Ale ne paušálně pro celou tu společnost.... a pokud ano, tak to by to za mě nebyl ankap. Do realne společnosti se rodí deti. To v jezku snad ZATIM ne. :D
no, ze by to na jednu stranu bylo krasne. ale na durhou stranu v ankapu prece nepredpokaldame, ze se vsichni dohodnout na jednotnych pravidlech... ani na napu.
to byste pak i mohl rict ze treba Penam ve velkym je ankap. vsichni jsou tam dobrovolne...
vím a jsou to prednásky které mi dávají nejmensí smysl a jsou za me nejmene kompatibilni se svobodou + mi prijde ze se trochu vyhybate temeatu trestů.
ale dám tomu jeste sanci. mimochodem decentralizovaná spolecnost je také centrální, jen ty centra jsou menší a je jich víc....
jak byste definoval svobodnou skolu? podle me by to mela byt kazda, ktera je v souladu s napem, coz je potom v podstate kazda soukroma, bez ohledu na zpusob rozhodovani... mate definici, prosim? dekuji
Téma trestů otevřu zrovna na prosincové přednášce, klidně přijďte. Decentralizací myslím něco trochu jiného; a tomu právu říkám polycentrické (ne decentralizované).
Nad definicí svobodné školy jsem nikdy nepřemýšlel. Každopádně když máte povinnou školní docházku a státní pravidla toho, jak má vypadat školství (i soukromé), není žádné škola v souladu s NAPem.
polycentrismus stále...= více center :) jako samozrejme by mohl existovat najaky dominantni hrac v podobe soudni firmy, kterou by vyuzivala vetsina, ale stale by byla svoboda najmout si jineho soudce. jenomze dve strany, ktere jsou ve sporu si musi vybrat spolecneho soudce. to uz je alespon jedna vec, na ktere se musite dohodnout a nemuzete to udelat sam, jako kdyz kupujete jine sluzby... ja vim, ted mi reknete ze na to mate prednasku :)
ale zaroven ne kazda skola, ktery by bal v souladem s napem by byla svobodna, ne? svobodna ve smyslu, jako Ježek
Ano, řeknu, že na to mám přednášku; a ještě poprosím, abyste ty věci z přednášek netahal do konverzací tady, protože se mi to nechce číst, odpovídat a tak. Jiná věc je, když se na tu přednášku podíváte a budete mít konkrétní dotazy ke konkrétním věcem, co tam zazní, na to odpovím rád; ale fakt nechci pořád dokola vypisovat věci, které už jsem mockrát někde řekl.
Ne každá škola v souladu s NAPem musí být založena na sebeřízeném vzdělávání jako Ježek. Zároveň existují školy, které mohou být výrazně více sebeřízené než umožňuje zákon (třeba Ježek), jen je to nelegální. A také škola založena na sebeřízení může teoreticky porušovat NAP (třeba kdyby její majitel získal pozemek či budovu školy podvodem). Takže jsou více méně možné všechny kombinace.
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
Rakusak k Proč mají děti málo pohybu?:
Dotace na sport, to je dalsi pruser. Nevim, proc by mel stat z penez, ktere nekomu nasilim vybere, dotovat nejakou skupinu lidi... At si to plati ten, kdo to dela. Nic vice, nic mene.
Komentář 116830
Rakusak k Proč mají děti málo pohybu?:
Presne tak. Debilni vezenske statni skolstvi deti akorat tak nauci kyvat vsem kravinam, co jim rekne statni tabulkova ucitelka, sedet na prdeli a hybat se jen s dovolenim statniho ucitele na telocvik :-D Malo pohybu maji vsichni - deti i dospeli. Proste […]
Komentář 116828
Kuře Joe k Proč mají děti málo pohybu?:
To je zrovna zajímavé, podívat se do historie. Nedávno jsem se o tom bavil s člověkem co absolvoval školu asi před 60 lety. Malotřídka na vesnici, propojené ročníky 5-11 let, mnohem více chodili v rámci školy ven a pomáhali na vesnici. Tím neříkám že to […]
Kuře Joe k Urza v Grálu: Anarchoagorismus:
Pokud někdo vydělá 3x více než vy a tedy zaplatí 3x vyšší daně, znamená to že využívá 3x více škol, nemocnic, silnic, dávek, soudů, atd? Asi ne, že... Tak kdo je tu příživník? 😁 Navíc, nenechat se okrádat není příživnictví, je to oprávněná obrana.
Rakusak k Rozpor korporáty versus neziskovky:
Charita je take podnikani - lide ji delaji pro svuj uzitek, ktery muze byt i nepenezni. Ale jak rikam, je to jen otazka definice. Opet. Ergo za mne je v pohode korporat i "neziskova" charita. Problem je, pokud nejakou "neziskovku" […]
Komentář 116816
Hrosik1 k Monopol na násilí:
ale šazianek ma vyjimecne dobry point. kde je hranice mezi prirozenym a nepriroznemy. a rpoc je to dulzeite? nasili je ais spis prirozene, ne? ale neni dobre... nebo? :)
Komentáře
Komentář 109401
Akorát že tam precejenom par pravidel, ikdyz hodně málo, stejne máte...
Komentář 109404
Komentář 109406
Komentář 109409
Komentář 109436
(Tam by asi třeba vlastnické právo nikdo zpochybňovat nemoh)
Komentář 109440
Komentář 109454
to byste pak i mohl rict ze treba Penam ve velkym je ankap. vsichni jsou tam dobrovolne...
Komentář 109468
Komentář 109522
ale dám tomu jeste sanci. mimochodem decentralizovaná spolecnost je také centrální, jen ty centra jsou menší a je jich víc....
jak byste definoval svobodnou skolu? podle me by to mela byt kazda, ktera je v souladu s napem, coz je potom v podstate kazda soukroma, bez ohledu na zpusob rozhodovani... mate definici, prosim? dekuji
Komentář 109527
Decentralizací myslím něco trochu jiného; a tomu právu říkám polycentrické (ne decentralizované).
Nad definicí svobodné školy jsem nikdy nepřemýšlel.
Každopádně když máte povinnou školní docházku a státní pravidla toho, jak má vypadat školství (i soukromé), není žádné škola v souladu s NAPem.
Komentář 109619
polycentrismus stále...= více center :)
jako samozrejme by mohl existovat najaky dominantni hrac v podobe soudni firmy, kterou by vyuzivala vetsina, ale stale by byla svoboda najmout si jineho soudce. jenomze dve strany, ktere jsou ve sporu si musi vybrat spolecneho soudce. to uz je alespon jedna vec, na ktere se musite dohodnout a nemuzete to udelat sam, jako kdyz kupujete jine sluzby... ja vim, ted mi reknete ze na to mate prednasku :)
ale zaroven ne kazda skola, ktery by bal v souladem s napem by byla svobodna, ne? svobodna ve smyslu, jako Ježek
Komentář 109637
Jiná věc je, když se na tu přednášku podíváte a budete mít konkrétní dotazy ke konkrétním věcem, co tam zazní, na to odpovím rád; ale fakt nechci pořád dokola vypisovat věci, které už jsem mockrát někde řekl.
Ne každá škola v souladu s NAPem musí být založena na sebeřízeném vzdělávání jako Ježek.
Zároveň existují školy, které mohou být výrazně více sebeřízené než umožňuje zákon (třeba Ježek), jen je to nelegální.
A také škola založena na sebeřízení může teoreticky porušovat NAP (třeba kdyby její majitel získal pozemek či budovu školy podvodem).
Takže jsou více méně možné všechny kombinace.
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.