2015-12-03 14:04:08 Titulek: fízlové
"...Inu, vygooglete si to a přečtěte si, jak jim za to novináři lížou řitě; a pod tím ty nadšené komentáře dementní lůzy..." A všechno to začíná kde? Žáci třetí, čtvrté a páté třídy této školy byli pozornými posluchači. Když policistka začala číst první pohádku „O statečném policistovi Honzíkovi“ ve ztichlé třídě by případný pozorovatel slyšel upadnout pomyslný špendlík. Děti s pohledy upřenými k policistce bedlivě sledovaly každé její vyřčené slovo http://www.policie.cz/clanek/krajske-reditelstvi-severomoravskeho-kraje-zpravodajstvi-cteni-policejnich-pohadek.aspx
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 14:08:27 Titulek: Re: fízlové [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přesně!
Tohle je ještě úplně největší svinstvo.
Autor: Pedro Čas: 2015-12-03 17:52:29 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
prosím :)
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 17:57:29 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jasně, s radostí, mě jen nenapadlo, že by to někdo mohl chtít; já osobně nevypínám počítač ani prohlížeč, takže jsem stejně pořád loglý.
Autor: osiris (neregistrovaný) Čas: 2015-12-03 18:11:48 Titulek: Re: [↑]
chodíš vůbec spat? :-)
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 18:14:21 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano; a jak spím, tak jsem na Stokách stále nalogovaný xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-03 17:55:48 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vidíte, to máte pravdu, to by šlo; až budu mít chvíli času (snad o víkendu), implementuji to.
Díky za připomínku; neváhejte (ani nikdo jiný) psát další!
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-03 19:16:06 Titulek: Re: [↑]
Je rychlejsi opsat cislo
logo Urza.cz
kapky