Autor: Jaromír
Čas: 2019-11-07 00:00:02
How dare you?
Učitelům se nelíbí, že jejich podíl z nakradených peněz se nezvýší dostatečně. Proto včera nešli do práce, ale přesto za ten den chtějí dostat zaplaceno bez jakékoliv penalizace. Přesto musím toto rozhodnutí pochválit: Rodiče jeden den nemuseli posílat své děti do vězení.
Přečtení: 169160
Komentáře
Komentář 44391
Komentář 44393
Komentář 44413
Inak sa mi prihlasovať nechce, a je to vlastne úplne jedno, aj tak neviete, kto som.
Komentář 44396
Komentář 44398
Komentář 44399
Komentář 44401
Komentář 44402
Komentář 44455
Pokud chcete tvrdit, že existuje lepší morální systém než libertariánský, je načase s ním přijít...
Komentář 44458
Ano, to tvrdím.
Myslíte, že popravy odpůrců režimu jsou špatné? Pokud ano, proč, když morálka je relativní?
Proč si myslím, že jsou špatné? No přece na základě mé subjektivní morálky!
Mimochodem, zrovna tímto příkladem jste se tak trochu střelil do nohy, protože popravy odpůrců režimu v ankapu nejsou nemorální (pokud si je děláte na svém území).
Komentář 44653
popravy odpůrců režimu v ankapu nejsou nemorální (pokud si je děláte na svém území)
A jak ty lidi na svůj pozemek dostanete? Násilím? To už byste musel použít násilí i na svém území. Nebo si koupíte třeba kus silnice a budete střílet neopatrné chodce, kteří k vám přijdou? To už by bylo taky za hranou morálky, protože člověk, který k vám takto omylem přišel s vámi jistě neuzavřel žádnou smlouvu, která by Vás opravňovala ho zabít...
Komentář 44654
copak by nestačilo že
"neznalost vámi vydaných zákonů na vaše území neomlouvá "?
Komentář 44655
Podle tebe je nemožné, aby lidé změnili svůj subjektivní pohled na věc? Navíc podle ankapu třeba zabíjení lidí špatné není.
A jak ty lidi na svůj pozemek dostanete?
I v ankapu budou lidé, co žádný pozemek vlastnit nebudou. Takoví budou plně v moci těch, co pozemky vlastnit budou.
Komentář 44663
A majitel je jistě bude chtít zlikvidovat nebo aspoň oloupit. A ti lidé předtím jistě podepsali nějakou nájemní smlouvu, kde by se dobrovolně vzdávali na milost neznámému člověku. Už to vidím :-D
Vaříš z vody a dobře to víš. Trochu přemejšlej,než šáhneš na klávesnici.
Komentář 44665
Komentář 44667
Komentář 44669
........................................................................
Já tedy rozhodně ne,
a proto se nepodvolím ani vašemu přirozenému vlastnickénu právu,
to bych musel bejt naprostej kokot s tím souhlasit,
a přejít z louže pod vokap,
z demokratický totality do individální totality...
Mises není žádnej anarchista,
ale trouba...
Komentář 44671
Komentář 44672
To, že už pri pokuse o odchod by im majitelia susediacich pozemkov pravdepodobne naparili krvavé mýto, to by sa určite nestalo.
Komentář 44673
Komentář 44680
obzvlášt výhodný to bude pro ty,
co nevlastněj vůbec nic, a zvláště výhodný to bude pro ty,
co se teprve naroděj na nějakým cizím pozemku kde majitel bude "pánbůh"
Takže vám pak řekne : když se vám to nelíbí, tak běžte jinam
To ste fakt ten svět vylepšili,
asi si před tím sednu na prdel,
tak nevím, je lepší Mises nebo Marx, nebo snad Ježíš ???
Je těžký rozhodnout se a vybrat si v těch kolektivistických hovnech...
Komentář 44703
Komentář 44714
Komentář 44715
Komentář 44716
Komentář 44717
Komentář 44718
Komentář 44719
Komentář 44720
Komentář 44721
Komentář 44723
Komentář 44724
Komentář 44725
Komentář 44726
Komentář 44727
Komentář 44728
Komentář 44729
Komentář 44730
Komentář 44731
a místo toho tady vidím nedělní chvilku anarchokapitalistický poezie,
takže díky....
Komentář 44897
Nahoda https://www.okoun.cz/boards/klub%2C_ve_kterem_na_sebe_vsichni_musi_byt_hodni? Nemyslim si.
Pan jest, zda se, nejen gendrove vratkym nemytym kokotem, ale i rybarem, smutne. I kdyz, pravda, tyhlety kompostovaci tradice...
Komentář 44666
Komentář 44668
Kolik těch tvých ostrovů znáš? A schválně, je to dnes nemožné? Argumentuješ strawmanem, kdežto státy něco podobného provozují masově.
Komentář 44670
Komentář 44656
- Pokud si nedokážete představit popravy odpůrců režimu v souladu s NAPem, tak máte hodně omezenou představivost.
Komentář 44660
Komentář 44661
Komentář 44662
Komentář 44664
Komentář 44885
- Dnes lidé dobrovolně prodávají své orgány, v ankapu se budou lidé dobrovolně prodávat do otroctví, ale svůj pozemek nikdy nikdo dobrovolně neprodá… Dává to smysl?
Komentář 44405
Ale samozřejmě že NIKOMU NIC NEVNUCUJEME.
Chcete demokraticky hlasovat o tom, jaké rohlíky se mají péct, nebo dokonce jaká má být maximální povolená délka vlasů u mužů? No můžete! Ale jen mezi sebou. Jen mezi těmi, kteří s tím souhlasí, mezi demokraty.
Chcete školy a nemocnice ve "společenském=kolektivním=socialistickém" vlastnictví? No vždyť si je mějte! Opět ale jen společně s těmi, kteří je společně s vámi chtějí mít, provozovat, financovat.
Chcete komunismus? No vždyť kdo vám brání založit si KIBUC? Ovšem samozřejmě výhradně NA SVÉM a ZA SVÉ. A nemáte právo tam někoho nutit být, nebo někoho nutit vám ten komunismus platit.
Žádný anarchokapitalsita vám nehodlá rušit korunu či euro. Jen chceme zrušit jejich monopol a monopolistické výsady. Dál si plaťte těmi papírky krytými nesplatitelným státním dluhem, ale my chceme zkusit zlato, bitcoin, atd...
Žádný anarchokapitalista vám nehodlá rušit státní průběžné penzijní letadlo. Klidně si ho dál provozujte. Ale trváme na tom, že účast v něm musí být DOBROVOLNÁ, jinak jde o nepřípustné amorální násilí. Každý svéprávný svobodný občan má přirozené právo si na svou penzi spořit, jak uzná z vhodné.
Komentář 44406
Takže vaše pravidla ohledně vlastnictví a vše z nich odvozené je dobrovolné a pokud s mini nesouhlasím, nemusím je dodržovat? Takže mohu kašlat na pravidlo "vlastníka", pokud neuznávám to vaše pravidlo, že "vlastník" si může na svém dělat co chce? Protože přece takové pravidlo by mělo být dobrovolné, pokud platí, že nikomu nic nevnucujete.
Komentář 44410
Takže podle vás nejsem vlastníkem plodů práce mého těla? Když například něco vyrobím, vymyslím, sepíšu, objevím, tak to není moje? Když mi někdo dobrovolně a za svého zaplatí například za mé rady, za produkt mé duševní (či fyzické) činností, tak ty peníze pak nejsou moje?
No pokud vy nejste vlastníkem svého těla a plodů jeho práce, tak mi sem prosím napište vaši adresu, protože si pro všechny plody vaší práce přijdu.
Komentář 44411
Komentář 44414
Tak např. něco koupím, tj. předám někomu peníze a za to od něj dostanu nějakou věc. Kdo něco vydělal? No, podle Rakouské školy oba. Já rozdíl mezi hodnotou peněz a té věci, a druhý člověk rozdíl mezi hodnotou té věci a těch peněz.
Jenže stát v tomto případě sleduje pouze peníze, takže nějakým procentem zdaní ten příjem. Jenže základ daně je ve skutečnosti snížen o náklady, takže se zdaní nějaký rozdíl. Dokud jsme v penězích, asi to nějak spočítáme.
Když budu kompletně fungovat mimo peníze, tak nic nevydělávám ani neutrácím, takže nedaním nic. Teda, dokud si nějaký úředník nevzpomene, že bych měl vlastně ocenit věci, které dostávám, a danit z nich. No jo, ale to je celá plechovka červů. Daně by v takovém případě měl platit i ten kupující. Navíc, oceňte věc, která nikdy nefigurovala v žádné peněžní transakci.
A to se furt bavíme o nákupu a prodeji, a můžeme klidně ještě zůstat u transakcí, kde na jedné straně jsou peníze. Pro další zmatení nepřítele máme různé sazby podle toho, co se prodává a kdo to prodává. Jiné sazby jsou, když prodám rohlík, který jsem upekl, jiné sazby jsou, když prodám nějakou svou práci, jiné sazby jsou, když tu samou práci prodám jako službu, a jiné, když prodám výsledek té práce jako nějaké zboží. Jiné sazby jsou, když jde o rohlíky, jiné sazby jsou, když jde o modely rohlíků. Různé sazby jsou, když zainvestuju do různých věcí a řeším odpisy.
A to už vůbec nemluvím o tom, že tatáž věc je nějak daněna, když se udělá jeden měsíc, a jinak zdaněna, když se udělá o měsíc později, protože např. v prvém případě se budete muset stát plátcem DPH.
A jako třešničku na dortu máte to, že v některých případech se daně neplatí a v jiných ne, protože v prvém je to mezi příbuznými. Když dostanu peníze, a pak je pošlu zpátky, je to příjem? Je to výdaj? Je to nula od nuly pojde?
A když už nevíte co by, je tu celá piksla pokut, ideálně za naprosté píčoviny, které nikomu normálnímu nevadí.
Etatistické pojetí vlastnického práva je mimořádně pošahané, komplikované a vzájemně si vnitřně odporující na mnoha úrovních. Složitost tohoto pojetí vyčerpává cenné zdroje na různých daňových poradcích, právnících, účetních, ale také berních úřednících, soudcích atd. Cenné zdroje, jimiž plýtváme, poškozujeme životní prostředí a snižujeme výkonnost ekonomiky.
S radostí vyměním takový koncept za něco jednoznačného a konzistentního, co přirozeně chápe i úplný hlupák.
Komentář 44418
Komentář 44419
Ostatne nie je problém vymyslieť si nejaký jednoznačný konzistentný systém, problém je napasovať ho na realitu, ktorá ako na potvoru odmieta byť tak jednoznačnou ako tá teória. A realita je, že absolútne drvivá väčšina ľudí ankap pohľad na vlastníctvo odmieta (a pripúšťa napr., že za určitých okolností smie "komunita" niekomu jeho vlastníctvo odobrať).
Komentář 44420
Chapu, ze to mnoho lidem vyhovuje, protoze nedomysli dusledky. To chapu. Presto i kdybychom pominuli ekonomicke duvody, tak porad ty moralni duvody vidim zcela jednoznacne.
Komentář 44468
Komentář 44472
Komentář 44473
Komentář 44476
Komentář 44479
Komentář 44481
Ale zkusim to jinak. Je to podle tebe spravne/spatne z moralniho hlediska?
Dam priklad: Kradez je podle me spatna z moralniho hlediska.
Komentář 44482
Komentář 44484
Komentář 44483
A s tou krádeží je to ještě zajímavější. Čistě teoreticky - kdyby nějaký vlastník pozemku, nebo nemovitosti určil jako pravidlo, že se tam smí krást, pak by to asi bylo morálně v pořádku tam krást, ne? Ale má to jeden háček - je "legální krádež" vůbec ještě krádeží? Příklad: Budu na cizím pozemku, kde budou stoly plné jídla. To jídlo patří majiteli pozemku. Když si něco vezmu a sním bez souhlasu majitele, je to samozřejmě krádež a je to z morálního hlediska špatně. Jenže když majitel prohlásí, že si ze stolů může kdokoli ukrást libovolné množství jídla, pak se situace zásadně zmnění. Krádež přestane být krádeží, protože byla majitelem povolena. Nyní půjde o raut se švédskými stoly a o tom nikdo nepochybuje, že je to krádež. Takže abych to shrnul - krádež je vždy nemorální, ale když se krádež zlegalizuje, přestává být krádeží a vše je morálně v pořádku.
Komentář 44485
Komentář 44486
mohl byste být okraden třeba takto o soudnost,
čili jak se říká "opit rohlíkem"...
Komentář 44488
Ale chapu, jak to myslis, muzeme se od toho odpichnout.
Obecne rikas: Ja neumim rozhodnout, co je moralni a co ne, a jsem rad, ze to za me rozhodne stat. Chapu to spravne?
Ja osobne si myslim, ze to je docela slusnej alibismus. Protoze si umim predstavit situace, typicky kdyz TOBE osobne o neco pujde, kdy najednou budes vnimat nektere veci velmi silne jako "nespravedlive" a podobne. Ale kdyz se to tyka obecnych veci, tak si proste umejes ruce a reknes, ze to neumis rozhodnout?
Osobne jsem ZASADNE proti tomu, aby stat urcoval, co je a co neni moralne spravne.
Z historie mame nejake ty priklady, kdy se ukazalo, ze stat urcil, ze je moralne spravne zabijet jine lidi...vlastne mame v historii minimalne nekolik tisic let, kdy to staty delaly v podstate temer NONSTOP(!!!)
A to je jen jen z prikladu, o cem stat urcil, ze je to moralne spravne, ackoliv ja to povazuju za moralne spatne.
Trebas ja osobne naopak VELMI SILNE citim moralku, je to pro me extremne dulezita vec a pomeruju tim, jakou mam moralku, v podstate veskery okolni svet
Komentář 44489
Lojzo, já vám děkuju! Fakt! Nejen, že jste knečně přiznal, že anarchokapitalisté vnucují ostatním svá pravidla, ale nyní jste konečně uznal, že daně nejsou krádež. To bych od anarchokapitalisty nečekal.
Zdravím též Jakuba G. Jakube, to co vy jste tu nedokázal po celou dobu, to mě se povedlo během jediného večera. Dokázal jsem přesvědčit anarchokapitalistu o nesmyslnosti jejich vlastních tvrzení.
Komentář 44491
- daně nejsou krádež
- daně nemohou existovat
- některý z předpokladů v té větě je chybný; tedy daně nejsou povolené nebo může existovat povolená krádež
Vy jste si vybral první z nich. Jenže na základě čeho jste vůbec vytvořil ten předpoklad? Lojza psal o situaci, kdy majitel povolí někomu vzít si jeho věc. Ale stát v této situaci není. Stát nepovolil někomu vzít si jeho věc. Stát povolil někomu vzít si cizí věc. Takže jeden o koze, druhý o voze. Povolení daní je, jako kdybyste šli s Lojzou krást, a on Vám dovolil vzít si mé věci.
Takže pro Vás: Ani já ani Lojza jsme státu nedovolili, aby si od nás něco bral. Tudíž jste nerozbil nic.
Komentář 44631
- daně nejsou krádež
- daně nemohou existovat
- některý z předpokladů v té větě je chybný; tedy daně nejsou povolené nebo může existovat povolená krádež
Platí pouze první východisko. Druhé neplatí, protože daně, pokud se nepletu, existují. Nebo snad ne? Třetí východisko je také nesmysl, protože daně jsou povolené (pro vás bohužel) a povolená krádež neexistuje - to tu jasně napsal Lozja.
Komentář 44634
Komentář 44638
Komentář 44639
Komentář 44641
Podmiňovat označení něčeho za krádež existencí nějakého cancu je nebezpečné myšlení. Protože ze stejného soudku plynování Židů nebyla vražda.
Komentář 44642
Komentář 44651
To jak se Hitler inspiroval Biblí,
a to jak se anachokapitalisté inspirují státem ???
To víte, těžko vymyslet něco nového pod sluncem...
Komentář 44492
S tim povolovanim kradeze se totiz poji jedna, vcelku podstatna vec. Totiz - aby nekdo mohl "povolit kradez", tak nejprve musi tu vec, u ktere to povoluje, vlastnit.
Stat ale ty penize - dle meho videni sveta - ktere si vydelavam, nevlastni. Chapu, ze podle tebe ano a neupiram tomu jistou logiku, ale podle me nevlastni. Vlastnim je ja a ja jsem k tomu, aby mi je nekdo vzal na danich,nedal souhlas. Deje se tak proti me vuli. Proto to jako kradez vnimam.
Komentář 44494
Článek 11
(1) Každý má právo vlastnit majetek. Vlastnické právo všech vlastníků má stejný zákonný obsah a ochranu. Dědění se zaručuje.
...
(5) Daně a poplatky lze ukládat jen na základě zákona.
Komentář 44496
Komentář 44499
Komentář 44501
Komentář 44497
To jako podle "logiky", kdyby to stát definoval jinak, tak by to krádež byla, takže to krádež je?
Komentář 44500
Komentář 44502
Komentář 44503
Komentář 44504
Komentář 44505
Komentář 44507
Komentář 44508
Komentář 44511
Komentář 44512
Moje teorie: Kdyby tam ten odstavec nebyl, daně by byly řadou právníků napadnuty jako protiústavní coby neoprávněný zásah do vlastnického práva. Protože tam ten odstavec je, je daň sice pořád zásahem do vlastnického práva, ale už je v LZPS a tedy podle Ústavy.
Na Vaši teorii jsem zvědav. A M Jul nechť si bránice protrhne nad vlastní nechápavostí.
Komentář 44513
Komentář 44516
Komentář 44519
Já uznávám Vaše právo vlastnit a nakládat se svým majetkem, a jedinou, absolutně jedinou výjimku, kterou mám, je ta, že mi nesmíte nakládáním se svým majetkem působit škodu. Pokud si Vy vymyslíte nějaké právo, a já jej odvodím z Vašeho vlastnického práva, které uznávám, pak uznávám i to Vámi vymyšlené právo. To je fér, ne? A do toho narvete úplně všechno, každou běžnou situaci. Nemusím kvůli tomu psát stohy LZPS. A pochopí to i úplný idiot. Nepochopí to pouze státem vymytý zkroucený kripl.
Komentář 44523
Komentář 44524
Komentář 44537
Komentář 44540
Uznávám Vaše vlastnická práva, pokud mi nakládáním se svým majetkem nezpůsobíte škodu.
Z který strawmanový prdele jste, kurvafix, vylízal tu výjimku, co mi vkládáte do úst?
Komentář 44543
Komentář 44544
Komentář 44546
A maminky opravdu typicky tříletým dětem nevysvetlují, že násilné prosazování anarchokapitalistyckých pravidel je pouhá obrana.
Komentář 44548
Násilí je dobré. Šlechtí a provětrává společnost. Činí ji odolnější a ryzejší.
Mussolini byl největší přítel svobody! Byl to vlastně největší libertarián všech dob!
Násilí je dobré. Žena mě občas bije a jde mi to k duhu. Doporučuji!
Pozor podvodník!
Marná věc! Někteří zdejší méně chápaví jedinci by potřebovaly názornější vysvětlení! Škoda že už zrušily pedagogycky výchovnou organizace černých košil.
Jak může vůbec být někdo tak arogantní a věřit, že by mělo existovat něco více než naše neskonalá jistota ve vůdce? Vůdce ví všechno nejlépe, protože je esencí celého lidu.
Lidi s protistátními názory je potřeba zastrašit silou. Škodí jednotnému směřování společnosti. Musí na ně dopadnout ocelová pěst lidu a Říše.
__________________________________________________
Vše ve státě, nic proti státu, nic mimo stát.
Pravda je, že lidé jsou unaveni svobodou.
Čím je mateřství ženě, tím je muži válka.
Jednotlivec = 0. Kolektiv vedený někým jiným než mnou = zlo. Kolektiv vedený mnou = vše + absolutní dobro.
(Benito M.)
______________________________________________________
Pardon, tak zrovna tyto urážky jsem psal sám, já se zapomněl přihlásit. Trochu my to PC blbne.
Co si to dovolujete se mnou diskutovat a odporovat mě, vy jeden holobrádku! Až se dostanu k moci, půjdete za katr!
Libertariánští ilumináti mohou být zastaveni pouze terorem! Norberte, Szasziáne, Odpověď krleš, na ně!
_______________________________________________________
Já to vidím takhle. Když se mi něco líbí a je to pro mne užitečné, tak mám právo si to vzít! Pokud mi v tom bude druhý bránit je to zlý a agresivní člověk. Takže můj útok je vlastně obranou. Samozřejmě druzí musí můj majetek respektovat. To je celá moje filozofie. Nikde ani slovo o nějakém násilí.
Norimberské zákony byly legální, protože šlo o zákony. I špatný zákon je pořád zákon a musí být dodržován. Nejhorší je žádný zákon!
Moje théorie je jasná. Hitlerovy a Stalinovy oběti ve skutečnosti zemřely dobrovolně, spáchaly totiž sebevraždu. Hitler a Stalin a jejich režimy za nic rozhodně nemohly. Oni byly skoro anarchokapisty!
Komentář 44549
Násilí je dobré. Šlechtí a provětrává společnost. Činí ji odolnější a ryzejší.
Mussolini byl největší přítel svobody! Byl to vlastně největší libertarián všech dob!
Násilí je dobré. Žena mě občas bije a jde mi to k duhu. Doporučuji!
Pozor podvodník!
Marná věc! Někteří zdejší méně chápaví jedinci by potřebovaly názornější vysvětlení! Škoda že už zrušily pedagogycky výchovnou organizace černých košil.
Jak může vůbec být někdo tak arogantní a věřit, že by mělo existovat něco více než naše neskonalá jistota ve vůdce? Vůdce ví všechno nejlépe, protože je esencí celého lidu.
Lidi s protistátními názory je potřeba zastrašit silou. Škodí jednotnému směřování společnosti. Musí na ně dopadnout ocelová pěst lidu a Říše.
__________________________________________________
Vše ve státě, nic proti státu, nic mimo stát.
Pravda je, že lidé jsou unaveni svobodou.
Čím je mateřství ženě, tím je muži válka.
Jednotlivec = 0. Kolektiv vedený někým jiným než mnou = zlo. Kolektiv vedený mnou = vše + absolutní dobro.
(Benito M.)
______________________________________________________
Pardon, tak zrovna tyto urážky jsem psal sám, já se zapomněl přihlásit. Trochu my to PC blbne.
Co si to dovolujete se mnou diskutovat a odporovat mě, vy jeden holobrádku! Až se dostanu k moci, půjdete za katr!
Libertariánští ilumináti mohou být zastaveni pouze terorem! Norberte, Szasziáne, Odpověď krleš, na ně!
_______________________________________________________
Já to vidím takhle. Když se mi něco líbí a je to pro mne užitečné, tak mám právo si to vzít! Pokud mi v tom bude druhý bránit je to zlý a agresivní člověk. Takže můj útok je vlastně obranou. Samozřejmě druzí musí můj majetek respektovat. To je celá moje filozofie. Nikde ani slovo o nějakém násilí.
Norimberské zákony byly legální, protože šlo o zákony. I špatný zákon je pořád zákon a musí být dodržován. Nejhorší je žádný zákon!
Moje théorie je jasná. Hitlerovy a Stalinovy oběti ve skutečnosti zemřely dobrovolně, spáchaly totiž sebevraždu. Hitler a Stalin a jejich režimy za nic rozhodně nemohly. Oni byly skoro anarchokapisty!
xy
Komentář 44551
Buď svému dítěti vysvětlíte, že brát někomu věci je správné (daně), nebo svému dítěti vysvětlíte, že brát věci je špatné. Pokud uděláte nějakou výjimku, např. pro ty daně, tak vytváříte zmatek a budujete v dítěti dvojí systém hodnot. Nelze totiž konzistentně hájit vlastnictví, a zároveň hájit nevlastnictví, zvlášť když pořádně nevíte, jak velkou část kdo "nevlastní" a každou chvíli se to mění z libovůle státu (byť je zde ten prakticky zanedbatelný mezikrok se sepsáním lejstra). To prostě nepochopí tříletý, nepochopí to ani desetiletý, nepochopí to ani dvacetiletý, nechápu to ani já, nechápete to ani Vy; Ti, kdo ten systém hájí, nebo tvrdí, že jej chápou, si to celé kompartmentizovali a vymysleli si k tomu hromadu výmluv.
A stejně tak Vaše dítě chápe útok a obranu. Pokud jste si ale zažil dvojí systém hodnot, nedivím se, že máte problém rozeznat útok a obranu, protože podle jednoho systému je to tak, a podle druhého přesně naopak, a určit, kdy který systém hodnot použít, vyžaduje značné přemýšlení.
Komentář 44555
A proč není problém váš dvojí systém hodnot pro násilí? To zmatek nevytváří? Máš to jaksi nedomyšlené, asi to bude tím, že ty se neobtěžuješ myslet vůbec.
Komentář 44559
Komentář 44562
Komentář 44564
Komentář 44567
Komentář 44572
Obrana je reakcí na útok, stejně jako je odpověď reakcí na otázku.
Komentář 44575
Komentář 44577
Komentář 44579
Ale primárně jde o to, proč když anarchakapitalisté rozříznou podle nějakého kritéria jednu množinu na dvě části, tak to není systém dvojích hodnot, ale když to udělá stát, tak to systém dvojích hodnot je? Můžeš to nějak logicky vysvětlit?
Komentář 44582
Navíc, a to je pro naši diskusi podstatnější, jste se se státem nezbavil řezu mezi útokem a obranou, musíte je rozlišovat pořád, a to v situacích, kdy neinteragujete se státem (a jinak v situacích, kdy s ním interagujete); to s těmi daněmi je prostě řez navíc. Další věc, už ze samého popisu vidíte, že jeden řez Vám ovlivňuje rovinu druhého řezu. Máte ale pravdu, že přesnější by bylo říct, že zastánci státu mají dvojí systém hodnot ve srovnání s anarchokapitalisty.
Komentář 44583
Komentář 44585
Komentář 44586
Komentář 44589
Komentář 44591
Víte, upřímně, zcela vážně si přeju, aby Vám ty bránice prdly. Jste etatistický pačurák, který nevidí, jaký svinstva se v jeho náboženském textu nacházejí.
Komentář 44594
Komentář 44598
Komentář 44599
A som si vedomý že ja píšem o ankape a Vy ste mi z mne neznámeho dôvodu odpovedal príspevkom netýkajúcim sa ankapu.
Komentář 44604
Komentář 44606
Takže ty si myslíš, že je jen jeden pohled na to, co to znamená správně soudit?
Komentář 44609
Komentář 44610
Komentář 44613
Komentář 44617
Komentář 44619
Komentář 44611
Komentář 44614
Komentář 44615
Komentář 44607
Komentář 44600
Komentář 44601
Komentář 44603
Komentář 44605
Komentář 44608
Komentář 44612
Jinak obviněný může být předveden - to je vynález, co? Stát to dělá taky. Jenže... stát sere na odškodnění, pokud se ukáže, že je nevinný a neodsoudí ho (za výkon trestu je dnes už tučné odškodné, ale to soudce ani policajti necvakají ze svýho, takže je nic nenutí soudit a spravedlivě a nechytat i jasně nevinné - jenže za vyšetřovací vazbu máte 5000 Kč za měsíc vazby - i když se vám kvůli tomu položí miliardový podnik - vymáhat pak můžete desítky let občanskoprávně), tak ho budou muset nejspíš odškodnit. A nebo si ho taky můžeš chytit sám.
Komentář 44616
Takže někdo přijde na pozemek dotyčného a prostě ho násilím odvede? No to je přece přesně to, co jsme psal :-D
Komentář 44620
Komentář 44621
Komentář 44622
Komentář 44623
Komentář 44624
Komentář 44625
Komentář 44627
Komentář 44628
Komentář 44626
Komentář 44629
Ale pokud budou dostatečně početné a jejich členové ochotni platit za služby, tak trh jistě najde nějaký průsečík.
Komentář 44630
Komentář 44602
Komentář 44596
Komentář 44557
aby jste pochopil,
že nejlepší obranou je útok...
Je to vlastně taková preventivní obrana, něco na způsob vočkování,
ještě se nic neděje, ale mohlo by se dít....
Představivosti se pak meze nekladou....
Komentář 44522
Komentář 44526
Komentář 44535
Komentář 44538
Když mi tady píšete, že stát může loupit pouze podle zákona, tak si uvědomte, že ten zákon vymýšlí stát. Soudci soudí podle zákonů státu. Státní poskoci slouží podle zákonů státu. Když mi napíšete, že stát nemůže vraždit Židy, když na to nevydá zákon, tak se nedivte, že Vám napíšu, že v tom není skoro rozdíl, protože jestli ta cesta mezi rozhodnutím a aktem je přímá, nebo zda obsahuje mezikrok v podobě seškrábání nějakého lejstra, na tom nezáleží. Pouze v druhém případě o tom máte nějaké lejstro. Hm. Skvělé. Gratuluji. Stát dokumentuje své zločiny. Super. Hm. A co kdyby je vůbec nedělal? Co kdyby se každý, co tu jste, zamysleli nad tím, co tu hájíte?
Komentář 44561
Komentář 44566
Komentář 44889
- Celá Vaše odpověď je dokonalým příkladem pubertálnosti postoje ankapáků k zákonům. Proč je to pubertální? Puberťák se setkává s autoritou v podobě rodičů a jejich příkazů: Umyj nádobí, nehul trávu, choď do školy. Rodiče příkazy nijak nezavazují. Když se puberťák setká s autoritou v podobě zákonů – Plať zdravotní pojištění – samozřejmě je pokládá za obdobu rodičovských příkazů, protože nic jiného nezná. A proto jsou anarchokapitalisté pubertální: že vnímají zákony jako obdobu příkazů rodičů. Stát ale zákony zavazují. Když vás stát nutí platit zdravotní pojištění určité výše, tak se zároveň zavazuje, že vás nebude nutit platit pojištění vyšší. Na rozdíl od příkazu je zákon oboustranný vztah.
2) Když mi napíšete, že stát nemůže vraždit Židy, když na to nevydá zákon, tak se nedivte, že Vám napíšu, že v tom není skoro rozdíl, protože jestli ta cesta mezi rozhodnutím a aktem je přímá, nebo zda obsahuje mezikrok v podobě seškrábání nějakého lejstra, na tom nezáleží.
- Mnohokrát jsem zde vysvětlil, že Norimberské zákony nebyly zákony, ale nařízení, které se jen JMENOVALY zákony. Kolikrát jste tady vykřikovali, že zdravotní pojištění není pojištění, ale daň, která se jen JMENUJE pojištění? S Norimberskými zákony to bylo stejné.
Komentář 44541
Komentář 44530
Komentář 44531
Komentář 44514
Čili pátý odstavec státní moc OMEZUJE, ne zvětšuje.
Komentář 44515
Ale teď vážně: Stát sám říká, že jeho správa smí dělat pouze to, co je v zákoně, naopak občan může dělat cokoliv, kromě věcí, jež zákon zakazuje. To úplně nesedí s tím, co tvrdíte, že by v případě daní tato zásada neplatila, a stát by je mohl ukládat bez zákona.
Jsem si však jistý, že kdyby tam ten odstavec nebyl, tak by stát nemohl zasahovat do vlastnického práva daněmi, protože by to nebyla vyjmenovaná výjimka z vlastnického práva. Samozřejmě soudci, jež jsou součástí státní moci, by o protiústavnosti daní v takovém případě nejspíše nerozhodli, vymysleli by nějakou sračku o potřebnosti daní a o vzoru z jiných států apod.
Komentář 44517
Komentář 44527
- PROBOHA! Ta zásada je přece v Ústavě uvedena na začátku jako obecný princip a pak je v iks článcích opakována. Ano, mohlo by v článku 11 být jen "Stát má právo ukládat daně a poplatky" a domyslelo by se, že podle zákona, protože to stojí výše. Ale Ústava je napsána tak, že principy jsou v ní opakovány, resp. se na ně v konkrétních ustanoveních odkazuje.
2) Jsem si však jistý, že kdyby tam ten odstavec nebyl, tak by stát nemohl zasahovat do vlastnického práva daněmi, protože by to nebyla vyjmenovaná výjimka z vlastnického práva.
- 1. Není to výjimka z vlastnického práva, je to část POPISU vlastnického práva. 2. Ano, kdyby si stát v Ústavě nepovolil daně, tak by je nemohl podle práva vybírat.
Komentář 44528
Já to napíšu ještě jednou jak pro blbý. Loupežník v lese přepadá pocestné.
1) Loupežník má vše podložené dokumenty, jež sepsal, a jež mu dávají právo přepadat v lese pocestné.
2) Pocestní jsou zděšeni, a nechtějí lesem moc chodit. (Loupežník to nazývá "vyhýbání se přepadení", "krácení cesty" apod.)
3) Jedni povídají, že loupežník má právo loupit, protože věci, jež mají pocestní u sebe, jsou ve skutečnosti majetkem loupežníka.
4) Druzí povídají, že loupežník má právo loupit, protože tak činí podle dokumentu, který sepsal.
5) Třetí povídají, že loupežník loupit musí, protože k tomu má důvody.
6) Čtvrtí povídají, že loupežníkovi by se nic dávat nemělo.
7) Pátí povídají, že loupežník je sprostý zloděj, protože byť všechno sepsal a zveřejnil, les není jeho a není snadné se mu vyhnout.
Komentář 44532
Komentář 44534
Komentář 44556
Komentář 44560
Komentář 44565
Komentář 44568
Komentář 44573
Komentář 44576
Komentář 44578
Ale ne majitelem v anarchokapitalistickém smyslu! Když ti stát prodá nějaký pozemek, nepřestává ten pozemek být součástí státu! V anarchokapitalistické terminologii jde o něco jako dědičný pronájem. Já chápu, že tě musí strašně mást, když se jedno slovo používá v různých významech, ale tady to snad není intelektuálně až tak náročné!
Komentář 44580
Komentář 44581
Komentář 44584
Komentář 44587
Mně už fakt přijde, že musíš být asi retardovaný. Stát sice jasně říká, že pozemek vlastníš ty, ale nemyslí tím anarchokapitalistické pojetí vlastnictví! To je to pro tebe fakt tak těžké to pochopit?
Komentář 44590
Komentář 44592
Komentář 44588
Komentář 44571
Komentář 44574
Já mohu také vést nějaký katastr a psát si, jaké pozemky kdo vlastní. Ale tím se nestávám jejich vlastníkem, pouze si vedu nějaké záznamy.
Komentář 44533
- Ale to není výjimka z vlastnického práva, ale jeho popis. Když bydlíte v cizím bytě, co je právo pronajímatele vybírat nájemné? Popis vlastnického práva nebo výjimka z něj?
2) Já to napíšu ještě jednou jak pro blbý. Loupežník v lese přepadá pocestné.
- Místo lesa mějte soukromý stát a místo loupežníka vlastníka soukromého státu. A "loupežník v lese přepadává pocestné" je anarchokapitalismus. Může se vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je všechno, co proti tomu podle anarchokapitalistů můžete dělat.
Komentář 44536
Je to výjimka z vlastnického práva a zároveň popis práva, které uznává stát. Když řeknu, že Vás pozemek začíná tady u plotu a končí u řeky, s výjimkou té skály před řekou, pak popíšu Váš pozemek, no zároveň v tom popisu vyjímám nějakou část. Takže je to obojí.
Když bydlíte v cizím bytě, co je právo pronajímatele vybírat nájemné? Popis vlastnického práva nebo výjimka z něj?
Nájem je smlouva. Pronajímatel ji má právo s Vámi uzavřít, protože má svobodnou vůli a může nakládat s tím bytem, a Vy máte právo ji uzavřít, protože máte svobodnou vůli.
Místo lesa mějte soukromý stát a místo loupežníka vlastníka soukromého státu.
A kdo je vlastníkem toho lesa? Kdo je vlastníkem pozemků, na kterých je ČR? ČR sama říká, že vlastníky jsou ti, kdo jsou uvedení v katastru. Vy jste záměrně vynechal bod, kdy píšu, že lesu se nedá lehce vyhnout, a loupežníkovi ani nepatří.
Já vlastně žádám (spolu)majitele lese, aby vyhnali loupežníka, to je celé.
Komentář 44887
- Udělal jsem chybu, že jsem přistoupil na Vaše názvosloví. "Výjimka" je příliš obecný pojem. Třeba popsaná výjimka z pozemku není ta výjimka, která podle Vás je v Ústavě pro stát; to by muselo existovat pravidlo, podle kterého mi má patřit i ta skála.
Tak nemluvme o výjimce a pravidlu, ale o principu a jeho porušení. Protože to říkáte: že stát odstavcem 5 článku 11 porušuje nějaký princip, který se v Ústavě zavázal uznávat.
A to stát skutečně udělal. V článku 2 Ústavy se stát zavazuje: Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá., a článkem 8 Listiny to porušuje: Zákon stanoví, ve kterých případech může být osoba převzata nebo držena v ústavní zdravotnické péči bez svého souhlasu., protože násilně hospitalizovaní nejsou nuceni pobývat v psychiatrické nemocnici a absolvovat chemo/psycho/arte/elektro-terapie, protože to uložil zákon, ale protože tak rozhodl psychiatr.
OTÁZKA: Analogicky, jaký ústavní princip má porušovat odstavec 5 článku 11 Listiny: Daně a poplatky lze ukládat jen na základě zákona.?
Komentář 44898
Meh? Takze clanek "zakon stanovi todleto a tamdleto" porusuje clanek "musis se ridit prave a jen zakonem"? To teda musite mit kvalitni matros. Nebo Vas snad libovolny vyskyt shluku pismen p+s+y prepina do rezimu blekotajiciho idiota automaticky?
Komentář 44921
- 1. Takže kdyby nacistické Německo mělo v Ústavě Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá. a v Listině Zákon stanoví, ve kterých případech může být osoba umístěna do vyhlazovacího tábora bez svého souhlasu. a zákon by stanovil, že o tom rozhoduje Eichmann, tak by Listina neporušovala Ústavu?
2. Je třeba rozlišovat zákon ve významu "právní norma", která může mít jakýkoliv obsah (nařízení, zmocnění…), a zákon v užším smyslu, který může mít jen určitý obsah.
3. Špatně jste to převyprávěl. "Právní norma stanovuje Q" "musíš se řídit právními normami" neporušuje. Ale "psychiatři smí zavírat lidi do psychiatrických nemocnic" "nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá" porušuje.
4. Jde o to, že Listina říká, že "Zákon stanoví, kdo může být držen v PN", jako by se mělo jednat o zákon v tom užším smyslu, o skutečný zákon, ale ve skutečnosti se jedná o zákon v tom širším smyslu, protože "zákon" stanovuje, že o tom rozhodují psychiatři. Takže nejde o skutečný zákon, ale o jeho hyperonymum: právní normu, výnos, zmocnění, nevím přesně. Správně by tedy v Listině mělo být "Právní norma stanoví". No, a to je zjevně v rozporu s článkem 2 Ústavy, kde se větou nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá zjevně myslí zákon v užším smyslu. Jak to zjevné z logiky věty: jen zákon v užším smyslu někomu něco ukládá; zmocnění nikomu nic neukládá. A je to zjevné z kontextu Ústavy: ústavodárce jistě nechtěl vládu, která by zákony mohla udělovat komukoliv jakoukoliv pravomoc, třeba sama sobě, a jediným výnosem stát legitimně změnit na diktaturu.
5. Představte si stát, který má v Ústavě Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá. a v Listině Vláda si může dělat co chce. V tom je rozpor. (Ačkoliv anarchokapitalisté trpící chronickou neschopností rozlišit zákon od příkazu v tom zřejmě rozpor nevidí; tímto je vyzývám, aby se nad touto situací, takovou ústavou, takovým státem občas zamysleli; rozdíl mezi příkazem a zákonem by jim měl vyvstat.) Česká Ústava se od takové ústavy liší jen v tom, že v Listině se takto zmocňuje jiná organizace, ne vláda, a že to není vysloveno tak přímo: v Listině nestojí "Psychiatři si můžou dělat, co chtějí", ani "Existuje zmocnění", ale "Zákon stanoví". Ovšem "Zákon stanoví" zde znamená "Existuje zmocnění". Najednou se uhýbá a "zákon stanoví" náhle znamená zákon v širším smyslu "právní norma", "jakýkoliv výnos vlády".
Komentář 44966
1. Zcela nesporne.
2. A?
3. Neprevypravel. To jen Vy nevidite, co blabolite.
4. Zde neni presne ani to Vase "nevim presne". Presnejsi by bylo "vim prt" a futruju to zcela absurdnimi "je zjevne".
5. Ano, v tom BY byl rozpor. Take proto to tak formulovano NENI.
Komentář 44986
5.1 Větu z Listiny změňme na Psychiatři můžou násilně léčit, koho chtějí, pak na Psychiatři jsou zmocněni násilně léčit koho chtějí. Rozpor je stále stejný.
Pak větu změňme na odstavec z české ústavy: Zákon stanoví, ve kterých případech může být osoba převzata nebo držena v ústavní zdravotnické péči bez svého souhlasu. A když se podíváme do příslušných norem, zjistíme, že zákon stanoví, že psychiatři můžou násilně léčit, koho chtějí. Pořád stále stejný rozpor, jen skrytý.
5.2 A ano, můžete namítnout, že rozpor není v Ústavě, ale až mezi normami o psychiatrii a Ústavou. Tak tomu ale není. Když ústavodárci psali odstavec (6) článku 8 Listiny, dobře věděli, že to "Zákon stanoví" znamená, že psychiatři budou mít pravomoc zavírat lidi dle uvážení. Museli to vědět, protože všechny zákony o psychiatrii, ve všech zemích, jsou už stovky let takové. Navíc je to zjevně jediný důvod, proč tam ten odstavec vůbec je: ústavodárci si uvědomovali, že článek 2 psychiatrii zakazuje, tak ji v Listině výslovně povolili, aby to vypadalo, že je v souladu s Ústavou.
Komentář 45007
>> Takže se shodneme, že když je (...) Organizace O si může dělat, co chce, je to rozpor.
Nikoliv, Vy osle, pricemz onen lichokopytnik se vaze jednak k Vasi genialni formulaci "delat si, co chce", jednak k Vasi naproste nepolibenosti smyslem podminovaciho zpusobu, a v neposledni rade k fascinujicim 12 preklepum v prostem slove "vlada".
>> Větu z Listiny změňme na...
Kterou? Tu Vasi predchozi hypotetickou zkripleninu? Tu si zmente klidne na "lorem ipsum" (coz bude mit presne stejnou vahu jako to Vase idiotsky omilane "koho chteji") a nasledne vetknete, kam patri.
>> A ano, můžete namítnout, že rozpor není v Ústavě
Dekuji, jiz jsem tak sice uspesne ucinil, ale zrejme Vam to uz zase jaksi vypadlo. Tak si ty sve vejce a slepice reste dal, klidne vc. oblibenych tucnych ilustraci vlastni blbosti. Nebo tem ustavoprznicum zrovna navrhnete, at ty clanky mezi Ustavou a Listinou prohodi, a mate vymalovano.
Podivejte, ja Vam tuhle kompulsivni obsesi nijak nezavidim a samozrejme chapu, ze clovek obcas na medikaci zapomene, stane se. Ale prece jen - zkuste si na to dat trosku pozor, protoze jinak dokazete byt prinejmensim stejne otravny jako ten kokotsky spamovaci frustrat. Dik.
Komentář 44520
Komentář 44521
Norimberské zákony byly legální, protože šlo o zákony. I špatný zákon je pořád zákon a musí být dodržován. Nejhorší je žádný zákon!
Moje théorie je jasná. Hitlerovy a Stalinovy oběti ve skutečnosti zemřely dobrovolně, spáchaly totiž sebevraždu. Hitler a Stalin a jejich režimy za nic rozhodně nemohly. Oni byly skoro anarchokapisty!
Komentář 44525
U všech práv v LZPS je vždy uvedené právo a hromada výjimek. Proč by to zrovna u článku 11, odst 5 mělo být jiné?
Komentář 44529
Ještě jednou opakuju: Souhlasím s Jakubem, že komu majetek původně patří, Ústava vůbec neřeší. Každopádně to neřeší v článku 11 Listiny. A pokud to řeší, tak z odstavce 2 plyne, že všechno původně patří státu, který majetek dává osobám do soukromého vlastnictví.
Komentář 44539
Ty fakt ten mozek moc nepoužíváš. Neřekl jsem, že to nemá žádný vliv. Jen že to nemá vliv na to, zda daně jsou nebo nejsou zásahem do vlastnických práv.
Komentář 44542
Komentář 44545
Komentář 44547
Komentář 44550
Komentář 44552
Komentář 44553
Komentář 44563
Komentář 44554
Komentář 44632
Tvrdíte: "Stát ale ty penize - dle meho videni sveta - ktere si vydelavam, nevlastni." Tak mi prosím vysvětlete toto: Pracuji ve firmě zabývající se poskytováním určitých služeb. Za provedení služby jsme naúčtovali 591,- Kč bez DPH. S DPH by to dělalo +21% - to je + 124,- Kč, celkem tedy 715,- Kč. Zákazník nechtěl doklad, tedy nám zaplatil 591,- Kč. Náš výdělek byl tedy 591,- Kč. Kdyby náš zákazník chtěl doklad, zaplatil by nám 715,- Kč. Byl by tedy náš výdělek v tomto případě 715,- Kč? Ne! Těch 124,- Kč nám nepatří, to je přesně ta část, která od samého začátku patří státu a pokud bychom si ji ponechali, pak bychom my okradli stát. Protože my jsme požadovali 591,- Kč a těch 124,- Kč navíc jsme naúčtovali proto, abychom je odvedli státu. Těch 124,- Kč nejsou naše peníze, pouze je máme dočasně ve svém držení, dokud je neodvedeme státu, ale nepatří nám. Už to chápete, proč daně nemohou být krádeží?
Komentář 44633
Komentář 44635
Komentář 44637
Komentář 44636
Komentář 44640
Komentář 44646
..................
Jistě že ne, DANĚ JSOU TOTIŽ PRVOTŘÍDNÍ ETATISTICKÝ HOVNO !
Historie
Tvůrce DPH, tehdy zvané taxe sur la valeur ajoutée (francouzsky TVA), byl francouzský ekonom Maurice Lauré. Poprvé použil daň v roce 1954, kdy se po druhé světové válce stal ředitelem francouzské daňové správy (Direction générale des impôts). Daň se z počátku vztahovala pouze na velké korporace, časem se ale rozšířila na všechny druhy zboží.
Komentář 44647
mafii taky platíte výpalný dobrovolně,
vždyt přece vůbec nemusíte platit...
Všechny ty povinný poplatky státu jsou absolutně dobrovolný,
akoráte že když nezaplatíte tak dopadnete podobně jako s tou mafií...
Komentář 44490
Komentář 44493
Moralka je ve skutecnosti to nejdulezitejsi na svete. Stoji a pada na ni vsechno - ostatne I ten stat na ni stoji a pada. Kdyby si vsichni lide zacali myslet, ze stat je stejne nemoralni, jako nekoho zabit, tak tu ten stat dlouho nebude (to je jen priklad, samozrejme to plati I naopak, jak je dneska videt).
Takze me jde o to zjistit, jak mas ty nastavene moralni mantinely, co podle tebe je spravne a co neni. Ostatne bych nemel vubec zadny problem s tim, kdybys rekl, ze podle tebe koureni v hospode ma byt povoleno, ci ze ma byt zakazano, protoze to tak citis podle sve moralky. Chapu prece, ze kazdy z nas ma moralku nastavenou jinak - a celou dobu pak tady mluvim s ruzmnymi lidmi o tom, ze to moje nastaveni moralky povazuji za spravne a aby se zamysleli, jestli tomu tak nahodou neni a jestli by nechteli prehodnotit svuj postoj. A pokud bude nekdo, kdo me vysvetli, proc jeho pojeti moralky je lepsi, nez to moje, budu o tom urcite premyslet a kdo vi, trebas mohu dojit ke zmene - ostatne se mi to v zivote jiz mnohokrat stalo.
Komentář 44477
Proč by mi neměl patřit celý výdělek? Že to tvrdí nějaký zákon který si schválil někdo, koho jsem nevolil a ani neznám ? A i kdyby nepatřil, tak se zbytkem si rozhodně nemůžu nakládat jak chci. To i Jakub G je hotový argumentační génius a ne to vaše :"To jsou daně. Tak je to dané, tak je to uzákoněné a tak to prostě je"
Ale myslím, že to tu nějakou dobu sledujete a ve slabé chvilce (vynechání léku?) vám ujela klávesnice, ne?
Komentář 44478
Clvek nesmi byt zaslepeny a odmitat videt veci jen proto, ze s nima nesouhlasi.
Stejne tak ma absolutni pravdu Jakub G a vetsina lidi se tu s nim zcela zbytecne hada. CEsta nevede tim smerem, ze se rekne "to, ze chceme, aby se dodrzovalo jen toto 1 pravidlo (NAP) znamena, ze nikomu nic nevnucujeme". Vnucujeme, ten NAP. Jediny system, kde nikdo nikomu nic nevnucuje je anarchie. Cista, bez cehokoliv dalsiho, bez vlastnickych prav, bez niceho.
Cokoliv jineho nekomu neco vnucuje.
A stejne je to s tim, co pise kolega diskuter (imho mozna docela troll, ale mozna ani ne). To co pise, dava naprosto logiku - z pohledu etatisty. Skutecne, proc by to nemohlo byt tak, ze uz dopredu je automaticky dane, ze urcite procento toho, co si vydelas, neni tvuj majetek? Neexistuje duvod, proc by to tak nemohlo byt. A uprimne receno, TOHLE zduvodneni dani dava imho zatim absolutne nejlepsi smysl prave i z hlediska "legality dani". Proste svet funguje tak (podle techto lidi), ze co si vydelas, neni cele tvoje, ale automaticky kus toho je statu. Proc ne...
Ja s tim sice absolutne nesouhlasim, ale to neznamena, ze by to nedavalo logiku.
Komentář 44480
Komentář 44424
Máte pravdu, pokud se to vztahuje na ostatní okolo takových lidí. Jakmile by mělo dojít k jejich omezení ve prospěch "komunity" to byste, to byste koukal, jak by se snažili vykroutit.
Mažete ostatním hovna kolem úst a snažíte se jim namluvit, že je to med :-D
Komentář 44446
Komentář 44448
.................................................
Máte tam chybu :
Náš svět byl stvořen naším vůdcem!
Komentář 44449
Komentář 44456
Komentář 44412
Koncept vlastníctva plodov práce je od konceptu vlastnenia svojho tela úplne nezávislý.
Když mi někdo dobrovolně a za svého zaplatí například za mé rady, za produkt mé duševní (či fyzické) činností, tak ty peníze pak nejsou moje?
No predstav si, že napríklad keď si zamestnancom, tak nie sú (lebo peniaze napr. od zákazníka inkasuješ, ale nie si platený od rady, ale od hodiny).
Komentář 44415
Komentář 44421
Jenže když se podíváme na obvyklé chování většiny lidí, tak se snaží těmto útokům (např. daním) vyhnout a pozorovat to lze i u zcela nejvyšších zastánů všech států! Prostě pokrytectví jak vyšije. Jen malé procento jedinců (bohužel např. i Neff) se patrně rádo podvoluje těmto útokům a obaluje si to báchorkami o nezbytnosti služeb státu a tlačí to i ostatním.
Takže mi z toho vychází, že většinový názor je nekrást a nenechat se okrádat.
Komentář 44422
Komentář 44423
Komentář 44432
Komentář 44433
Komentář 44435
Komentář 44426
........................................................
Netahejte do toho právo śilnější,
vyznává prostě právo volby, individuální volby
a ne kolektivistickýho blbnutí s nějakým konkretizovaným právem,
a to jestli použijete právo silnějšího nebo ne, tedy použijete násilí,
to je vaše volba...
Vy si furt představujete, že každej silnější než vy nemá nic jinýho na práci, nežli zrovínka vám nakopat prdel...
Komentář 44427
Jakou zcestnou úvahou jsi ze zjištění, že neuznávám objektivitu práv, došel k závěru, že uznávám zrovna toto právo?
Komentář 44428
Komentář 44436
Komentář 44434
Na to nemusí být člověk Ajznštain(nebo Ajnštajn? ;-) ) , aby to pochopil. Ale jestli to vidíš jinak, tak mi osvětli, jak? Zatím mi z tvých vyjádření vychází jen právo silnějšího. Ale jestli jsou nějaká objektivní práva, tak sem s nimi a důvod jejich objektivity.
Nebo to zase rozmažeš do beztvarého slizu?
Komentář 44437
Komentář 44438
Já ti explicitně napíšu, že taková nejsou, a ty se mne na ně obratem zaptáš. Přijde ti to normální?!
Komentář 44453
Komentář 44457
Člověk může uznávat různá subjektivní práva. Jediné, co tvrdím, je, že žádné z nich není objektivně lepší než jiné. Takže ano, tvrdím, že nikdo nemá objektivní právo útočit proti NAPu. Stejně jako vy nemáte objektivní právo NAP prosazovat.
Komentář 44459
Komentář 44460
Komentář 44463
Komentář 44470
Komentář 44464
Komentář 44471
Komentář 44440
Spíše člověk nesmí být Einstein, aby to tak pochopil ;-)
Komentář 44441
Komentář 44442
Komentář 44443
Komentář 44445
Komentář 44447
i ti co s ním souhlasej musej bejt zničeni,
to dá přeci rozum...
Komentář 44451
vždyt vy argumentuje pro právo slabšího,
a to jen kvůli tomu že někde někdo si zabral nějakej kousek náký půdy...
Vy anarchokapitalisti,
vy jste tací latentní etatisti a socani,
sice chcete zrušit stát ale vokamžitě se začnete chovat stejně jak ten stát,
kdybych byl moralista, poslal bych vás do prdele...
Komentář 44408
Jinak byste nemleli vo nákým přirozeným právu na vlastnictví jehož vochrana vám pak dává právo použít obranného násilí...
Máte právo vymyslet si jakýkoliv právo (pokud to jaksi potřebujete)
ale nemáte právo jej vnucovat druhým aby se dle něj chovali,
takže si vlastněte jak chcete dle svýho práva,
klidně si používejte násilí na jeho obranu,
ale nevnucujte jej druhým,
ti si totiž použijí zase svý osobní soukromý a jim přirozený právo....
Komentář 44409
a to je mnohem horší než někomu něco vnucovat,
právo je plánování budoucnosti jenž říká čím se máme řídit,
což je v naprostém rozporu s laissez faire (wu wei)
které je o spontánním jednání v přítomnosti v právě ted probíhající situaci, kdy jednáme různým způsobem a ne dle nákého plánu...
Komentář 44461
Komentář 44465
Komentář 44474
.........................................................................
No vidíte jaký jste vy etatisti kundy,
takže kdyby anarchisti byli takový kundy jako etatisti,
tak by zakázali jakejkoliv "stát" na vašem a za vaše,
páč anarchie nechce stát...
Pokud je zde někdo zaslepenej svým hovnem, tak to sou etatisti,
s jejich nutkavou potřebou srát se do druhých...
Komentář 44404
Škola - místo, kde se lze něco naučit
Vězení - místo, kde musíte být a které nesmíte opustit
Demokracie - způsob vlády, kdy rozhoduje lid
Totalita - způsob vlády, který zasahuje do každého aspektu lidského snažení
Škola je vězením, pokud do ní musíte chodit. Demokracie je totalitou, pokud lid (byť skrze různé prostředníky) rozhoduje o každém prdu. Čili ty dvě věci lze za určitých okolností, které jsou v současnosti splněny, ztotožnit. Ovšem pořád mi uniká, jak spolu souvisí ty dvě dvojice, resp. v čem vězí jádro Vaší analogie. Nejspíš jde o oslí můstek.
A ostatní ať si žijí ve svém státě a nenutí jej nám.
Komentář 44429
Komentář 44430
Komentář 44431
Násilí je dobré. Šlechtí a provětrává společnost. Činí ji odolnější a ryzejší.
Mussolini byl největší přítel svobody! Byl to vlastně největší libertarián všech dob!
Komentář 44444
Komentář 44454
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.