Kanál Svobodného přístavu: Základy ankapu pro Paralelnou Polis Levice – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2024-10-26 12:00:00

Kanál Svobodného přístavu: Základy ankapu pro Paralelnou Polis Levice

Přečtení: 1209

Reagujete na tento komentář:
Autor: Urza Čas: 2024-11-07 11:50:40
Ano, řeknu, že na to mám přednášku; a ještě poprosím, abyste ty věci z přednášek netahal do konverzací tady, protože se mi to nechce číst, odpovídat a tak.
Jiná věc je, když se na tu přednášku podíváte a budete mít konkrétní dotazy ke konkrétním věcem, co tam zazní, na to odpovím rád; ale fakt nechci pořád dokola vypisovat věci, které už jsem mockrát někde řekl.

Ne každá škola v souladu s NAPem musí být založena na sebeřízeném vzdělávání jako Ježek.
Zároveň existují školy, které mohou být výrazně více sebeřízené než umožňuje zákon (třeba Ježek), jen je to nelegální.
A také škola založena na sebeřízení může teoreticky porušovat NAP (třeba kdyby její majitel získal pozemek či budovu školy podvodem).
Takže jsou více méně možné všechny kombinace.
Autor: Urza Čas: 2024-10-27 19:47:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Máme jich tam hodně; a v ankap společnosti by určitě také byly.
Web: neuveden Mail: schován
Ale ne paušálně pro celou tu společnost.... a pokud ano, tak to by to za mě nebyl ankap. Do realne společnosti se rodí deti. To v jezku snad ZATIM ne. :D
Autor: Urza Čas: 2024-10-27 20:50:46 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže v Ježku může kdokoliv kdykoliv jakékoliv pravidlo zpochybnit; a pak se musí hledat nový konsensus.
Web: neuveden Mail: schován
Nějak nevím, jak to souvisí s ankap společnosti.....

(Tam by asi třeba vlastnické právo nikdo zpochybňovat nemoh)
Autor: Urza Čas: 2024-10-30 12:14:13 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pak asi nechápu tu poznámku výše.
Web: neuveden Mail: schován
no, ze by to na jednu stranu bylo krasne. ale na durhou stranu v ankapu prece nepredpokaldame, ze se vsichni dohodnout na jednotnych pravidlech... ani na napu.

to byste pak i mohl rict ze treba Penam ve velkym je ankap. vsichni jsou tam dobrovolne...
Autor: Urza Čas: 2024-11-01 13:02:01 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To ale ani není potřeba; o vzniku polycentrického práva mám několik přednášek v Kanálu Svobondého přístavu.
Web: neuveden Mail: schován
vím a jsou to prednásky které mi dávají nejmensí smysl a jsou za me nejmene kompatibilni se svobodou + mi prijde ze se trochu vyhybate temeatu trestů.

ale dám tomu jeste sanci. mimochodem decentralizovaná spolecnost je také centrální, jen ty centra jsou menší a je jich víc....

jak byste definoval svobodnou skolu? podle me by to mela byt kazda, ktera je v souladu s napem, coz je potom v podstate kazda soukroma, bez ohledu na zpusob rozhodovani... mate definici, prosim? dekuji
Autor: Urza Čas: 2024-11-05 10:59:04 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Téma trestů otevřu zrovna na prosincové přednášce, klidně přijďte.
Decentralizací myslím něco trochu jiného; a tomu právu říkám polycentrické (ne decentralizované).

Nad definicí svobodné školy jsem nikdy nepřemýšlel.
Každopádně když máte povinnou školní docházku a státní pravidla toho, jak má vypadat školství (i soukromé), není žádné škola v souladu s NAPem.
Web: neuveden Mail: schován
super, to se moc tesim.

polycentrismus stále...= více center :)
jako samozrejme by mohl existovat najaky dominantni hrac v podobe soudni firmy, kterou by vyuzivala vetsina, ale stale by byla svoboda najmout si jineho soudce. jenomze dve strany, ktere jsou ve sporu si musi vybrat spolecneho soudce. to uz je alespon jedna vec, na ktere se musite dohodnout a nemuzete to udelat sam, jako kdyz kupujete jine sluzby... ja vim, ted mi reknete ze na to mate prednasku :)

ale zaroven ne kazda skola, ktery by bal v souladem s napem by byla svobodna, ne? svobodna ve smyslu, jako Ježek
Autor: Urza Čas: 2024-11-07 11:50:40 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, řeknu, že na to mám přednášku; a ještě poprosím, abyste ty věci z přednášek netahal do konverzací tady, protože se mi to nechce číst, odpovídat a tak.
Jiná věc je, když se na tu přednášku podíváte a budete mít konkrétní dotazy ke konkrétním věcem, co tam zazní, na to odpovím rád; ale fakt nechci pořád dokola vypisovat věci, které už jsem mockrát někde řekl.

Ne každá škola v souladu s NAPem musí být založena na sebeřízeném vzdělávání jako Ježek.
Zároveň existují školy, které mohou být výrazně více sebeřízené než umožňuje zákon (třeba Ježek), jen je to nelegální.
A také škola založena na sebeřízení může teoreticky porušovat NAP (třeba kdyby její majitel získal pozemek či budovu školy podvodem).
Takže jsou více méně možné všechny kombinace.
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky