KANÁL SVOBODNÉHO PŘÍSTAVU: Přednáška na gymnáziu v Holicích – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-07-01 12:00:00

KANÁL SVOBODNÉHO PŘÍSTAVU: Přednáška na gymnáziu v Holicích

Přečtení: 23660

Reagujete na tento komentář:
Autor: pz100000 Čas: 2017-07-03 09:44:05
Ech, rikam si prazdniny, klidek, pohoda, tak zase po case zkusim neco poslechnout, co se muze stat... a Vy tam hned ze startu vypalite zase tu absurditu se svobodou slova. A co treba takova teplota ci rychlost, taky jeste (ci uz) nemame?

No doposlouchal jsem, ale dost na krev, zvlast ten konec. Ze diskusne ufaulujete nejakyho debilniho ucitylka, no nest, ale proc to delate tem detem? Jasne, je to tezky, ale specialne treba ta scenka s danemi, dobrovolnosti a zvlaste moralkou muze (krom - kulantne receno - mirne trapnosti) tou demagogii libovolne antietatisticke osvete jedine uskodit.

Myslim, ze k tomu naopak zcela korektnimu a nezpochybnitelnemu zaveru (tj. onomu cca "alespon o tom vzdy premyslejte") by bylo lze (a zvlast ve Vasem pripade jsem o tom hluboce presvedcen) dojit i mene pokrivenou cestou.

No nic, bojujte, alespon umysl a hlavni smer jsou snad dobre, i kdyz misty jdete mirne sejdrem.
Web: neuveden Mail: neuveden
Viděl jsem už včera. Je jasné, že to muselo být nahuštěné a zkrácené, ale přesto si neodpustím rýpnutí - ten cca 20 minut dlouhý zásek na jednom argumentu (ohledně morálnosti toho, když někdo někoho okrade a za část lupu mu něco koupí) ukrajoval cenný čas ze zbytku přednášky. Chtělo by to propříště zdůraznit, že jsi matfyzák a že z matematiky jsi zvyklý na přesné logické argumenty, a že když se má dokázat A, musí se najít argumenty pro A. A dlouho toho indoktrinovaného učitele netrápit, dát mu jednu dvě příležitosti pochopit, co se po něm chce, a pak ho utřít. Z 20minutového záseku máš 5 minut max.

Jinak to ale bylo v pohodě. Zajímalo by mne, jaká pak byla reakce těch posluchačů, jestli byla i nějaká diskuse potom. Co jsem koukal, na tom dni osobností bylo asi 5 přednášek a ta tvoje byla někde uprostřed, tak tam asi moc prostor nebyl... nebo se pletu?
Autor: Urza Čas: 2017-07-01 12:01:17 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mně připadal tento argument naprosto zásadní, protože je to první, nejdůležitější a nejčastější argument, který padne vždy.
Má přednáška sice začínala uprostřed, ale byla až do konce, většina přednášek měla jen hodinu; a reakce byly super, i diskuse potom.
Autor: Didi (neregistrovaný) Čas: 2017-07-02 11:13:38 Titulek: Re: [↑]
Jelikož se argument, že pro stát platí jiná pravidla než pro vše ostatní (protože to většina chce / protože demokracie / protože nám to říkali ve škole / protože by se všichni pozabíjeli / protože asfalt / ...), asi by nebylo od věci hned na začátku začít trochu filozoficky na téma pravidla a konzistence.
Tedy nadhodit, že aby pravidlo mohlo být pravidlem, musí platit vždy, všude a pro všechny. To si myslím asi lidé souhlasně odkývají. No a až později začnou výše zmíněné kontroverze, je možno se na to zpětně odvolat, "...se podívejte, tady něco tvrdíte, že je pravidlo, a současně obhajujete případ, který to vyvrací." Jde o to dostat lidem do hlavy tu myšlenku, že konzistence je správně, dřív, než narazí ve svém zaběhlém stereotypu myšlení na něco, co jim bude bránit konzistenci přijmout, protože tím by si museli přiznat, že se v něčem mýlí (a to bolí).
Možná Vám požadavek na konzistenci pravidel připadá tak samozřejmý, že necítíte potřebu to zmiňovat, ale mnoho lidí na to nikdy nepomyslelo.
Autor: Urza Čas: 2017-07-02 11:34:31 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je docela zajímavá připomínka.
Autor: pz100000 Čas: 2017-07-03 10:08:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, to je zajimava pripominka; jen bohuzel zapada presne k tomu, co jsem pred chvili psal. Cili jakymsi absurdnim obecnym tvrzenim zblbnout posluchace a pote mu v tom vymachat hubu. Piseme zleva a prednost davame zprava a hr na porusovace pravidel.

Porad nejak nemam pocit, ze tohle by mela byt optimalni diskusni strategie. Snad u nejakejch nacku exhibujicich pred bucicim davem...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-03 20:03:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ano, to je zajimava pripominka;
..............................
To by byla možná zajímavá připomínka v případě nákýho robota a jeho programů,
ale člověk může docela dobře uznávat platnost zákonů a zároven uznávat, že když to jde tak ty zákony vojebe,
nebot jedno i druhé je mu ku prospěchu,
jak se říkávalo,
kdo neokrádá stát vokrádá vlastní rodinu...

Lidé prostě mohou volit jakkoliv, mohou i sami sobě škodit a volat na hranici Přece se točí,
pokud v tom viděj zisk, i když je to bude stát život...

Stát je přece vobchod a vy by jste snad chtěli po obchodníkovi aby koupil za 10 a prodával za 5 ???
Tak proč chcete po někom, aby najednou jednal proti svému prospěchu ???
Autor: pz100000 Čas: 2017-07-04 08:12:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
S cimz ovsem lkate na nespravnem rovu.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-02 12:06:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tedy nadhodit, že aby pravidlo mohlo být pravidlem, musí platit vždy, všude a pro všechny.
.........................................................................................

Jenže to pak popisujete boha,
když říkáte vždy, všude a pro všechny,
všechno ostatní je pak relativní, stejně jako váš život či existence vesmíru...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-02 18:03:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
že konzistence je správně, dřív, než narazí ve svém zaběhlém stereotypu myšlení na něco, co jim bude bránit konzistenci přijmout, protože tím by si museli přiznat, že se v něčem mýlí (a to bolí).
................................................................................................................
Tady je hezká a příkladná ukázka konzistentní přednášky,
dokud nenarazíte na něco, co brání konzistenci přijmout...

https://www.youtube.com/watch?v=N79AgHpjxDw
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-03 20:20:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
pro stát platí jiná pravidla než pro vše ostatní
...............................................
No a proč by zrovna toto nemohlo bejt pravidlem, když se lidi rozhodnou že je to pravidlo
a že stát je více než nějakej blbej jednotlivec ???
Dokonce by to mohlo platit vždy všude a pro všechny, že prostě pro stát platí jiná pravidla...

Je snad nějakej problém v tom, že v anglii se jezdí vlevo a u nás zase vpravo,
takže kvůli tomu jsou snad ta pravidla neplatná...

Jsou snad pravidla nákým božským poselstvím padajícím z nebe jako mana,
nebo je to spíše něco, co si lidé vycucaj z prstu a mohou to kdykoliv změnit ???

Autor: waldo (neregistrovaný) Čas: 2017-07-01 14:44:30
Obdivuji trpělivost s panem učitelem :-). Já bych o asi brzo přetáhnul ukazovátkem :-). Skvělá přednáška.
Autor: Urza Čas: 2017-07-01 17:35:10 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky; je zajímavé, že na tu trpělivost v tomto případě poukazuje více lidí, ale mně ani nepřišlo, že by to stálo nějak moc trpělivosti xD
Autor: pavel77 Čas: 2017-07-01 19:11:04 Titulek: školský zákon
Web: neuveden Mail: neuveden
Měl bych jednu poznámku, asi to víte, ale i tak. Většinou se odkazujete různě na Bílou knihu, vzdělávací plán a tak. Ale ono je to dokonce napsáno celkem jasně přímo ve školském zákoně. Což mi přijde pro člověka jako větší autorita než nějaký dokument na ministerstvu.
§ 2
(2) Obecnými cíli vzdělávání jsou zejména
....
c) pochopení a uplatňování zásad demokracie a právního státu, základních lidských práv a svobod spolu s odpovědností a smyslem pro sociální soudržnost,
d) pochopení a uplatňování principu rovnosti žen a mužů ve společnosti,
e) utváření vědomí národní a státní příslušnosti a respektu k etnické, národnostní, kulturní, jazykové a náboženské identitě každého,
f) poznání světových a evropských kulturních hodnot a tradic, pochopení a osvojení zásad a pravidel vycházejících z evropské integrace jako základu pro soužití v národním a mezinárodním měřítku,
g) získání a uplatňování znalostí o životním prostředí a jeho ochraně vycházející ze zásad trvale udržitelného rozvoje a o bezpečnosti a ochraně zdraví.
Autor: Urza Čas: 2017-07-01 20:00:59 Titulek: Re: školský zákon [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky, to je fakt, možná zákon by mohl být závaznější pro lidi; pro mě není, tak to nereflektuji xD
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Bohužel se to nedalo poslouchat,
páč mně to hraje hrozně potichu,
navzdory tomu že jsem vohulil hlasitost na maximum
a půjčil jsem si vod dědy naslouchátko,
takže vás nemohu ani pochválit a ani zkritizovat...
Autor: Urza Čas: 2017-07-02 06:12:32 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je v pohodě; také Vás nemohu pochválit ani zkritizovat za většinu Vašich postů, protože se mi blbě čtou xD
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-02 06:54:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je jasná věc že se vám blbě čtou,
proto je taky tak píšu, aby je ne každý mohl číst,

tedy aby je nemohli číst především ti, kdo rádi moralizují dle většinového náhledu společnosti,
co si našprtali na ZDŠ,
a neměli pak zbytí nežli je ignorovat...

Tedy ne že bych to jaksi dělal záměrně a cílěně,
ale vcelku mně to vyhovuje že ne každej to čte,
nebot všeliká věc má všeliký čas...


Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-02 07:40:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Mými velkými antivzory jsou Ježíš a Budha,
ten první naháněl lidi neštastný a ten druhý se snažil lidem podsunout že život je utrpení,
a já nejsem žádnej vobchodník s nákým zbožím,
takže já naháním lidi štastný a spokojený, kteří ani nepotřebují číst to co píšu,
tudíž nepotřebují si nic koupit...

Tedy má cílová skupina je velmi úzká,
vono taky najít mezi anarchisty či duchovnáky někoho, kdo je spokojenej se sebou a se světem,
je těžšší nežli hledat jehlu v kupce slámy či nechat projít velblouda uchem jehly...


Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-02 10:06:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No v pohodě to není,
já sice většinu vašich přednášek neposlouchám páč mě to moc nebere,
ale tohle bych si docela poslechl, kam až jste dokráčel od toho začátku,
jenže sotva slyším vás, natož ty druhý,
takže nenápadně jsem chtěl naznačit, jestli pro nás
hluchý, slepý a blbý
by to nešlo náhrát ještě jednou nejlépe v hlasitosti rockového koncertu,
kdyby mně to rvalo uši, tak bych si je případně přivázal provázkem k hlavě,
ale takhle potichu mně to naopak uši tahá, takže bych měl za chvíli uši vytahaný jak vosel...

Tedy
stačila by mě nějaká takováto hlasitost jako např. u tohoto videa,
páč očekávám, že by to mohla bejt i podobná sranda
https://www.youtube.com/watch?v=-HMpUwlyGTY
Autor: waldo (neregistrovaný) Čas: 2017-07-02 09:50:06 Titulek: Re: [↑]
Taky mi to hrálo potichu, kytarové kombo to vyřešilo :-)
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-02 10:10:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je inspirativní,
kombo sice nemám, ale mohl bych použít třeba hrneček,
ten se přece používá k zesílení zvuku, takže je slyšet i skz zed co si povídaj sousedi...

Jen co dopiju kafe, tak to zkusím...
Autor: waldo (neregistrovaný) Čas: 2017-07-02 11:05:21 Titulek: Re: [↑]
Hrneček? Trochu to pomahá. Ale zaleží na poslouchané frekvenci. A co sluchatka? Ale počitejte s tím,že to musíte mít dost nahlas,aby bylo slyset vše. Ja bych to moc nekritizoval. Ono nahravani ve vetsi mistnosti může být problém. Ono to chce trochu " vybavení".
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-02 11:47:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A co sluchatka?
...............
Ty sice mám, ale mám je zapíchnutý v MP3 a tu mám zapíchnutou na chatě,
takže je mám ale vlastně nemám...

Já to nahrávání nekritizuju,
ale možná by to šlo nahrát na you tube hlasitěji,
ale nevím, jestli to tam lze nastavit i hlasitostí...
Autor: Mikeš (neregistrovaný) Čas: 2017-07-02 11:48:24 Titulek: přednáška
Jen v rychlosti. Přestože jsi Urzo mým nejoblíbenějším libertariánem v ČR, tato přednáška, a především forma přednášení, se mi nelíbila.
Snad se sejdem na na LAMI, kde bych Ti to rád vysvětlil. Jinak zvuk nic moc, ale kdo umí nastavovat hlasitost, nemůže mít problém.

S přátelským pozdravem Mikeš
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-02 12:27:56 Titulek: Re: přednáška [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jinak zvuk nic moc, ale kdo umí nastavovat hlasitost, nemůže mít problém.
............................................................................
To je jasná věc, že kdo umí, ten umí a kdo neumí, ten čumí,
případně to ponechá na specialistovi, kterej to umí...

Je prostě fajn, když je video slyšet, motorka či auto jede, nůž řeže apd.

Mně už se párkráte stalo, že když jsem něco vopravoval, tak mně pak zbylo pár šroubků a opravovaná věc se stala již dále neopravitelnou, tudíž jak se říká,
oprace přešla v pitvu...
Autor: Urza Čas: 2017-07-02 20:04:17 Titulek: Re: přednáška [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Děkuji za zpětnou vazbu a na LAMI si moc rád poslechnu víc; umím si představit, co se Vám nelíbilo, mám i pár negativních reakcí (i když na tuhle přednášku je asi nejvíc pozitivních ze všech).
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-02 23:03:00 Titulek: Re: přednáška [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Což vo to, začátek byl dobrej,
dál už jsem to neslyšel,
takže už jde jen vo to, jestli jste jim dále nenalíval nějaký anarchokapitalistický blabla jak je to občas slyšet od zdejších papoušků,
nýbrž jste jim dopřál svobody aby následovali to, co je baví a zajímá a vobjevili sami svobodu bez nějakých zbytečných žvástů, nebot cesta ke svobodě vede skrze konzistentní vůli a ta se nemusí týkat jen myšlení,
jak si někteří zdejší hlavonožci představují...

Já nemám rád přednášky z toho důvodu, že většinou a to téměř vždy je jedna posraná ideologie nahrazena jinou posranou ideologií což u papoušků často vzbudí nadšení a silnou voblblost,
a z magora Šavla se stane fanatik Pavel...
Autor: pz100000 Čas: 2017-07-03 09:44:05
Web: neuveden Mail: schován
Ech, rikam si prazdniny, klidek, pohoda, tak zase po case zkusim neco poslechnout, co se muze stat... a Vy tam hned ze startu vypalite zase tu absurditu se svobodou slova. A co treba takova teplota ci rychlost, taky jeste (ci uz) nemame?

No doposlouchal jsem, ale dost na krev, zvlast ten konec. Ze diskusne ufaulujete nejakyho debilniho ucitylka, no nest, ale proc to delate tem detem? Jasne, je to tezky, ale specialne treba ta scenka s danemi, dobrovolnosti a zvlaste moralkou muze (krom - kulantne receno - mirne trapnosti) tou demagogii libovolne antietatisticke osvete jedine uskodit.

Myslim, ze k tomu naopak zcela korektnimu a nezpochybnitelnemu zaveru (tj. onomu cca "alespon o tom vzdy premyslejte") by bylo lze (a zvlast ve Vasem pripade jsem o tom hluboce presvedcen) dojit i mene pokrivenou cestou.

No nic, bojujte, alespon umysl a hlavni smer jsou snad dobre, i kdyz misty jdete mirne sejdrem.
Autor: Honza (neregistrovaný) Čas: 2017-07-09 10:47:43 Titulek: Super přednáška
Z toho učitele úplně srší emoce, jak mu někdo rozdupává bábovičku "jeho" světonázoru...
Urzo, skvělá práce, žes vydržel argumentovat a držet se jednoho tématu po druhém!
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-09 18:08:17 Titulek: Re: Super přednáška [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Z toho učitele úplně srší emoce, jak mu někdo rozdupává bábovičku "jeho" světonázoru...
........................................................................................
Dneska už to není co bejvávála dříve,
v Syrakusách šlápli jednomu na jeho kruhy,
ten se vohradil a už měl kudlu v zádech...

Ve středověku byl povolený jen jeden názor,
kdo nesouhlasil, toho povětšinou očistili plamenem,
a za komunistů to bylo podobný,
i když ke konci když už jim docházel dech, tak dotyčnýho vyemigravali do imperialistické ciziny...
logo Urza.cz
kapky