Hrdinové z Paralelní Polis – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-12-02 00:00:02

Hrdinové z Paralelní Polis

Motto Ludwiga von Misese znělo: „Tu ne cede malis sed contra audentior ito.“
To v překladu znamená: „Neustupuj před zlem, ale ještě odvážněji proti němu bojuj.“
Jsem z hloubi duše přesvědčen, že největšími zdroji zla současného světa jsou státy; bojovat s nimi lze jen těžko, neboť se jedná o mocné monopoly na násilí s úžasným PR a úpornou propagandou. Přesto se však najdou lidé, již s nimi z nejrůznějších důvodů své bitvy svádějí mnoha způsoby: šedá ekonomika, občanská neposlušnost, šíření osvěty a bourání mýtů, ale i snaha změnit stát zevnitř… ať si o jednotlivých metodách boje myslím cokoliv, jsem vděčný každému, kdo proti státu něco činí. Málokdo se mu však postaví přímo…

…a proto nazývám libertariány z Paralelní Polis hrdiny; dotyční se vzepřeli buzeraci ze strany státu skrze EET, nechutný a nemorální systém, jenž má zefektivnit státní drancování občanů a jenž je obhajován absurdní rétorikou, podle které ten, kdo se nenechá státem oloupit, je sám zloděj, a řekli Babišovi své NE: „Paralelní Polis neakceptuje a nikdy nepřistoupí na pravidla EET.“ Své tržby prostě elektronicky evidovat nebudou; za nic se neschovávají, nic netají, vyhlásili to veřejně a jednoduše se odmítají před silnějším tyranem sklonit. Jak na to zareaguje stát? Trochu se obávám, že způsobem sobě vlastním; otázka však je, jak dlouho to potrvá… leč než se tak stane, máte možnost si v Holešovicích zajít na kávu a zákusek či něco k snědku za bitcoiny (nemáte-li, můžete je zakoupit na místě), aniž bude váš nákup evidován ministerstvem financí. >
Přečtení: 47387

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-12-03 09:40:04 Titulek: Re:
pekny je,jak spojili/zamenili prazskou kavarnu s Prazskou kavarnou...To by se melo pouzivat casteji v boji se statnim urednikem a jeho volicem-pekne je postvat proti sobe a navzajem "vyrusit".Nicit je jejich vlastnimi zbranemi-elegantne a s humorem(humor Hoven ale neni nic moc.Proc se napr pridali k protizemanovske luze?to tuhle akci trosku oslabi v ocich moznych pomocniku)
Ale teda ze fakani komunistu a stbaku rozkradou tuhle zem uz podruhe,ze budou drzet nasi pokladnu a dobirat evropske dotace,ze nas budou spehovat a sami budou v pohode-to me ani ve snu nenapadlo.A ze kapitalisticke zdravotnictvi bude udrzovat pri zivote tolik diskuteru na Novinkach je uz vylozene Havlovo absurdni divadlo-hrou Nejsme jako oni to zacalo.
Asi to fakt chce nebranit drzkopadu,jak zduraznuje Tomas Fiala.A kde je vubec?
Web: neuveden Mail: neuveden
Záleží na tom, zda se EET vztahuje na transakce s Bitcoiny. Tam se to začíná dost motat. Aspoň tak to chápu z jedné diskuse, kde na to upozornil čoklhejtr Řapek:

http://praha.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A161201_110855_praha-zpravy_nub&vlakno=81994178

Prakticky může dokonce dojít k tomu, že aby mohli udělit pokutu, museli by BTC uznat jako měnu.

(Jinak ta diskuse je jedna z těch, kde člověk ztrácí víru v lidstvo. Naštěstí je to jen diskuse internetových anonymů, kde může být plno lidí placených StBákem.)
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-02 09:19:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak pardon, čoklhejtr Řapek řádil v jiných vláknech. Autorství odkazovaného vlákna patří večerníkovi.
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 09:22:21 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bohužel vztahuje, ono je to ještě trochu složitější, ale už se jim tam ohlásila kontrola (už včera).
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-02 10:35:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Předpokládám, že jako správnými anarchokapitalisty nebude kontrola na soukromý pozemek vpuštěna, a v případě, že se bude dobývat násilím, bude odkázána do patřičných mezí. :)
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 10:40:56 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Strategie jest připravována xD
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-02 10:49:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, jsem zvědav, jistě to bude zajímavé :) Je jasné, komu fandím; byť z provázání se skupinou Ztohoven úplně nadšený nejsem (lezení po cizích střechách a kradení věcí z nich je za hranou). Já vím, že v tom článku na iDnes to bylo zmíněno schválně, aby lidi měli už předem jasný odsuzující názor... ale i tak. No nic, držím vám palce :)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-12-02 10:59:26 Titulek: Re: [↑]
na to jsou ty kurvy mistri-rozdelit lidi,ktery by meli jit spolu.

Pokud neni obecna,jednoznacna,jednoducha jednotici myslenka,tak to vzdycky zbori.Lzi,polopravdou,pomluvou...
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 11:05:39 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Stát není legitimním vlastníkem ničeho xD
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-02 11:34:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V tom se neshodneme. Pokud někdo něco daruje státu, pak je to jeho legitimní majetek, čili stát něco legitimně vlastnit může. Zda je to případ standardy atd., nevím, a je mi to jedno. Pokud nevím, čí to je, a nevím, zda si to můžu vzít, tak si to neberu.
Autor: Roman Čas: 2016-12-02 11:53:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Tak to už je stát majitelem přinejmenším několika Kč, běží teď nějaká akce "daruj státu korunu" :-) Teda pokud dárci byli legitimními vlastníky těch svých korun...
Autor: Kot (neregistrovaný) Čas: 2016-12-02 09:56:27
Na konci textu je asi nejaky zapomenuty konec tagu. Mimochodem asi prvni preklep, co vidim ve stokach :)
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 10:15:01 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Děkuji za upozornění, jsem rád, že mi to tak hlídáte, skutečně se snažím psát bez chyb; každopádně ten znak není zapomenutý konec tagu, nýbrž má svůj velmi hluboký význam, je tam naprosto zásadní a důležitý.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-02 10:37:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Něco jako QED na koncích úspěšných matematických důkazů? Druhá možnost je, že si tam připravuješ odkaz na nějaké pokračování v kauze :)
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 10:40:29 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ani jedno xD
Autor: Lojza Čas: 2016-12-02 11:07:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No jo no, to jsou ty tajny iluminatsky znameni, no ...
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 11:09:18 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No vida; skoro trojúhelník by byl, teď už jen očíčko a spiknutí je tu xD
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-02 11:44:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V Unicode bohužel nic takového není. Trojúhelník, ano. Oko, ano. Jiné zednářské symboly? No, pár jich je, Davidova hvězda, kříž... A potom symbol boha Ra 𓁻, tedy oko s nějakými klikyháky. Škoda, že UrzaGaramond nepodporuje tento symbol; byl by jedním z prvních na světě :) Možným nápadem by také mohlo být využití uživatelské oblasti Unicode a symbol pro spiknutí si nadefinovat tam.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-02 11:45:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Koukám, že normálně jako znak vložit nejde - data Stok nejsou Unicode?
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 12:21:27 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zatím ne; v následujícím roce ale plánuji předělání v podstatě celého webu.
Autor: Branibor (neregistrovaný) Čas: 2016-12-02 15:33:42 Titulek: Re: [↑]
Ale ono to fakt něco znamenat bude. Šíp z PP použil stejnej znak na konci svýho prohlášení. Nemá to bejt logo PP?
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 15:49:34 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Dobrý postřeh; skutečně to není náhoda xD
Ano, doopravdy to něco znamená (což jsem psal již výše), ale není to logo Polis; jsem však přesvědčen, že v zásadě nikdo (krom těch, pro které to je určeno) nemá šanci uhodnout, o co se jedná, neboť je to záležitost osobní, nikoliv hádanka pro čtenáře (původně jsem se domníval, že to projde bez povšimnutí a všichni krom zainteresovaných to budou považovat za překlep xD).
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-02 15:58:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jen aby to nebylo něco triviálního typu: "Vsaďte se, že na konec příspěvku dám většítko!" To by mě dost zklamalo. Jsem v tomto směru náročný - pokud to nebude nějaká závadová symbolika, tak je to prostě slabota.

Pokud si takto značíte prolibertariánskou kampaň, kterou jste někdy začátkem roku (musel bych hledat) slibovali, že bude ke konci letošního roku, pak ok :) Ale je mi jasný, že z toho milionu možností se šanci trefit nemám, a i kdybych se trefil, tak přijde pokrfejs.
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 16:03:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Není to kravina typu sázka; má to hlubokou symboliku, význam, důvod a nápad.... jen je to celé charakteru osobního, nikoliv libertariánského (tedy ta symbolika vyplývá z čehosi libertariánského, ale to jen proto, že jsem v osobním životě obklopen prakticky samými libertariány).

Jakou protilibertariánskou kampaň jsme slibovali?
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-02 16:11:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Prolibertariánskou. Musel bych hledat :) Další pokus: V jako Vendetta?
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 16:28:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Aha, už vím, o čem mluvíte; ta už probíhá, kupříkladu do toho patří ta akce daruj státu korunu.
Není to Vendetta xD
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-02 17:11:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já vůl jsem neměl tu akci hledat. Cituju diskusi v Novinkách:

Stanislav Benka, Most
Čt, 1. prosince 2016, 10:24:14 | Souhlasím | Nesouhlasím | +3 / -3

nedavejte korunu statu slohne je nejakej parchant z ods nebo socan to je jasny zodeji se houfujou


A podobní lidé zároveň nazývají ty, kteří nechtějí platit daně, zloději. Nedivím se už ničemu.
Autor: Pavel (neregistrovaný) Čas: 2016-12-02 13:12:23
Škoda, že je Praha od Brna tak daleko, stavil bych se na kávu. Ta diskuze na idnes by byla zábavná, kdyby nebyla k zblití. Nedalo mi to, a na pár příspěvků jsem tam reagoval. Je celkem vtipné když na dotaz "Komu ti anarchisti škodí?" dostanu několik nesouhlasných minusů a jednu odpověď že jsou to teroristi z Řízkárny a Kliniky a revolučních buněk či co :-(.
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 13:43:55 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
O jaké přesně diskusi mluvíte?
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 14:00:22 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, já jen nevěděl, ke kterému článku; díky, půjdu si taky trochu ublinkout xD
Autor: Weasley111 Čas: 2016-12-02 14:45:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Moje oblíbené příspěvky:

"Zajímalo by mě, kdyby někdo vzal někoho ze skupiny ztohoven tyčí přes palici a řekl, že nerespektuje zákon který mu to zakazuje jestli by se s takovým vysvětlením pánové spokojili."

"Co si o sobě ti frackové myslí? Nejsem sice nadšen z formy EET, ale zákon je zákon, a prostě je každý občan státu povinen ho dodržovat, ať se mu líbí nebo nelíbí!"

A s tímhle materiálem chcete vybudovat anarchii, good luck :-)
Autor: Urza Čas: 2016-12-02 14:54:26 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je třeba trpělivě vysvětlovat xD
Autor: Pavel (neregistrovaný) Čas: 2016-12-02 14:59:51 Titulek: Re: [↑]
Klidně bez toho materiálu. Ať se odstěhují do Sevrní Koreje když se jim anarchie nelibí :D.
Zkoušel jsem se ptát jestli to stejně platilo třeba i u Norimberských zákonů, že se jako prostě musí poslouchat. Ale nikdo mi zatím myslím neodpověděl :(
Autor: Weasley111 Čas: 2016-12-02 15:08:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jj, problém těchhle primitivních argumentů je, že je sice můžeš úplně v pohodě vyvrátit, anarchistická teorie se s nima vypořádala už dávno, ale ti lidi to stejně nevezmou.

Je snazší přesvědčit člověka, který anarchii kritizuje sofistikovaně, protože to je znakem toho, že o ní přemýšlí. Tihle lidé nepřemýšlí, oni ji čistě emocionálně "prostě nechtějí" a aby se neřeklo, tak si vymyslí nějaký jednoduchý argument proti.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-02 15:18:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, na to je nejčastější reakce (a je i v různých variacích v té diskusi), že jste se zbláznil a porovnáváte nesrovnatelné. Jenže... když se nad tím zamyslím, každé svinstvo bylo jednou poprvé (nebo byly předchozí jevy dávno zapomenuty) - a kdybychom nemohli srovnávat, nebo morálně hodnotit zdánlivě odlišné věci (co do míry, názvu, ideologie apod.), tak nemáme obranu proti svinstvům zcela novým, které jsou tu poprvé. A když se dlouho poté bude zlý člověk vymlouvat, že jen plnil rozkazy a dodržoval zákony... jaké zlo spáchá příště? Jen proto, že něco byl zákon nebo rozkaz? A to všechno jen proto, že odmítl použít vnitřní morální kompas, nebo proto, že odmítl provést srovnání, s hloupou výmluvou, že takové srovnání přece dělat nejde.

Z jedné přednášky, kterou jsem si nedávno pustil: "Failure is not an option" Neexistuje, že něco nejde.
Autor: Lojza Čas: 2016-12-02 19:10:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Na to prece existuje univerzalni odpověď: "To je neco jineho, to nemuzes takhle srovnavat".
Proste nemuzes, no...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
řekli Babišovi své NE
.......................

To mně tedy jako moc dobrej nápad nepřijde,
to NE mohli říci jakémukoliv zákonu, třeba dani z nemovitosti nebo povinnosti vymetat každoročně komín apd.
nebo nejlépe prostě všem zákonům a vládě...

Takto to totiž vypadá, že Babiš má pravdu a živnostníci kradou,
a on jim tím EET zatnul tipec,
to je přece to, co vyneslo Babiše a jeho spolek do vlády,
takto jen Babišovi přidávaj volební hlasy...

Autor: Szaszián Čas: 2016-12-02 20:33:01 Titulek: K diskuzi s Lojzou
Web: neuveden Mail: neuveden
K bodu "irelevantnost vnitřního nesouhlasu"; to, že neodporovat společenské smlouvě znamená ji podporovat (protože tak to zvenku vypadá): To, co předvádějí hrdinové z Paralelní Polis, je odpor proti společenské smlouvě.
Můj oblíbený komentář je tento: Takže daně jsou podle pána z videa "výpalný"... Noo, zajímalo by mě, jestli svoje studium, osvětlení u baráku a další a další věci placené z daní, platil sám..."

Je to reakce na video v tomto článku: https://www.novinky.cz/domaci/422404-prazska-kavarna-ignoruje-eet-i-pres-hrozbu-sankce.html

Btw - ten pán z videa jsem já a teď nevím, jak se s tím mám vyrovnat, že jsem si nekoupil lampu u baráku. :)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-12-03 09:40:04 Titulek: Re: [↑]
pekny je,jak spojili/zamenili prazskou kavarnu s Prazskou kavarnou...To by se melo pouzivat casteji v boji se statnim urednikem a jeho volicem-pekne je postvat proti sobe a navzajem "vyrusit".Nicit je jejich vlastnimi zbranemi-elegantne a s humorem(humor Hoven ale neni nic moc.Proc se napr pridali k protizemanovske luze?to tuhle akci trosku oslabi v ocich moznych pomocniku)
Ale teda ze fakani komunistu a stbaku rozkradou tuhle zem uz podruhe,ze budou drzet nasi pokladnu a dobirat evropske dotace,ze nas budou spehovat a sami budou v pohode-to me ani ve snu nenapadlo.A ze kapitalisticke zdravotnictvi bude udrzovat pri zivote tolik diskuteru na Novinkach je uz vylozene Havlovo absurdni divadlo-hrou Nejsme jako oni to zacalo.
Asi to fakt chce nebranit drzkopadu,jak zduraznuje Tomas Fiala.A kde je vubec?
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-12-03 14:26:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
.Nicit je jejich vlastnimi zbranemi-elegantne a s humorem(humor
...............................................................

Souhlas,

inteligence je mnohem více nežli hrdinství,
vždyt by stačilo přjmenovat Paralelní polis na PARARLELNÍ BORDEL,

přece každej inteligentní člověk ví, že kromě zlodějů neplatí daně i prostitutky,
takže stačí zavést při prodávání čaje obsluhu nahoře bez,
a pak lze i pití čaje považovat za sexuální službu,

a sexuální služby jak každej ví nepodléhají žádné dani
a mohou být placeny i v korunách

A na prostitutci na rozdíl od odkrádání státu si netroufnul ani Babiš,
nebot mu to křestané nedovolí, aby byla prostituce zdaněna...
logo Urza.cz
kapky